Algemeen Gaming Nieuws

SmartTies
Master Cheese
Lv6

11 jun 2024, 08:25

Gears 4 vond ik nog wel aardig, maar met 5 ben ik na een uur of 3 gestopt. Destijds misschien te snel achter 4 gespeeld. Komt nog wel een keer.

Ik word tegenwoordig vrolijker van games als Tunic en nu straks weer Animal Well. Met de triple A's ben ik beland op hetzelfde geestelijke niveau als met films. Vaak pak ik liever iets wat me jaren terug een fantastische ervaring leverde, dan dat ik weer door die begin modder heen moet sjokken om de game eigen te maken. Zo merk ik dat het makkelijker is om de remasters van Vanquish en Bayonetta aan te zetten, dan dat ik aan Stellar Blade begin. Ook 2 snelle actie games, maar inmiddels alweer ~15 jaar geleden gespeeld en als het erop aankomt nog betere games ook. Zo gaat het op Netflix ook. Scrollen -imdb check-, scrollen -" "-, scrollen, (kwartier later) hey "The Godfather!"

Voor mij was Mixtape de game van de show. The Artful Escape van dezelfde studio vond ik al een fantastische trip en bij deze trailer wisten ze m'n limbisch systeem goed te kietelen met de nostalgie die werd getoond. Helemaal wanneer de Roxy Music track "More than this" goed getimed werd ingebracht. De vraag die ik eraan overhield was of het de nostalgie was uit '82 of die van 20 jaar later door Vice City...
Teen Drama, skateboards, romantiek en een soundtrack met Iggy Pop, Roxy Music, The Smashing Pumpkins, Lush, Siouxsie, Joy Division and the Banshees; <3

Anyway, dit is de shit!
Afbeelding

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

11 jun 2024, 18:13

Xbox is back baby! Eat shit MITCHES

Wesley
Lv6

Re:

12 jun 2024, 06:50

SmartTies schreef:
11 jun 2024, 08:25
Gears 4 vond ik nog wel aardig, maar met 5 ben ik na een uur of 3 gestopt. Destijds misschien te snel achter 4 gespeeld. Komt nog wel een keer.

Ik word tegenwoordig vrolijker van games als Tunic en nu straks weer Animal Well. Met de triple A's ben ik beland op hetzelfde geestelijke niveau als met films. Vaak pak ik liever iets wat me jaren terug een fantastische ervaring leverde, dan dat ik weer door die begin modder heen moet sjokken om de game eigen te maken. Zo merk ik dat het makkelijker is om de remasters van Vanquish en Bayonetta aan te zetten, dan dat ik aan Stellar Blade begin. Ook 2 snelle actie games, maar inmiddels alweer ~15 jaar geleden gespeeld en als het erop aankomt nog betere games ook. Zo gaat het op Netflix ook. Scrollen -imdb check-, scrollen -" "-, scrollen, (kwartier later) hey "The Godfather!"

Voor mij was Mixtape de game van de show. The Artful Escape van dezelfde studio vond ik al een fantastische trip en bij deze trailer wisten ze m'n limbisch systeem goed te kietelen met de nostalgie die werd getoond. Helemaal wanneer de Roxy Music track "More than this" goed getimed werd ingebracht. De vraag die ik eraan overhield was of het de nostalgie was uit '82 of die van 20 jaar later door Vice City...
Teen Drama, skateboards, romantiek en een soundtrack met Iggy Pop, Roxy Music, The Smashing Pumpkins, Lush, Siouxsie, Joy Division and the Banshees; <3

Anyway, dit is de shit!
Eens.

Maar nostalgie is nu populair. Onze generatie is denk ik heel gevoelig voor nostalgie.
:huillie:

R-Type
Lv7

12 jun 2024, 18:06

Deels omdat het er allemaal niet beter op wordt. En de makers weten dit ook, want ze grijpen zelf ook continu terug naar classics zodat er niets nieuws geschreven hoeft te worden. Konami is creatief bankroet natuurlijk, dus dan is het veiliger om gewoon SH2 en MGS3 te laten remaken. Square is ook creatief bankroet, want hun nieuwe FF zijn gewoon minder goed dan hun remakes. Ze zijn allemaal creatief bankroet. Sony presteert het om TLOU1 te remaken... een late PS3 game die ook nog op PS4 is geremasterd.

Ik loop op retro Structure '91s. En wat denk je? Ze lopen al die moderne designs die Nike produceert er dikwijls uit. Best shoes ever. Heb 2 paar.

Anyway, er zijn nog wel leuke dingen te vinden:

De nieuwe Mana ziet er leuk uit. En het is uberhaubt een nieuwe Mana.

SmartTies
Master Cheese
Lv6

13 jun 2024, 14:33

Structures zijn nice, maar verliezen te snel de vorm. Ik heb onderstaande heruitgave toen gekocht tijdens de lockdown(s), omdat die vroeger 3 tientjes meer kostte dan de Air Max 90's die m'n moeder er niet voor neer wilde leggen. Daarom bleven deze zo speciaal;
Afbeelding

Al is het verzamelen nu niet meer bij te houden, niets verslaat de Air Max 1 - ook min of meer retro;
Spoiler:
Afbeelding
En ja, naar Visions of Mana kijk ik zeker uit!
Wesley schreef:
12 jun 2024, 06:50
Maar nostalgie is nu populair. Onze generatie is denk ik heel gevoelig voor nostalgie.
Het is ook omdat deze eeuw weinig veranderingen brengt in popcultuur. Iets wat altijd gepaard ging met een herkenbare kledingstijl waar iedereen in mee rolde. Er is gewoon geen typische sfeer die tekenend is. De 80’s hadden het met de Latijns Amerikaanse kledij en Scarface-vibe van overdreven gekleurde colberts tot parachutestof trainingspakken. De 90’s van hip hop gangsta-stijl tot house met onze eigen subculturen van gabber tot en met mellow. Vanaf 2000 en vooral toen smartphones kwamen is het doodgebloed. Iedereen moddert maar wat aan met allerlei verschillende stromingen, waardoor het eigenlijk een suffe lege bende is.

Laatst werd ik geconfronteerd in m’n reelalgoritme dat GTA Vice City zich 16 jaar terug in de tijd afspeelde toen het uitkwam. Dus 2002 -> 1986. Zou je dat nu doen dan zit je in 2008 en kom je in het tijdperk van The Dark Knight, dus zou je in principe gewoon GTA 4 kunnen spelen… Die sfeer is niet heel anders dan vandaag met het verschil dat er een menigte van prikkelgevoelige mensen is ontstaan dat niet weet hoe ze door het leven moeten gaan. Van genderneutraal tot aan een fucking kat! Een menigte dat door ieder wissewasje verward is. Het wordt steeds absurder. Met deze ellende en alle teringzooi in de rest van de wereld (Ukraine-Rusland, Palestina-Israël en de ellende die we niet voorgeschoteld krijgen, omdat er niet veel geld mee gemoeid gaat in de wortels, zoals o.a. in Uganda) plus de donkere kanten van de kunstmatige intelligentieontwikkelingen, voelt het soms alsof we aan de vooravond staan van iets dat op klappen staat.
Afbeelding

SmartTies
Master Cheese
Lv6

05 jul 2024, 11:45

Beetje laat, maar Nintendo had ook een goede showing met Mario & Luigi Brothership, Marvel VS Capcom Fighting Collection, Zelda Echoes of Wisdom, Mio, Dragon Quest trilogie HD en Metroid Prime 4.

Hopen dat Metroid Prime 4 een BotW doet en de overlap naar de Switch 2 wordt.
Afbeelding

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

05 jul 2024, 18:32

Prime 4 deed mij eigenlijk niks. Ga de game uiteraard spelen maar hype? Nog niet iig. Een Switch 2 kan daarbij helpen natuurlijk.

R-Type
Lv7

08 jul 2024, 08:56

Ik denk dat men graag teruggrijpt naar iets wat een goed gevoel geeft. De 00's missen inderdaad identiteit waardoor je makkelijk op nostalgie kunt inspelen met het showen van een 90's of 80's setting die al radicaal verschilde van elkaar maar helemaal van de 00's. Als een film of serie zich afspeelt in pak em beet 2005 dan kun je dat niet echt zien, behalve dan misschien het type telefoon die wordt gebruikt (vaak nog een candybar). Maar verder zit je dan echt te kijken en af te vragen, welk jaar moet dit voorstellen?

Over de 1900's is dit makkelijker te definiëren. Ik denk dat je 80's en 90's in een oogopslag wel ziet.

Op Archive.org, Out of Print archive en Segaretro kun je eigenlijk alles gratis terugvinden. Zo heb ik mijn tablet vol staan met oude Saturn Magazines (mijn originals zijn verdwenen), PU's, EGM etc. Het is grappig om opinies en dingen uit die pre 2000's tijd terug te lezen.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

08 jul 2024, 12:50

Damn, Dural blijkt na al die tijd AI te zijn

R-Type
Lv7

24 jul 2024, 07:27

Dit slaat toch echt weer alles.

Alle characters zijn zwart. En een paar aliens. En een paar fatties. Geen enkele vrouw heeft ook maar iets van vrouwelijke features. En ze hebben allemaal pronouns. Die robot is ook He/Him. En ze zijn allemaal lelijk. Veel succes ook om skins en outfit MTX te gaan verkopen. Ze denken echt niet na he.

En terwijl Sony een minieme woke fanbase loopt te pijpen, had deze game liefst 1100 spelers in de open beta op steam. Dus... veel succes :D

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

26 jul 2024, 12:32

You will love it bigot

SmartTies
Master Cheese
Lv6

30 jul 2024, 10:01

Deze game gaat ook gigantisch floppen en laten we het hopen, zodat deze hele ellende zo snel mogelijk buiten gamen wordt gelaten.
Ik zou graag willen geloven dat het zeer binnenkort overwaait omdat je toch wel wat prominente entrepreneurs waaronder een Elon Musk, 180º zie draaien naar rechts in een zeer korte tijd en een steeds groter groeiende anti-woke massa ontstaat. Maar het kan ook zijn dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van ons normaal. Het door je strot duwen gaat gewoon langzaam verder en op die manier burgert het steeds verder in bij de uiteindelijke steeds groter groeiende menigte die niet beter weet. lk maak het nu zelf ook mee met een fucking kleuterschool en het thema lentekriebels. Fuck off!
De Olympische Spelen opening, nog zo’n goed voorbeeld en om maar te zwijgen over een veroordeelde pedofiel die voor Oranje staat. Wat een kansloze teringbende!
Afbeelding

Maar wellicht is dit het grote plan van de mannen die de touwtjes echt in handen hebben. Altijd maar de verdeeldheid zaaien die ons verblind van het echte grote probleem. “If you know the outcome, you can see the journey”
Afbeelding

R-Type
Lv7

21 aug 2024, 20:44

:lol:

RIP Xbox als platform.

Tja. aqcuisitions backfire anyone? Ze kunnen triple A projecten niet limiteren voor de non existent en niet groeiende Xbox userbase. GP day one eet ook nog eens behoorlijk wat pre orders en retail sales weg. Ze hebben simpelweg geen keuze, de verwachte groei blijft uit en Starfield had bij lange na niet het verwachte succes.

Daarom blijf ik zeggen, MS bailed uit de console space en wordt een full third party uitgever. En dan zijn ze wel een major player met TES, CoD en misschien nog Blizzard. Maar die games alleen verkopen op een userbase van pakweg 25 miljoen? forget it.

Indy hoef ik niet zo nodig omdat ie first person is. Maar Gears of War reboot schaf ik misschien wel op PS5 aan. En ze zullen vast PS5 Pro enhanced zijn for those interested.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

23 aug 2024, 08:23

Daarom ga ik nextgen Steam only

R-Type
Lv7

23 aug 2024, 23:48

Resetera is weer een goudmijntje want Wukong is een mega succes. En die game is daar dus net als Hogwarts gecanceld, en zal net als Hogwarts de bestseller van het jaar worden.

En Concord? 500 players op steam op launch day. Maar hey, die studio was helemaal niet toxic ofzo.

Ik moest Wukong maar eens aanschaffen, ik was al on the fence maar nu hij gecanceld is wil ik hem des te meer checken.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

24 aug 2024, 08:09

Wil Wukong ook wel checken, de game lijkt echt uniek tussen al die zelfde troep die we hier al jaren krijgen voorgeschoteld. Fuck Concord lol.

R-Type
Lv7

24 aug 2024, 18:45

Dustborn flopt trouwens nog harder.

Afbeelding

Savage :lol:

De boodschap is wel duidelijk toch? Ook de wokies kopen het niet. Ze panderen een doelgroep die er helemaal niet is. En ik heb gelezen dat deze game funded is door EU belastinggeld. Ja, natuurlijk. Ze virtue signalen allemaal.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

03 sep 2024, 18:46

Afbeelding

R-Type
Lv7

03 sep 2024, 19:47

:lol:

Concord is al down. Purchases zijn refunded. 2 weken voor een AAA release, dit is een record denk ik.

Shadow
Lv6

03 sep 2024, 21:28

Japan Studio is de nek omgedraaid voor deze onzin...

R-Type
Lv7

04 sep 2024, 04:53

Nou, Astro Bot komt uit op de dag dat Concord wordt gekilled. Dat is natuurlijk wel fantastisch, deze DEI F2P shooter met grootste plannen en CG episodes zal hoe dan ook een grotere flop worden dan Astro Bot. Ik denk dat die laatste het wel okay gaat doen eigenlijk, er is wel weer een markt voor dit soort lekker gamey games.

Ik ben al een flinke tijd met Wukong in de weer, wat ik een ronduit fantastische game vind. En ik heb Shadow of the Ninja, die na even inkomen ook subliem is. Astro Bot komt daar overmorgen bij. Het zit nog wel goed met game development. Erdtree heb ik nog niet eens, Stellar Blade, FFVII, Tekken, Like a Dragon zijn eveneens goed. Het goede komt niet meer uit de westerse cultuur maar kwaliteit is er wel.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

04 sep 2024, 16:29

Lullig voor de developers maar laat ze het maar zo leren. Mainstream media zou nu toch moeten weten wat niet verkoopt?

R-Type
Lv7

04 sep 2024, 18:54

Ze moeten zich inderdaad realiseren dat al deze moeite en pivots maken voor een hele kleine, maar erg vocale userbase die dus ook niet met hun portemonnee praat.

Ze hebben hele scripts en designs lopen omgooien voor deze freaks door idioten als Sweet Baby Inc in te huren. En allemaal voor niks. En dat wordt steeds evidenter. Dan lees ik:

Serieus. De schuld van Right Wing. Nou, die left wing is anders niet echt koopkrachtig geweest, wel? 25k exemplaren Steam en PS5 combined worldwide lol. Alsof die userbase van miljoenen allemaal deze awareness hebben, in de eerste plaats vond men Concord gewoon een zoveelste hero shooter kutgame die ook nog geld kost. Tuurlijk wijzen zijn ze goed in, Maar je moet in oplossingen denken, en de oplossing is kom niet met een teamshooter PvP kutgame voor 40 euro terwijl er talloze F2P alternatieven zijn in deze toch al verzadigde markt.

Waarom is First Descendant wel een succes? Het is free to play en de designs zijn appealing. Het gaat er om hoe je een product in de markt zet.

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

04 sep 2024, 19:06

Ik weet wel wat ik ga spelen dit weekend

Gewoon Arno
Big Baller
Lv7

07 sep 2024, 09:56

Astro Bot ook gekocht. De game is legit de 3D Mario waar ik al sinds Odyssey op wacht. Playroom en Rescue Mission wisten mij niet echt te grijpen maar dat lijkt deze wel te doen.

Plaats reactie