Linksom? Recht door zee? GF Politiek Topic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 apr 2021, 17:32

Het is gewoon een farce.

Ze hebben die Omtzigt willen wippen. En dat is al dan niet opzettelijk uitgelekt waardoor Rutte ook gewipt kan worden of tenminste dusdanig beschadigd dat het niet meer werkt.

Wat moeten ze nu gaan doen? Kaag heeft hem voor de bus geflikkerd en zegt onze wegen scheiden. Dus de 2e partij regeert niet mee. PVV is al eerder uitgesloten. De verstandhouding met CDA is natuurlijk ook beschadigd, die samenwerking kan toch niet meer? Daarnaast moet Wopke solidair zijn met Omtzigt, al weet ik zeker dat hij hem liever ziet gaan. De hele oppositie was voor een motie van wantrouwen. Moet daarvan een partij samen met de VVD in bed? Of Rutte laat zich volledig gijzelen door links.

Voor mij is het heel simpel; Kaag is de kwade genius. Die heeft meerdere malen uitgesproken voor het premierschap te gaan. Zij liquideert Rutte vervolgens en zit er duidelijk als de architect bij. En volgens peilingen is zij de populairste nu. Zij kan natuurlijk ook premier worden als VVD zich terugtrekt uit de coalitie, wat als winnaar gewoon mag maar ongebruikelijk is. Hier wordt een heel vies politiek spelletje gespeeld over de rug van de stemmers.

Ze zit wel eens stiekem in het torentje:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 apr 2021, 19:25

Lol denken jullie die nu echt? Ik vind het echt heel ver gezocht allemaal. Het enige spelletje dat wordt gespeeld is dat ipv ook een motie van wantrouwen te doen ze juist de deur open houden. Ik vind het eerlijk gezegd met name toevallig dat CU, CDA en D66 voor een motie van afkeuring zijn ipv wantrouwen. Zo dwingen ze VVD eigenlijk weer opnieuw met hen te regeren (met idd meer eisen voor hen), want de rest spreekt wantrouwen uit en dan kan je eigenlijk al helemaal niet meer samenwerken.

Denk juist dat Rutte hier weer makkelijk weg gaat komen. En bovendien, Rutte heeft dit gezegd dus hoe kan Kaag een spel spelen als Rutte niks had gezegd. Tenzij de ambtenaren van de notulen aan haar kant staan (en dus die notulen hebben verzonnen), maar dat gaat echt wel heeeel ver.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

02 apr 2021, 21:26

De kans lijkt me eerder aanwezig dat Rutte en Kaag achter de schermen al onderhandelen, maar er nu eerst nog even theater gespeeld moet worden. Kaag kan in ruil voor het niet volledig slopen van Rutte iets terug gevraagd hebben.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

02 apr 2021, 22:06

Legendary schreef:
02 apr 2021, 19:25
Lol denken jullie die nu echt? Ik vind het echt heel ver gezocht allemaal. Het enige spelletje dat wordt gespeeld is dat ipv ook een motie van wantrouwen te doen ze juist de deur open houden. Ik vind het eerlijk gezegd met name toevallig dat CU, CDA en D66 voor een motie van afkeuring zijn ipv wantrouwen. Zo dwingen ze VVD eigenlijk weer opnieuw met hen te regeren (met idd meer eisen voor hen), want de rest spreekt wantrouwen uit en dan kan je eigenlijk al helemaal niet meer samenwerken.
Hoezo toevallig? Dat is gewoon het vorige kabinet. Zo werkt het inderdaad de laatste jaren vooral, de coalitie houdt elkaar uit de wind. En dwingen? Er is sowieso weinig anders mogelijk dan een combinatie van VDD, CDA en D66 en nog een partij. Of PVV of zeven linkse partijen oid.
Legendary schreef:
02 apr 2021, 19:25
Denk juist dat Rutte hier weer makkelijk weg gaat komen. En bovendien, Rutte heeft dit gezegd dus hoe kan Kaag een spel spelen als Rutte niks had gezegd. Tenzij de ambtenaren van de notulen aan haar kant staan (en dus die notulen hebben verzonnen), maar dat gaat echt wel heeeel ver.
Het is niet zo ingewikkeld hoor. Dit is gewoon normaal de laatste tijd in Den Haag en ook voor Rutte. In de toeslagenaffaire zie je precies hetzelfde gedrag qua liegen, weghouden van informatie etc, als je daar een beetje in verdiept. Ook D66, PvdA, CDA etc maken zich waarschijnlijk schuldig aan vergelijkbaar gedrag (dat zag je ook in de toeslagenaffaire, o.a. Asscher is niet voor niet opgestapt, en Hoekstra kwam daardoor ook in opspraak). Het enige wat Kaag/D66 hoefde te doen is één van de uitingen daarvan van Rutte op één of andere manier openbaar te maken, zonder dat het opzettelijk lijkt. Was het niet een uitspraak over Omtzigt geweest was het wel wat anders geweest.

Ik heb het even opgezocht, het is wel vaker voorgekomen dat de minister president niet per se kwam uit de grootste partij. Zie: https://www.parlement.com/id/vkb6cupims ... e_grootste In het scenario wat er nu is, waarin Rutte een soort van buitenspel wordt gezet is dat ook niet ondenkbaar natuurlijk.

Het is compleet in lijn met de campagne slogan 'nieuw leiderschap', en ergens hoop ik dat dat waar is. Al heb ik zelf ook compleet nul vertrouwen in D66.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 apr 2021, 22:32

Nieuw leiderschap zou een motie van wantrouwen steunen zijn en zelf de verantwoordelijkheid pakken. Maar dat gebeurt dus net niet. Mogelijk omdat ze zich realiseren dat ze momenteel niet capabel genoeg zijn om dit land door deze crisis te loodsen.

Wat ze doen, is Rutte vleugellam maken. Hij moet straks wel volledig met Kaag en Hoekstra meegaan, want ze zullen ongetwijfeld een sterkere handelspositie dan ooit hebben. En Kaag is wel degelijk aan het solliciteren naar het premierschap. Dus als zij akkoord gaan met regeren, dan hebben zij het hoogste woord en niet Rutte. Het is win win. Of hij wordt de lapdog van die partijen, met name D66, of de VVD implodeert. Ze verloren al terrein, ze zijn nu helemaal beschadigd. Het is gunstig voor D66 en het CDA in volgende verkiezingen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

02 apr 2021, 22:57

Ja klopt, persoonlijk vind ik het ook geen nieuw leiderschap.

Maar ik denk dat Kaag van Rutte af wil, en de VVD te vriend wil houden.

Hier wel een goede analyse:


Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

03 apr 2021, 00:07

Yellow schreef:
02 apr 2021, 22:06


Hoezo toevallig? Dat is gewoon het vorige kabinet. Zo werkt het inderdaad de laatste jaren vooral, de coalitie houdt elkaar uit de wind. En dwingen? Er is sowieso weinig anders mogelijk dan een combinatie van VDD, CDA en D66 en nog een partij. Of PVV of zeven linkse partijen oid.
Ja ik bedoel toevallig hier dus ook sarcastisch.
Yellow schreef:
02 apr 2021, 22:06
Het is niet zo ingewikkeld hoor. Dit is gewoon normaal de laatste tijd in Den Haag en ook voor Rutte. In de toeslagenaffaire zie je precies hetzelfde gedrag qua liegen, weghouden van informatie etc, als je daar een beetje in verdiept. Ook D66, PvdA, CDA etc maken zich waarschijnlijk schuldig aan vergelijkbaar gedrag (dat zag je ook in de toeslagenaffaire, o.a. Asscher is niet voor niet opgestapt, en Hoekstra kwam daardoor ook in opspraak). Het enige wat Kaag/D66 hoefde te doen is één van de uitingen daarvan van Rutte op één of andere manier openbaar te maken, zonder dat het opzettelijk lijkt. Was het niet een uitspraak over Omtzigt geweest was het wel wat anders geweest.

Ik heb het even opgezocht, het is wel vaker voorgekomen dat de minister president niet per se kwam uit de grootste partij. Zie: https://www.parlement.com/id/vkb6cupims ... e_grootste In het scenario wat er nu is, waarin Rutte een soort van buitenspel wordt gezet is dat ook niet ondenkbaar natuurlijk.

Het is compleet in lijn met de campagne slogan 'nieuw leiderschap', en ergens hoop ik dat dat waar is. Al heb ik zelf ook compleet nul vertrouwen in D66.
Mja moet zeggen heb persoonlijk 15x liever Kaag dan Rutte, want ik heb niks met de VVD en het CDA, dus D66 was sowieso al mijn enige hoop op een beetje fatsoenlijk beleid. Maar erg hoge verwachtingen heb ik ook niet van D66. De partij staat nou niet echt per se bekend als de partij die inkomensongelijkheid en milieu belangrijke thema's vind, maar ze zeggen nu van wel. We gaan het zien.

Maar of Kaag nu een soort van meestermanipulator is. Goed ze zit al lang in het vak, dus het zou kunnen, maar hetzelfde kan je zeggen van Rutte. Mocht dit allemaal bedacht zijn door haar heeft Rutte zich iig laten vangen terwijl ie behoorlijk ervaren is in de politiek en liegen en bedriegen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

03 apr 2021, 07:44

Legendary schreef:
02 apr 2021, 19:25
Lol denken jullie die nu echt? Ik vind het echt heel ver gezocht allemaal. Het enige spelletje dat wordt gespeeld is dat ipv ook een motie van wantrouwen te doen ze juist de deur open houden. Ik vind het eerlijk gezegd met name toevallig dat CU, CDA en D66 voor een motie van afkeuring zijn ipv wantrouwen. Zo dwingen ze VVD eigenlijk weer opnieuw met hen te regeren (met idd meer eisen voor hen), want de rest spreekt wantrouwen uit en dan kan je eigenlijk al helemaal niet meer samenwerken.

Denk juist dat Rutte hier weer makkelijk weg gaat komen. En bovendien, Rutte heeft dit gezegd dus hoe kan Kaag een spel spelen als Rutte niks had gezegd. Tenzij de ambtenaren van de notulen aan haar kant staan (en dus die notulen hebben verzonnen), maar dat gaat echt wel heeeel ver.
Nee, ik ben het met je eens, vind dat ook te ver gezocht.
Overigens heeft Segers ondertussen laten weten niet met Rutte te willen formeren. Dit maakt het nog lastiger om straks een kabinet te vormen. We'll see what happens.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

03 apr 2021, 07:48

Vind btw het hartstikke terecht dat Rutte een keer de deksel op de neus krijgt hoor, maar vind het aan de andere kant ook jammer hoe 'het volk' lekker op z'n middeleeuws fakkels, pek en veren erbij pakt en schreeuwt om bloed. Massahysterie.
Spoiler:
Afbeelding
beetje zoiets
Ze liegen allemaal wel eens, alleen Rutte wordt nu betrapt. Sure daar horen passende consequenties bij, maar deze heksenjacht.. I dunno.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

03 apr 2021, 08:03

Het is natuurlijk een druppel die de emmer doet overlopen. De Rutte-doctrine is niet een term die uit de lucht kwam vallen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

03 apr 2021, 08:58

Legendary schreef:
03 apr 2021, 00:07
Yellow schreef:
02 apr 2021, 22:06


Hoezo toevallig? Dat is gewoon het vorige kabinet. Zo werkt het inderdaad de laatste jaren vooral, de coalitie houdt elkaar uit de wind. En dwingen? Er is sowieso weinig anders mogelijk dan een combinatie van VDD, CDA en D66 en nog een partij. Of PVV of zeven linkse partijen oid.
Ja ik bedoel toevallig hier dus ook sarcastisch.
Yellow schreef:
02 apr 2021, 22:06
Het is niet zo ingewikkeld hoor. Dit is gewoon normaal de laatste tijd in Den Haag en ook voor Rutte. In de toeslagenaffaire zie je precies hetzelfde gedrag qua liegen, weghouden van informatie etc, als je daar een beetje in verdiept. Ook D66, PvdA, CDA etc maken zich waarschijnlijk schuldig aan vergelijkbaar gedrag (dat zag je ook in de toeslagenaffaire, o.a. Asscher is niet voor niet opgestapt, en Hoekstra kwam daardoor ook in opspraak). Het enige wat Kaag/D66 hoefde te doen is één van de uitingen daarvan van Rutte op één of andere manier openbaar te maken, zonder dat het opzettelijk lijkt. Was het niet een uitspraak over Omtzigt geweest was het wel wat anders geweest.

Ik heb het even opgezocht, het is wel vaker voorgekomen dat de minister president niet per se kwam uit de grootste partij. Zie: https://www.parlement.com/id/vkb6cupims ... e_grootste In het scenario wat er nu is, waarin Rutte een soort van buitenspel wordt gezet is dat ook niet ondenkbaar natuurlijk.

Het is compleet in lijn met de campagne slogan 'nieuw leiderschap', en ergens hoop ik dat dat waar is. Al heb ik zelf ook compleet nul vertrouwen in D66.
Mja moet zeggen heb persoonlijk 15x liever Kaag dan Rutte, want ik heb niks met de VVD en het CDA, dus D66 was sowieso al mijn enige hoop op een beetje fatsoenlijk beleid. Maar erg hoge verwachtingen heb ik ook niet van D66. De partij staat nou niet echt per se bekend als de partij die inkomensongelijkheid en milieu belangrijke thema's vind, maar ze zeggen nu van wel. We gaan het zien.

Maar of Kaag nu een soort van meestermanipulator is. Goed ze zit al lang in het vak, dus het zou kunnen, maar hetzelfde kan je zeggen van Rutte. Mocht dit allemaal bedacht zijn door haar heeft Rutte zich iig laten vangen terwijl ie behoorlijk ervaren is in de politiek en liegen en bedriegen.
Dan kijk je puur naar de partij. En op zich snap ik je wel, want ik stem nooit CDA maar eigenlijk vind ik Omtzigt de beste momenteel. En hun programma vond ik ook niet onaardig. Hij en die van de SP hebben bewezen de enige te zijn die hun nek willen uitsteken voor het plebs. Kaag was ook nergens te zien.

Maar ik denk oprecht dat men spijt gaat krijgen van Kaag. Zij is gevaarlijk. En heeft een bepaald dedain over zich heen. Daarnaast dat geflirt met die ontwikkelingslanden enzo. Ik vertrouw haar niet, ze kijkt ook niet zuiver uit haar ogen. Wel vind ik haar de slimste van het stel, en haar succes verbaast me dan ook niet. Maar zij is zo'n type die over lijken gaat. VVD ben ik ook wel klaar mee, en Rutte's uitglijders nemen alleen maar toe wat mij het idee geeft dat hij er simpelweg te lang zit.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re:

03 apr 2021, 10:29

Yellow schreef:
02 apr 2021, 22:57
Ja klopt, persoonlijk vind ik het ook geen nieuw leiderschap.

Maar ik denk dat Kaag van Rutte af wil, en de VVD te vriend wil houden.

Hier wel een goede analyse:

Goede analyse. Rutte tot opstappen dwingen had het demissionair kabinet in chaos gestort. Kaag, Hoekstra en Segers zijn duidelijk geweest dat Rutte het zichzelf onmogelijk heeft gemaakt voor een nieuwe termijn. Nochtans niet duidelijk genoeg misschien, want de manier waarop Rutte en de VVD nu reageren laten mijn mond wel openvallen. Zonder een moment van reflectie kondigt hij aan dat hij doorgaat en vandaag zie je een dozijn VVD'ers die de publieke opinie proberen te beïnvloeden. De macht Rutte naar het hoofd gestegen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 apr 2021, 11:00

Segers heeft Rutte uitgesloten.

Dus een formatie zoals die was is sowieso niet mogelijk en een formatie met de oppositie ook niet. Enige optie is een kabinet met D66 en linkse partijen, of herverkiezing.

Rutte en de VVD worden simpelweg buitenspel gezet.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

03 apr 2021, 12:00

R-Type schreef:
03 apr 2021, 08:58


Dan kijk je puur naar de partij. En op zich snap ik je wel, want ik stem nooit CDA maar eigenlijk vind ik Omtzigt de beste momenteel. En hun programma vond ik ook niet onaardig. Hij en die van de SP hebben bewezen de enige te zijn die hun nek willen uitsteken voor het plebs. Kaag was ook nergens te zien.

Maar ik denk oprecht dat men spijt gaat krijgen van Kaag. Zij is gevaarlijk. En heeft een bepaald dedain over zich heen. Daarnaast dat geflirt met die ontwikkelingslanden enzo. Ik vertrouw haar niet, ze kijkt ook niet zuiver uit haar ogen. Wel vind ik haar de slimste van het stel, en haar succes verbaast me dan ook niet. Maar zij is zo'n type die over lijken gaat. VVD ben ik ook wel klaar mee, en Rutte's uitglijders nemen alleen maar toe wat mij het idee geeft dat hij er simpelweg te lang zit.
Omtzigt als kamerlid is zeker een van de beste op dit moment. CDA als partij mag wat mij betreft echt verdwijnen. Arjen Lubach heeft vrij goed uitgelegd dat ook in Nederland best een pandemie kan ontstaan door onze veestapel. CDA is een vd weinige partijen daar niks of weinig aan wil doen.

Op welke manier flirt Kaag met ontwikkelingslanden? Ik ben in principe niet echt tegen ontwikkelingshulp namelijk, alhoewel je goed moet nadenken over hoe zulke dingen effectief besteed worden.

Of Kaag gevaarlijk is weet ik niet. Alle dingen die je nu noemt (blik in haar ogen, gevaarlijk, dedain over zich) lijken vooral onderbuik gevoelens. Die hoeven niet per se onwaar te zijn hoor, maar ik ga haar beoordelen op haar opvattingen en daden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 apr 2021, 13:23

Nou ja, wat dat betreft trekt ze de keutel in terwijl ze koketteert met nieuw leiderschap. Ze had het hoogste woord om Rutte politiek te onthoofden. Ze heeft wat mij betreft duidelijk een agenda. En die pedante houding jegens Marijnissen en Ouwehand zijn ook niet echt ok. Ze laat haar ware aard nog wel zien als ze goed onder vuur wordt genomen, dan is men er snel genoeg op uitgekeken.

Het laffe nieuwe leiderschap van Sigrid Kaag

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

03 apr 2021, 14:01

Ollongren had volgens mij dezelfde leugen over het 'niet over Omtzigt hebben gehad' als Rutte. En die is niet aangepakt door Kaag. Kaag zelf volgens mij heeft ook ontkend dat er over Omtzigt was besproken (dit is toen door Rutte gemeld dacht ik).
R-Type schreef:
03 apr 2021, 11:00
Segers heeft Rutte uitgesloten.

Dus een formatie zoals die was is sowieso niet mogelijk en een formatie met de oppositie ook niet. Enige optie is een kabinet met D66 en linkse partijen, of herverkiezing.

Rutte en de VVD worden simpelweg buitenspel gezet.
Rutte wordt buitenspel gezet (door CU), niet de VVD hoor.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

04 apr 2021, 06:56

Paus schreef:
03 apr 2021, 10:29
Yellow schreef:
02 apr 2021, 22:57
Ja klopt, persoonlijk vind ik het ook geen nieuw leiderschap.

Maar ik denk dat Kaag van Rutte af wil, en de VVD te vriend wil houden.

Hier wel een goede analyse:

Goede analyse. Rutte tot opstappen dwingen had het demissionair kabinet in chaos gestort. Kaag, Hoekstra en Segers zijn duidelijk geweest dat Rutte het zichzelf onmogelijk heeft gemaakt voor een nieuwe termijn. Nochtans niet duidelijk genoeg misschien, want de manier waarop Rutte en de VVD nu reageren laten mijn mond wel openvallen. Zonder een moment van reflectie kondigt hij aan dat hij doorgaat en vandaag zie je een dozijn VVD'ers die de publieke opinie proberen te beïnvloeden. De macht Rutte naar het hoofd gestegen.
Wat maakt het uit als een ''demissioair kabinet'' in chaos uiteen stoort? Niks toch? Is restant van een normaal kabinet dat al gevallen was, dus who cares als dit valt?

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re: Re:

04 apr 2021, 10:44

The Great Volunteer schreef:
04 apr 2021, 06:56
Paus schreef:
03 apr 2021, 10:29

Goede analyse. Rutte tot opstappen dwingen had het demissionair kabinet in chaos gestort. Kaag, Hoekstra en Segers zijn duidelijk geweest dat Rutte het zichzelf onmogelijk heeft gemaakt voor een nieuwe termijn. Nochtans niet duidelijk genoeg misschien, want de manier waarop Rutte en de VVD nu reageren laten mijn mond wel openvallen. Zonder een moment van reflectie kondigt hij aan dat hij doorgaat en vandaag zie je een dozijn VVD'ers die de publieke opinie proberen te beïnvloeden. De macht Rutte naar het hoofd gestegen.
Wat maakt het uit als een ''demissioair kabinet'' in chaos uiteen stoort? Niks toch? Is restant van een normaal kabinet dat al gevallen was, dus who cares als dit valt?
Normaal gesproken niet nee. Maar de premier, en mogelijk ook de andere demissionaire VVD-ministers, wegsturen tijdens een pandemie kan vergaande consequenties hebben. Ik ben blij dat de andere partijen die gok niet genomen hebben.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

04 apr 2021, 16:01

The Great Volunteer schreef:
04 apr 2021, 06:56
Paus schreef:
03 apr 2021, 10:29

Goede analyse. Rutte tot opstappen dwingen had het demissionair kabinet in chaos gestort. Kaag, Hoekstra en Segers zijn duidelijk geweest dat Rutte het zichzelf onmogelijk heeft gemaakt voor een nieuwe termijn. Nochtans niet duidelijk genoeg misschien, want de manier waarop Rutte en de VVD nu reageren laten mijn mond wel openvallen. Zonder een moment van reflectie kondigt hij aan dat hij doorgaat en vandaag zie je een dozijn VVD'ers die de publieke opinie proberen te beïnvloeden. De macht Rutte naar het hoofd gestegen.
Wat maakt het uit als een ''demissioair kabinet'' in chaos uiteen stoort? Niks toch? Is restant van een normaal kabinet dat al gevallen was, dus who cares als dit valt?
Het was voor de verkiezingen gevallen he, dus in principe konden ze een nieuw kabinet vormen. Rutte tot opstappen dwingen geef je hem geen toekomst, dus is de vraag of hij nog 'het land' door de crisis gaat/wil leiden. Lijkt erop dat Kaag hem gewoon aan het lijntje houdt haha.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

05 apr 2021, 13:54

Ik ben heel benieuwd hoe de volgende act van dit schouwspel zich laat ontrafelen. Mijn onderbuikgevoel is dat de stelligheid van Kaag als sneeuw voor de zon verdwijnt op het moment dat ze nogmaals met Rutte om tafel gaat.

En als we het toch over een heksenjacht hebben, ik kan niet wachten tot die Hugo de Jonge weg is. Man man man. Als je de hoeveelheid incapabel in Nederland in een grafiek zou plotten, dan zou je ter hoogte van hem een delta-piek zien. In interviews laat hij ook pijnlijk merken compleet geen enkel verstand te hebben van de zinnen die hij, ongetwijfeld, napapegaait.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 apr 2021, 14:32

Kaag met Rutte om tafel? Er is sowieso een vierde partij nodig nu Christenunie Rutte heeft gecanceld, dus dat heeft weinig zin. Aangezien de overige partijen allemaal een motie van afkeuring hebben gesteund, is dat politieke zelfmoord om nog in een kabinet met Rutte te gaan zitten.

Dus of VVD kiest een nieuwe leider of een partij (buiten motorblok CDA/VVD/D66) moet opeens gaan terugkomen op hun standpunt betreft Rutte, maar dat zie ik niet gebeuren. Wordt spelletjes spelen tot een impasse terwijl het land in crisis is :beam:

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

05 apr 2021, 14:46

Het nachtmerriescenario is natuurlijk dat de PVV opeens vrolijk mee gaat doen. Het lijkt me niet heel realistisch, maar ik zie het in elk geval VVD en PVV nog wel doen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 apr 2021, 14:57

Lijkt me sterk dat de achterban (vrij anti Rutte lijkt me) dat pikt. En Wilders kan denk ik ook gewoon niet regeren, die is vooral goed in tegen dingen zijn.

En CDA moet dan meegaan met PVV en VVD met Rutte tegen wie ze een motie van afkeuring hebben gesteund. Lijkt me nauwelijks te verantwoorden.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

06 apr 2021, 20:19

GL, PVDA, D66, CDA en JA21 sluiten Rutte niet uit. Gaat dus gewoon lukken.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 apr 2021, 21:13

Hoe kom je daarbij?
Spoiler:
Volkskrant?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten