Effe over...Mijn kleine broertje Kevin (from PXC)

Gebruikersavatar
Neil(delirious84p)
Lv2
Berichten: 75
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:23

Effe over...Mijn kleine broertje Kevin (from PXC)

14 jul 2017, 09:12

ik heb het orginele document vast nog ergens maar ik wou het niet verloren laten gaan dus dan maar even hier weer posten als jullie dat goed vinden... damn wat is dat als weer lang geleden :P

Effe over… mijn kleine broertje Kevin
Trotse broer vertelt


Mijn broer en ik hebben heel veel meegemaakt. Op het gebied van games maar ook daarbuiten. We hebben samen achter de 386 van mijn vader met een floppy disk gezeten om daar dan met het commando A:\start de floppy drive te starten. We hebben samen Yoshi’s Safari gespeeld met de Super Scope, en vergeet House of the Dead niet; samen zombies afknallen op de Wii.

Mijn broer en ik zijn altijd gepassioneerd geweest over games en de daarbij behorende techniek, maar Kevin nog net iets meer. Dat was ook duidelijk te horen als hij zijn spel niet kon winnen door het gevloek en getier dat hij uitkraamde.

Zijn passie is nog steeds zijn drijfveer en dat merk ik elke keer als wij elkaar zien. Hij vertelt dan met veel gebaren en gevoel wat hij in de gamesindustrie heeft mee gemaakt of heeft gezien. De laatste nieuwtjes komen mij zo ten gehore en ik luister graag aandachtig naar zijn soms toch wel zwartgallige maar vooral eerlijke blik op games. Helaas spreek ik hem minder vaak sinds ik uit huis ben, maar dat maakt het des te leuker als we elkaar weer spreken.

Oorsprong van de passie

Wat hem zo gevormd heeft is een mix van kansen pakken en van nature zo gedreven zijn. Die gedrevenheid zit in de familie. Mijn moeder was van jongs af aan (zo wij hebben vernomen van onze grootouders) al zeer gedreven als het om spelletjes ging. Dat was ook duidelijk te merken: toen wij een Game Boy kregen van onze ouders speelde onze moeder heel veel Tetris en Super Mario Land.

Mijn vader is meer van het geven van kansen. Hij heeft een goede baan en kon daardoor ook aan de juiste middelen komen om onze gameverslaving een kickstart kreeg. Zoals ik al eerder aangaf, de 386 van onze vader en wij waren onafscheidelijk.

Voor de mensen die wat later geboren zijn: de 386 was één van de eerste commerciële computers. Ik word natuurlijk keihard afgerekend als ik niet zeg dat er al talloze pc’s waren vóór die tijd, maar de 386 was wel veel toegankelijker voor de ‘gewone’ consument.

Dankzij mijn vader was onze interesse in games aangewakkerd. Onze eerste console was een Atari 2600 JR met daar bij het ’32-in-1-spellen’ pakket . Uren hebben we samen doorgebracht met pixelige minigames waarin je moest vissen of als cowboys elkaar moest beschieten. In de jaren daarop speelden we onder andere Super Double Dragon op de SNES, Smash Bros. op de Nintendo 64, Diablo 2 op de pc, Phantasy Star Online op de Gamecube, en nog wel honderd andere games. Meer recentelijk ontdekten we samen Payday: The Heist, samen met wat vrienden van mij. De hectiek en het geschreeuw doen me nog pijn aan mijn oren, maar de ervaringen waren altijd geweldig.

“Dat heeft hem ook gemaakt tot wat hij nu is: een volwaardig gamecriticus en een overall aangename gast om mee om te gaan”

Trots

Mijn broer is sinds het overlijden van onze moeder enorm veranderd. De vroeger harde en soms arrogante jongen is wat getemperd en is wat meer gematigd geworden in zijn mening (nee, echt!) met nog altijd wel zijn eigen duidelijke standpunt en visie, zeker wat betreft games. Onze moeder zou trots op hem zijn geweest als ze mocht mee maken dat hij samen met zijn vrienden (onder het zeer geduldige, toeziende oog van zijn vriendin Willanda) een eigen website heeft kunnen beginnen. Mijn broer heeft veel verschillende dingen meegemaakt en gedaan maar wat het ook was, onze moeder was er altijd voor hem en steunde hem ook door dik en dun. En dat heeft hem ook gemaakt tot wat hij nu is: een volwaardig gamecriticus en een overall aangename gast om mee om te gaan.

Ik ben dan ook enorm trots op hem en hoop ook dat hij weet dat mijn deur altijd voor hem open staat, ondanks dat hij soms mijn keuzes in games niet altijd kan waarderen of begrijpen. Aan het einde van de dag is er namelijk niks anders nodig dan een simpel potje Double Dragon of Yoshi’s Safari, en de lachsalvo’s en vloekwoorden vliegen binnen no time door de kamer.

Neil Eyken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten