Algemeen Gaming Nieuws

SmartTies
Master Cheese
Lv6

Re:

16 dec 2024, 11:31

Split Fiction van de makers van "It Takes Two" zag er veelbelovend uit. Met goeie co-op companion zijn dat de leukste games;

Ook de nieuwe game van de makers van Shadow of the Colossus wekte me interesse. The Last Guardian was niet mijn game met zo'n koppig kolere dier, maar zag er wel de kwaliteit in. De vraag is alleen of ze het deze generatie af gaan krijgen.

Wesley schreef:
13 dec 2024, 23:22
Nieuwe Naughty Dog game trekt me meteen. Natuurlijk janken mensen weer om de MC. "buuuuh ik kan nie eens zien of het een man of vrouw is." bitch het is Tati Gabrielle shut the fuck up met je woke-gejank.
Nou ja, het is natuurlijk wel zo dat je bij Naughty Dog het gevoel hebt dat het weer onnodig door je strot geduwd wordt na "The Last of Us 2." Maar als je een keer in Santa Monica bent geweest waar hun kantoor zit, dan snap je min of meer waar hun beweegredenen vandaan komen. Neemt niet weg dat het nog steeds puike games zijn, ondanks de hidden agendas.
Afbeelding

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

16 dec 2024, 18:25

Afbeelding

R-Type
Lv7

Re:

16 dec 2024, 18:43

Wesley schreef:
13 dec 2024, 23:22
Ik geniet van alle jankers die klagen dat Black Myth: Wukong niet GOTY heeft gewonnen. Heerlijk. De enige reden dat mensen die game zo ophypten is omdat de developers dezelfde anti-woke kinderachtige bullshit als hun riepen. Voor de rest was het een wel-aardige game, maar niet GOTY waardig. Astrobot verdiende winnaar.

The Witcher 4 gaat weer iets speciaals worden denk ik. Ik verwacht dat CD Project Red wel geleerd heeft van het Cyberpunk launch-debakel en zich niet twee keer stoot aan dezelfde steen.

Nieuwe Naughty Dog game trekt me meteen. Natuurlijk janken mensen weer om de MC. "buuuuh ik kan nie eens zien of het een man of vrouw is." bitch het is Tati Gabrielle shut the fuck up met je woke-gejank.

Afbeelding
Sony wordt vooral bestuurd vanuit Californië. En die lui zijn best wel losgeslagen qua inclusiviteit.

Ik zou denk ik ook voor Astro Bot kiezen. Die is een stuk gepolijster en toegankelijker dan Black Myth, die op console namelijk wel een beetje rammelt. Astro Bot komt dan ook niet uit de USA stal van Sony. Vergeet niet, die hadden vol ingezet op Concord he, dan ben je wel van het padje.

Maar ik vind BM een van de betere van dit jaar. Het is recht toe recht aan, met niet teveel story in je face, niet te veel dialogen en gewoon veel hakken. Geen waypoints, en misschien 1 of 2 zijmissies per hoofstuk. Veel optionele content, veel builds en gratis respec. Uitdagend en gewoon tof. Als je dit vergelijkt met het template van bijvoorbeeld Ragnarok en Dragon Age Veilguard, dan is Black Myth simpelweg veel meer game en minder gezeur.

Echter is de game een beetje slordig op de PS5, het heeft wat performance problemen. In theorie zou hij perfect kunnen zijn op de Pro, maar tot nu toe maakt de Pro an sich weinig waar.

Wesley
Lv6

18 dec 2024, 21:28

Black Myth is zeker oké. Een stabiele 7,5. Het is gewoon een boss-rush hack & slash game met souls-like elementen erin met een toffe stijl erin.

Concord was een degelijke game, maar het hele 'woke'-gejank om die game heen van iedereen haalt de aandacht weg van de echte reden waarom die game is gefaald: Nutteloosheid. Het was een degelijk product, 6,5/7,0 qua kwaliteit, maar het was een genre dat al beter gedaan werd door gratis games zoals Overwatch, Valorant en Apex Legends. Als de reden dat die game faalde was omdat het inclusieve karakters had, dan zouden Overwatch, Valorant en Apex Legends net zo hard falen als Concord deed. Concord had gewoon een free2play game moeten zijn dan had het niet zo'n waardeloze lancering gehad en was het waarschijnlijk nog te spelen.

'woke' is een grifters-praatje geworden en dat irriteert me er aan. Het leidt af van de echte discussie om waarom bepaalde games falen. Dat en het feit dat het woord 'woke' verkeerd gebruikt wordt door iedereen die het negatief gebruikt. Ironisch vaak genoeg dezelfde groep die zegt 'JE KAN DE DEFINITIE VAN WOORDEN NIET VERANDEREN'.

'woke' is eigenlijk gewoon een dooddoener van iemand die niet kan discussieren. Daarom irriteert het woord me altijd zo in discussies over media.
:huillie:

R-Type
Lv7

19 dec 2024, 17:43

Black Myth is geen boss rush game trouwens, ik weet niet waar dat weg komt maar ik lees het vaker. De game heeft behoorlijk grote chapters met veel exploratie en een batterij normale enemies met af en toe een story boss tussendoor. Er zijn wel veel optionele boss fights, die soms lastig te vinden zijn. Ze kunnen in uithoeken zitten, en ieder chapter heeft een quest chain die je naar een secret boss leidt, die jou weer een power geeft die de chapter boss makkelijker maakt. De dynamiek is heel tof.

Overigens is er net een patch gedropt die 120hz ondersteuning geeft ook op oude PS5. Dit maakt de Balanced mode dik in orde qua performance en input lag. En de areas hebben nu maps die je kunt kopen bij een shrine, die zijn erg tof. Challenge en boss gauntlets zijn eveneens toegevoegd. De game was al top, maar is door deze update nog een stuk beter.

Wat Concord betreft, dit is natuurlijk niet helemaal het geval. Kijk ik ben het met je eens dat de woke kaart tegenwoordig snel wordt getrokken. Zodra je een minderheid ofzo in een media product ziet, denkt men toch al gauw aan virtue signaling. Misschien niet altijd terecht, maar vaak doen corpos het ook wel bewust. Concord is natuurlijk ook om andere redenen geflopt. Op het moment dat de CGI trailer voor het eerst werd getoond, en overging op gameplay van weer een GaaS shooter was het lot van de game al bezegeld. Iedereen wist, deze shit wil ik niet. Dit had nog niks te maken met woke. Er hing een retail prijs aan bijvoorbeeld. En de character designs waren een zeker dingetje. Je kunt Overwatch erbij halen, maar naar mijn mening ziet een Pharah, Hanzo en D.Va meer appeal dan ieder Concord personage. Ik kan me voorstellen dat er gamers zijn die MTX voor Overwatch kopen, bij Concord zag ik die potentie absoluut niet. Die game probeert freaky te zijn en over de top te gaan, maar dan tegelijk weer net niet want niemand mag zich aangesproken voelen. The First Descendant is intussen (ook) een hele basic game, maar loopt binnen vanwege de character designs.

Wesley
Lv6

20 dec 2024, 21:55

Ik geloof wel dat er mensen waren die MTX hadden gekocht bij Concord. Zulke games staan en vallen bij de walvissen, 10% van de gamers kopen 90% van de dingen. Er waren ook wel mensen die Concord hadden gekocht. Als het een f2p game was hadden die vast wel wat dingen gekocht, wat de game meer tijd had gegeven om te groeien en te verbeteren etc.

Het falen van Concord is trouwens iets wat ik ook wel zag gebeuren, maar om de eerder genoemde reden: een matige GaaS shooter die je geld kost terwijl die markt al oversaturated is door goed speelbare gratis te downloaden GaaS shooters die voor elk wat wils hebben. Representatie is er genoeg in die wereld in andere games.

In ander nieuws: Ik ben de laatste dagen bezig met Indiana Jones en jongens, wat is die game fijn. Toffe gameplay, een sfeer die past bij de originele trilogie aan films qua alles (verhaal, humor, vibe) en een geweldige performance van Troy Baker die een top-impressie van Harrison Ford neerzet. Gameplay is leuk en gevarieerd. Niet te moeilijk ( voor de echte hardcore gamers zal het wel te makkelijk zijn maar ik vind het perfect). Echt een top-avontuur.
:huillie:

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

21 dec 2024, 09:08

Ja, Indy is chill.

R-Type
Lv7

21 dec 2024, 23:40

Indy lijkt me ook wel leuk, maar helaas is ie timed console exclusive voor een dood platform. En het is een has been IP waarvan de laatste movie ook al is bombed. Ik hoop voor Machinegames dat de game uiteindelijk zijn succes vind, maar de Steam player count is niet heel hoog. Gamepass, ja, dat zal.

Ik zou hem in theorie op de XSS kunnen checken, maar ik heb voor PS5 ook nog SH2 en Metaphor om te doorlopen. Ik wacht wel gewoon tot de PS5 versie uit is.

SmartTies
Master Cheese
Lv6

24 dec 2024, 13:09

Mijn verwachting was gematigd na alle vorige Game Pass hype games. Dacht ook even aan een first person Uncharted te gaan beginnen en in een weekendje klaar te zijn, maar zit nu bijna op 40 uur en ben nog wel even zoet met de side quests en dat zonder tegenzin. De AI is niet al te bijster, maar dat draagt juist bij aan de luchtige Indiana Jones-sfeer. Dit komt de gameplay ten goede, want extreem stealth-werk zou de game niet ten goede komen. De game voelt als een mix tussen Condemned en Dishonered meets Shenmue.
Het Atmos geluid is één van de beste ingame. Up there met Gears 5, Forza Horizon 5 en REmake 2.

Prachtige game en zit vlak achter Astro Bot in mijn GOTY lijst.
Afbeelding

R-Type
Lv7

03 jan 2025, 19:54

Ik heb toch nog redelijk kunnen gamen tijdens mijn vakantie. Silent Hill 2 was in de sale, perfect. En wat een game. Ok, ik was in het begin iets gematigder, en dat komt door de enemy count in de apartments. Het is nogal hoog en SH2 was nooit van de combat. Maar goed, de remake is wel veel meer fun om te besturen. Schieten gaat ok, en melee doe je gewoon met R2. Er is ook wel een soort van stealth, je kunt ze in 1 klap downen als ze je niet zien. Dit kan als je de lamp uitzet en gaat lopen. Je kunt best wat vermijden door gewoon rustig te spelen. Ook zijn de areas nogal expanded. Maar omdat je ook hell versies van iedere dungeon hebt ben je nogal lang bezig. Ik zit denk ik op 12 na Brookhaven Hospital. Boss fights zijn factor 10 verbeterd. Al zijn het er zo te zien nog altijd net zo weinig. Heb er 1 gehad lol. Het is moeilijk om de controller neer te leggen en dat is een goed teken.

Robocop

Eveneens in de sale voor 19,99 geloof ik. Nog zo'n gruwelijk vette game. Ik was al fan van Terminator Resistance, maar Robo is waarschijnlijk beter. Hij is direct OP, maar ik ga wel eens dood. Want je wordt soms overwhelmed en Robo kan geen dekking nemen. Je moet goed richten, snel killen en vooral uitkijken voor RPG, snipers en mines. Leuk upgrade systeem, gekozen perks voegen echt wat toe en je auto pistol kun je tweaken met motherboards en nodes. Leuke side quests, geen overdaad en ze geven wat exposure. Game is behoorlijk gewelddadig, en in die typisch ranzige 80's dystopia.

Peter Weller is terug en ik zou zeggen dat dit de ware Robocop 3 is. Hij volgt 2 op, en doet dat beter dan die boutfilm. Wat Teyon doet met ik denk minimaal budget is ontzagwekkend. Deze en Terminator houden je wel wat weken van de straat.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

04 jan 2025, 12:22

Moet SH2 ook weer oppakken. Robocop is zeker tof. Als mn PC eindelijk klaar is ga ik hem zeker weer spelen.

Indy vannacht uitgespeeld. Ja, de game is vermakelijk maar toch. Buiten de main story om is de game niet echt de moeite imo. Sidequest zijn opzich leuk maar niet bijzonder en er zijn heel veel collectibles. Als je daar naar opzoek gaat en de wereld meerdere malen doorloopt dan merk je hoe beperkt alles is en dat het technisch ook niet allemaal lekker werkt. Respect Ties voor het behalen van alle achievements en RIP Tony Todd.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

17 jan 2025, 17:25

Switch 2 reveal

Shadow
Lv6

20 jan 2025, 19:15

Ja, trailer was eigenlijk alleen maar wat we al wisten door de leaks, heb er zin in, maar trailer zegt verder geen fuck :P

R-Type
Lv7

24 jan 2025, 07:55

Holy shit Team Ninja shadow drops Ninja Gaiden 2 Black vandaag, gebaseerd op de echte, beste OG Xbox NG2.

En Ninja Gaiden 4 voor eind dit jaar in samenwerking met Platinum.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

24 jan 2025, 11:01

Ninja Gaiden is back baby! Die 2d game komt ook nog dit jaar. Als ik thuis ben doe ik gelijk NG2B downen. Heb zowel het origineel als Sigma nooit uitgespeeld dus moet er nu toch maar eens voor gaan zitten.

R-Type
Lv7

24 jan 2025, 16:29

Kleine kanttekening is wel dat het nog steeds niet geheel de originele ninja gaiden 2 is. Wel is ie beter dan Sigma en voor PS only bezitters dus sowieso de beste optie.

Er zijn bijv. geen Tests of Valor, zoals in Sigma 2. Je hebt alleen de Bow en dat kanon, met infinite ammo. Enemy count is hoger dan Sigma, lager dan NG2. Beetje tussenin. Je hoeft geen keys te vinden enzo, alle deuren zijn open. Er zijn ook de extra levels met de andere speelbare characters uit Sigma 2, maar die lame ass statue bosses (zoals die Buddha in ch1) die zijn wel verwijderd.

2 Black is dus (helaas) wel degelijk gebaseerd op Sigma 2 (het schijnt dat de source code van het origineel weg is, lol), maar dan wel met veel bloed, meer enemies, en andere tweaks die het meer doen spelen als het origineel. 120hz mode ook, maar die ziet er niet uit op base PS5 althans.

Ik heb NG2 origineel ook even ingestart op de XSS, en ja, die game ziet er ook nog ronduit fantastisch uit dankzij die enorme upgrade. Ik geef de voorkeur wel aan de originele NG2 op de Xbox, al vind ik 2 Black wel vet en novel.

SmartTies
Master Cheese
Lv6

24 jan 2025, 16:49

Ik ben nu in chapter 3 en kan me maar weinig herinneren van deze game, of het nu Sigma of de 360-versie is. Voor mij voelt het bijna als een nieuwe game. Ik heb NG2 maar één keer doorlopen en vond altijd de eerste Black beter. Die heb ik meerdere keren uitgespeeld.
Maar t is genieten. De camera wel PS360-era wonky. Dat was wel even wennen. Maar wat een shadowdrop zo op GP!
Afbeelding

R-Type
Lv7

25 jan 2025, 12:19

Ik heb de game vanochtend uitgespeeld. Hij is echt heel vermakelijk. Mijn favoriet blijft de originele game maar die heeft ook heel veel frustrerende en wtf momenten. Dat heeft 2 Black niet. Alle troep zoals een worm boss, 2x armadillo, brakke underwater fights etc is er uitgesloopt.

NG2B is simpelweg een hele gebalanceerde, niet frustrerende actie game die op Acolyte/Normal een goede maar erg doable uitdaging biedt zoals het hoort, en op de hogere graden vrij tricky is. En ik vind de 3 females een best toffe toevoeging, vooral Ayane. Ik snap de kritiek wel, omdat bepaalde Sigma veranderingen niet goed waren en deze game wordt eigenlijk aangeprezen als Ninja Gaiden 2 Black, dus men denkt dat het een remaster van de echte versie is. Maar het is meer een soort middenweg, Chapters voelen niet meer aan als een ghost town zoals Sigma 2 en de gore is zelfs nog explicieter geworden.

Die Ninja Gaiden 4 lijkt me ook tof, al hoop ik dat Platinum niet weer hun typische slow mo rotzooi er in duwt. Koei is goed bezig hoor, die nieuwste Dynasty Warriors is ook ontzettend goed, maar gewoon nog veel te duur aan 79 bucks.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

25 jan 2025, 12:52

Breh, ik moet de game nog opstarten lol.

R-Type
Lv7

30 jan 2025, 19:42

https://forza.net/news/forza-horizon-5-comes-to-ps5

Daar is ie dan. De eerste van de grote 3 komt naar PS5. Nu is Gears en vast ook Halo een zekerheid. Ze gaan alles multiplatform maken. Dit was natuurlijk Phil's masterplan.

Ergens wel jammer dat Xbox dood is. Ze begonnen heel goed met die 1e console die ze eigenlijk al na een jaar of 3 moesten killen om onder die wurgcontracten van Jensen uit te komen. En de 360 was vervolgens een doorslaand succes. Ook meteen hun laatste succes.

Ik voel me oud. Die 360 wordt dit jaar al 20. Ik zie me nog mijn 1e HDTV aansluiten, mooie 720p game beelden op een 24 incher.

Diverse fora waren nog super actief, IG had bijvoorbeeld nog heel veel active users en dagelijks nieuwe threads met veel reacties. Was er een nieuwe game aangekondigd, thread maken en lekker speculeren. GameTrailers werd destijds echt mijn go to voor reviews. die begonnen videoreviews te doen waardoor je de game gewoon in actie kon zien. En dan old school naar de gameshop, tenzij mediamarkt ofzo een scherpe actie had. Ja, er is wat veranderd en of het allemaal beter en leuker is dat laat ik aan anderen.

Op game gebied is er eigenlijk niet eens zoveel veranderd. En dat is ook te merken als je de PS3 of 360 aansluit. Ze hebben HDMI, internet, HD visuals. En ze spelen grotendeels hetzelfde, hetzij met minder gedetailleerde beelden of lagere fps. Ik merk weinig verschil in approach als ik zo'n oudje opstart. Zo'n NG2 Black bijv. dat is een 100% PS360 gen ervaring met een UE5 overhead.

Wel was er veel meer keuze en variatie in de retail space.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

31 jan 2025, 06:40

Its joever

Shadow
Lv6

31 jan 2025, 21:46

Weten we nog hoe tien jaar geleden de toekomst voor console gaming kansloos leek want mobiele telefoons? Nu lijkt het kansloos door de consoles zelf :lol:

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

01 feb 2025, 12:51

In ander nieuws. De 50 serie van Nvidia is een joke. Hoop dat de 5070ti voldoende beschikbaar is en niet te duur...

Plaats reactie