Linksom? Recht door zee? GF Politiek Topic

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

13 mar 2021, 18:25

Ik zat even het partijprogramma van BIJ1 door te nemen. Recht op woning voor iedereen vind ik wel een goede. Voor de rest leest het vooral als een sprookje. Uitstoot van broeikasgassen in 2030 op nul? Dat betekent volgens mij geen enkele vorm van industrie en o.a. geen autorijden, treinreizen en vliegen (wellicht mogelijk als dat allemaal zonder uitstoot kan in 2030..).

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

13 mar 2021, 22:11

Yellow schreef:
12 mar 2021, 17:13
Links is altijd heel eenzijdig in hun mening en vinden dat hun wereldbeeld het enige juiste is, terwijl rechts en rechtse mensen juist vaak verschillende standpunten accepteren. Dat is mijn persoonlijk ervaring terwijl ik zelf wel vrij links ben.

Blijkbaar was in het fragment van Theo Hiddema ook geknipt (zie tweet van Hiddema zelf) zodat het lijkt alsof hij zich tegen Baudet verzet. Het is toch niet raar dat mensen tegenwoordig steeds wantrouwender worden ten opzichte van de media. Dat doen ze zelf. Maar laatst in een programma ('Propaganda' volgens mij) hadden ze het erover dat dit vooral door complot-theorieën en social media komt enzo. Het wordt gewoon eens tijd dat de (Nederlandse) media eens kritisch naar zichzelf gaan kijken.
Maar links is al 40-50 jaar niet meer aan de macht geweest, in Nederland. Dat is wel echt , bepaald niet kort. Ik hoop echt een of andere manier regering kan komen zonder de VVD.......

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mar 2021, 09:20

Paars was linker meerderheid met PvdA als winnaar. Na Srebrenica en Fortuyn is dat doek gevallen en is de politiek eigenlijk rechtser geworden. Dit komt ook omdat links maar van alles door liet gaan. Daar zijn sindsdien grote frustraties over en daarom is een Wilders de 2e partij van Nederland. Fortuyn stond zelfs op pole position.

Afijn, Sigrid Kaag lijkt, als je de peilingen mag geloven, met Wilders de grote winnaar te gaan worden qua zetel winst. Moet zeggen, ik zal niet gauw op D66 stemmen maar ik vind haar wel een goed debater. Ze was sterk tegen Ploumen. En toch ook FvD stijgt inderdaad wel, maar als je provinciale staten neemt dan hadden ze zonder die mafkees veel hoger kunnen staan.

En dan die Rutte. Die wuift dus echt alles weg. Veestapel, stikstof, aardbevingen, toeslagen affaire. Overal wel een slap antwoord op. Nee, lekker laten zitten. Ik ben het wel eens met Saskia Noort, die schrijft dat hij wordt gekozen uit angst voor verandering.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 mar 2021, 11:30

Ik zit rechts van het midden en neig naar de VVD maar ben wel klaar met Rutte.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 mar 2021, 19:56

D66 schiet blijkbaar omhoog in de peilingen. Ik zal er niet op stemmen, maar heb er geen problemen mee als deze partij groeit. Ben ook wel te spreken over Kaag.

Ik verwacht aan de hand van deze verkiezingen weinig echte verandering. En dat is teleurstellend. Ik vind dat de urgentie over de huizenmarkt ook ontbreekt in de huidige politiek. Voor mij toch wel een belangrijk punt als ik ooit aan een woning wil komen, want momenteel gewoon onmogelijk is.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

14 mar 2021, 20:08

Schiet omhoog in de peilingen? Gestegen met 2 of 3 zetels. Waarschijnlijk overal in het nieuws bij de D66 media lol. PVV schiet net zo omhoog in de peilingen volgens de cijfers.

Woningmarkt zijn wel perspectieven op, maar wordt niet enorm veel over gepraat nee. FvD en Ja21 willen bijv. stoppen met de stikstofcrisis waardoor de bouw weer verder kan (dat is nu wel de grootste reden dat er weinig gebouwd wordt volgens mij) :P PvdD wil meer woningen bouwen in combinatie met natuur door landbouwgrond vrij te maken.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 mar 2021, 22:05

Stikstofcrisis is natuurlijk maar een klein onderdeel van het hele probleem en ook maar sinds een jaar of 2, ook als dat geen rol meer zou spelen wordt er veel te weinig gebouwd. Tijdens de economische crisis van 2010 zijn we veel te weinig gaan bouwen en bouwvakkers gingen of met pensioen of iets anders doen.

Ze hebben gewoon 10 jaar lang zitten slapen in Den Haag en volgens schattingen is de woningnood over tien jaar misschien gehalveerd.

Overheid moet regie nemen en wel onmiddellijk.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

14 mar 2021, 22:22

Verdubbeld bedoel je?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 mar 2021, 11:32

Sowieso die gehele stikstof crisis is één grote grap, meerdere onderzoeken waarin duidelijk was dat het een afschuwelijk plan was, maar toch doorgevoerd, want... Redenen...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 mar 2021, 14:23

Is in Groningen niet anders. Je huurt hier een krot voor meer dan 1000 per maand. Als je wilt kopen, succes. Moet je tegen een paar dozijn anderen opbieden. Lekker voor starters, die ook al de kk zelf moeten inleggen. Hell, ik krijg brieven in de bus van random mensen die vragen of ik misschien mijn woning buiten funda om enzo zou willen verkopen.

Verhagen zei het nog, de grootste problemen zijn de Randstad, Utrecht en Groningen. Ze willen eigenlijk 331k woningen, het tekort, grotendeels verspreid over deze gebieden, opleveren in de komende jaren. Hun doel is 75k per jaar bouwen maar dat halen ze niet.

Het zou wel des Rutte's zijn om te gaan zeggen ga lekker in oost-Groningen kopen, woningen genoeg. Ze storten wel in en hij wil daar best wel een kerncentrale neer pleuren maar soit :lol:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

16 mar 2021, 11:59

Wesley schreef:
03 mar 2021, 10:15
Ja, ze hebben ook bekwame mensen.

Het liefst zie ik ook niet Simons winnen, maar een ander lid met voorkeurs-stemmen erin komen.
https://www.dumpert.nl/item/8089501_0ccc9cda

Zoals een van deze figuren? ;)

Heb het even gecheckt, klopt inderdaad nog allemaal ook :lol: dat de media zich hier niet druk om maakt, maar wel om de appjes bij de FvD jeugd bewijst maar weer eens waar hun toewijding ligt.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

16 mar 2021, 12:01

Degene waar ik op ga stemmen hebben ze niks over te zeggen tho.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

16 mar 2021, 12:08

Toch, het is een partij die dus dat soort bizar extremisme niet alleen tolereert, maar omarmt en bij hen opneemt. Het is gewoon een FvD maar dan aan de andere kant van het politieke landschap. Maar dan heeft het het FvD nog in ieder geval het 'fatsoen' om partijleden te royeren om die appjes (al hadden ze dat natuurlijk moeten doen vóór de media aandacht om een echt statement te maken).

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

16 mar 2021, 12:23

Thierry en z'n appjes zitten ook gewoon nog in de partij? Genoeg mensen met shady shit die in die partij hangen en blijven hangen. Hiddema is ook niet schoon van racistische opmerkingen.

Het komt van twee kanten hè, ik ben niet zo'n extreem links mannetjke dat bij elke scheet die Thierry laat dat die de gevangenis in moet. Ik vind het een kwal en walgelijk ventje ja, maar meer niet.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

16 mar 2021, 12:33

Alright. Maar het gedeelte over FvD in mijn post was bijzaak. Kan je reageren op die 1e zin over Bij1?
Hoezo vind je die FvD gekkigheid zodanig erg dat je er niet op zou stemmen (wat ik begrijp) maar kan je dit van Bij1 wel accepteren dat je er wellicht zelfs op gaat stemmen (wat ik niet begrijp)? Waar is de consistentie? Geen aanval he, ik vraag het me gewoon oprecht af. Ik zie 2 partijen die dezelfde soort ideeën omarmen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 mar 2021, 13:16

Hiddema en racistische uitspraken? Heb je een bron?

Die apps van Baudet zijn ook nogal uit de context gehaald. Dat ging niet om zijn mening, maar je kan het noemen: 'racistische feiten'..

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

16 mar 2021, 16:00

Er is niks feitelijks aan dat gebagger van Baudet.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 mar 2021, 19:28

Oh? https://eenvandaag.avrotros.nl/item/iq- ... k-bewezen/

Zat even te zoeken, maar de tegenargumenten tegen het onderzoek van Lynn waar hun uitspraken op gebaseerd zijn volgens mij, bevestigen het eerder dan dat ze het ontkennen. Het is maar vanuit welk perspectief je het leest.
Zelfs als alle meetproblemen zouden worden opgelost blijven er problemen bestaan met de interpretatie van eventuele IQ-verschillen tussen bevolkingsgroepen. Volgens Han van der Maas, professor psychologische methoden aan de Universiteit van Amsterdam, zijn er namelijk verandering mogelijk in IQ. ‘Binnen bevolkingsgroepen kan het gemiddelde IQ omhooggaan door goed onderwijs.’

Die stijgende lijn van gemiddeld IQ wordt ook wel het Flynn effect genoemd. ‘De Nederlandse bevolking heeft een enorme sprong in IQ-score gemaakt in de afgelopen vijftig jaar’, zegt Van der Maas. Dat effect is ook te zien bij andere bevolkingsgroepen. ‘Immigrantengroepen die lang in Nederland verblijven krijgen een steeds hoger IQ door bijvoorbeeld beter onderwijs.’
Bron: https://www.napnieuws.nl/2018/02/08/fac ... k-bewezen/

Dusja, grote kans dat Afrikanen vanwege minder/slechter onderwijs een lager IQ hebben ontwikkeld hebben. Heeft weinig met een mening te maken, meer met feiten. Het is gewoon gezond verstand dat wij in Europa een hoger IQ hebben ontwikkeld door beter onderwijs.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

16 mar 2021, 19:34

Yellow schreef:
14 mar 2021, 22:22
Verdubbeld bedoel je?
Ik haalde deze informatie
Zelfs als het kabinet de doelstelling van 75.000 woningen ieder jaar haalt - vorig jaar bleef de productie steken op ongeveer 70.000 - duurt het misschien nog wel tien jaar voordat het woningtekort is gehalveerd. De effecten van de stikstofcrisis zorgen alvast voor een valse start.
uit het volgende artikel (inmiddels wel een jaar oud, dus of en in hoeverre deze inschatting nog klopt weet ik niet precies) https://www.ad.nl/wonen/in-holland-staa ... ~a7ba96d8/

Baudet liet net weer mooi verstek gaan bij het laatste debat. Zijn achterban vind het vast fantastisch. Ik vind het vooral laf. Lekker slachtoffertje spelen omdat iemand hem een keer hard aanpakt. Nee ik sta niet achter het segment van Martijn Koning. Want er zijn duizend andere manieren waarop je Baudet kunt aanpakken. Maar de dag er na kan hij het blijkbaar niet laten om opmerkingen te maken over de Palestijnse man van Sigrid Kaag? :r

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re:

16 mar 2021, 21:26

De laatste peilingen geven aan dat de VVD groter wordt dan GL, PvdA en SP bij elkaar op geteld. Mijn hemel zeg :lol:
Yellow schreef:
16 mar 2021, 19:28
Oh? https://eenvandaag.avrotros.nl/item/iq- ... k-bewezen/

Zat even te zoeken, maar de tegenargumenten tegen het onderzoek van Lynn waar hun uitspraken op gebaseerd zijn volgens mij, bevestigen het eerder dan dat ze het ontkennen. Het is maar vanuit welk perspectief je het leest.
Zelfs als alle meetproblemen zouden worden opgelost blijven er problemen bestaan met de interpretatie van eventuele IQ-verschillen tussen bevolkingsgroepen. Volgens Han van der Maas, professor psychologische methoden aan de Universiteit van Amsterdam, zijn er namelijk verandering mogelijk in IQ. ‘Binnen bevolkingsgroepen kan het gemiddelde IQ omhooggaan door goed onderwijs.’

Die stijgende lijn van gemiddeld IQ wordt ook wel het Flynn effect genoemd. ‘De Nederlandse bevolking heeft een enorme sprong in IQ-score gemaakt in de afgelopen vijftig jaar’, zegt Van der Maas. Dat effect is ook te zien bij andere bevolkingsgroepen. ‘Immigrantengroepen die lang in Nederland verblijven krijgen een steeds hoger IQ door bijvoorbeeld beter onderwijs.’
Bron: https://www.napnieuws.nl/2018/02/08/fac ... k-bewezen/

Dusja, grote kans dat Afrikanen vanwege minder/slechter onderwijs een lager IQ hebben ontwikkeld hebben. Heeft weinig met een mening te maken, meer met feiten. Het is gewoon gezond verstand dat wij in Europa een hoger IQ hebben ontwikkeld door beter onderwijs.
Met andere woorden Afrikanen, latino's e.d. lopen achter door onderwijs en andere omstandigheden.

Baudet laat het lijken alsof het aangeboren is. Onzin natuurlijk.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 mar 2021, 12:35

3 stemwijzers gedaan en alle 3 op de 50plus uitgekomen en dus ook daarop gestemd. Over 7 jaar is het immers zover :(

Belangrijke punten van de partij:
- pensioenleeftijd moet weer naar 65
- de wet uitbreiden zodat mensen die klaar zijn met het leven euthanasie kunnen krijgen
- het boerkaverbod behouden

Minpunt:
- het aantal asielzoekers dat Nederland opvangt blijft onveranderd. Dat moet imo omlaag, maar is geen dooddoener

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

17 mar 2021, 13:50

Hmm, misschien dan toch maar 50Plus stemmen voor over 19 jaar...

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

17 mar 2021, 15:26

Paus schreef:
16 mar 2021, 21:26
Met andere woorden Afrikanen, latino's e.d. lopen achter door onderwijs en andere omstandigheden.

Baudet laat het lijken alsof het aangeboren is. Onzin natuurlijk.
Ik dacht ook altijd dat je IQ een vaststaand iets is, lijkt me ook logischer eigenlijk. Wetenschap lijkt het niet echt te weten. Het lijkt me sterk dat je op je 18e een IQ van 110 kan hebben en op je 40e opeens van 140 ofzo... Ik ben geen wetenschapper, maar dat lijkt me puur gezond verstand. Mensen in mijn omgeving veranderen ook niet opeens qua intelligentie ofzo...

Kennis is natuurlijk ook wat anders dan IQ. Maar IQ tests zijn daarop ingesteld lijkt me. Bij IQ tests kreeg ik altijd meer logica puzzeltjes enzo.

Het lijkt mij een kip/ei discussie. Ja ze lopen achter door onderwijs, maar dan is het ook logisch volgens beide redeneringen (of je IQ wel of niet vaststaat) dat ze een lager IQ hebben. En je kunt ook vragen: waarom lopen zij achter met onderwijs?

Zo'n vreemde gedachte vind ik het in ieder geval niet, maar ligt enorm gevoelig natuurlijk in de lange-tenen maatschappij van tegenwoordig :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

17 mar 2021, 19:27

Yellow schreef:
16 mar 2021, 19:28
Oh? https://eenvandaag.avrotros.nl/item/iq- ... k-bewezen/

Zat even te zoeken, maar de tegenargumenten tegen het onderzoek van Lynn waar hun uitspraken op gebaseerd zijn volgens mij, bevestigen het eerder dan dat ze het ontkennen. Het is maar vanuit welk perspectief je het leest.
Zelfs als alle meetproblemen zouden worden opgelost blijven er problemen bestaan met de interpretatie van eventuele IQ-verschillen tussen bevolkingsgroepen. Volgens Han van der Maas, professor psychologische methoden aan de Universiteit van Amsterdam, zijn er namelijk verandering mogelijk in IQ. ‘Binnen bevolkingsgroepen kan het gemiddelde IQ omhooggaan door goed onderwijs.’

Die stijgende lijn van gemiddeld IQ wordt ook wel het Flynn effect genoemd. ‘De Nederlandse bevolking heeft een enorme sprong in IQ-score gemaakt in de afgelopen vijftig jaar’, zegt Van der Maas. Dat effect is ook te zien bij andere bevolkingsgroepen. ‘Immigrantengroepen die lang in Nederland verblijven krijgen een steeds hoger IQ door bijvoorbeeld beter onderwijs.’
Bron: https://www.napnieuws.nl/2018/02/08/fac ... k-bewezen/

Dusja, grote kans dat Afrikanen vanwege minder/slechter onderwijs een lager IQ hebben ontwikkeld hebben. Heeft weinig met een mening te maken, meer met feiten. Het is gewoon gezond verstand dat wij in Europa een hoger IQ hebben ontwikkeld door beter onderwijs.
Dit is ook een feit maar dat mag je niet zeggen. Onze infrastructuur en welvaart zorgt voor gemiddeld beter onderwijs. De prinsesjes leggen allemaal iets van Gynmasium af. Die krijgen alle ruimte en luxe om zich zo te ontwikkelen. Gedegen onderwijs an sich is al een luxe, veel landen hebben dat nauwelijks.

Laten we eerlijk zijn, in welke 'donkere' landen is het nou echt politiek allemaal netjes geregeld? Kijk alleen al naar Afrika, die zitten nog steeds in de 17e eeuw. Daar is geen gedegen onderwijs en ontwikkeling. En wat daar aan de macht komt zijn clowns die hier nog niet eens aangenomen worden voor de plantsoenendienst.

Wij zijn gewoon veel verder en dat moet een reden hebben die verder gaat dan ja maar vroeger hebben jullie de boel onderworpen. Daar kunnen ze wel aan vast blijven houden, maar verandering begint echt bij jezelf. Ik geloof ook dat wij slimmer, en daadkrachtiger zijn en dat komt door een decennia oud systeem van kwalitatief goed onderwijs.
Laatst gewijzigd door R-Type op 17 mar 2021, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 mar 2021, 19:28

Niet gestemd. Teveel op om naar huis te rijden

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten