Linksom? Recht door zee? GF Politiek Topic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mar 2021, 12:07

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... -huiswerk/

Dit is niet best van Bij1 hoor.

Lijkt mij zo'n partij die alles afkeurt wat wit en hetero is. Die Sylvana lult ook al dergelijke onzin. Overal ook die regenboog vlag.. bah. Die punten van hun zijn hartstikke populistisch trouwens. Broeikas in 2030 op 0. ja, 0 dus. succes. Betaalbare woonruimte, natuurlijk mee eens, maar daarvoor moet simpelweg veel gebouwd worden. Op grond wat zij ongetwijfeld niet aangetast willen hebben. Het is gewoon marktwerking.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

05 mar 2021, 12:59

Als je elke partij die een paar idioten erin hebt zitten aan dek ant zou schuiven blijft er geen partij meer over. We hebben een partij met letterlijk wannabe neonazi's erin :')
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

05 mar 2021, 13:04

Ja dat bedoel ik idd. Met zo iemand als Sylvana als leider, trek je alleen maar meer van dat soort gekkies aan. Het gaat helemaal ook niet om gelijkheid, maar om superieuriteit van gekleurde mensen. En in elk debat is zij enorm vooringenomen en totaal niet open naar meningen van aderen.
Wesley schreef:
05 mar 2021, 12:59
Als je elke partij die een paar idioten erin hebt zitten aan dek ant zou schuiven blijft er geen partij meer over.
Jawel, PvdD :cool:

Die roepen ook niet gewoon iets als 'meer woningen', maar komen met een oplossing. Namelijk minder landbouwgrond zodat er ruimte vrijkomt. Daar kan je het mee oneens zijn, maar is tenminste wel een concrete oplossing. Elke partij roep dingen als: "beter onderwijs", "meer geld naar de zorg", "meer woningen" etc. Weinig partijen komen met goede plannen daarvoor.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 mar 2021, 20:58

hahaha, Klaver exposed:

https://www.geenstijl.nl/5158052/gecond ... roenlinks/

Ook over die Biomassa, wat helemaal niet groen is. Hij lult zich er niet meer uit. Die jongen is gewoon een act, en eindelijk begint dat een beetje door te dringen. Vond hem vanaf het begin al helemaal niets. Eentje waar je zo doorheen prikt. Hij zegt nooit wat, behalve kortzichtige dingen. En ontzettend hypocriet. Hoop dat die partij een duikeling maakt.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

10 mar 2021, 01:01

Klavers' momentum was vier jaar geleden

Wel sterke uitzending van Nieuwsuur, ook over biomassa idd:


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 mar 2021, 08:03

Toen Klaver begon, deed hij in de mimiek Barack volledig na. Ging in het midden van zijn beweging staan als een soort jezus. Vond het vooral kolderiek. Allemaal geregisseerd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 mar 2021, 10:35

Hij blijft een mocro

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 mar 2021, 11:02

Links gaat een enorme klap krijgen, wie is de grootste in de peilingen eigenlijk? GL met 12? D66 en CDA zijn ietwat centrum.

Het probleem is dat VVD de PVV bij voorbaat al uitsluit (en de PVV is ook geen regeringspartij, maar meer voor de oppositie). Dus dan krijg je een zelfde soort formatie als nu en dan zijn in principe niks opgeschoten. Forum heeft zichzelf na het succes bij de regionale verkiezingen geliquideerd en zo te zien is dat allemaal weer teruggegaan naar PVV en hier en daar JA21.

Er zijn gewoon teveel partijen. De helft van die partijen vechten elkaar de tent uit. Het heeft geen zin om daar op te stemmen. Krijg je een kabinet van 4 of 5 partijen, kom op zeg. Ergens heb ik toch liever een meer binair systeem. Het hoeft ook niet zo zwart wit als in Engeland of de VS, maar ook niet zo'n doolhof als wij hebben. Waarom mag je zo'n piraten partij beginnen? En bijna was er ooit een pedopartij doorgedrukt he. Nee, wat mij betreft...

... Minder, Minder!

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

10 mar 2021, 12:55

Links een klap krijgen? Die liggen al een tijdje languit in de ring haha. PvdA zie ik eventueel verassen, en PvdD kan wel boven de peilingen nog uitstijgen.

Maar het systeem werkt op zich wel, het probleem is juist dat die linkse partijen het zichzelf aandoen omdat ze zo versplinterd te zijn, met als gevolg dat ze nooit gaan regeren. En woke/identity politics werken niet in Nederland, niet voor niks dat de grootste partijen VVD, PVV en CDA zijn, die daar weinig mee op hebben. In de VS werkt dat wellicht, al speelde de Trump haat ook een grote rol natuurlijk.

En FvD zie ik overigens nog wel op 8 a 10 zetels komen, zitten ook weer in de lift, en met die Trump achtige rallies die je nu hebt. Is een beetje zoals bij Trump, dat niet iedereen wil toegeven dat ze daarop stemmen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 mar 2021, 17:21

Zou kunnen inderdaad. Weet nog dat PVV in het begin werd gepeild op 3 zetels en die debuteerden met zo'n 9. Inmiddels schaamt men zich minder voor die partij. Forum zou ik ook niet gauw toegeven nee. Ook al mag het wel, het is niet iets wat je op het werk bekend wilt hebben. Kleeft altijd wat aan als je een wat extremere partij stemt en dat uitdraagt.

En gelukkig dat wij te nuchter zijn voor die woke shit. Af en toe steekt het de kop op zoals vorig jaar maar het waait ook snel weer over.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

10 mar 2021, 19:25

R-Type schreef:
10 mar 2021, 17:21
En gelukkig dat wij te nuchter zijn voor die woke shit. Af en toe steekt het de kop op zoals vorig jaar maar het waait ook snel weer over.
Afgaande op onze talkshows en kranten zou je denken dat we we met niets anders bezig zijn. Maar dat blijkt telkens bij de verkiezingen niet representatief te zijn voor stemmend Nederland.. gelukkig, lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mar 2021, 09:20

https://www.ad.nl/show/cabaretier-marti ... ~ab3e15e7/

Dit vind ik dus niet kunnen.

Baudet is een rechtse wappie, en spoort ook niet. Maar dit is gewoon natrappen en demoniseren terwijl hij geen weerwoord meer kan geven. Zo is Fortuyn ook door de media afgebroken. En het is onnodig, want Thierry diskwalificeert zichzelf al genoeg.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mar 2021, 09:51

Eens. Dat Thierry überhaupt nog naar Jinek en dat soort talkshows gaat. Laatste keer dat ie er zat, zat ie tegenover 5 linkse figuren die hem geen seconde lieten uitpraten en elke keer als hij serieus ergens op wilde ingaan, projecteerden ze snel de beruchte piano foto op de beamer om met z'n allen in lachen uit te barsten.

Maar dit is wel nog van een veel triester niveau. Nare vent die Martijn Koning. En inderdaad, Thierry zet zichzelf toch al buitenspel met bedenkelijke uitspraken en een koers die FvD van de top naar de bodem heeft laten zakken. Betekent niet dat hij het volgende slachtoffer zou moeten worden zoals Fortuyn. Demonisering is real, deze uitzending bewijst dat.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

12 mar 2021, 10:38

Yeah, ik snap ook niet dat die het blijft proberen naar die shows te gaan. Wilders heeft dat toch ook al lang opgegeven?

Ben geen fan van Baudet, verre van. Maar dit is zo onnodig. Maar de media is gewoon een trieste zooi in Nederland.

en Martijn Koning is gewoonweg niet grappig.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mar 2021, 11:08

Wat mij hier aan irriteert is dat je links hier eigenlijk nooit over hoort. De meeste doen gewoon alsof hun neus bloedt en zijn er stiekem wel content mee. Totdat er weer een aanslag wordt gepleegd. Dan is iedereen geschokt en is het een aanval op de democratie etc. Hoe kan zoiets hier gebeuren hoor je dan.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mar 2021, 11:15

Zo geschokt zijn ze dan niet eens. Toen Baudet werd bedreigd en doodsverwensingen ontving door protestors op straat en die professor van de Universiteit Utrecht, werd het vooral goedgepraat. En het feit dat Wilders al 15 jaar lang door met name moslims met de dood wordt bedreigd en daardoor geen normaal leven kan leiden buiten de politiek om wordt nog altijd regelmatig afgedaan met tja, hij is ook wel erg provocerend he?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mar 2021, 11:29

Ja te gek voor woorden.

Dus je hebt maar gewoon te accepteren dat hier hele bevolkingsgroepen leven die mensen met de dood bedreigen om hun politieke mening. Tja, aanslag op leraar, dan moet je maar geen Mohammed tekening laten zien he. Nou, dat moet hier dus gewoon wel degelijk kunnen. Vrijheid van meningsuiting en cabaret mag. Als je dat niet trekt moet je gewoon ophoepelen. Wat je vooral niet moet doen, is buigen. Want er komt geen eind aan de eisen.

kijk, ook shampoo's mogen niets meer uitbeelden:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~beb7bc5d/

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mar 2021, 12:07

Nou gebeurt het ook wel eens omgekeerd. Bij die boerenprotesten bijvoorbeeld werd er een doodskist meegenomen met 'Klaver' erop geschreven. Maar diezelfde mensen die daar outraged over waren, zal je niet snel horen over de situatie van Wilders. Het is jammer, geen enkele politicus in ons land zou bedreigd moeten worden. Natuurlijk is de drempel daarvoor lager in tijden van sociale media, en niet elke bedreiging hoeft serieus genomen te worden, maar het zou fijn zijn als het oordeel daarover voor alle politici gelijk werd getrokken, van links tot rechts.
Ik snap die haat sowieso niet echt. Ook partijen en politici waar ik me totaal niet in kan vinden, zou ik nooit agressief naar worden. Sommigen vergeten dat dat ook gewoon mensen zijn, die waarschijnlijk hartstikke aardig kunnen zijn in de omgang ondanks je verschillende politieke views. Zou toch ook vreemd zijn als we geen totaal uitlopende meningen zouden hebben in ons politiek landschap, dat is toch juist wenselijk. Krijg het idee dat steeds meer mensen een totale dominantie vanuit één bepaalde invalshoek willen zien. Komt die cancel culture term weer automatisch naar boven drijven.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mar 2021, 14:50

Klopt maar een wezenlijk verschil is dat die boeren niet gauw hun actie echt gaan uitvoeren. We weten van die extremistische idioten dat ze daadwerkelijk in staat zijn om een Theo van Gogh op laffe en brute wijze af te slachten en ook bereid zijn om er zelf desnoods voor te sterven. Nou was Fortuyn natuurlijk door een activistische idioot omgebracht. Het kan uit alle hoeken komen, maar Van der G. was niet gelieerd aan een hele bende gelijk denkenden ofzo. Alles wees op een eenmansdaad. Ik vind die gekkies die hun eigen leven er bewust voor in willen zetten gevaarlijker. Er wordt ook meer van ze verijdeld dan wij weten.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

12 mar 2021, 17:13

Links is altijd heel eenzijdig in hun mening en vinden dat hun wereldbeeld het enige juiste is, terwijl rechts en rechtse mensen juist vaak verschillende standpunten accepteren. Dat is mijn persoonlijk ervaring terwijl ik zelf wel vrij links ben.

Blijkbaar was in het fragment van Theo Hiddema ook geknipt (zie tweet van Hiddema zelf) zodat het lijkt alsof hij zich tegen Baudet verzet. Het is toch niet raar dat mensen tegenwoordig steeds wantrouwender worden ten opzichte van de media. Dat doen ze zelf. Maar laatst in een programma ('Propaganda' volgens mij) hadden ze het erover dat dit vooral door complot-theorieën en social media komt enzo. Het wordt gewoon eens tijd dat de (Nederlandse) media eens kritisch naar zichzelf gaan kijken.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re:

12 mar 2021, 20:51

R-Type schreef:
12 mar 2021, 14:50
Klopt maar een wezenlijk verschil is dat die boeren niet gauw hun actie echt gaan uitvoeren.
Zoals Els Borst?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mar 2021, 21:36

Die was allang gepensioneerd en werd door een religieuze psychopaat om het leven gebracht. Ook een eenmansactie van gestoorde gek. Helaas behoudt je dat altijd. Maar wat die moslim extremisten aan aanslagen voorbereiden en aan haat prediken wil je niet weten. Het had een paar keer desastreus kunnen verlopen maar is verijdeld. Echter, kijk hoe het in België en Frankrijk al is. Die lui richten per saldo meer aan. Neem Bataclan.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mar 2021, 23:11

Ja, weet dat in Rotterdam met via invallen met enige regelmaat een islamitische terreuraanval verijdeld wordt. Vaak in west, 1e Middellandstraat, beetje dat soort gebieden waarvan je ook wel kan zien dat de kans daar wat hoger is, lol. AIVD doet haar werk goed. Hoop dat dat haat prediken in moskeeën (evenals foute geldstromen) een keer echt aangepakt gaat worden, zoals Macron nu (eindelijk) ook in Frankrijk mee bezig is. Dat is ook zodanig een groot probleem bij ons dat we ons later af zullen vragen: hoezo hebben we dat zo lang laten gebeuren?

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

12 mar 2021, 23:16

Paus schreef:
12 mar 2021, 20:51
R-Type schreef:
12 mar 2021, 14:50
Klopt maar een wezenlijk verschil is dat die boeren niet gauw hun actie echt gaan uitvoeren.
Zoals Els Borst?
Huh? Was dat door een boer? Ik dacht een religekkie die het deed vanwege euthanasiebeleid.
"Van U. vermoordde Borst (81), oud-minister van Volksgezondheid, naar eigen zeggen vanwege een 'goddelijke opdracht om degene die verantwoordelijk was voor het euthanasiebeleid te doden'. ,,Ik kreeg als kind een droom waarin God, de duivel en Jezus voor me stonden en zeiden dat ik de verantwoordelijke voor euthanasie moet doden,'' verklaarde de gelovige Van U. vanmorgen opnieuw."

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re:

13 mar 2021, 10:24

R-Type schreef:
12 mar 2021, 21:36
Die was allang gepensioneerd en werd door een religieuze psychopaat om het leven gebracht. Ook een eenmansactie van gestoorde gek. Helaas behoudt je dat altijd. Maar wat die moslim extremisten aan aanslagen voorbereiden en aan haat prediken wil je niet weten. Het had een paar keer desastreus kunnen verlopen maar is verijdeld. Echter, kijk hoe het in België en Frankrijk al is. Die lui richten per saldo meer aan. Neem Bataclan.
Dat moslimextremisten enorme vernietiging aanrichten in Europa ontkent gelukkig ook niemand.

Punt blijft echter staan, we hebben in Nederland ook een politiek gemotiveerde moord gehad op iemand omwille van haar progressieve beleid. Dat is wel degelijk het gevolg van het politieke klimaat van toen. Ik sta vrij sceptisch tov euthansie, maar hoe er met haar is omgegaan destijds is te belachelijk voor woorden(net als Fortuyn) en heeft haar moord tot gevolg gehad. Ik zie daar dus, anders dan bij moslimextremisten, enige naïviteit. We hebben in Europa aardig wat moordaanslagen gehad op politici de afgelopen jaren omwille van hun linkse of progressieve beleid/standpunten. Ik ben niet zo lichtgelovig meer helaas, dat ik de uitspraken van boeren niet meer serieus neem. Al is het maar om het politieke klimaat dat je schept.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten