Algemeen Gaming Nieuws
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4649
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
02 jul 2025, 17:46
The Initiative is gesloten. Perfect Dark gecanceld. 50% layoffs bij Turn 10 en meer.
https://www.windowscentral.com/gaming/x ... initiative
Ze kunnen nu wel mensen op een inclusieve manier ontslaan, dus alle rassen, genders en soorten eruit gooien. Je kunt het ook positief bekijken.
Ken je die mop van die next-gen Xbox console? Die kwam niet.

https://www.windowscentral.com/gaming/x ... initiative
Ze kunnen nu wel mensen op een inclusieve manier ontslaan, dus alle rassen, genders en soorten eruit gooien. Je kunt het ook positief bekijken.
Ken je die mop van die next-gen Xbox console? Die kwam niet.

03 jul 2025, 11:31
Ik krijg er ook steeds meer een hard hoofd in, maar het zou een zorgwekkende ontwikkeling zijn. Alle focus kan nu gericht worden op het uitschakelen van Nintendo _een concurrent die juist níét meedoet aan de powerrace. Sony en Microsoft hebben elkaar in de loop der jaren technologisch verder gedreven, en dat is iets wat ik toejuich. Maar wat weerhoudt Sony ervan zich daarop te blijven richten, in plaats van meer omzet te genereren met minder vooruitstrevende hardware wat Nintendo goed afgaat?
Overigens zie je dezelfde Microsoft ellende ook al terug bij Sony. Wolverine lijkt in dezelfde development hell te zitten als dat Perfect Dark. En dan heb je nog de blamage van Bungie en Marathon. Sowieso Bungie; wat een shitshow is dat geworden onder de vleugels van Herman Hulst en co.
Aan de andere kant put ik hoop uit de geruchten over een mogelijke samenwerking tussen Xbox en Steam — een ‘XSteam-collab-box’ die een jaar voór de PS6 zou moeten verschijnen en dan zo rond GTAVI, waarvan ik nu nog uitga dat ik die op de PS5Pro zal spelen. Het zou sowieso interessant zijn om te zien hoe Sony dan omgaat met de PlayStation-games op Steam.
Overigens zie je dezelfde Microsoft ellende ook al terug bij Sony. Wolverine lijkt in dezelfde development hell te zitten als dat Perfect Dark. En dan heb je nog de blamage van Bungie en Marathon. Sowieso Bungie; wat een shitshow is dat geworden onder de vleugels van Herman Hulst en co.
Aan de andere kant put ik hoop uit de geruchten over een mogelijke samenwerking tussen Xbox en Steam — een ‘XSteam-collab-box’ die een jaar voór de PS6 zou moeten verschijnen en dan zo rond GTAVI, waarvan ik nu nog uitga dat ik die op de PS5Pro zal spelen. Het zou sowieso interessant zijn om te zien hoe Sony dan omgaat met de PlayStation-games op Steam.

- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4649
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
04 jul 2025, 11:16
MS had ABK nooit moeten overnemen. Hiermee is uiteraard door Nutella en de board een RoI en groei in subs verwacht. Die zijn niet gekomen. In feite zet je te hoog in als je met je niet verkopende ecosysteem zo'n enorme publisher aantrekt. Xbox heeft bij lange na niet de userbase om daar aan te voldoen. Dus wat moet je dan doen? Multiplatform blijven pushen voor je RoI. Een ander probleem is Gamepass, we zien nu met het axen van Turn 10, CoD studios en het Forza Motorsport IP dat GP helemaal geen zekerheid biedt. CoD lijdt ook onder die day one downloads. In een gezond businessmodel verkoop je dergelijke IP gewoon via retail en zet je ze niet day one op GP. Dit is exact wat Bobby Kotick bleef benadrukken.
Gamepass devalueert games. Dat is nu echt wel duidelijk. Sony gooide Horizon 2 vrij snel op Plus als experiment, en zei nope.
Maar ik vind een slow down op tech niet zo heel erg. Gamen moet sowieso af van die hoge budgetten en lange cycles. Kijk naar Naughty Dog. Die zijn nog steeds een no show op de PS5. Die console wordt 5 jaar. En ze zijn niet de enige. GTA 6 zal een jaar of 14 na GTA V gaan uitkomen. Het gaat alleen maar langer duren, budgetten stijgen waardoor risicos ook toenemen. 1 failure en je kunt een studio dichtgooien.
Niet alles hoeft 100 uur open world slop te worden. Ok ik speel nu Death Stranding 2, maar Hideo doet het altijd net even anders. China is de markt die je in de gaten moet houden. Zij hebben goede stuff in de pipeline terwijl het westen zichzelf liquideert door naar snowflakes te luisteren.
Wuchang komt over 3 weken uit en kost 49,99,- Zo kan het ook nog.
Gamepass devalueert games. Dat is nu echt wel duidelijk. Sony gooide Horizon 2 vrij snel op Plus als experiment, en zei nope.
Maar ik vind een slow down op tech niet zo heel erg. Gamen moet sowieso af van die hoge budgetten en lange cycles. Kijk naar Naughty Dog. Die zijn nog steeds een no show op de PS5. Die console wordt 5 jaar. En ze zijn niet de enige. GTA 6 zal een jaar of 14 na GTA V gaan uitkomen. Het gaat alleen maar langer duren, budgetten stijgen waardoor risicos ook toenemen. 1 failure en je kunt een studio dichtgooien.
Niet alles hoeft 100 uur open world slop te worden. Ok ik speel nu Death Stranding 2, maar Hideo doet het altijd net even anders. China is de markt die je in de gaten moet houden. Zij hebben goede stuff in de pipeline terwijl het westen zichzelf liquideert door naar snowflakes te luisteren.
Wuchang komt over 3 weken uit en kost 49,99,- Zo kan het ook nog.
06 jul 2025, 10:27
Roep het al jaren, maak gewoon ook "kleinere" games.
Doe per jaar twee AAA titels, aangevuld met AA titels, maak je ook een meer diverse portfolio.
Dat Xbox nu langzaam, maar zeker aan het zinken is hebben ze enkel aan zichzelf te danken. Niet dat Nintendo of Sony weleens van strategie veranderen, bij Microsoft is het ieder jaar weer anders. Long term is het denk ik nog steeds dat ze graag naar de grootste publisher ooit willen gaan... alleen, gezien diens trackrecord sinds de start van Xbox, wie gaat daar nog in geloven?
Projecten kerkhof is gigantisch. First party franchises zijn geen schim van wat ze ooit waren. Ik bedoel, Halo cratered. Fable laat op zich wachten. Games verschijnen op de PS5. (En waarschijnlijk de Switch 2) Wat is nu de reden om nog in te stappen bij de Xbox eco systeem?
Heel eerlijk, ik denk dat er over tien jaar niks meer over is van de Xbox.
Doe per jaar twee AAA titels, aangevuld met AA titels, maak je ook een meer diverse portfolio.
Dat Xbox nu langzaam, maar zeker aan het zinken is hebben ze enkel aan zichzelf te danken. Niet dat Nintendo of Sony weleens van strategie veranderen, bij Microsoft is het ieder jaar weer anders. Long term is het denk ik nog steeds dat ze graag naar de grootste publisher ooit willen gaan... alleen, gezien diens trackrecord sinds de start van Xbox, wie gaat daar nog in geloven?
Projecten kerkhof is gigantisch. First party franchises zijn geen schim van wat ze ooit waren. Ik bedoel, Halo cratered. Fable laat op zich wachten. Games verschijnen op de PS5. (En waarschijnlijk de Switch 2) Wat is nu de reden om nog in te stappen bij de Xbox eco systeem?
Heel eerlijk, ik denk dat er over tien jaar niks meer over is van de Xbox.
Re:
06 jul 2025, 17:35
De Wii was een fad die 4 jaar succes had, terugviel en waarna Nintendo ook met de Wii naam haast geen Wii U's kon slijten. Maar het is wel zo dat die spec race nergens toe leidt. Games worden niet bepaald complexer, uitdagender, leuker. Je wacht simpelweg veel langer op een project, die vervolgens hetzelfde of minder doet dan zijn voorganger.
Er zijn nu ook een soort van diminishing returns, PS4 en Xbox One upgrades kunnen nog prima mee. Ze zien er fantastisch uit. Dan hoorde je fanboys roepen, wacht maar tot cross gen eindigt. Nou ik heb gewacht; Death Stranding 2 ziet er eigenlijk precies zo uit als de PS5 remaster van de 1e game. Spider Man 2 en FFVII Rebirth zijn ook nauwelijks upgrades. Op Pro is het misschien iets beter, maar veel te karig om daar 800 voor neer te tellen. Dit is het gewoon. De grootste winst, en dat zei ik 5 jaar geleden ook, zit in de laadtijden.
Maar MS heeft duidelijk een probleem met quality assurance en direction. Redfall werd intern beoordeeld als een 80 Metascore game. Deze mensen moeten in het heden dus ABK en Zenimax software managen.
MS heeft nagelaten een software empire te bouwen. Ze hadden ten tijde van de 1e Xbox onder meer second parties als Bungie, BioWare, Zipper (Crimson Skies) en Bizarre. Die games gaven de console een identiteit. Ze hebben dat allemaal laten lopen. En dan focus je dus op Halo, Gears en 2 Forza IP, en breng je daarvan 3 driving simcades per generatie uit in de vorm van Motorsport. Ik vraag me af wie daar op zit te wachten. Horizon ondertussen is groter geworden dan zijn broer, en eet ongetwijfeld sales weg bij FM vanwege de identieke naam. Halo zit bij een B-studio die zijn beloften steeds niet is nagekomen en ook na een jaar uitstel een incomplete game heeft afgeleverd. Gears 5 is ook alweer 6 jaar oud, en forceert Coalition om nu eigenlijk te rebooten naar de originele games. Lionhead hebben ze dichtgegooid omdat hun Fable Kinect een kutgame was (you don't say), en ondergebracht bij een racing game studio.
Het is ondenkbaar dat Sony zo om zou gaan met bijv. Uncharted, TLOU of God of War. Die hebben zo'n Sucker Punch en Insomniac gewoon gekocht en plukken daar de vruchten van al ben ik zelf wel uitgekeken op die Marvel slop.
Over 10 jaar? Dan is Xbox allang weg. Met een goede structuur en visie kunnen ze gewoon een heel grote third party worden, met een submodel ala EA Play maar dan zou ik toch echt een einde proberen te maken aan die day ones. Dit is wat Nutella ook wil he, die wil simpelweg games op alle platformen aanbieden. Volgens mij heeft Phil een soort target gekregen van 100 miljoen subs voor 2030. Dat gaan ze niet halen. Dus dan wordt het Xbox platform sowieso gekilled, lijkt me.
Er zijn nu ook een soort van diminishing returns, PS4 en Xbox One upgrades kunnen nog prima mee. Ze zien er fantastisch uit. Dan hoorde je fanboys roepen, wacht maar tot cross gen eindigt. Nou ik heb gewacht; Death Stranding 2 ziet er eigenlijk precies zo uit als de PS5 remaster van de 1e game. Spider Man 2 en FFVII Rebirth zijn ook nauwelijks upgrades. Op Pro is het misschien iets beter, maar veel te karig om daar 800 voor neer te tellen. Dit is het gewoon. De grootste winst, en dat zei ik 5 jaar geleden ook, zit in de laadtijden.
Nou ja, Nintendo is ook vrij traag he. En die maken geen AAA games met full voice acting etc. Odyssey is bijvoorbeeld 8 jaar oud. Metroid Prime 4 zal zo'n 18 jaar na 3 uitkomen. Zelda zat 6 jaar tussen, en die opvolger volgt het template van BOTW haast volledig.Tsidas schreef: ↑06 jul 2025, 10:27Roep het al jaren, maak gewoon ook "kleinere" games.
Doe per jaar twee AAA titels, aangevuld met AA titels, maak je ook een meer diverse portfolio.
Dat Xbox nu langzaam, maar zeker aan het zinken is hebben ze enkel aan zichzelf te danken. Niet dat Nintendo of Sony weleens van strategie veranderen, bij Microsoft is het ieder jaar weer anders. Long term is het denk ik nog steeds dat ze graag naar de grootste publisher ooit willen gaan... alleen, gezien diens trackrecord sinds de start van Xbox, wie gaat daar nog in geloven?
Projecten kerkhof is gigantisch. First party franchises zijn geen schim van wat ze ooit waren. Ik bedoel, Halo cratered. Fable laat op zich wachten. Games verschijnen op de PS5. (En waarschijnlijk de Switch 2) Wat is nu de reden om nog in te stappen bij de Xbox eco systeem?
Heel eerlijk, ik denk dat er over tien jaar niks meer over is van de Xbox.
Maar MS heeft duidelijk een probleem met quality assurance en direction. Redfall werd intern beoordeeld als een 80 Metascore game. Deze mensen moeten in het heden dus ABK en Zenimax software managen.
MS heeft nagelaten een software empire te bouwen. Ze hadden ten tijde van de 1e Xbox onder meer second parties als Bungie, BioWare, Zipper (Crimson Skies) en Bizarre. Die games gaven de console een identiteit. Ze hebben dat allemaal laten lopen. En dan focus je dus op Halo, Gears en 2 Forza IP, en breng je daarvan 3 driving simcades per generatie uit in de vorm van Motorsport. Ik vraag me af wie daar op zit te wachten. Horizon ondertussen is groter geworden dan zijn broer, en eet ongetwijfeld sales weg bij FM vanwege de identieke naam. Halo zit bij een B-studio die zijn beloften steeds niet is nagekomen en ook na een jaar uitstel een incomplete game heeft afgeleverd. Gears 5 is ook alweer 6 jaar oud, en forceert Coalition om nu eigenlijk te rebooten naar de originele games. Lionhead hebben ze dichtgegooid omdat hun Fable Kinect een kutgame was (you don't say), en ondergebracht bij een racing game studio.
Het is ondenkbaar dat Sony zo om zou gaan met bijv. Uncharted, TLOU of God of War. Die hebben zo'n Sucker Punch en Insomniac gewoon gekocht en plukken daar de vruchten van al ben ik zelf wel uitgekeken op die Marvel slop.
Over 10 jaar? Dan is Xbox allang weg. Met een goede structuur en visie kunnen ze gewoon een heel grote third party worden, met een submodel ala EA Play maar dan zou ik toch echt een einde proberen te maken aan die day ones. Dit is wat Nutella ook wil he, die wil simpelweg games op alle platformen aanbieden. Volgens mij heeft Phil een soort target gekregen van 100 miljoen subs voor 2030. Dat gaan ze niet halen. Dus dan wordt het Xbox platform sowieso gekilled, lijkt me.
Re: Re:
08 jul 2025, 21:53
Eh, het was niet zozeer dat de Wii name tainted was. De hook van de Wii U was gewoon interessant genoeg en Nintendo zelf wist het eigenlijk ook niet.
Overigens no list wars. Alleen dit is een verzameling games die best divers is en een plarform diens smoel geeft.
Daar zitten dus games tussen met geen mega budget, maar je kunt er zeker van zijn dat het merendeel geld oplevert voor Nintendo. Het is een model wat voor hen al jaren werkt. Zou een ander dat ook kunnen toch?
Wat je nu ook steeds meer leest bij MS bijvoorbeeld is niet alleen direction of quality assurance, vaak dat ze zelf niet weten wat ze wilen. Krijg je mixed messages van
Voiceacting vind ik geen graadmeter voor iets AAA; Nintendo is meer dan de Oddsey’s, 3D Zelda of Metroid. Het is Smash, Kart, Animal Crossing, Mario Party, Fire Emblem, 2D Metroid, 2D Zelda, Paper Mario, Luigi’s Mansion, Famicom Detective Club, Pokemon, Rhytm Heaven, Astral Chain, Bayo 3, Warioware, Kirby, Splatoon, Hyrule Warriors, Xenoblade, Pikmin… allemaal games met een nieuwe release op de Switch en zelfs sequels.R-Type schreef: ↑06 jul 2025, 17:35Nou ja, Nintendo is ook vrij traag he. En die maken geen AAA games met full voice acting etc. Odyssey is bijvoorbeeld 8 jaar oud. Metroid Prime 4 zal zo'n 18 jaar na 3 uitkomen. Zelda zat 6 jaar tussen, en die opvolger volgt het template van BOTW haast volledig.Tsidas schreef: ↑06 jul 2025, 10:27Roep het al jaren, maak gewoon ook "kleinere" games.
Doe per jaar twee AAA titels, aangevuld met AA titels, maak je ook een meer diverse portfolio.
Dat Xbox nu langzaam, maar zeker aan het zinken is hebben ze enkel aan zichzelf te danken. Niet dat Nintendo of Sony weleens van strategie veranderen, bij Microsoft is het ieder jaar weer anders. Long term is het denk ik nog steeds dat ze graag naar de grootste publisher ooit willen gaan... alleen, gezien diens trackrecord sinds de start van Xbox, wie gaat daar nog in geloven?
Projecten kerkhof is gigantisch. First party franchises zijn geen schim van wat ze ooit waren. Ik bedoel, Halo cratered. Fable laat op zich wachten. Games verschijnen op de PS5. (En waarschijnlijk de Switch 2) Wat is nu de reden om nog in te stappen bij de Xbox eco systeem?
Heel eerlijk, ik denk dat er over tien jaar niks meer over is van de Xbox.
Maar MS heeft duidelijk een probleem met quality assurance en direction. Redfall werd intern beoordeeld als een 80 Metascore game. Deze mensen moeten in het heden dus ABK en Zenimax software managen.
MS heeft nagelaten een software empire te bouwen. Ze hadden ten tijde van de 1e Xbox onder meer second parties als Bungie, BioWare, Zipper (Crimson Skies) en Bizarre. Die games gaven de console een identiteit. Ze hebben dat allemaal laten lopen. En dan focus je dus op Halo, Gears en 2 Forza IP, en breng je daarvan 3 driving simcades per generatie uit in de vorm van Motorsport. Ik vraag me af wie daar op zit te wachten. Horizon ondertussen is groter geworden dan zijn broer, en eet ongetwijfeld sales weg bij FM vanwege de identieke naam. Halo zit bij een B-studio die zijn beloften steeds niet is nagekomen en ook na een jaar uitstel een incomplete game heeft afgeleverd. Gears 5 is ook alweer 6 jaar oud, en forceert Coalition om nu eigenlijk te rebooten naar de originele games. Lionhead hebben ze dichtgegooid omdat hun Fable Kinect een kutgame was (you don't say), en ondergebracht bij een racing game studio.
Het is ondenkbaar dat Sony zo om zou gaan met bijv. Uncharted, TLOU of God of War. Die hebben zo'n Sucker Punch en Insomniac gewoon gekocht en plukken daar de vruchten van al ben ik zelf wel uitgekeken op die Marvel slop.
Over 10 jaar? Dan is Xbox allang weg. Met een goede structuur en visie kunnen ze gewoon een heel grote third party worden, met een submodel ala EA Play maar dan zou ik toch echt een einde proberen te maken aan die day ones. Dit is wat Nutella ook wil he, die wil simpelweg games op alle platformen aanbieden. Volgens mij heeft Phil een soort target gekregen van 100 miljoen subs voor 2030. Dat gaan ze niet halen. Dus dan wordt het Xbox platform sowieso gekilled, lijkt me.
Overigens no list wars. Alleen dit is een verzameling games die best divers is en een plarform diens smoel geeft.
Daar zitten dus games tussen met geen mega budget, maar je kunt er zeker van zijn dat het merendeel geld oplevert voor Nintendo. Het is een model wat voor hen al jaren werkt. Zou een ander dat ook kunnen toch?
Wat je nu ook steeds meer leest bij MS bijvoorbeeld is niet alleen direction of quality assurance, vaak dat ze zelf niet weten wat ze wilen. Krijg je mixed messages van
Re: Algemeen Gaming Nieuws
11 jul 2025, 08:03
Je zult je als MS zijnde ook moeten onderscheiden van je concurrenten met unieke software. Ik heb het altijd een hele rare move gevonden om games als Forza Horizon, Indiana Jones en Sea of Thieves uit te gaan geven op PlayStation. Zij hadden al flink wat exclusives waardoor gamers PS5 boven Xbox verkozen, en dan ga je ook nog eens je eigen exclusieve games multiplatform laten gaan. Ik snap dat aandeelhouders blij worden van extra sales op de korte termijn, maar voor de console Xbox was het natuurlijk echt killing.
Het verkopen van Gamepass abonnementen zal intern de voorkeur hebben gekregen boven het verkopen van consoles, maar denken ze nou echt dat mensen die al €18 per maand betalen voor PS Plus essential ook nog eens €20 per maand gaan aftikken voor GP? Daarvoor is PSPlus inmiddels te groot, vrees ik.
Het verkopen van Gamepass abonnementen zal intern de voorkeur hebben gekregen boven het verkopen van consoles, maar denken ze nou echt dat mensen die al €18 per maand betalen voor PS Plus essential ook nog eens €20 per maand gaan aftikken voor GP? Daarvoor is PSPlus inmiddels te groot, vrees ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten