Corona Virus

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Corona Virus

18 mar 2020, 07:29

Discuss... Was beste oplossing voor Nederland? Ze willen groepsimmuniteit.. Ik vind zelf onverantwoord... Betekent helft van Nederland 8,5 miljoen gaat krijgen.. Als 2% sterft is dat 170.000 doden.. Was jullie mening?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

18 mar 2020, 09:41

Naar mijn mening is het de enige manier. Voor een vaccin moeten we nog ruim een jaar wachten. Hoe wil je Nederland een jaar lang helemaal op slot gooien? Niet alleen is dat dramatisch voor de economie, maar ik zie dat simpelweg niet volgehouden worden door de Nederlanders. Mensen vinden het nu al moeilijk om binnen te blijven, wij zijn geen volk zoals in Singapore of Hong Kong dat bevelen kan opvolgen. Als de lockdown bovendien niet volledig is, dan heb je alsnog de kans dat het overal verspreid en ben je alsnog de sjaak.

Het verlagen van de curve is simpelweg de beste optie voor Nederland naar mijn mening. Ja, een groot gedeelte van de bevolking gaat het krijgen, maar het belangrijkste is dat de risicogroepen het niet gaan krijgen en dat daarmee het sterftecijfer een stuk lager gaat liggen. Ga ook gewoon niet op bezoek bij je oma of andere mensen die risico lopen.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 mar 2020, 10:12

Ik snap je grotendeels Rolfgang. Maar waarom is zo belangrijk risico groep niet krijgt? Die zien en hebben toch veel minder social contacten? Als alle gezonde mensen van 50 en jonger krijgen verspreid zich toch veel sneller? Totale lock down van jaar gaat ook niet werken nee, mee eens. Maar misschien tot juni ofzo?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

18 mar 2020, 10:34

The Great Volunteer schreef:
18 mar 2020, 10:12
Ik snap je grotendeels Rolfgang. Maar waarom is zo belangrijk risico groep niet krijgt? Die zien en hebben toch veel minder social contacten? Als alle gezonde mensen van 50 en jonger krijgen verspreid zich toch veel sneller? Totale lock down van jaar gaat ook niet werken nee, mee eens. Maar misschien tot juni ofzo?
Omdat de risicogroepen (ouderen, mensen met hart- en longproblemen, zwakke afweer) een veel groter risico lopen om aan het coronavirus te overlijden. Het is ook niet de bedoeling dat het virus zich snel verspreid (daarom ook de maatregelen die zijn getroffen), maar juist dat het geleidelijk gebeurt. Als gezonde mensen het krijgen en vervolgens genezen, dan kunnen die zonder problemen weer bij risicogroepen komen.

Een totale lockdown van juni werkt bovendien ook niet. Dan steekt het virus zich weer op en heb je precies hetzelfde probleem.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

18 mar 2020, 10:55

Gezien ik astma heb... Dit gaat nog interessant worden hoe mijn werk hiermee om zal gaan voor mij...

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 mar 2020, 12:27

We zijn allemaal geen experts op het gebied van virusverspreiding dus laten we dat ook niet pretenderen te zijn. Ik vertrouw op experts die zeggen dat de inhoud van het plan verstandig is. Het enige waar ik mee zit wat betreft de uitvoering van dit plan is het vertrouwen in de arrogantie, de nonchalance en koppigheid van de gemiddelde Nederlander. Er wordt opgeroepen tot sociale onthouding en afstand, maar de doorsnee lakse Nederlander heeft er maling aan, weet het allemaal wel beter. Komt vast wel goed, joh.

Je krijgt bij ons volk niets klaar zonder te verbieden en/of te verplichten. Voordat de horeca dicht ging, werd er ook al duidelijk opgeroepen NIET de cafés en terrasjes op te zoeken. Het resultaat? Alles zat stamp en stampvol. En ook nu zitten mensen bovenop elkaar in parkjes, zag zelfs kleine bootjes varen over de Oudegracht om de tijd te doden. Ook vol, lekker kratje pils erbij, jointje delen.. te veel Nederlanders zijn gewoon retarded.

Sociale onthouding gaat alleen lukken door zoals bvb Frankrijk mensen te beboeten die de straat op gaan. Hoop echt heel erg dat dat niet nodig is, want het is fijn om nog te kunnen hardlopen buiten en dergelijke, maar het klapvee kan dit wellicht eens gaan verpesten met hun onnozele gedrag.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Corona Virus

18 mar 2020, 16:16

Ik zou zeggen nu lockdown, daar red je sowieso levens mee. Wel voedselproductie in stand houden, dus beperkte lockdown. Lockdown geeft ook een bericht naar de samenleving dat het serieus is dat je zoveel mogelijk binnen moet blijven (wat nu niet gebeurt).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mar 2020, 17:26

Lockdown lijkt me van tijdelijke aard en op lange termijn niet te doen. Uiteindelijk moet je alle deuren weer open gooien met alle gevolgen van dien. Risicogroepen ontzien is denk ik de beste optie. Uiteindelijk is het zaak om het virus te vertragen totdat er een vaccin is. De meeste gezonde mensen onder ons zullen het virus overleven, ik heb zelf een paar Influenza's achter de rug en het is hel maar kwam er relatief goed door. Corona schijnt bij de een hele milde symptonen te hebben en bij de andere migraine achtige koppijn en ademhalingsklachten. Ik zie het wel, ik wil in ieder geval niet heel lang opgesloten zitten. Dat is ook niks.

Bill Gates waarschuwt hier al jaren voor, claimt dat we minder in kernenergie moeten stoppen en meer in pandemics omdat we niet klaar zijn voor deze vijand.

https://www.fastcompany.com/90478593/al ... y-pandemic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 mar 2020, 17:31

Misschien gingen wel even mensen vol nog naar Terras... Maar laatste 2 dagen kom ik iig 60% minder mensen tegen op fiets dan voor dit hele gebeuren. En verkeer hier ook qua auto s is sowieso veel minder dan normaal gesproken is.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 mar 2020, 17:38

Een vriend van me is een vriend van hem gaan helpen klussen vandaag. Met zn VIJVEN in een badkamertje te klooien.

Op deze manier werkt het gewoon niet. Hoe goed je plan ook eventueel is, je kan niet vertrouwen op het verstandig handelen van een bevolking, je zal ze moeten forceren.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

18 mar 2020, 17:48

R-Type schreef:
18 mar 2020, 17:26

Bill Gates waarschuwt hier al jaren voor, claimt dat we minder in kernenergie moeten stoppen en meer in pandemics omdat we niet klaar zijn voor deze vijand.

https://www.fastcompany.com/90478593/al ... y-pandemic
Maarja, het is gewoon ontstaan door dit lab oid: https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... enter.html

Niet dat ik per se pro vegan ben, maar als we stoppen met dieren eten voorkom je dit dus ook, heel veel ziektes zijn op die manier ontstaan (Ebola door eten vleermuizen, HIV door eten Chimpansees, Influenza door varkens en vogels..)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mar 2020, 17:59

Klopt. Maar is denk ik vooral de mate waarin er geconsumeerd wordt en hoe er mee omgesprongen wordt. Allemaal voor geld.

Prop die dieren op elkaar, en er breekt gegarandeerd een epidemie uit om de boel op te ruimen. Net als onethisch en onhygienisch te werk gaan, dan vraag je er om. Dat is hoe de natuurlijke balans werkt.

Je zou ook kunnen stellen dat uitbraken gewoon moeten gebeuren om de natuurlijke balans in check te houden. Wij maken daar simpelweg onderdeel van uit, en zijn daarom ook niet immuun voor die virussen. Smelten van de permafrost is ook iets dat wij veroorzaken door ons niet aan de regels te houden, wat denk je wat daar in huist?

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

18 mar 2020, 18:05

R-Type schreef:
18 mar 2020, 17:26
Lockdown lijkt me van tijdelijke aard en op lange termijn niet te doen. Uiteindelijk moet je alle deuren weer open gooien met alle gevolgen van dien. Risicogroepen ontzien is denk ik de beste optie. Uiteindelijk is het zaak om het virus te vertragen totdat er een vaccin is. De meeste gezonde mensen onder ons zullen het virus overleven, ik heb zelf een paar Influenza's achter de rug en het is hel maar kwam er relatief goed door. Corona schijnt bij de een hele milde symptonen te hebben en bij de andere migraine achtige koppijn en ademhalingsklachten. Ik zie het wel, ik wil in ieder geval niet heel lang opgesloten zitten. Dat is ook niks.

Bill Gates waarschuwt hier al jaren voor, claimt dat we minder in kernenergie moeten stoppen en meer in pandemics omdat we niet klaar zijn voor deze vijand.

https://www.fastcompany.com/90478593/al ... y-pandemic
Goed stuk van fastcompany over Gates, zkr moeite waard. Deze via hyperlink ook gelezen en vond ik ook erg goed:
https://www.fastcompany.com/3043851/bil ... its-tracks

Lijkt me prima idee om niet reserve militairen alleen te hebben maar ook medische reserve groeperingen en groepen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

18 mar 2020, 18:29

R-Type schreef:
18 mar 2020, 17:59
Je zou ook kunnen stellen dat uitbraken gewoon moeten gebeuren om de natuurlijke balans in check te houden. Wij maken daar simpelweg onderdeel van uit, en zijn daarom ook niet immuun voor die virussen. Smelten van de permafrost is ook iets dat wij veroorzaken door ons niet aan de regels te houden, wat denk je wat daar in huist?
Haha, ja ironisch genoeg is het wel wat de wereld net nodig had. Ivm overbevolking en vergrijzing (met alle respect).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mar 2020, 19:07

Gates zei trouwens in een AMA op Reddit dat hij verwacht dat Nederland nog wel in full lockdown gaat. Hij ziet geen heil in de herd immunity.

Probleem is namelijk, als het virus hier blijft, dat andere landen ons gaan vermijden.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 mar 2020, 19:25

Bruno Bruins zakte net in elkaar tijdens het corona debat in de tweede kamer. Dude is totaal overspannen, komt ook wel bizar veel op z'n bord in korte tijd natuurlijk. Topsport met weinig slaap is het.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

18 mar 2020, 19:58

Wapper schreef:
18 mar 2020, 19:25
Bruno Bruins zakte net in elkaar tijdens het corona debat in de tweede kamer. Dude is totaal overspannen, komt ook wel bizar veel op z'n bord in korte tijd natuurlijk. Topsport met weinig slaap is het.
Heftig ja. Zij beslissen nu ook gewoon over levens

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 mar 2020, 21:06

https://www.nu.nl/coronavirus/6038428/r ... -zich.html

Social Distancing wss snel voorbij. RiVM ziet daar weinig heil in. En tot nu toe luistert Kamer wel naar RiVM. Je moet blijven bewegen en maakt ons kwetsbaar voor volgende uitbraken social distancing

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

18 mar 2020, 21:20

Daar gaat het artikel volgens mij niet over toch? Punt is volgens mij dat ze dus niet toewerken naar dat iedereen besmet raakt door contact met elkaar, maar dat dat het gevolg is. Beetje ingewikkeld

RVIM loopt continu achter de feiten aan. Dat bewijst dit artikel bijv: https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... vm-743404/

Functioneert meer als een paniek preventie instituut dan dat ze echt voorbereid zijn. Luisteren naar internationale experts lijkt me beter.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

18 mar 2020, 21:45

Yellow schreef:
18 mar 2020, 21:20
RVIM loopt continu achter de feiten aan. Dat bewijst dit artikel bijv: https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... vm-743404/

Functioneert meer als een paniek preventie instituut dan dat ze echt voorbereid zijn. Luisteren naar internationale experts lijkt me beter.
Lol dit is inderdaad wel genant zeg

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mar 2020, 22:40

Dit zijn clowns. Sowieso was het al gek dat hier werd gezegd dat scholen open konden blijven terwijl in Frankrijk werd gezegd dat kinderen grote verspreiders zijn. Last minute worden hier dan toch opeens scholen gesloten, net als last minute de horeca opeens dicht moest.

Wij kregen ook pas vrijdag te horen dat wij maandag niet op het werk mochten verschijnen.

etc. etc.

Overigens wilde de RIVM de scholen nog steeds niet dicht hebben, maar wijzelf. Daarom heeft het kabinet het alsnog gedaan.

Nederland loopt gewoon (weer) zwaar achter de feiten aan. Hier is te lang gebagatelliseerd. En men vind de economie stiekem gewoon te belangrijk om de boel dicht te gooien. Echter wil ik dat ergens ook niet. Investeer in zorg, en minder in wapens en JSF. Dit moet voor de wereldleiders wel een wake up call zijn.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 mar 2020, 23:12


Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

18 mar 2020, 23:36

Ja gisteren ook even naar buiten gelopen, vondelpark etc, was gewoon normale drukte of nog drukker (ivm scholen die vrij zijn) , maar is vooral in de parken, de rest is wel stukken rustiger

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 mar 2020, 10:44

De rest is rustig hoor. Hier geen kip op straat. Normaal een vrij drukke wijk.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

Re: Corona Virus

19 mar 2020, 12:42

The Great Volunteer schreef:
18 mar 2020, 07:29
Discuss... Was beste oplossing voor Nederland? Ze willen groepsimmuniteit.. Ik vind zelf onverantwoord... Betekent helft van Nederland 8,5 miljoen gaat krijgen.. Als 2% sterft is dat 170.000 doden.. Was jullie mening?
Het aantal mensen dat komt te overlijden is lastig te voorspellen. Die 2% is verre van zeker en de gemiddelden zijn nu ook gewoon heel lastig uit te rekenen omdat landen allemaal anders omgaan met testen van mensen. Landen die op grote schaal testen zitten ver onder die 2% en landen die alleen de ernstige gevallen melden zitten er ruim boven. In Italië zit het nu rond de 9%, maar in Duitsland zitten ze nu 0,25%, In Zuid Korea heeft het heel lang rond 0.7% gezeten, nu zit het net boven de 1% daar. Voor Nederland zit het nu ook boven de 2%, maar hier testen we ook enkel mensen met ernstige klachten. Alleen zorgpersoneel wordt getest wanneer ze lichte klachten vertonen. Het gezin van bekende gevallen wordt ook niet getest (meer), daar wordt van aangenomen dat ze het ook hebben, maar worden niet meegeteld bij de cijfers van het RIVM. Het gaat echt nog heel lang duren voordat we echt weten hoe dodelijk dit virus is.

Als je dit virus zoveel mogelijk weg kunt houden bij de kwetsbare mensen dan gaat echt niet 2% van de bevolking dood. Alleen gaat dat ook echt lukken. Je ziet nog genoeg ouderen op straat met kleinkinderen. De kans dat 100% van de bevolking het gaat krijgen is ook vrij onwaarschijnlijk.

De meeste landen doen grofweg hetzelfde, proberen de verspreiding te remmen zodat er genoeg IC bedden beschikbaar blijven.

Zelf vind ik het wel interessant dat de hele wereld klaar stond om kritiek te uiten op China met hoe ze omgingen met deze uitbraak, maar inmiddels is Italië bijna China gepasseerd met aantal doden. Al mag je nu toch wel verwachten van China dat ze wie wildlife markten definitief gesloten houden, dit is niet de eerste keer dat er een nieuw virus van een dergelijke markt komt. Dat het ook nog eens helpt in het bestrijden van de handel in bedriegde dieren is een mooie bonus.

Ik hoop wel dat landen goed informatie delen, want de verschillen per land zijn vooralsnog gigantisch. Ik vind het bizar hoe weinig doden er vooralsnog vallen in Duitsland, wat doen ze daar dan beter? Of is dit een indicatie dat de werkelijke gevallen gewoon veel hoger liggen in de landen met meer doden. Nederland heeft meer doden dan Duitsland dat 6x zoveel bekende gevallen heeft. Italië had tijdens de wintersport vakanties zogenaamd niet veel gevallen, maar bijna iedereen die terugkwam uit Italië was besmet, wat wel doet vermoeden dat het toen al ruim verspreid was.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten