Xbox Algemeen

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Xbox Algemeen

13 dec 2021, 07:01

Ben er al uit. Heb gewoon oplaadbare batterijen gekocht.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

13 dec 2021, 07:08

Newgamessuck schreef:
12 dec 2021, 23:57
Welke play and charge kit raad je aan? Zie dat sommige wel hele slechte reviews krijgen.
Altijd officieel.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 dec 2021, 07:54

Ik roll nu een jaartje met oplaadbare batterijen denk ik. Altijd officiële charge kits gehad maar die dingen worden na verloop van tijd ook kut. Voeg me toe ngs : Arnos NL

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2021, 09:57

Power On staat op Youtube, 6 chapters. Ben wel sucker voor dit soort birth of console docu's.


no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

13 dec 2021, 10:04

Gewoon Arno schreef:
13 dec 2021, 07:54
Ik roll nu een jaartje met oplaadbare batterijen denk ik. Altijd officiële charge kits gehad maar die dingen worden na verloop van tijd ook kut. Voeg me toe ngs : Arnos NL
Je bent mijn eerste vriend! Ik heb je toegevoegd (EarlierApple966, was voorgestelde naam omdat ik snel wou beginnen ;) ).

Via de app gedaan, want de xbox weer ingepakt en ligt nu tot kerst in de doos.

Update:
Gamertag gewijzigd naar Newgamessuck930

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 dec 2021, 10:13

Newgamessuck congrats! Microsoft doet het goed deze generatie

Met die officiële Microsoft play&charge kits heb ik alleen maar ongeluk gehad met van sporadisch willen laden tot aan na een jaar dood. Nu ook weer 1 waar wel een USB-C kabel bij zat, maar wel nog Xbox One op de accu zelf stond. Nedgame praktijken of is dat normaal? Laadt alleen wanneer ik ook direct speel...
R-Type schreef:
12 dec 2021, 22:54
De beste deal in gaming right now, imo, is een Series S + GPU. Stiekem vind ik hem leuker dan mijn PS5, niet verder vertellen.
Afbeelding

Maar zou wel upgraden naar X met een 4K OLED TV bij een mazzeltje of een pricedrop.

Overigens heb ik die oude van mij verkocht voor 550 euro. Ik had het voor 460 op Marktplaats gezet en het liep op tot 600 euro zo net voor Sinterklaas, maar kon het niet over mijn hart krijgen om een jaar oude console met 100 euro winst te verkopen. 50 okay door alleen al het arbeidsloon met al die paupers op Marktplaats die akkoord gaan en dan nooit meer reageren of 20 berichten om te ruilen voor een Switch met bijbetaling of onder de prijs bieden via een persoonlijk bericht... Kopen okay, maar als verkoper -en dat doe ik zelden- vind ik het echt een tyfuszooi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2021, 12:06

:lol:

Mijn accu zegt gewoon Xbox. Laad ook op tijdens spelen.

Of ik upgrade zodra ze fatsoenlijk beschikbaar zijn, of ik wacht op een Pro revisie. Hij doet qua beeld niet veel onder voor PS5 op OLED, nog niet althans. Infinite ziet er fantastisch uit, geen jaggies ofzo. Als je zou zeggen dat ie dynamic 4k was had ik het ook geloofd. Ik merk heel weinig verschil in IQ, RE Village zag er op het eerste gezicht identiek uit buiten RT mode. Maar goed op een gegeven moment is cross gen wel ten einde en zal er wel iets meer offers worden gebracht al zag die matrix awakens demo er wel solide uit.

Je hoeft deze dagen niet eens een loss te maken op een console. Zelfs voor de XSS krijg je nog bijna het aankoopbedrag terug, maar die console is regelmatig in stock. Maar ik houd deze denk ik. kan hem altijd nog gebruiken voor emulatie, volgens mij is er geen betere emubox qua form factor en prijs gezien.

Ik heb mijn PSVR van de zomer verkocht voor 150. Dat was mijn black friday aanschafprijs in 2017 lol.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

16 dec 2021, 14:06

R-Type schreef:
13 dec 2021, 09:57
Power On staat op Youtube, 6 chapters. Ben wel sucker voor dit soort birth of console docu's.

Ik heb zojuist de eerste episode gekeken. Het is echt prachtig om te zien. Die angst dat Sony met de Playstation 2 de PC markt zou overnemen ook bijvoorbeeld - de doorslag van het uitbrengen van een console.
Ook vet hoe je Bill Gates zijn DirectX team tegen het Windows CE team laat strijden voor het beste idee en dan DX ziet winnen door een samengesteld goedje wat direct opstart.
Deze kwaliteit had ik gehoopt van die Netflix serie destijds. Daar kwamen ze met een hele episode over fucking Gayblade...
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 dec 2021, 20:10

Ja dat is wel lol. Bill die hardop vraagt waarom Windows niet zo snel opstart. De Xbox bestond ook maar uit een paar lijntjes Windows code. Toch denk ik dat het PS2 verhaal vooral een pressie middel was om een go ahead te krijgen. Sony heeft nooit echt de PC willen vervangen volgens mij. Wel probeerden ze een huiskamer device te zijn, wat ze is gelukt, post PS1 stonden consoles in een hobby kamer of slaapkamer immers.

De docu is meesterlijk. Omdat ze ook super kritisch zijn op zichzelf. De RROD krijgt uitgebreid aandacht, en hoewel er destijds veel ontkenners waren, is onderhand wel duidelijk dat dit een failure rate van 100% was en het merk bijna fataal was. Peter Moore zegt ook terecht dat ze van geluk mochten spreken dat social media er nog niet echt was.

En ze zijn ook savage over de One launch, price announcement en Kinect. Ze zagen de PS4 7 tegen 1 verkopen en ze voelden zich kut. Uiteindelijk is het heel simpel, games verkopen consoles. Punt. Ik denk echt wel dat je 599 kunt vragen voor een console. Maar de PS3 had aanvankelijk de games gewoon niet. Ja, het was een goedkope BR speler, maar het was gewoon een console. De X en PS5 lopen als een malle aan al 499 immers, men dokt er zelfs met alle liefde 800 voor momenteel.

Ik mis die oude tijden wel, alien console tech en niet wetende wat je ongeveer kunt verwachten. Geen YT maar screenshots uit bladen. Geen enkele game, op een paar demos na of een trial in de winkel, had je uberhaubt voor aankoop kunnen spelen. Nu ben je spoiled, ook al ontwijk je het nog zo goed.

no avatar
Gamer4ever
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
17 dec 2021, 22:31

17 dec 2021, 22:47

Ik herinner me die tijd ook. Was even gestopt met steeds de nieuwste console te kopen, steeds dat je de oude games er niet meer op kon spelen vond ik wel prijzig worden als ik het op de nieuwe console wilde spelen (als dat al kon). Ik weet nog dat gevoel toen GTA San Andreas uitkwam. Eigelijk mis ik dat wel een beetje.
Maar ik ben opnieuw gemotiveerd want heb gewoon een PS5 gewonnen en net binnen gekregen hierzo https://bit.ly/WinEenGratisPS5 dus ik ga is kijken wat er op te spelen is! Ben super benieuwd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 dec 2021, 08:11

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

20 dec 2021, 09:33

R-Type schreef:
17 dec 2021, 20:10
De docu is meesterlijk. Omdat ze ook super kritisch zijn op zichzelf. De RROD krijgt uitgebreid aandacht, en hoewel er destijds veel ontkenners waren, is onderhand wel duidelijk dat dit een failure rate van 100% was en het merk bijna fataal was. Peter Moore zegt ook terecht dat ze van geluk mochten spreken dat social media er nog niet echt was.
Ja die RROD heeft ze met de 360 wel van marktleider weerhouden in the end. Die arrogantie van Sony met een extra baan zoeken als je een PS3 wilde hebben was in principe een leeg doel waar Microsoft in kon schieten, maar ze raakte allebei de benen kwijt. Typisch Amerikaans iets op de markt rammen dat niet uitvoerig is getest. Zoiets zal je nooit bij een Sony, Nintendo en ook Sega meemaken. Nintendo had ooit iets in Japan met de Famicom waardoor het zelf met een grote terugroepactie kwam. Toen was de markt niet zo groot. Met die Joycons ellende douwen ze nu ook de kop in het zand.

Gisteren beland bij Don Matrick en zal Kinect wel volgen nu Nintendo met de Wii werd geprezen. Zodra deze gast begint te praten begint de cringe...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 dec 2021, 11:39

Don Mattrick was op dat moment een goede keuze denk ik. Hij bracht gamen naar de casual crowd, daar zat het grote geld dacht men. En aanvankelijk wierp het zijn vruchten ook wel af. Echter is gebleken, we hebben het ook bij Nintendo gezien, dat het geen goede lange termijn strategie is en wel degelijk een fad. Nintendo raakte de Wii U aan de straatstenen niet kwijt ondanks de Wii branding. MS raakte Kinect aan de straatstenen niet kwijt ondanks de populariteit in het eerste jaar. Die crowd was allang naar smartphone en tablets verhuist. Je kunt er simpelweg geen imperium op bouwen. Nintendo is eigenlijk teruggegaan naar core gaming met de Switch (met de Wii U ook, maar verkeerde branding en het was gewoon een soort PS360 in 2012 met een rotslechte tablet), en MS heeft kinect en TV volledig gedropped en heeft ook een pure gaming machine. Meanwhile Sony heeft de PS4 meteen als gaming machine gelanceerd en we weten hoe dat ging.

Het nadeel is dat in tegenstelling tot Sony die de Move als peripheral behandelde, MS all in ging en zelfs core studios sloot. Wat ze nu aan het doen zijn is dat weer opbouwen. Maar ze hadden natuurlijk een Bizarre, Lionhead en Bungie kunnen aanhouden onder meer.

In hindsight, ik denk dat het grote geld er nooit zat. Hoeveel games kopen casuals? En kopen ze wel eens DLC? Volgens mij waren de meeste Wii owners content met wii sports, misschien nog Mario kart erbij en dat was het bijna wel. Die verschillen in software verkopen waren vrij absurd, vaak werd het maar gegooid op slechte kwaliteit of lazy dev rhetoric maar mijn pakweg schoonzus had echt geen interesse in een CoD voor de Wii hoe goed ie ook zou zijn.

De One en PS3 hebben ons iets geleerd; release een gaming device first and foremost en verloochen die userbase niet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jan 2022, 17:57

Rainbow Six Extraction day one op GP!

Lijkt me geen hit te gaan worden, maar kan hem dadelijk proberen.

Mass Effect Legendary edition komt ook. Nice. Ook eentje die ik net als P5 Strikers heb geskipt.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 jan 2022, 18:52

Holy shit, Ubisoft plus ook naar Game pass? Lijkt er wel op;



Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 jan 2022, 19:20

Losse service

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jan 2022, 19:44

Ja wordt een losse sub en lijkt me niet de moeite waard. Die games komen snel in de dump en ik heb deze gen nog geen ubisoft game gekocht.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 jan 2022, 20:50

Het kost ook gewoon $15/maand, terwijl EA Play 30 per jaar is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 jan 2022, 19:18

De Hitman trilogy op game pass vanaf de 20ste. Nog nooit 1 gespeeld, maar zag laatst een club scene in Berlijn ingame op YouTube dat me wel triggerde.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jan 2022, 21:46

Die zijn geweldig. Hitman 1 en 2 uitgespeeld. 3 demo was ook goed, maar nooit gekocht.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 jan 2022, 14:38

Ik kreeg er een Max Payne vibe bij en daar was ik na een kleine 3 uur bijna van inslaap gevallen en dus gestopt (deel 3). Inmiddels bijna 200 uur in Halo Infinite zitten, dus even weer wat anders volgende week.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

15 jan 2022, 00:19

Ubisoft+ klinkt al net zo geïnspireerd als hun games.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 jan 2022, 13:19

Afbeelding

Wat een maand weer! Sony's GP is looming? Death's Door met z'n Dark Souls meets Zelda: A Link To The Past gameplay, stond al hoog op de todo list. Scheelt weer een paar euro.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 jan 2022, 13:40

Geruchtenmolen: Microsoft buys Activision
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 jan 2022, 13:42



The fuck!? Met of zonder Bobby Kotick? Dit is wel weer een megaton.

Crash Team Racing met Banjo Kazooie? Halo niet meer in het vaarwater van CoD en vice versa?

68,7 miljard dollar ook... Het 'groene geweld' Oversoul ;)

Overigens blijft deze wel vreemd;

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten