Oké, poging 3, hopelijk is het nu wel duidelijk
Voor de duidelijkheid, mijn suggestie is alleen van toepassing voor
mobile, niet voor desktop, daar vind ik jouw voorgestelde oplossing prima. Wat ik dus bedoelde met het extended menu wat er nu hier is (als je op je naam drukt):
Hierbij wordt de rest dus naar beneden geduwd en blijft alles 2D en krijg je geen menu's over elkaar heen. Ik stel dus voor op voor mobiel zo'n systeem te implementeren. Dus je drukt op de notificatie-knop en je krijgt een menuutje naar onderen met ongelezen notificaties en de rest van het menu (bijv. de knoppen voor Actieve Onderwerpen, V&A etc.) worden naar onderen geduwd.
Dit is een voorbeeld van IG en wat ik dus het liefst niet wil zien voor mobiel. Hierbij krijg je een extended menu, maar die niet de bestaande delen wegdrukt, maar waarbij er een extra layer over de website heen wordt geprojecteerd. Dit is normaal totaal geen probleem bij desktops, maar bij mobiel zorgt dit vaak voor problemen. Bij de ene website heb je bijvoorbeeld een knop voor een onderdeel van de website (stel 'Artikelen') met een dropdown-menu voor specifieke artikelen (reviews, previews, specials etc.). Op mobiel loop je vaak tegen het probleem aan dat je op de knop drukt voor het dropdown-menu, maar ondertussen doodleuk naar de pagina wordt geredirect voor alle artikelen. Of in het geval van IG, dat je naar Actieve Topics wilt, maar meteen naar de mainpage van het forum wordt gestuurd.
Een ander probleem wat vaak voorkomt is dat het het dropdown-menu niet herkent en doodleuk datgene aanklikt wat er onder de layer ligt. In het geval van InsideGamer dus bijvoorbeeld het artikel wat er in de header staat. Andere keren heb je weer bij websites dat je een link in het dropdown-menu wilt aanklikken, maar dat daardoor het dropdown-menu weer verdwijnt.
Kortom, mijn ervaringen met dropdown-menu's op mobiel zijn meer slecht dan goed en ik zie zelf dus liever een systeem waarbij het geen layer is die over de bestaande elementen heengaat, maar een dropdown-menu dat de rest wegdrukt en waar geen andere elementen dus achter zitten. Dat of het moet echt zonder problemen geïmplementeerd moeten en kunnen worden.
Hopelijk is het nu wat duidelijker