Resident Evil | Franchise

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 apr 2021, 10:28

Ik zit nu de 20 minuten durende showcase te kijken, maar wat ziet mercenaries er spuuglelijk uit zeg. Had er 360 footage onder gestaan, dan had ik het ook geloofd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

17 apr 2021, 19:19

The Great Volunteer schreef:
16 apr 2021, 13:54
Jullie overschatten dat FPS verschil :
Lol, de stap van 30 FPS naar 60 FPS is zo'n beetje de grootste stap die je kan maken in gaming. 30 FPS is echt een slugfest :r
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 apr 2021, 21:58

Vergeet ook niet de input lag die je er mee krijgt. 60 speelt gewoon beter. Vooral Twitch shooters en racegames zijn gewoon lastiger dan. Maar ook 30fps RPG menus zijn meer laggy.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

18 apr 2021, 07:56

Jep. Het is in shooters verschrikkelijk om te reageren op bewegingen van vijanden, omdat het veel lastiger is om hun baan in te schatten en je veel trager kan reageren. Bij een game als AC Origins maakt het niet zoveel uit wanneer je aan het rondrennen bent in een stad, omdat je dan voornamelijk gefocust bent op je karakter die fixt in het midden van je beeld zit. Het wordt alleen een ander verhaal wanneer je je moet focussen op vijanden die door je scherm heen rennen. Zie voorbeeld 1.

Afbeelding
Voorbeeld 1
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 apr 2021, 11:26



RT mode wel goed hoor. 55-60fps. Volgens mij kan VRR dat fixen. Denk dat de 45 dan een minimum is waar het misschien in sommige scenes of cutscene naar toe duikelt. Die Pro framerate in 4k mode is vreselijk naast de PS5 op 3 minuten.

En check die laadtijden; 1,86 seconden vs 46 seconden op de base PS4 :lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

18 apr 2021, 15:13

R-Type schreef:
18 apr 2021, 11:26


RT mode wel goed hoor. 55-60fps. Volgens mij kan VRR dat fixen. Denk dat de 45 dan een minimum is waar het misschien in sommige scenes of cutscene naar toe duikelt. Die Pro framerate in 4k mode is vreselijk naast de PS5 op 3 minuten.

En check die laadtijden; 1,86 seconden vs 46 seconden op de base PS4 :lol:
Netjes netjes.
Laadtijden van Days Gone op de PS4 was eerder 120 seconden of meer... :lol:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 apr 2021, 18:41

En toch vind ik last gen niet heel veel onder doen. Een beetje One X vs One qua verschillen.

Het ziet ernaar uit dat ik deze op de Series X ga spelen gezien het al over een maand uitkomt, maar denk dat de PS5 versie wel het beste wordt. Ze flirten mij teveel met Sony bij deze titel. Er zal wel een zak geld achter zitten, maar het zal vast wel invloed hebben op het eindresultaat van beide versies.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 apr 2021, 18:55

Heb de demo net uitgespeeld, met Pulse headset uiteraard.

Deze Village demo is ronduit geweldig, een stuk beter dan die domme Maiden demo. Op basis van het half uur dat je hebt, ik heb het einde gehaald met nog een minuut of 3 over, lijkt dit nog het meest op een kruising tussen RE4 en RE7. De puzzles en het level layout, evenals het inventory management, upgrade systeem en merchant (die laatste 2 zitten niet in de demo) zijn straight RE4. Vind wat ik heb gespeeld veel beter dan RE7. De enemies bijvoorbeeld, je hebt een paar Lycans, die zijn taai, snel, sterk en gewoon tof. Echt veel beter dan die Molded.

De controls zijn goed. Je kunt de screen shake uitzetten maar ik vind het immersive. Shootouts zijn tense. Je hoort ze wel maar je ziet ze niet meteen. Vijanden zijn snel. Deze game schreeuwt VR. Dat moet wel gaan gebeuren.

Het is een cross game game. Maar met RT is de game wel enorm sfeervol op de next-gen. Merk wat lichte drops op als ik door het grasveld ren maar het loopt heel behoorlijk, meestal 60. Ik denk niet dat de last-gen half zo goed is hoor. dynamic 4k mode op de Pro loopt bijna als een slideshow, de laadtijden zijn lachwekkend lang ook. En RT is in deze game echt wel een game changer omdat het aan resolutie niet inlevert en de framerate dus zeer behoorlijk blijft. Het is subtiel aanwezig, vind de belichting erg sterk en het maskeert de soms vrij matige textures. Ik had hem vanwege VRR waarschijnlijk op de Xbox gehaald als ik een X zou hebben, maar dan is het even wachten op analyse of het idd helpt. Marketing zegt niks, de game kan maar zo beter zijn op Xbox.

De RE Engine is gewoon baas. DMCV en RE3 zijn hands down 2 van de mooiste Pro games die ik heb gezien. Village is dus cross-gen, maar ziet er toch wel weer tof uit gewoon.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

19 apr 2021, 09:32

Ik kan pas 1 mei checken op de Xbox.

Hoe zijn de haptics en de onderdompeling ervan bij deze game? Ik ben wel een sucker voor dat soort zaken. Anders toch maar een PS5 voor wat meer aanschaffen. Ik dacht dat de game 20 mei zou verschijnen, maar het is de 7de al.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 apr 2021, 11:01

Haptics zijn wel tof, maar ik merk ze niet meer totdat ik op de Xbox speel. In RE geloof ik ook meer tegengas als je wilt vuren enzo. Haptics kunnen beide kanten op gaan, ze zijn briljant in Playroom en WRC 9 maar in Control vond ik ze eigenlijk irritant (die pull tijdens sniper mode vind ik vervelend eigenlijk, en die rumble bij iedere footstep ook).

Ik zou echt geen scalper spekken voor een PS5.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 apr 2021, 11:32

Er schijnt een contract met Sony uitgelekt te zijn, deze game zal nooit naar Gamepass komen.

Dit ga je krijgen. MLB kon niet, want MLB is zelf uitgever. Maar Sony gaat nu clausules opnemen zodat MS ze niet met een service kan undercutten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 apr 2021, 12:46

Ik zag het op Twitter inderdaad. If true, een jammere- maar logische ontwikkeling. Maar als antwoord (of tegen strategie) op Game Pass geef je in principe al toe dat je niet over de middelen beschikt om het met creativiteit te kunnen bestrijden.

Persoonlijk kan ik leven zonder een GP release, maar een geforceerde gelijkwaardigheid over concurrerende console/PC's tov de PS5 is nog het meest naatje van deze deal en voor de gaming community in zijn geheel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 apr 2021, 13:48

Ik heb sowieso niet de verwachting dat elke blockbuster op GP verschijnt. Het is nog altijd een overeenkomst tussen de uitgever en MS.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Resident Evil | Franchise

21 apr 2021, 15:31

Microsoft zal vast gaan stunten rond grote exclusieve releases Sony zolang ze zelf daar nog in verzuimen. Zij houden ook het releaselijstje van Sony in de gaten en plannen daar een strategie omheen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 apr 2021, 18:14

Eigenlijk verschijnen heel veel blockbusters niet day one op GP, dus zo gek is het niet. RE verschijnt nooit day one op GP. Black Ops, Hitman 3, Valhalla, Immortals, Like a Dragon die recent uitgekomen zijn ook niet.

Buiten MS game studios praktisch niets eigenlijk. MLB is vrij niche ook, maar haalt voornamelijk headlines omdat het een game van Sony is.

Het zal meer voor het geval dat zijn, MS zou natuurlijk een keer kunnen stunten met een grote third party game. Zou zuur zijn als het RE VIII zou zijn terwijl Sony er marketing deals mee heeft lopen. De console wars zijn zeker niet voorbij, ze verplaatsen zich naar subs. Sony kondigt net aan dat Plus subs met 22% zijn gegroeid. MS kondigt aan dat er 24 miljoen GP subs zijn. Over hardware hoor je ze niet meer.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 apr 2021, 17:51

Castle demo

Dit is dezelfde locatie als de maiden demo, maar in reverse. Je bent nu Ethan en je vecht je een weg naar de kelder. De merchant is ook aanwezig in de foyer. Je kunt een shotgun kopen, en de wapens upgraden. Ik heb een shotgun gekocht, en de handgun level 2 power. Heb niet echt gezocht naar treasure, alleen de wine glass verkocht. De hooded enemies zijn wel taai, met upgraded handgun gaan ze na zo'n 5 welgemikte shots neer. Zonder upgrade heb ik ook gespeeld, en dat duurde aanzienlijk langer. Shotgun zonder upgrade kost je ook nog 2 of 3 kogels op die gasten. Pipe bomb schakelt meteen een groep uit. Sfeer zit er goed in, vind de victoriaanse vampieren setting eigenlijk bruut.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 apr 2021, 23:52

Ik kan nog wel ff zonder demo. Heb de week na release ook nog vrij yeah

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 apr 2021, 06:38

Demo stelt ook weinig voor. Je bent er in een kwartier door en er zit een half uur timer op. De demo was ook alleen speelbaar tussen 19 uur en 2 uur in de nacht. Kon beter vanuit US store downloaden, die was 8 uur eerder open. Beetje retarded hoe Capcom het aanpakt maar ik vind het tot zover wel heel tof. Zit een enorme RE4 vibe in, maar dan met de gameplay van VII. Als je VII er naast legt nu dan ziet Village er wel een heel stuk mooier uit.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 apr 2021, 09:00

Goed om te horen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 apr 2021, 15:21

Die Texas Chainsaw setting van 7 sprak me wel meer aan. Sick fuck familie enzo. Net als met horrorfilms, ben ik niet zo'n fan van vampieren en weerwolven. Het doet me ook erg denken aan die Van Helsing shit. Maar het blijft een Resident Evil, dus het zal uiteindelijk wel goed komen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mei 2021, 18:23

Game is zeer fijn op de Series S ook. Graphics nagenoeg gelijk volgens mij.

Heb de village zonder RT gespeeld; perfect. Zelfde als PS5.
Castle met RT.. 45 fps ish. Ietwat minder fijn dan zonder, maar toch verre van onspeelbaar.
Heb geen Xbox headset en mis wel de haptics, ze zijn toch wel tof in deze game.

Nu beetje anders gespeeld, treasures en geld gevonden en de handgun verkocht. Shotgun gekocht, paar upgrades erop en de shotgun recipe gekocht. Zonder handgun trek je shotgun shells uit crates en vasen, dus die maakte ik later pas stuk. Kon lekker door de kelder blasten met shotgun.

Als ik nog geen PS5 had ontvangen had ik deze versie gekocht, hij is dik in orde.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 mei 2021, 19:28

Ik wilde wachten tot ik eindelijk een PS5 kon bemachtigen, maar deze video stelt me gerust dat de Series X niet als een side quest is behandeld. Ik zie wel wat screen tearing in dat RT deel in die ontvangstzaal. Stadia doet ook aardig mee als streammachine;
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mei 2021, 21:45

Het is een crossgen game. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom je een of andere abortion op Series X krijgt. Zelfs op de S is ie al heel goed. Series heeft tenminste VRR.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 mei 2021, 12:55

VRR heb ik helaas niet meer door m'n receiver. Het is dan af en toe screen tearing of mindere geluid. Voor mij is de keuze dan snel gemaakt.
Btw. ik kan nergens vinden of Village een Atmos soundtrack heeft. RE2remake wel maar 3 weer niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mei 2021, 17:19



Game schijnt minder eng te zijn gemaakt door Capcom omdat veel spelers mietjes zijn, las ik. Maar deze review zegt het tegenovergestelde. Mercs is ook terug!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten