Rolfgang schreef: ↑16 mei 2021, 09:21
Voor de consoles is Sony inderdaad de enige die het serieus neemt. Als Microsoft iets wil gaan doen voor Xbox, dan moeten ze denk ik gaan samenwerken met Oculus of HTC, want die achterstand kunnen ze zelf niet meer inhalen - tenzij ze achter de schermen al een tijdje bezig zijn, maar dan was er denk ik wel
iets naar buiten gekomen.
Wanneer het echt een aderlating dreigt te gaan worden bij de consumentenkeuze tussen een PS5 of een Series X, zie ik ze gerust een overname doen van een headset fabrikant. 5 miljoen PSVR gebruikers op zo'n grote user base is niet echt veel, maar wel één waar je je op voor moet bereiden als MS zijnde. PSVR was uiteindelijk niet veel in vergelijking met de andere headsets met de PS2/3 graphics, maar de volgende wordt wel wat meer vuurwerk ik denk dat het nu wel wat meer zal gaan verkopen op de PS5.
Persoonlijk vind ik dat je console incompleet is straks zonder VR mogelijkheid. Zo'n Resident Evil 7 wil je, al is het maar voor even, ook in VR testen.
Wat ik overigens het meest jammere vind is een Nintendo die hier de komende 10 jaar niet aan mee kan/gaat doen. Die zouden misschien op PSVR niveau een VR headset kunnen lanceren in '22, maar wie zit daar dan nog op te wachten? Dus ik zie ze pas toehappen wanneer de crème de la crème van nu winstgevend verkocht kan worden met een Nintendo prijskaartje. De specs van de nieuwe HTC Vive zullen grotendeels de door technologie veroorzaakte VR motion sickness van vroeger weghalen en dus een optie zijn voor het altijd op safe spelende Nintendo (Virtual Boy excluded). Softwarematige motion sickness blijf je houden bij ongetrainde ogen. Squadrons VR laatst nog
Nintendo heeft imo de speelse inhouse expertise die het meest kunnen met VR. Zolang zij er niet zijn heeft het Astro Bot team vrij spel.