Laatste Game Aankopen (Alleen eigen foto's!)

Gewoon Arno
Big Baller Forum Saver Extraordinaire Deluxe
Lv7

13 mei 2026, 05:39

Soms zit ik eraan te denken om een ouwe CRT te kopen maar heb niks retro meer en ik weet dat ik na een paar keer spelen het in de hoek belandt

R-Type
Lv7

Re:

13 mei 2026, 07:02

Gewoon Arno schreef:
Soms zit ik eraan te denken om een ouwe CRT te kopen maar heb niks retro meer en ik weet dat ik na een paar keer spelen het in de hoek belandt
Origineel (Console+CRT) is natuurlijk 'de way' maar er zijn tegenwoordig echt goede alternatieven.

Ik speel best veel retro op de Mini's, juist omdat je die gewoon modern kunt hooken en kunt laten hangen. Op de Megadrive Mini heb ik ontelbare malen de Shinobi's doorlopen, Ristar, Alien Soldier, Gunstar Heroes etc. Je hebt op die manier ook save states waardoor je gewoon kunt kappen. Het is een MD, het heeft de echte MD controller. Voor mij is dat eigenlijk voldoende.

Maar als je echt picky bent over input lag etc, dan kun je een MISTer overwegen. Die load je met bijv. een batterij Saturn isos van weet ik veel internet archive. Saturn controller er aan. Geen disc rot of read errors.

Het mooie aan vandaag is dat je echt alles wat er is op veel manieren kunt krijgen, ports op consoles, 1:1 Megadrive, Saturn, SNES, N64 whatever joypads met BT of USB, Amiga console remakes, straks een 1:1 Neogeo AES. Alles is er. Het is niet meer onbereikbaar of verstopt achter scalpers. Hell, je kunt een Sinden lightgun kopen en pak em beet JP Lost World van Sega thuis spelen. Ik vind het voor preservation ook belangrijk.

SmartTies
Master Cheese
Lv6

13 mei 2026, 12:42

Ik heb nog een oude Sony Trinitron, but if he dies, he dies. Het neemt veel ruimte in beslag met die reet erachter. En met alle statues die ik verzamel, is dat een aardig probleem aan het worden. Bovendien is de mijne 100hz, dus niet eens geschikt voor lightgun shooters. Maar zoals R-type al zei, is er tegenwoordig de Sinden Lightgun voor moderne tv’s. Voor alle retro consoles die ik graag speel, ben ik op zoek naar HDMI alternatieven waar mogelijk. Geen emulatie, maar FPGA-hardware die op chip-niveau is nagebouwd. Ik focus me alleen op de consoles waar ik vroeger veel op heb gespeeld. Games en consoles waar niet veel op is gepeeld, zouden me niet zo boeien, of het nu 1 op 1 draait of niet. De oneffenheden zouden me waarschijnlijk niet eens opvallen, tenzij ze de gameplay flink belemmeren natuurlijk. Maar anders gaat quality of life voor.

Tot nu toe heb ik de Analogue 3D (N64), Analogue Pocket (GB, GBC, GBA, Game Gear en Lynx), Analogue Mega Sg (Megadrive/Genesis/MS) en Analogue Super NT (Snes). Van Retro Remake is de SuperStation onderweg voor PSOne games. Ik ben nog op zoek naar een goede voor de NES, maar die van Analogue, de NT, gaan voor €1500,- op eBay. Voor de Saturn, Dreamcast, GC en PS2 komen er vast en zeker nog de komende 10 jaar hardware kopieën. Op de Saturn na, is de wens om die games op een moderne tv te kunnen spelen niet heel groot nog. Veel van de noemenswaardige games zijn HD geremastered/remaked.  
Chrono Trigger schreef:
09 mei 2026, 08:45
Afbeelding

Afbeelding

Fucking dikke game
Gers man! Mijn favoriete 16bit ninja game. Staat ook hoog op mijn verlanglijstje CIB. Heb alleen de cartridge. Overigens kreeg ik bij "The Messenger” een zelfde soort vibe tijdens het spelen van de 16bit stukken. Een aanrader als je die nog niet gespeeld hebt.  
Je moet basically hopen dat marktplaats hits heeft of dat op een of andere fiets importeren via US/UK goedkoper is. UK post-Brexit is  . Die taxen volgens mij shipping mee waardoor je vaak >30% VAT/duties mag dokken. Als iemand nog proxies heeft in duitsland, USA, UK let me know
De teleurstelling die je altijd krijgt wanneer je een melding krijgt op één van je opgeslagen zoekopdrachten op MP en je ziet bij de foto’s op de handleiding “spielanleitung” staan… 
Maar goed, ik bestel de laatste tijd weer wat uit de UK games. De N64 NTSC markt in de EU op ebay is zo’n beetje leeggevist, dus ik moet wel een beetje verder kijken om mijn collectie compleet te krijgen. Tot nu toe heb ik gelukkig nog geen btw hoeven te betalen bij aankomst. Wel de invoerkosten, maar die betaal je meteen, dus geen verrassingen. Ik dacht dat er bij een prijs van boven de €150 wel weer iets extra’s bijkomt. Je kunt ook via Amazon.com bestellen, dan heb je ook geen verrassingen. Kijk wel goed wat je koopt, want vaak zie je foto’s van een complete in doos (CIB), maar staat er ergens in kleine letters “cart only”.  Bizar dat zo’n grote webshop daar niet beter op let en daar de derde partijen voor straft.
Afbeelding

R-Type
Lv7

15 mei 2026, 09:02

Mijn retro gaat tot en met de PS2 generatie of 2004 ish. En dat is wel allemaal goed speelbaar op iedere degelijke CPU. Ik weet niet of ik PS360 ooit als retro ga zien. Die consoles zijn ook gewoon futureproof. Ze hebben native HDMI, wifi, HDD.. Het scheelt dat je alles tot en met GC (en Wii) ook op oudere PC goed kunt spelen. Of op een Retroid 4 of 5 handheld.

Ik speelde erg veel en vaak in de arcade. Alles wat ik daar ooit heb gespeeld, heb ik nu (weer) thuis speelbaar. Dus dat is eigenlijk 80's zoals Chase HQ, Outrun, Narc enzo tot en met Naomi 2 en Triforce. Heb Model2, STV Titan, Naomi 1/2 roms van de in retroarch geknald, met een EmulationStation frontend. Ziet er geweldig uit en wil ik uiteindelijk op een miniPC flikkeren voor onder de TV.

En er is nog best veel niet overgebracht. DC emulatie geeft bijv. toegang tot een vertaalde SegaGaga, een van de meest meta games die ik heb gespeeld voordat het woord bestond. Naomi heeft ook nog wat niet ported gems als Strike Fighter, Wild Riders en Soul Surfer die erg vermakelijk zijn. Of het absurde Asian Dynamite (vervolg op Die Hard Arcade en Dynamite Cop).

Maar goed, is het wel top dat alles nu zo liberaal wordt overgedaan. Corrupt of niet, maar ik vraag me af of zo'n AES+ ooit het licht had gezien zonder die Saudis, lol. Saturn en DC revivals, je weet haast gewoon dat het op een dag komt.

Chrono Trigger
Lv4

Re:

15 mei 2026, 11:59

Shadow schreef:
12 mei 2026, 21:50
Ik durf het bijna niet te vragen, maar... Hoeveel heb je mogen lappen?
575 voor CIB exc. manual. De manual zelf gaat ook nog wel 200-300 kosten, maar dan vind ik dat totaal best prima voor een 5/10 MMX3. Maar ik heb ook issues I know.
Gewoon Arno schreef:
De oplossing: Gooi het in de woonkamer. Kan je er niet meer omheen :D Af te raden trouwens als je een relatie hebt.
SmartTies schreef:
13 mei 2026, 12:42
Gers man! Mijn favoriete 16bit ninja game. Staat ook hoog op mijn verlanglijstje CIB. Heb alleen de cartridge. Overigens kreeg ik bij "The Messenger” een zelfde soort vibe tijdens het spelen van de 16bit stukken. Een aanrader als je die nog niet gespeeld hebt.  

[...]

De teleurstelling die je altijd krijgt wanneer je een melding krijgt op één van je opgeslagen zoekopdrachten op MP en je ziet bij de foto’s op de handleiding “spielanleitung” staan… 
Maar goed, ik bestel de laatste tijd weer wat uit de UK games. De N64 NTSC markt in de EU op ebay is zo’n beetje leeggevist, dus ik moet wel een beetje verder kijken om mijn collectie compleet te krijgen. Tot nu toe heb ik gelukkig nog geen btw hoeven te betalen bij aankomst. Wel de invoerkosten, maar die betaal je meteen, dus geen verrassingen. Ik dacht dat er bij een prijs van boven de €150 wel weer iets extra’s bijkomt. Je kunt ook via Amazon.com bestellen, dan heb je ook geen verrassingen. Kijk wel goed wat je koopt, want vaak zie je foto’s van een complete in doos (CIB), maar staat er ergens in kleine letters “cart only”.  Bizar dat zo’n grote webshop daar niet beter op let en daar de derde partijen voor straft.
The Messenger ziet er megavet uit. Heb alleen geen PS5 en PS4 copies zijn teringduur. Digital doe ik niet meer aan dus zal toch ooit een keer een PS5 moeten halen.

Ja man. Fuck die localization. Heb al wat misperen gehad her en der. Games die dus ook gewoon niet in Engels te spelen zijn daardoor. Wat Ebay nodig heeft: Functie om landen eruit te filteren. Alleen duitsland/china zou al very welcome zijn. Thanks voor de tips man. Mijn N64 wishlist is niet zo groot tov PS1/SNES dus die check ik gewoon hier. Amazon skip ik in zn totaliteit. Ik gun Bezos geen percentages van de markt en betaal liever iets hogere premiums aan Ebay wat ook weer chill is voor mijn rep etc.

Chrono Trigger
Lv4

Re:

15 mei 2026, 12:01

R-Type schreef:
15 mei 2026, 09:02
Maar goed, is het wel top dat alles nu zo liberaal wordt overgedaan. Corrupt of niet, maar ik vraag me af of zo'n AES+ ooit het licht had gezien zonder die Saudis, lol. Saturn en DC revivals, je weet haast gewoon dat het op een dag komt.
Toch nog some good uit de zandbak. Sega revival wordt gewoon met emu ipv FPGA playback denk ik?

Shadow
Lv6

Re: Re:

15 mei 2026, 20:45

Ultros voor €15 bij de Switch besteld, zag er interessant uit en voor dat geld ga ik niet klagen :voldaan:
Chrono Trigger schreef:
15 mei 2026, 11:59
575 voor CIB exc. manual. De manual zelf gaat ook nog wel 200-300 kosten, maar dan vind ik dat totaal best prima voor een 5/10 MMX3. Maar ik heb ook issues I know.
Goede God hé... Maar ach, zolang jij er maar van geniet!

Chrono Trigger
Lv4

16 mei 2026, 09:37

Deze en een paar andere titels gaan gewoon erg pijn doen. Dat wist ik voordat ik hieraan begon. Earthbound, Snatcher, Mega Man 7. Dat zijn de laatste paar games die minstens zo twijfelachtig zijn, maar dan is het ook wel klaar. Los van licht coping zit er ook wel een long-term visie aan die niet geld gedreven is, maar it doesn't hurt dat de trends gewoon opwaarts zijn van de algehele markt.

Als data analist heb ik wat tools gecreëerd om te tracken dat het ergens ook financieel verantwoord blijft:

Afbeelding

Heb voor deze maand bijna alles binnen, alleen Mega Man X2 nog. Heb voor de SNES weer een flinke slag geslagen. Dat platform heeft samen met NES en PS1 ook wel de meeste nostalgische relevantie I guess

Afbeelding

Shadow
Lv6

16 mei 2026, 20:16

Tetris Attack! _O_

R-Type
Lv7

18 mei 2026, 09:33

Die dingen houden hun waarde of stijgen alleen maar. Het is geen slechte investering. Ik geloof niet zo in het effect van minis, reprints en emulaties. Ik denk bijvoorbeeld niet dat de AES markt gaat kelderen. Het blijven de originele prints.

Ik geloof niet dat ik ooit een retro game aan verlies heb verkocht. Het lastige is alleen het daadwerkelijk verkopen. Je moet die paar hardcore wel vinden, tussen de centenkakkers die juist zelf winst willen maken en debiel weinig bieden. Maar misschien is de animo en awareness nu wat groter.

Zo was er ooit een gast op MP, hij had een store in het westen, Backgames ofzo. Die wilde wel even een dozijn Saturn games kopen die ik apart had listed. Ik zeg ok, wat heb je in gedachten? Ja, ik koop altijd in bulk. Ik zeg, ja dus? Ja ik koop in bulk en heb een winkel. Ik zeg weer, Ja dus wat heb je in gedachten? Dat gesprek kwam niet verder maar het kwam er op neer dat ie volgens mij voor een partij, incl Radiant Silvergun, Soukyugurentai en Dracula X etc eigenlijk omgerekend zo'n 30 euro per game wilde betalen. Dat gaan we niet doen. Ik snap winstbejag, maar zo'n store flikkert daarna gewoon een prijs van 200 op RSG alleen. Had 100-120 voor die game best willen doen destijds, was nog steeds een flinke marge geweest.

Ik listte ook een keer een PAL PD Saga voor een vriend. Kwam er zo'n gast 90 bieden met een heel verhaal dat mijn prijs te hoog was. En vervolgens met veel geluk op ebay, want een betere prijs ging niet lukken. uhuh, volgens mij wel hoor. Daarmee had ik op Ebay (internationale verkoop, NL was een ghost town) wel de betere ervaring. ik pleurde dan obscuur spul als Aquanaut PS3 ENG eerst op MP met als eerste reacties "wel wat te duur he". Ik vroeg slechts 250 ofzo. Ik naar eBay, verkocht binnen 3 dagen voor 350 aan een of andere Duitser. lol te duur.

Hardcore games verkopen MP ervoer ik als, erg, erg moeilijk tot onmogelijk. Zelden iemand gehad die gewoon akkoord ging zonder te beginnen over hoge prijzen.

Chrono Trigger
Lv4

21 mei 2026, 11:55

De hardcore collector groep die je target met zulke titels is niet groot maar wel dedicated. Maar wat retarded, 30 euro voor RSG of 90 voor PDS :'). Dat is zo ver verwijderd van de realiteit dat je gelijk moet blocken om energie te sparen. Respect met handelen is soms ver te zoeken. Zeker op platforms met weinig safeguards zoals MP. Tegenwoordig merk ik dat door speculatie er wel hoger animo is voor de zeldzame titels. Heb al een aantal keer gemaakt dat bij een Paper Mario, Conker, Persona 2 dat je gewoon harde deals sluit voor acceptabele prijzen (10% under Ebay) dat je al bijna onderweg bent voor afhalen en dat de deur nog even voor je wordt dicht gesmeten omdat een handelaar of scalper het hele zooitje kwam opkopen voor market + 20%

Ebay heeft hoge fees, maar mensen geven daar om hun rep. Heb daar eigenlijk nooit gezeik gehad. Alleen met sellers die vonden dat ik te aggressief handelde. Vond zelf dat ze te ver boven markt zaten, maar de waarheid zit er waarschijnlijk ergens tussenin.

Zou je geen zorgen maken dat je spul nog kwijt raakt tegenwoordig. It's drying up. Niet alleen met retro games maar ook andere legecy tech of TCG shit.

Overigens om handelaars hierin te bemiddel ben ik met mijn AI assistent aan de slag gegaan met een POC voor een collection management app. Vier dagen geleden begonnen, maar de concepten leefden al jarenlang. Sneak preview van hoe dat er ziet:
Spoiler:
Afbeelding
Dit is de productie versie. Was dat werken met Excel zo tering zat aan het worden.

Roadmap:

Bulk importer/barcode scanner
Item workspace
Price trend calculation
Price triggers met automated thresholds
Interne marktplaats
Landing page met alerts, top movers, en integratie status en wat KPI's
Advanced analytics met delta's op rolling averages, boxplots oid
Spoiler:
Mockup, niet live

Afbeelding

Gewoon Arno
Lv7

30 mei 2026, 07:13

Laat ik maar wat recenters posten

Afbeelding

Shadow
Lv6

30 mei 2026, 22:44

Beide staan op mijn lijst van games die ik wil spelen, maar komt met de tijd. Motivatie is nogal een issue laatste tijd :')

Gewoon Arno
Lv7

31 mei 2026, 10:06

Afbeelding
Ook Mina the Hollower ( en tig andere games) op Steam gekocht

Chrono Trigger
Lv4

08 jun 2026, 19:35

Afbeelding

X-trilogie op SNES compleet <3 <3 <3

En fuck. Mijn credit card wordt langzaam gegangraped door ebay en ik smile en wave maar. Vd week een auction voor een aardige grail gewonnen. Fucking gruwelijk

Afbeelding

Chrono Trigger
Lv4

17 jun 2026, 12:02

Afbeelding

Fuck, couldn't be happier. Staat is impeccable <3

Nu nog mijn backup ram cart fixen zodat ik daadwerkelijk games kan saven :')

Shadow
Lv6

04 jul 2026, 21:16

Rhythm Paradise Groove, heerlijk dat er toch nog een nieuwe kwam na alle ellende dat Tsunku heeft meegemaakt met de ziekte.

Gewoon Arno
Lv7

11 jul 2026, 12:52

Afbeelding

#SaveXBOX#SaveUbisoft#SavePlayerOne#SavePhysical

Shadow
Lv6

13 jul 2026, 19:42

Wat ironisch is gezien drie van de vier een download vereist! :')

Plaats reactie