https://forza.net/news/forza-horizon-5-comes-to-ps5
Daar is ie dan. De eerste van de grote 3 komt naar PS5. Nu is Gears en vast ook Halo een zekerheid. Ze gaan alles multiplatform maken. Dit was natuurlijk Phil's masterplan.
Ergens wel jammer dat Xbox dood is. Ze begonnen heel goed met die 1e console die ze eigenlijk al na een jaar of 3 moesten killen om onder die wurgcontracten van Jensen uit te komen. En de 360 was vervolgens een doorslaand succes. Ook meteen hun laatste succes.
Ik voel me oud. Die 360 wordt dit jaar al 20. Ik zie me nog mijn 1e HDTV aansluiten, mooie 720p game beelden op een 24 incher.
Diverse fora waren nog super actief, IG had bijvoorbeeld nog heel veel active users en dagelijks nieuwe threads met veel reacties. Was er een nieuwe game aangekondigd, thread maken en lekker speculeren. GameTrailers werd destijds echt mijn go to voor reviews. die begonnen videoreviews te doen waardoor je de game gewoon in actie kon zien. En dan old school naar de gameshop, tenzij mediamarkt ofzo een scherpe actie had. Ja, er is wat veranderd en of het allemaal beter en leuker is dat laat ik aan anderen.
Op game gebied is er eigenlijk niet eens zoveel veranderd. En dat is ook te merken als je de PS3 of 360 aansluit. Ze hebben HDMI, internet, HD visuals. En ze spelen grotendeels hetzelfde, hetzij met minder gedetailleerde beelden of lagere fps. Ik merk weinig verschil in approach als ik zo'n oudje opstart. Zo'n NG2 Black bijv. dat is een 100% PS360 gen ervaring met een UE5 overhead.
Wel was er veel meer keuze en variatie in de retail space.