Laatste Game Aankopen (Alleen eigen foto's!)

Gewoon Arno
Big Baller Forum Saver Extraordinaire Deluxe
Lv7

15 dec 2024, 09:09

Heb de cpu bij launch voor normale prijs kunnen kopen. PC nog niet gebouwd tho, krijg een dezer dagen de 4080 Super binnen hopelijk.

Chrono Trigger
Lv4

Re:

15 dec 2024, 10:08

Gewoon Arno schreef:
15 dec 2024, 09:09
Heb de cpu bij launch voor normale prijs kunnen kopen. PC nog niet gebouwd tho, krijg een dezer dagen de 4080 Super binnen hopelijk.

GPU van nvidia. Dat is dat wel weer jammer

Gewoon Arno
Lv7

15 dec 2024, 11:48

Haha, Team Green for life!

Shadow
Lv6

15 dec 2024, 13:09

Chrono Trigger schreef:
14 dec 2024, 21:01
[snip]
Fysieke versie van Super Metroid, sweet! :voldaan:

Chrono Trigger
Lv4

Re:

15 dec 2024, 19:48

Gewoon Arno schreef:
15 dec 2024, 11:48
Haha, Team Green for life!
Red all the way!
Shadow schreef:
15 dec 2024, 13:09
Chrono Trigger schreef:
[snip]
Fysieke versie van Super Metroid, sweet! :voldaan:
Way een cadeau van mijn vriendin <3 Helemaal rechts zie je ook nog een versie voor de super famicom

SmartTies
Master Cheese
Lv6

Re: Re:

16 dec 2024, 11:46

Chrono Trigger schreef:
Afbeelding
Mooie Snes games! Mega Man X en Final Fantasy II moet ik ook nog een keer achteraan. Heb je sommige games nou zowel CIB als cartridge van de SNES of geen zin om in de box te doen?

De waardepiek in SNES games is wel geweest, dus wacht nog even af voor ik weer met de Snes collectie verder ga. N64 daarentegen is nu juist aan het pieken. Je komt in Europa haast niet meer aan NTSC games en je betaald er achterlijke bedragen voor. Maar moet deze ooit compleet hebben ^_^'

R-Type schreef:
13 dec 2024, 18:20
Sony is lame. Die disc drives en stick modules kan nooit zo ondergeproduceerd zijn. De Pro is gewoon overal te koop dus zo'n enorm grotere run dan normaal is er vast niet op die dingen. Het is niet dat ze nu pas compatibel zijn met digitale PS5's.

Ik gebruik die classic sticks nu op de Edge, die van de PS2/3. Toch wel vet, en ook wel wat comfortabeler (minder strain op je duimen). Misschien ook te meer omdat ik momenteel de PS3 weer vaak aan heb staan.
Persoonlijk vind ik de dual sense de beste sticks hebben die ze ooit hebben uitgebracht. Ik heb nergens last van tijdens het spelen en dat was in het verleden altijd wel het geval met PS controllers ivm de concurrenten. Juist die van de PS3 met zo'n bolle bovenkant trok ik slecht.

De Edge ga ik zeker nog wel een keer kopen. Even een aanbieding afwachten.
Afbeelding

Chrono Trigger
Lv4

18 dec 2024, 15:02

SmartTies schreef:
Mooie Snes games! Mega Man X en Final Fantasy II moet ik ook nog een keer achteraan. Heb je sommige games nou zowel CIB als cartridge van de SNES of geen zin om in de box te doen?

De waardepiek in SNES games is wel geweest, dus wacht nog even af voor ik weer met de Snes collectie verder ga. N64 daarentegen is nu juist aan het pieken. Je komt in Europa haast niet meer aan NTSC games en je betaald er achterlijke bedragen voor. Maar moet deze ooit compleet hebben ^_^'
Thanks man! Mega Man X is de shit. Voor de meeste fans peak MM, maar dat zal voor mij bij X2/3 liggen. Meer gespeeld als kind, iets betere boss battles en spelen met Zero. Fuck yeah. N64 collectie is nog slim, maar mijn wantlist is gelukkig ook niet zo groot. N64 was mijn eerste eigen console (NES/SNES shared with siblings) maar ik hield vooral van OoT/MM en Mario Kart. De rest van de titels voelde inferieur aan de tegenhangers op de PSX of de predecessors op de SNES. Was ook een rare transitieperiode voor Nintendo naar 3D met mediocre storage ruimte op die cartridges.

Voor welk systeem ga je NTSC compleet bouwen? SNES denk ik niet toch, daar moet je een aardige paar ton voor op je rekening hebben.

R-Type
Lv7

22 dec 2024, 09:17

Chrono Trigger schreef:
SmartTies schreef:

Thanks man! Mega Man X is de shit. Voor de meeste fans peak MM, maar dat zal voor mij bij X2/3 liggen. Meer gespeeld als kind, iets betere boss battles en spelen met Zero. Fuck yeah. N64 collectie is nog slim, maar mijn wantlist is gelukkig ook niet zo groot. N64 was mijn eerste eigen console (NES/SNES shared with siblings) maar ik hield vooral van OoT/MM en Mario Kart. De rest van de titels voelde inferieur aan de tegenhangers op de PSX of de predecessors op de SNES. Was ook een rare transitieperiode voor Nintendo naar 3D met mediocre storage ruimte op die cartridges.

Voor welk systeem ga je NTSC compleet bouwen? SNES denk ik niet toch, daar moet je een aardige paar ton voor op je rekening hebben.
Leuk spul allemaal. RSG had ik uiteraard ook toen dat hele Ebay gebeuren net begon.

MMX1-3 kun je niet echt fout mee gaan. Mijn favoriet is X2. X3 had ik destijds op Playstation, het grappige was dat ik niet eens wist dat ie ook op SNES was totdat ik zelfs een PAL exemplaar uitgegeven door Laguna zag liggen. PSX versie suckt best wel.

N64 is heel interessant omdat er eigenlijk best wat games soort van exclusief op zijn gebleven. Er zijn wat Rare games ported naar Xbox, en wat Nintendo spul is remastered. Toch blijft er voor mijn gevoel nog best wat over. Bijna had ik eind 1996 een N64 gehad, Niels van wat later Nedgame zou heten wilde wel eentje ruilen voor mijn MD + ca. 15 games (die gast was niet dom, ik had CIB's als Probotector, SoR3 en die waren toen al lastig te krijgen). Ik zat te dubben, maar belde later in de week terug omdat ik wilde doen. Maar die N64 was (gelukkig) al weg. Dus hebben we een goede deal gemaakt, hij kwam netjes die MD en meuk aftikken en heb van dat geld een nieuwe PSX opgehaald. Nooit spijt van gehad, Mijn introductie met RPG, survival horror etc is allemaal dankzij de PSX.

Sowieso mooie tijd. ik begon uitgekeken te raken op 16-bit, en ik zag natuurlijk ook wel die demopods in winkels. Aanvankelijk wilde ik een Saturn, want die hadden de bekende namen (Daytona en VF waren populair in de arcade, en Sonic was er) en ik had een Megadrive. Maar er klopte iets niet aan dat ding. In magazines en ook live kon je zien dat de console van de meet af onder deed voor de PS. Er was niet eens een Sonic game ofzo. Uiteindelijk vertelde Dimension Plus gewoon straight up; de Saturn is in potentie krachtiger, maar je kunt beter een PSX kopen. Je hebt keuze uit meer games, en er is meer ondersteuning. In 1997 was de Saturn natuurlijk ook al soort van done. Het lijkt, nu met toegang tot volledige libraries en marketplaces, mooier dan dat het eigenlijk was. Je kreeg niet zoveel Saturn software naar PAL gebieden, als winkels het al wilde stocken. Denk dat het een grote frustratie was.

Chrono Trigger
Lv4

23 dec 2024, 13:05

R-Type schreef:
Leuk spul allemaal. RSG had ik uiteraard ook toen dat hele Ebay gebeuren net begon.
Was dat ook niet je oude handle op ig pre-Dural?
R-Type schreef:
MMX1-3 kun je niet echt fout mee gaan. Mijn favoriet is X2. X3 had ik destijds op Playstation, het grappige was dat ik niet eens wist dat ie ook op SNES was totdat ik zelfs een PAL exemplaar uitgegeven door Laguna zag liggen. PSX versie suckt best wel.
Zat die nog te eyeballen vanwege de toegvoegde FMV's, maar dat was het dan ook wel. Denk als ik de SNES versie (NTSC dan maar) dat ik niet veel meer moet willen spenden aan de X-games.
R-Type schreef:
N64 is heel interessant omdat er eigenlijk best wat games soort van exclusief op zijn gebleven. Er zijn wat Rare games ported naar Xbox, en wat Nintendo spul is remastered. Toch blijft er voor mijn gevoel nog best wat over. Bijna had ik eind 1996 een N64 gehad, Niels van wat later Nedgame zou heten wilde wel eentje ruilen voor mijn MD + ca. 15 games (die gast was niet dom, ik had CIB's als Probotector, SoR3 en die waren toen al lastig te krijgen). Ik zat te dubben, maar belde later in de week terug omdat ik wilde doen. Maar die N64 was (gelukkig) al weg. Dus hebben we een goede deal gemaakt, hij kwam netjes die MD en meuk aftikken en heb van dat geld een nieuwe PSX opgehaald. Nooit spijt van gehad, Mijn introductie met RPG, survival horror etc is allemaal dankzij de PSX.

Sowieso mooie tijd. ik begon uitgekeken te raken op 16-bit, en ik zag natuurlijk ook wel die demopods in winkels. Aanvankelijk wilde ik een Saturn, want die hadden de bekende namen (Daytona en VF waren populair in de arcade, en Sonic was er) en ik had een Megadrive. Maar er klopte iets niet aan dat ding. In magazines en ook live kon je zien dat de console van de meet af onder deed voor de PS. Er was niet eens een Sonic game ofzo. Uiteindelijk vertelde Dimension Plus gewoon straight up; de Saturn is in potentie krachtiger, maar je kunt beter een PSX kopen. Je hebt keuze uit meer games, en er is meer ondersteuning. In 1997 was de Saturn natuurlijk ook al soort van done. Het lijkt, nu met toegang tot volledige libraries en marketplaces, mooier dan dat het eigenlijk was. Je kreeg niet zoveel Saturn software naar PAL gebieden, als winkels het al wilde stocken. Denk dat het een grote frustratie was.
Even afhankelijk welke MD games je had natuurlijk, maar in die tijd met facevalue is dat een geweldige deal. PSX was ook meer dan influential voor zijn tijd. Ondanks dat de N64 in mijn omgeving wat populairder was heb ik altijd wat meer met PSX gehad. Geen Mario, wel MGS, Tomb Raider, Gran Turismo en de FF-games. Eigenlijk evolvde gaming daar voor mij persoonlijk omdat SNES iig in Europa diepgang miste die met de PSX mogelijk werd.

Saturn bestond in mijn wereld niet eens, maar het ook niet alsof ik in die tijd met 7 jaar de market goed kende. Wat ik kende was waar ik aan werd blootgesteld door oudere broer/neven etc. Jammer, want achteraf heeft de Saturn wel wat te bieden gehad. Maar eerlijk gezegd heeft het nooit de schaduw van PSX kunnen verlaten. Al was het maar door die weird ass square geometry.

SmartTies
Master Cheese
Lv6

24 dec 2024, 12:33

Chrono Trigger schreef:

Voor de Nintendo 64, en dan het liefst de Amerikaanse versies, zijn er in totaal 388 games uitgebracht, waarvan 85 exclusief in Japan. Van deze 388 zijn er 296 in de VS verschenen, wat het nog redelijk haalbaar maakt om een complete collectie te verzamelen. Echter, met de huidige prijzen heb ik mijn grenzen wat verlegd en mix ik nu ook bepaalde PAL-releases. Aangezien ik de meeste kwalitatief goede USA games nu heb, vind ik het moeilijk om 100 euro uit te geven aan een NTSC-game zoals Bust-a-Move, vooral omdat er hier al versies op andere consoles beschikbaar zijn. Bovendien ga ik bijvoorbeeld geen FIFA '98 meer spelen. Importeren uit de VS betekent dat je winnende bod verdubbeld wordt door invoer- en verzendkosten via eBay. Dat was vroeger anders. In de UK zijn nog wel veel Amerikaanse games te vinden, maar dat is ook duurder geworden nu het buiten de EU valt.

Ik heb een zwak voor de N64 (en de SNES) omdat mijn interesse in gaming het hoogst was tijdens de aanloop naar de lancering, dus in de SNES/Megadrive-era. Misschien komt het door mijn leeftijd destijds 15 -> 18, maar de magie en verwachtingen waren toen heel hoog. Drie jaar wachten op de N64 leek een eeuwigheid. Tegenwoordig knipper je twee keer met je ogen en staat de PS6 voor je neus.

De PSX zag ik aanvankelijk niet als een serieuze speler. We hadden immers al de Commodore CD32, CDi, Jaguar en 3DO gehad. En er kwamen nog de Bandai/Apple Pippin en de 3DO-upgrade, de M2, aan. Sony leek gewoon weer een nieuwe speler die zou falen. Alleen al de D-pad toonde onkunde. Het enige wat ik als positief zag, was dat het van Sony was, en alles van Sony veranderde destijds in goud. Maar ja, 3DO was ook van Panasonic. Pas toen in 1993 het volwassen Engelse gamesmagazine EDGE verscheen, besefte ik dat Sega misschien niet Nintendo's grootste concurrent zou worden. Vlak voor de lancering waren er ongeveer 400 games in ontwikkeling en hadden ze de meeste third parties aan boord. Zeker als je Nintendo's magere 'Dreamteam' bekeek, met namen als Sierra Online, Paradigm (wie?), Iguana Soft en Ocean... tsja. Konami en Capcom zaten daar lange tijd niet bij. Gelukkig kreeg de Nintendo 64 nog wel alle Squaresoft-goodness, met natuurlijk het langverwachte Final Fantasy VII. Ik zie de fantastische demo nog steeds voor me… yes

De N64 vond ik uiteindelijk een fantastische console en heeft in die tijd de meeste branduren gemaakt, dankzij de geweldige multiplayergames en de vier controllerpoorten. Ook Rare in zijn hoogtijdagen. Deze consoles (N64 vs Saturn/PSX) verschilden enorm van elkaar, waardoor ze beide unieke games hadden. Super Mario 64 en Ocarina of Time zijn verreweg de meest revolutionaire games aller tijden. De sprong was zo groot dat zelfs alle PS-games met de N64-lancering een generatie achterliepen in vergelijking met Mario 64. Daartegenover had de PS veel meer kwalitatief goede games die misschien minder revolutionair waren, maar niet minder leuk om te spelen. Vooral later met Metal Gear Solid, Resident Evil, Resident Evil 2, en uiteindelijk Final Fantasy VII, VIII, IX, en nog veel meer. Er zaten veel droge periodes tussen de N64-releases, dus een PS (en/of Saturn) was wel een vereiste als je een core gamer was.

Sony kwam ook al gauw met tweede generatie games die grafisch en inhoudelijk meer boden dan bijvoorbeeld Ridge Racer. Tomb Raider kreeg drie maanden na de release van Mario 64 al een wereldwijde release. Europa kreeg de N64 pas in maart, dus Europeanen zaten grotendeels al in de Tomb Raider-hype. Ik kocht zelf de N64 bij de Amerikaanse lancering, bijna een jaar eerder dan de PAL-release. Ik kon niet meer wachten na drie jaar lang alle nieuwsfeitjes in magazines honderden keren te hebben gelezen. Van de "trilinear mipmap interpolation" tot aan Miyamoto's toiletbezoek tijdens de ontwikkelfase van de N64; ik wist er alles van.

Een complete SNES-collectie is inderdaad niet te doen. Probeer Mega Man X3 nu maar eens CIB te vinden voor de SNES PAL. Dan ben je serieus duizenden euro's armer. Ik heb 'm zelf voor de Saturn en die is al aardig aan de prijs. Voor de SNES probeer ik zoveel mogelijk de klassiekers te verzamelen of de games waar ik mooie herinneringen aan heb. Ook de N64 heeft dure games zoals Clayfighter Sculptures Cut en Stunt Racer van rond de $4000. Misschien wanneer dat de laatste 2 games zijn die ik nog mis, dat ik ooit iets anders verkoop om die te bemachtigen, maar voor nu houd ik het op het verzamelen van ongeveer 294 games ;)

Keep them collection pics coming! I like! Ik zie ook een enkele Japanse Mega CD-game. Heb je ook de Mega CD? Die, de Multi-Mega CD en de 32X staan ook nog hoog op mijn verlanglijstje. De 32X ooit laten liggen voor 30 gulden in de Free Record Shop :’)
Afbeelding

R-Type
Lv7

05 jan 2025, 18:11

Grappig, die 32x heb ik laten liggen bij Intertoys. Dit was denk ik.. zo rond holiday 1996? Ze waren idd rond de 30 piek. Games voor een tientje geloof ik. Jaguar ook. Die heb ik nog wel gehad. Wat een zaad apparaat. Lelijker dan de SNES eigenlijk, al kon het wel wat meer met 3D enzo. Met de Jag heb ik echt niks, voor de Mega CD bijv. heb ik nog wel sympathie en zelfs voor de 3DO wel (dan kun je nog een toffe versie scoren van SSF2T en Samurai Shodown bijv.). En 32X heeft ook zijn toffe games wel, ik heb ze staan op mijn MD Mini. Oa. Knuckles Chaotix (wel slecht, maar zag er mooi uit en was een soort Sonic 4), VR deluxe, Tempo, Kolibri, Starwars Arcade, Space Harrier, After Burner (die benaderden de Arcade) en destijds best sterke versies van NBA Jam, Primal Rage en MK2. De 32x had best wel toffe games, alleen was het een vrij nutteloze release.

Ik was overtuigt van het falen van de PSX. Want Sony gaming kende ik van Sony Imagesoft, van die matige licentie games. En we hadden natuurlijk de CD32, 3DO etc zien floppen. Ik kon me niet voorstellen dat het landscape er anders uit zou gaan zien dan Nintendo en Sega. Die bleven stug doorgaan terwijl die dure CD spelers allemaal flopten.

En dan had Sega ook nog forse presence in de Arcade. Dus hun next-gen console zou tenminste al het voordeel van exposure hebben. Als het goed is had je Daytona en VF wel eens gezien of zelfs gespeeld, en wist je nog niet wat Tekken was. Toen kwam natuurlijk die abrupte Saturn launch (voor Europa in Juli geloof ik), en vrij lelijk ogende ports. Dit was natuurlijk ook wel te verwachten, Sega's probleem was dat Model 2 veel te mooi was (mooier dan high end PC destijds). Saturn zou nooit die tech gaan evenaren. Maar zo fucking lelijk als VF1 er uit zag, dat hoefde ook weer niet en dat was notabene een Model 1 port. En tot overmaat van ramp was dit ook nog de pack in game (nog zo'n strategie van het fossiele Nintendo/Sega beleid; wie zegt dat ik die game wil?). En die prijs he. 1049 gulden uit mijn hoofd. Okay, dan had je wel een game en saven kon intern... maar dan nog. Good luck.

Sony heeft alles, maar dan ook alles goed gedaan. De competitor undercut, reclames gericht op een ouder publiek dat nooit door Sega en Nintendo werd targeted, goedkope en gemakkelijke distributie, vrij losse QA, goede SDK documentatie. Nintendo en Sega hadden nog een probleem; hun 1st party output. Er viel in veel genres weinig te halen voor de concurrentie. Zij produceerden zelf de beste games. Ik wist het wel als 3e partij met een 3D platformer, niet naar Nintendo gaan. Sony had een veel meer open aanpak.

Grappig trouwens hoe die narrative pre Ultra 64 trouwens was. Heel vaak begonnen winkel medewerkers over CD's die snel kapot konden gaan, cartridge was veiliger, Nintendo zou met 64 bit komen; PSX en Saturn waren stop gaps. Die zaten echt nog in de Nintendo 64 tunnel. Totdat ie uitkwam en Mario 64 begon te vervelen. Het was niet hun cash cow dus begonnen ze te spinnen dat CD betere audio en meer ruimte had. Ik vond de N64 destijds een beetje een triestig ding. Je groeit immers op, was ook al 16. Die console was er, en ik keek er niet naar om. Mario kon je destijds vanaf de US launch op demopods spelen, in oa de V&D. Die stond voor de EU release op 120 stars lol.

Chrono Trigger schreef:
23 dec 2024, 13:05
R-Type schreef:
Was dat ook niet je oude handle op ig pre-Dural?
R-Type schreef:
Zat die nog te eyeballen vanwege de toegvoegde FMV's, maar dat was het dan ook wel. Denk als ik de SNES versie (NTSC dan maar) dat ik niet veel meer moet willen spenden aan de X-games.
R-Type schreef:

Even afhankelijk welke MD games je had natuurlijk, maar in die tijd met facevalue is dat een geweldige deal. PSX was ook meer dan influential voor zijn tijd. Ondanks dat de N64 in mijn omgeving wat populairder was heb ik altijd wat meer met PSX gehad. Geen Mario, wel MGS, Tomb Raider, Gran Turismo en de FF-games. Eigenlijk evolvde gaming daar voor mij persoonlijk omdat SNES iig in Europa diepgang miste die met de PSX mogelijk werd.

Saturn bestond in mijn wereld niet eens, maar het ook niet alsof ik in die tijd met 7 jaar de market goed kende. Wat ik kende was waar ik aan werd blootgesteld door oudere broer/neven etc. Jammer, want achteraf heeft de Saturn wel wat te bieden gehad. Maar eerlijk gezegd heeft het nooit de schaduw van PSX kunnen verlaten. Al was het maar door die weird ass square geometry.
Nee, RSG was Antoine. Die was hier ook actief geloof ik.

Saturn had ook haast niemand hoor. Hij werd in het begin nog wel gepushed, Bart Smit enzo displayde hem wel enzo en er waren wat mondjesmaat reclames. Maar die console verkocht hier echt voor geen meter:

Het ging niet goed met de Sega Saturn in Nederland. De verkoopaantallen waren extreem laag in 1997, Sega verkocht in dat jaar slechts 2.000 consoles. Dit bracht het totaal aantal Saturn-consoles in Nederlandse huishoudens op 7.000. De concurrentie had in hetzelfde jaar veel beter verkocht: de Playstation groeide van 27.000 naar 130.000. De Nintendo 64, die in maart 1997 in Nederland op de markt kwam, was 63.000 keer verkocht.

Dus je kunt er van uit gaan dat de Saturn LTD in Nederland nooit boven de 10k is uitgekomen. Dat is niks.

De PSX had throughout 1996 ook maar 27k users. Dat klinkt wel plausibel; dat ding was tijdens het 1e jaar op de markt (vanaf Sept 1995) nog 799 gulden zonder game. Dat is echt heel veel geld; zo'n 900 Euro inflatie adjusted nu dus duurder dan de PS5 Pro. Echt een luxe product nog. MD en SNES lanceerden voor 300-400 gulden en kon je na een paar jaar ophalen voor pakweg 150. Ik weet ook nog dat ik me door Sega genakt voelde. Ze beweerden bij hoog en bij laag dat de MD supported zou blijven worden, nou, dat was heel snel over. Er kwam na 1995 praktisch niks meer uit. En de SNES ging nog keihard door, die had eigenlijk een top seizoen met oa. KI, Mario World 2 en DKC2. Daar was ik toen wel jaloers op, want ik kon de PSX of Saturn nog niet betalen. Zo'n anderhalf jaar later was ie al naar de helft gezakt, denk vanwege Nintendo's komst.

SmartTies
Master Cheese
Lv6

09 jan 2025, 10:17

De Jaguar is een cultklassieker. Als je niet zo bekend was met games en hoorde dat Nintendo met een 64-bit console zou komen, leek dat misschien niet zo interessant. Atari had immers al luid verkondigd dat zij een 64-bit console hadden, zonder de term ‘bus’ eraan toe te voegen. Dus, 64 Blitter. Het was eigenlijk een dubbele 32-bit chip console in zijn eenvoudigste vorm, genaamd Tom & Jerry.

Ik kon trouwens niet naar de PAL-versies van Super Mario 64 kijken. En al helemaal niet naar WaveRace 64. Dat waren echt een trage stukjes PAL-ellende, met ook nog eens borders erbij. Echt armoedig inderdaad. Ongelooflijk hoe Europeanen toen werden afgescheept met luie conversies. Sega was volgens mij de eerste die met de Dreamcast 60Hz-opties ging implementeren. En voor het eerst kregen we ook een mooiere corporate identity. Het blauw van de PAL-releases van de Dreamcast zag er beter uit dan het oranje van de rest van de wereld.

Was het niet zo dat de 32X-versie van Virtua Fighter beter speelde dan de Saturn-versie? Hoe anders zou het zijn geweest als Sega had samengewerkt met Silicon Graphics voor de Sega Saturn? Ik weet niet of Model 2 goed had gedraaid op een N64-motor met een cd-medium eronder, maar de resolutie zou natuurlijk een stuk hoger zijn geweest. En al helemaal de texture mapping in Daytona USA. Nog steeds niet arcade perfect, maar wel een stuk dichterbij dan de huidige Saturn-versies. Wat was ik daarin teleurgesteld.

Knuckles Chaotix (en Virtua Racing Deluxe) heb ik ook voor de 32X. Het ziet er grappig uit met dat elastiek-idee, maar het zal wel slecht spelen.

Wat ook ongekend was, was wat Sony deed met Net Yaroze. Dit leverde binnen no-time een hele hoop nieuwe ontwikkelaars op. Iets dat zich gaandeweg uitbetaalde in studio’s die meteen mensen konden aannemen die zich snel konden vinden in de volledige SDK. Ook de marketing was inderdaad ongekend en van een heel ander niveau. Er hing een hele andere vibe om de PlayStation dan wat Nintendo en Sega al jaren deden. Ik vraag me nog steeds af hoe de markt eruit had gezien als Nintendo een CD-ROM had gebruikt in de N64. Zou Sony dan net zoveel succes hebben gehad of veel minder? Zou de marketingmachine dan hebben gewonnen? Een zekerheid is wel dat Squaresoft niet zou zijn verhuisd. Ook zou Nintendo een veel groter deel van de third-party games hebben gehad, naast de Nintendo-games. Sony had toen nog niet veel first-party titels. The devil is in the details.
Afbeelding

R-Type
Lv7

09 jan 2025, 20:39

Ja 50hz was een plaag. Ik las wel eens van die ads met 17% sneller als je je NES bij ons ombouwt. Ik begreep dat destijds nog niet. Maar dat ding werd dan gewoon 60hz gemaakt. Ik ben daarmee begonnen met de PSX in de 90's, die heb ik laten ombatterijen en ik speelde alleen nog NTSC software. De PAL rotzooi gooide ik allemaal in de verkoop en soms kocht ik er NTSC exemplaren voor terug. Het verschil dat je kreeg met games van vooral Capcom en Square was immens. Het was gewoon volksverlakkerij, je kunt Excalibur II in de PAL versie van FFIX niet eens of nauwelijks halen omdat je niet op tijd bij de laatste dungeon kunt aankomen. Zo waren speedruns en topscores vaak niet mogelijk in PAL games, maar goed dat er nog geen social media was.

VF1 op de 32x is inderdaad heel aardig. Ik vond hem leuker dan de Saturn versie, maar dat heeft ook een beetje met gevoel te maken. De Saturn kon veel beter, en de 32x waarschijnlijk niet. Die port is gewoon knap gedaan, itt Saturn launch versie. VF Remix was overigens wel heel gaaf, die werd soort van gratis vergeven maar een paar maanden later kwam VF2 ook al uit.

Of Nintendo met CD beter was geweest, ik weet het niet. Square zal meer redenen hebben gehad dan alleen de storage. Misschien ook wel royalties en promotie, Yamauchi was niet de makkelijkste, Nintendo was nog heel erg gesloten en ik denk dat zij geen echte bedreiging in Sony zagen. Sony gaf FVII wereldwijd uit en promootte het als een Triple A game, had Nintendo dat ook gedaan? Sony heeft van FF een wereldwijd fenomeen gemaakt, Nintendo publiceerde de franchise niet eens in Europa. Was het thema van een FFVII op N64 ook zo dark geweest? Je weet het niet. Ik vind FFVII zoals ie is geworden niet echt een classic Nintendo game.

Nintendo heeft natuurlijk wel erg veel third parties verloren na de N64 aankondiging. Maar ze spinden dat tot het positieve. Er werd gezegd dat zij met zorgvuldig geselecteerde partijen gingen werken die alles uit de console konden halen, dat zogenaamde Dream Team. In werkelijkheid zeiden de grote spelers als Capcom, Konami en Square gewoon fuck you.

Chrono Trigger
Lv4

Re: Laatste Game Aankopen (Alleen eigen foto's!)

03 mei 2026, 17:50

Yo, is al weer een tijdje geleden! Heb afgelopen 1,5 jaar weer een grote slag gemaakt in mn wantlist en begin te behoorlijk te progressen. Bij deze de nieuwe dingen sinds mijn vorige post wat noemenswaardig is. Vanaf value +/- 30 piek

PS1/PS2

Afbeelding

Sega

Afbeelding

Nintendo

Afbeelding

Shadow
Lv6

03 mei 2026, 18:03

ETERNAL DARKNESS, LET'S FUCKING GO! <3

Chrono Trigger
Lv4

03 mei 2026, 22:09

13 minuten reply. Dat moet some kind of a record zijn :'D

R-Type
Lv7

04 mei 2026, 07:10

Zeer leuke haul. Wat meesterwerken als LoM, FFT en VP. En Xenosaga. Props voor geen Platinum/Greatest Hits. Ik was daar altijd zo anal over. Ruilde soms een Platinum in voor een normale uitgave met verlies van dien lol.

En Eternal Darkness.. goed idee. Ik ga hem direct downloaden voor Dolphin. Gave game was dat eigenlijk.

Gewoon Arno
Lv7

04 mei 2026, 19:52

Prime 2 Afbeelding SH2 _O_ Skies of Arcadia 8) Metal Gear Solid GBC :7

Chrono Trigger
Lv4

Re:

05 mei 2026, 18:35

R-Type schreef:
04 mei 2026, 07:10
Zeer leuke haul. Wat meesterwerken als LoM, FFT en VP. En Xenosaga. Props voor geen Platinum/Greatest Hits. Ik was daar altijd zo anal over. Ruilde soms een Platinum in voor een normale uitgave met verlies van dien lol.

En Eternal Darkness.. goed idee. Ik ga hem direct downloaden voor Dolphin. Gave game was dat eigenlijk.
Je noemt een paar top werken. 90's square is echt ongeëvenaard imho.

Haha nee Platinum/GH is niet mijn ding nee. Maakt het soms wel hard to find. Zeker engelse PAL versies aangezien de EU markt op ebay littered is met localized duitse meuk. Je moet basically hopen dat marktplaats hits heeft of dat op een of andere fiets importeren via US/UK goedkoper is. UK post-Brexit is :r . Die taxen volgens mij shipping mee waardoor je vaak >30% VAT/duties mag dokken. Als iemand nog proxies heeft in duitsland, USA, UK let me know :snor:
Gewoon Arno schreef:
04 mei 2026, 19:52
Prime 2 Afbeelding SH2 _O_ Skies of Arcadia 8) Metal Gear Solid GBC :7
Art van MGS is amazing. Zou never voor de NTSC versie kunnen gaan, ook al is die compatible.

Fuck me. Net een sicke deal kunnen slaan voor twee grails op de SNES: Hagane en Mega Man X3 CIB. Box van MMX3 is wel vrij mediocre met een scheur en scuffs, maar voor 30% van market kon ik het niet laten. Hagane wel pretty nice en toch 200-300 onder de markt. My lucky day!

R-Type
Lv7

06 mei 2026, 07:37

ik kreeg nooit invoerrechten via Ebay en heb er 100+ games gekocht over 15 jaar tijd, wel meestal vanuit Japan of VS. Weet niet hoe dat tegenwoordig zit, mijn laatste aankoop is zeker 6 jaar terug.

eBay is sowieso stervende. En nu schijnt Gamespot ze te willen overnemen.

Marktplaats, ja, toch top ervaringen laatste maanden. Had inboedel meuk wat weg moest, er op geflikkerd met intentie om nog wat bucks terug te krijgen of anders gratis lozen. Verkocht warempel alles in een week of 3 tijd. Had mijn telefoon 2 weken geleden er op gegooid (Pixel 7). Binnen 3 dagen verkocht voor leuk bedrag, en voor het eerst in jaren had ik iets verzonden. Tegenwoordig buyers protection blijkbaar. Je ziet wel direct dat er betaald is, maar zij houden geld vast. Bij goedkeuring meteen binnen, geen bericht is een dag later. Toen kreeg ik wel ebay wanen, wat als je liegt over de staat of claimt een baksteen te hebben gekregen? Nou ja, deze kerel was fair.

En het is beter dan Paypal 'wij houden jouw geld 21 dagen vast bij geen feedback' zuigers.

Shadow
Lv6

06 mei 2026, 14:28

Invoerrechten worden tegenwoordig vooraf berekend door ebay zelf, maar het is altijd echt overdreven veel meer dan het zou moeten zijn, die snoepen echt een heel deel voor zichzelf. Als voorbeeld, mijn laatste aankoop van vorige week:

1 item - £18.99
Postage - £11.88
Import charges - £8.64

Ik weet niet hoe deze berekening is gedaan, maar waar de fuck komt bijna tien euro aan invoerrechten vandaan?! :'(

Chrono Trigger
Lv4

Re:

06 mei 2026, 21:31

Shadow schreef:
06 mei 2026, 14:28
Invoerrechten worden tegenwoordig vooraf berekend door ebay zelf, maar het is altijd echt overdreven veel meer dan het zou moeten zijn, die snoepen echt een heel deel voor zichzelf. Als voorbeeld, mijn laatste aankoop van vorige week:

1 item - £18.99
Postage - £11.88
Import charges - £8.64

Ik weet niet hoe deze berekening is gedaan, maar waar de fuck komt bijna tien euro aan invoerrechten vandaan?! :'(
Ja daar zit iets van een flat fee in en VAT gaat hier dus OOK over postage. En dan zit hier de 10% conversie fee voor valuta van ebay nog niet eens bij. Of de 13% die ebay pakt van de seller. Ja lelijk..duties zijn vrijwel mandatory geworden. En soms krijg je het als of zonder en wordt je verrast door een teringbrief van PostNL voor diezelfde VAT plus hun fee. Zo laatat een kleine 400 euro neergelegd voor Super Mario RPG. FFS. Ebay 5+ jaar geleden was veel prettiger

Chrono Trigger
Lv4

09 mei 2026, 08:45

Afbeelding

Afbeelding

Fucking dikke game

Chrono Trigger
Lv4

12 mei 2026, 17:26

Afbeelding

Afbeelding

Doosje is meh, maar grail-tier acquisition voor meer dan fair price. I'm happy

Shadow
Lv6

12 mei 2026, 21:50

Ik durf het bijna niet te vragen, maar... Hoeveel heb je mogen lappen?

Plaats reactie