Linksom? Recht door zee? GF Politiek Topic

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

17 mar 2021, 20:26

Wel gestemd. Eerste exit poll is teleurstellend als links zijnde. Kabinet VVD, CDA en D66 kom er maar in.

Volt is heel interessant van 0 naar 4.
FVD 5 zetels er bij baart me zorgen. Dat zo'n haatdragende piemel gewoon zo veel stemmen trekt. Nederland wat doe je? Moge die uil van Minerva jullie in de bek schijten. Sorry maar ik vind het echt een verspilde stem en vooral een korte termijn stem om van de corona maatregelen af te komen (wat niet gaat gebeuren)
Laatst gewijzigd door Laura Birdie op 17 mar 2021, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

17 mar 2021, 20:55

SmartTies schreef:
17 mar 2021, 12:35
3 stemwijzers gedaan en alle 3 op de 50plus uitgekomen en dus ook daarop gestemd. Over 7 jaar is het immers zover :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

17 mar 2021, 22:04

Vind het een mooie exit poll. Niet alleen vanwege VVD winst, maar vind het best prima dat D66 zo gestegen is en dat PVV, GL en CDA gedaald zijn. Kaag is ook gewoon objectief beter dan Jetten en Pechtold. Was een goeie zet van ze.

Dus VVD/D66/CDA natuurlijk in het kabinet, doen ze er weer een 4e bij (ervan uitgaande dat het misschien niet per se nodig is)? In dat geval hoop ik op iets anders dan CU, vind ik niks.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 mar 2021, 23:50

Ik zei toch dat Kaag de grote winnaar ging worden. Ze brengt haar boodschap helder over en is een enorme verbetering tov Jetten. Groen Links keihard onderuit.

Wilders die moet inleveren is wel verrassend. Is toch nog wat naar FVD gegaan die best groot is. Echter had die partij veel groter kunnen zijn als Baudet niet zo idioot was gaan doen. Hij was al maf, maar is sinds provinciale echt gaan flippen.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re: Re:

18 mar 2021, 10:05

Yellow schreef:
17 mar 2021, 15:26
Paus schreef:
16 mar 2021, 21:26
Met andere woorden Afrikanen, latino's e.d. lopen achter door onderwijs en andere omstandigheden.

Baudet laat het lijken alsof het aangeboren is. Onzin natuurlijk.
Ik dacht ook altijd dat je IQ een vaststaand iets is, lijkt me ook logischer eigenlijk. Wetenschap lijkt het niet echt te weten. Het lijkt me sterk dat je op je 18e een IQ van 110 kan hebben en op je 40e opeens van 140 ofzo... Ik ben geen wetenschapper, maar dat lijkt me puur gezond verstand. Mensen in mijn omgeving veranderen ook niet opeens qua intelligentie ofzo...

Kennis is natuurlijk ook wat anders dan IQ. Maar IQ tests zijn daarop ingesteld lijkt me. Bij IQ tests kreeg ik altijd meer logica puzzeltjes enzo.
Ik ben ook geen wetenschapper, maar wat ik ervan gelezen heb kan IQ juist enorm veranderen. Een IQ-test is feitelijk een cultureel fenomeen, je meet vooral zaken die aangeleerd zijn in scholing, opvoeding en cultuur. Mensen met een andere achtergrond scoren anders. Iemand die nog nooit een foto heeft gezien in zijn leven kan een vraag mbt de interpretatie van een foto moeilijk inschatten. Idem voor als je niet kan lezen of schrijven. Ga je nu deze mensen testen met academische testen, dan zijn de resultaten niet vergelijkbaar. Het zijn nuttige dingen hoor, maar wel in een bepaalde culturele context.

Je kan trouwens trainen op IQ-testen, paar keer testjes doen en de antwoorden controleren en je scoort zo 10-15 punten hoger bij de volgende test. Als je goed weet hoe die testen werken kan je enorm hoog scoren, daar is op te trainen.

Het lijkt mij een kip/ei discussie. Ja ze lopen achter door onderwijs, maar dan is het ook logisch volgens beide redeneringen (of je IQ wel of niet vaststaat) dat ze een lager IQ hebben. En je kunt ook vragen: waarom lopen zij achter met onderwijs?
Tsja, je kunt in het algemeen de vraag stellen waarom bepaalde gebieden of hele continenten achterlopen op allerlei gebieden. Daar zijn boeken vol over geschreven. Het ligt aan allerlei factoren zoals cultuur/normen en waarden, geschiedenis, geografie, klimaat etc. Evident is in ieder geval dat het niet aan ras ligt. Iets wat Baudet dus betwist.
Zo'n vreemde gedachte vind ik het in ieder geval niet, maar ligt enorm gevoelig natuurlijk in de lange-tenen maatschappij van tegenwoordig :P
Ik krijg ook wel lange tenen van zomaar iets roepen hoor, wat het onderwerp ook is :P
Laatst gewijzigd door Paus op 18 mar 2021, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

18 mar 2021, 10:06

CU gestemd trouwens, ik had toch gehoopt op zetelwinst maar dat zit er toch niet in. Rare uitslagen :(

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 mar 2021, 12:42

Segers was dan ook wel erg zwak in de debatten, hij kwam steeds in de hoek te staan waar de klappen vallen en probeerde zich dan maar te verdedigen zonder echte overtuiging. Wees blij dat ze geen verlies hebben geleden, had ik wel verwacht na dat controversiële 'homoseksualiteit afkeuren op scholen' -gedoe met die slapjanus Arie Slob en de bevestiging van de middeleeuwse ideeën van CU over o.a. euthanasie.

Ik hoop dat ze ver weg van de formatie blijven, enge partij. Willen zich veel te veel bemoeien met mensen op basis van het geloof terwijl ondertussen nog maar een kwart ofzo van de bevolking christelijk is. Geloven in bijbelse waarden: helemaal prima. Het door de keel schuiven van anderen: niet ok.

Vind Carola Schouten wel aardig though

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

18 mar 2021, 14:41

Die uitspraak van Arie Slob was dan ook onhandig verwoord, maar ook nogal uit zijn verband getrokken. Slob citeerde gewoon de grondwet. CU is voorstander van het verbieden van zulke ouderverklaringen dus ze staan er niet veel anders in dan andere partijen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 mar 2021, 18:13

Schouten is om 2 redenen wel aardig. Segers lijkt me best een aardige gast, maar ben het op veel fronten gewoon niet met hem eens. Als je door een hel gaat, en de enige oplossing is uit je lijden verlossen, wie zijn zij om te bepalen dat het niet mag.

Abortus ook, stel zo'n zwangerschap komt voor uit verkrachting. Houden maar? Dat kun je die slachtoffers niet opdringen. Kom op zeg.

En hun standpunten om dit te verbieden komen toch echt wel voort uit gods wil hoor.

Hun eerste zin erover:

Ieder mens is door God geschapen en is vanaf het meest prille begin van het leven door Hem geliefd en bemind. Ongeboren leven kan niet voor zichzelf spreken, dat moeten wij doen.

Nee dat moeten jullie niet doen. Je bezorgt een slachtoffer nog een extra loodzware last en een blijvende herinnering aan de dader.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

22 mar 2021, 16:22

Dan scheelt het dat de CU in dit soort gevallen niet tegen euthanasie of abortus is ;)

Dat was vroeger wel anders, dat wel.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 mar 2021, 16:25

Van de site van ChristenUnie:
De ChristenUnie streeft naar een abortusvrije samenleving. Een laagdrempeliger abortuspraktijk is onwenselijk, een besluit tot afbreking van een zwangerschap is geen normale medische handeling.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

22 mar 2021, 22:45

Pijnlijk.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

23 mar 2021, 07:40

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 mar 2021, 11:52

Wel goed dat men voor de ramadan buigt. Want ja, bezoek mag niet na 21 uur maar met ramadan doen ze dat altijd wel dus beter verlengen want straks worden ze kwaad.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

23 mar 2021, 12:31

Yellow schreef:
22 mar 2021, 16:25
Van de site van ChristenUnie:
De ChristenUnie streeft naar een abortusvrije samenleving. Een laagdrempeliger abortuspraktijk is onwenselijk, een besluit tot afbreking van een zwangerschap is geen normale medische handeling.
En over euthanasie, ook van hun eigen website uit verschillende stukken:
De ChristenUnie beschouwt euthanasie niet als normaal medisch handelen.
Mensen zijn niet te vertrouwen als ze de beslissing over het levenseinde in eigen hand moeten nemen. Dat is een eerste kernmotief in deze discussie en maakt duidelijk dat euthanasie strafbaar zou moeten blijven.
In die stervensfase is God op een of andere manier werkzaam aan de ziel van mensen. We spreken vandaag wel over het 'regisseren' van het levenseinde. Welnu, de christelijke voorstelling van het sterven heeft ook iets te maken met het regisseren van het levenseinde (voor zover dat van de mens kan afhangen), zodat die inderdaad kan uitlopen op een ontmoeting met God. Het opzettelijk beëindigen van het leven past hier niet bij. Dat is sterven zonder God.
Krijg echt kotsneigingen hiervan :r Nou raakt dit me ook gewoon persoonlijk, omdat ik het heb meegemaakt met familie. Een leven dat geen leven meer was, alleen een lijdensweg die al enorm lang duurde en steeds erger werd. De euthanasie die toen is uitgevoerd was een uitkomst voor diegene, en heeft daar ook zorgvuldig over nagedacht. Ik was er al die tijd bij en geen enkele arts heeft aangeraden ofzo om het te doen, ze lichten je alleen in over de mogelijkheid wanneer je ernaar vraagt.

Wat een verschrikkelijke teksten op die CU website. Dat "mensen zijn niet te vertrouwen" en die opdringerigheid van whatever God voor je in petto heeft. Als er een God is die zo'n lijdensweg voor je 'regisseert', dan fuck God. Als je als Christen niet aan euthanasie wilt doen, prima, hoeft ook niet. Maar flikker op met dit soort walgelijke ideeën opdringen aan de maatschappij.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 mar 2021, 21:27

Blijkbaar heeft hij de technieken ook mogelijk gemaakt om bijvoorbeeld mensen pijnloos te laten gaan, of om medicatie toe te staan uberhaubt.

Maar als je zegt "mensen zijn niet te vertrouwen". Wat voor insteek is dat? Klinkt niet echt positief. Bovendien, is dat misschien zoals de waard is? Het is niet even van vrijdag besluit ik om te willen sterven, laat ik dat even gaan fixen. Dat is in 99% van de gevallen echt wel een weloverwogen keuze als er geen hoop meer is. Regisseren van je levenseinde is niet letterlijk wekenlang verkankeren en aftakelen tot een wrakje van 40 kilo. Zo hoeft het voor mij niet. Knal er maar tijdig een spuit in dan. Sterven zonder god, tja. Dan ben je je hele leven weldoener geweest, wordt je op het heengaan afgerekend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 mar 2021, 08:43

Probleem is dat 99.999999999% van die religieuze mensen God totaal verkeerd begrijpt , interpreteert en toe eigend. God houdt van iedereen, onvoorwaardelijk en DUS grijpt hij NOOIT in. Als ie immers is in zou grijpen, wordt het voorwaardelijke en gedwongen liefde ipv onvoorwaardelijk. God is overal en het interesseert hem geen ene kut en malle moer of je wel of niet bidt, daar doet ie niet aan. Hij kijkt naar je gedrag, discipline en volhardendheid en wat voor emoties oa je laat zien. Ben jij positief dan gebeuren er ook positieve dingen in je leven etc. Het zegt genoeg dat 2 mannen dezelfde vrouw een haar heel lekker ding vindt en ander zo lelijk als de nacht. Ofwel het is dus niet de situatie of persoon maar iedereens zijn/haar eigen ervaring en reactie op iets of iemand op basis van je overtuigingen, ideeen en denkbeelden. En ik geloof ook dat we een ziel hebben die gigantisch oud is, ga maar na. Een verkeerde kut val of klap op je slaap is al genoeg en je leven in dit lichaam houdt op te bestaan. Het is bijvoorbeeld ook niet probleem van de Tijger dat mensen zich onveilig bij hem voelen iemand die er voor getraind is, is dat wel, ook dat kan natuurlijk altijd misgaan, maar das met alles in het leven.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

24 mar 2021, 10:01

Met 'mensen zijn niet te vertrouwen' wordt lijkt me bedoeld dat ook veel mensen het zullen gebruiken die nog te helpen zijn of zelfmoord willen plegen o.i.d. Daar hebben ze natuurlijk een punt, maar een arts o.i.d. kan dat prima besluiten.

Dit soort dingen zijn wel te verwachten natuurlijk met christelijke partijen. Het heeft ook wel zo zijn goede dingen vind ik, zoals normen en waarden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 mar 2021, 10:43

Als mensen echt dood willen, springen ze anders wel voor een trein ofzo. Dat hou je sowieso niet tegen. Maar inderdaad, euthanasie aanvraag volgens de legit manier kan altijd nog beoordeeld worden door professionals en naasten. Het is niet zo dat de gemiddelde burger toegang heeft tot die medicatie. Een OD aan pillen nemen kan ik nu ook doen, maar dergelijke dingen (eigen handelen) werk je des te meer in de hand met een verbod. Als mensen echt nier meer willen, gaan ze.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

24 mar 2021, 10:47

Als mensen echt willen ja, zo maak je het wel erg makkelijk. Voor de trein springen is wel echt even van een andere orde, dat doe je niet zomaar lijkt me.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 mar 2021, 11:16

Je kan nu al corporatie laatste wil inschrijven. Wanneer je 6 maanden lid bent kan je euthanasie poeder van ze krijgen en zelf toepassen. Was vorig jaar of in 2019 gewoon op site van NOS... 6 maandjes wachten en kan je al dood zijn...

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re:

25 mar 2021, 11:49

Yellow schreef:
22 mar 2021, 16:25
Van de site van ChristenUnie:
De ChristenUnie streeft naar een abortusvrije samenleving. Een laagdrempeliger abortuspraktijk is onwenselijk, een besluit tot afbreking van een zwangerschap is geen normale medische handeling.
Daar staat dus niet dat ze in alle gevallen tegen zijn ;) Lees een stukje verder.

Wat betreft dat stuk van Wapper, dat is meer dan twintig jaar oud. Heb je het partijprogramma gelezen?
Laatst gewijzigd door Paus op 25 mar 2021, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

25 mar 2021, 11:56

Man wat heb jij een bord voor je kop.

Wees een vent en geef toe dat je voor die achterhaalde ideeën bent in plaats van te doen alsof CU daar niet voor staat. Daar zou ik meer respect voor hebben.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

25 mar 2021, 12:01

Man wat heb jij een bord voor je kop.

Wees een vent en geef toe dat je het verkeerd hebt begrepen bent in plaats van te doen alsof CU daar nog voor staat. Daar zou ik meer respect voor hebben.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

25 mar 2021, 12:07

Paus schreef:
25 mar 2021, 11:49
Yellow schreef:
22 mar 2021, 16:25
Van de site van ChristenUnie:

Daar staat dus niet dat ze in alle gevallen tegen zijn ;) Lees een stukje verder.

Wat betreft dat stuk van Wapper, dat is meer dan twintig jaar oud. Heb je het partijprogramma gelezen?
Ik heb niet verder gelezen, maar dat lijkt me dan al in strijd met 'het strijden naar een abortusvrije samenleving'. Ze willen het eerder moeilijker maken dan makkelijker.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten