Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

03 sep 2017, 22:07

Nederland verliest 4-0 bij Frankrijk. Maar Koning Luxemburg speelt daar 0-0. Wtf :lol:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

03 sep 2017, 22:17

Nederland moest winnen, Luxemburg kon met 11 man voor het doel gaan staan

hoewel niet helemaal waar, met een gelijkspelletje hadden ze nu alles in eigen hand

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

04 sep 2017, 06:01

Wit-Rusland moet echt een oranje show worden met 6-0 ofzo. Anders ga je het niet tegen de Zweden redden.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

04 sep 2017, 09:21

Advocaat bewees bij Fenerbahçe al dat zijn beste tijd er op zat. En dat bewijst die nu bij Oranje weer anders speel je niet zo tegen Frankrijk terwijl hun op alle posities een 10x betere speler hebben

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

04 sep 2017, 12:47


Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

04 sep 2017, 13:14

kaassouflee schreef:
04 sep 2017, 09:21
Advocaat bewees bij Fenerbahçe al dat zijn beste tijd er op zat. En dat bewijst die nu bij Oranje weer anders speel je niet zo tegen Frankrijk terwijl hun op alle posities een 10x betere speler hebben
Ze zijn totaal niet op elkaar ingespeeld en hebben geen regelmaat, dat is een van de grootste problemen. Dat los je dus op door niet continu te wisselen. Dat lijkt mij dus een goede beslissing van Advocaat. Net zoals het makkelijk is vanaf de zijlijn roepen gooi er wat spitsen bij want dan scoren we meer. Denk dat Advocaat ook gelijk heeft dat het gaat om hoe het team als geheel functioneert.

Overigens nog een groot probleem is gewoon de mentaliteit. Geef die dudes een keiharde schop onder hun reet en laat ze het volkslied een keer uit volle borst meezingen. Dan volgt de rest vanzelf wel. Het is gewoon een fucking eer om in het Nederlands elftal te spelen, gedraag je dan ook zo. En Robben die in zijn eentje het publiek bedankt zegt ook genoeg. Ook zag je beelden dat Robben in de kleedkamer de rest probeert op te zwepen, de rest van het team kijkt onverschillig/apatisch voor zich uit... Robben wil de kar dragen, maar de wielen zijn vierkant vond ik wel een goede metafoor.
Het is gewoon een motivatieloze Instagram generatie lijkt het. En Rijkaard ook met zijn Instagram filmpje :') Prima om positief te blijven, maar come on.

Wat me ook verbaasde: ze wisten dus blijk baar pas in de rust dat ze nog meer moesten scoren. Dat bleek ook uit het spel voor de rest, ze dachten we staan voor, het is prima zo. Maar hoe moeilijk is het anno 2017 serieus om Advocaat even aan Robben dat door te geven die het vervolgens aan de rest doorgeeft..

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

04 sep 2017, 13:30

Rijkaard? Was dat niet Gullit? Maar dat filmpje zegt wel genoeg ja.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

04 sep 2017, 14:41

Ik dacht eerst heel even dat dit Robben's laatste wedstrijd was en dat ik dat volledig had gemist :lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

04 sep 2017, 16:20

Kimmyboy schreef:
04 sep 2017, 12:47
Gefeliciteerd!! Jullie hebben iets wat wij wss niet gaan halen. Goed gedaan van Belgie!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 sep 2017, 18:19

Je kunt nog geen wonderen verwachten van Dick. Onder Danny Blind hadden ze gisteren waarschijnlijk niet eens gewonnen. Maar wat ik niet snap, is dat zo'n Janssen speelt. Die speelt bij zijn club nooit en kan bovendien gewoon niet voetballen.

Verder blijf ik er bij: conditie. Hoe matig onze lichting ook is, het is beter materiaal dan wat Zweden heeft. Maar Zweden ramt er 6 in. Conditioneel zijn wij er niet toe in staat om een belachelijk zwak Bulgarije, zeker in uitduels, ook zo op te rollen.

Hebben jullie Spanje - Italie gezien? Die hebben uiteraard betere lichtingen dan wij, maar kijk naar die italianen van gemiddeld 32 die nog 90 minuten als een gek gaan. De gemiddelde Nederlandse voetballer is rond hun 30e levensjaar op. Die gasten kunnen het niet meer belopen. Ze worden niet voor niets in de omschakeling en op kracht afgetroefd. Hier wordt ook gezeurd als er 2 wedstrijden in een week zijn, want dat is niet te doen. Weet je hoeveel wedstrijden een Engelse ploeg gemiddeld per seizoen speelt?

Kunstgras. Goede basis voor de toekomst. Als de hele Eredivisie uit kunstgras bestaat komen spelers niet meer naar de competitie (minder dan ze nu doen), en worden spelers hierin opgeleid waardoor ze dus op het internationale niveau tekort gaan schieten op echt gras. Die discrepantie zie je nu al in de competitie, kunstgras ploegen pakken hun punten voornamelijk thuis, en voetballende bezoekers spelen er bijna structureel slecht op. De Europese topploegen spelen op gras geimporteerd uit Nederland.

Het Nederlandse voetbal is ziek. De hele opleiding moet denk ik een revisie krijgen, het moderne voetbal draait om snelheid, kracht, conditie. Om de omschakeling. Maar ja, we hebben balbezit op eigen helft, dat telt ook. Daarnaast weet ik als geen andere dat kleine landen het van gelukstreffers en lichtingen moeten hebben. Belgie heeft 20 jaar niets laten zien, heeft nu eindelijk weer een goede lichting. Onze tijd komt ook wel weer, we zijn wat dat betreft verwend geweest van 1988 tot en met 2014 (incidenten daargelaten, ook de Duitsers zijn wel eens in de 1e ronde weggestuurd zoals in 2000), dat was een lange serie. Dat tijdperk en de jaren 70, verder hebben we nooit een rol gespeeld.

Gebruikersavatar
Tsidas
Lv2
Berichten: 69
Lid geworden op:
24 aug 2017, 18:07

05 sep 2017, 00:22

Agreed, woord voor woord.

Je kunt zien waar een conditioneel fit elftal toe in staat is, zie Feyenoord het afgelopen jaar. Met de juiste mix aan jong en oud kun je een eind komen. Maar dan zie je ook Kuyt met zijn 36 jaar; weet je, niet iedereen was weg van hem, maar jezus, gisteren ook weer: hadden we nog maar spelers met de mentaliteit en fitheid van een Kuyt. Dan was je 100% op het WK terecht gekomen.

Maar zo'n Advocaat kun je ook niks kwalijk nemen; hij werkt met zwakste lichting van Oranje in jaren en moet van een elftal dat om de haverklap te maken heeft met blessures en wisselingen een machine maken: dat kan gewoon niet. Plus zoveel spelers zijn wisselspelers bij hun clubs. Of hebben te kampen met zenuwen. Die Hoedt bijvoorbeeld, dus was compleet van slag en speelde praktisch iedere bal terug op de Vrij, Blind of Cillessen. Daar wordt je als verdediger ook niet blij van. Kunnen mensen wel zeiken op de Vrij, maar als je telkens de oplossing moet gaan vinden omdat je collega geen uitweg vindt gaan ze je vanzelf vastzetten.

Of wat te denken van Wijnaldum? Promes? Spelen bij hun clubs echt goed, maar wanneer het tijd is om naar Oranje te gaan geven ze niet thuis. Zie je critici ook dwepen met een Promes en dat hij wel wat laat zien; ga weg man. Die vent heeft over de hele kwalificatie een paar goede voorzetten gegeven en een goede wedstrijd gespeeld, maar meer zie je ook niet van hem. Je zult na deze mislukte kwalificatie ga na moeten denken over wie je gaat selecteren en gaan werken aan een vast elftal met vaste vervangers. Eerste tip: Sneijder, van Persie en ook Robben bedanken voor hun diensten, maar het kan niet meer. Tip 2: Strootman en Promes niet meer oproepen. Praktisch ieder duel dat zij gespeeld hebben was hot trash.

Tip 3: een vaste keeper die speelt. Geen Vincent Jansen in de spits.

En de belangrijkste tip: ga eens op zoek naar vechters en meer, uh, sobere voetballers. Zo'n Vilhena maakt nog wel fouten, maar ik heb van hem meer mentaliteit en intentie om het middenveld in handen te krijgen in 1,5 wedstrijd dan Strootman in twee kwalificatie campagnes. Geef zo'n Marten de Roon een kans. Italiaanse media zijn lovend, de eerste tekenen in Engeland zijn weer goed: probeer het een keer. Pak gewoon spelers die bij hun club eerste keuze zijn en dan maar niet omdat je in het buitenland op een bank bij een goede club zit.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

05 sep 2017, 07:25

Sadist: die benadering had Van Gaal in 2014. Was ook een mager team (niet zo mager als nu) vergeleken met 2010. Bracht NL ver.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2017, 10:42

In 2014 stak Robben in de vorm van z'n leven, en ook Van Persie speelde toen nog in de top. Van Gaal speelde vanuit de organisatie, achterin dichttimmeren en speculeren op bevliegingen van Robben en RvP. Dat pakte goed uit op het WK.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 sep 2017, 11:25

Grotendeels mee eens. Robben zou ik er nog niet zo snel uithalen. Het team mist nu ook wel een leider in het veld, iemand met ervaring die de rest op sleeptouw neemt.
En Cilissen bijvoorbeeld straalt alleen maar onzekerheid uit, dat werkt door in je verdediging, vervolgens in het middenveld etc. Van der Sar had die ene goal in de rechterbenedenhoek van Bulgarij gewoon gehad lijkt me. Maargoed, het is gewoon een minder goede generatie.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

05 sep 2017, 11:32

Maar Cilessen speelt ook altijd niet bij Barca. Dan mis je ook zekerheid in jezelf. Maarja welke NL keeper speelt nu week in week uit?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

05 sep 2017, 11:40

Needakill schreef:
05 sep 2017, 11:32
Maar Cilessen speelt ook altijd niet bij Barca. Dan mis je ook zekerheid in jezelf. Maarja welke NL keeper speelt nu week in week uit?
Remko Pasveer :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

05 sep 2017, 12:41

Michael Verrips van MVV. Staat met MVV knap 2e.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2017, 17:00

Sergio Padt speelt elke week, en was tegen Utrecht fenomenaal (hoewel de verdedigers en houtwerk er ook ballen uithaalden). Al vind ik hem zelf niets meer dan een degelijke clubkeeper. Maar hij is wel zeker van zichzelf. Hij is momenteel 3e keeper bij Oranje als ik het goed heb.

Verder qua middenveld, waar we de slag verloren van Frankrijk (geen schande maar het verschil was te groot), Strootman is bij Roma geliefd... ik zie nooit meer Italiaans voetbal (fuck Eurosport) maar speelt hij daar anders/minder geforceerd dan bij Oranje? Hij is bij het Nederlands Elftal structureel dramatisch. Wat dat betreft is het jammer dat zo'n El Ahmadi en Ziyech niet voor ons uitkomen.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 sep 2017, 19:56

Ik kijk niet elke wedstrijd van Roma, maar daar speelt hij iig beter dan bij Oranje. Wel moet ik zeggen dat zijn inbreng bij Roma minimaal is. Vind hem zelf wel de mindere van het team tenminste hij is nooit meer echt de Strootman geworden na zijn blessure. En misschien wil hij zich bij Oranje wel te graag bewijzen.

Maar goed het is toch raar Wijnaldum haalt bij Oranje ook meestal lang niet zijn niveau net als een Seedorf dat bij Oranje nooit deed.

Het lijkt wel dat sommige spelers niet alles geven wat ze kunnen bij Oranje of willen ze te graag belangrijk/beslissend wezen.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

07 sep 2017, 20:35

Seedorf presteerde nooit omdat hij verkeerd gebruikt werd in die tijd. En het is nog steeds een schande dat hij door van Marwijk zo voor schut is gezet door hem niet mee te nemen naar de wk van 2010 met de reden hij is te goed om op de bank te zetten. Had ook niet gehoeven hij had altijd bij de 1e elf moeten staan.

En advocaat is schuldig aan dit verlies welke coach gaat terwijl heel zijn elftal 5 klasse minder is dan de Fransen met 4-3-3 spelen. Dan vraag je er toch om.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 sep 2017, 21:42

Ook toen hij gebruikt werd (maar een paar wedstrijden) zoals bij Milan liet hij het ook niet zien.

En advocaat schuldig ach ja daarvoor was het blind. We zijn gewoon niet beter moeten we maar is accepteren.

Welk systeem we ook hadden gespeeld het zat er gewoon niet in.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

07 sep 2017, 21:45

We hadden sowieso niet kunnen winnen tegen Frankrijk. En het is nu wel erg laat om die wedstrijd te gaan analyseren.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 sep 2017, 21:50

Klopt we haddem nooit gewonnen. Te weinig spelers in vorm of genoeg wedstrijden in de benen.

Van Gaal heeft het onmogelijke gedaan en daarom misschien zijn de verwachtingen nog steeds zo hoog. Maar veel beter zit er gewoon niet in.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

07 sep 2017, 22:01

Van Gaal had wel net wat beter materiaal. De 'oude' spelers waren toen nog aardig op niveau.

Gelijkspelletje had gekund denk ik met wat mazzel, zie Luxemburg. Dan hadden we nu alles in eigen hand. Moet je wel het lef hebben om uber-defensief te gaan spelen. Maar met een team als wat Nederland nu heeft moet je eigenlijk wel dat soort sneaky spelletjes gaan spelen, dus spelen op tactiek ipv op het niveau wat je hebt.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 sep 2017, 22:19

Nee dat denk ik niet een Frankrijk heeft net dat beetje extra was ze wel kunnen laten zien tegen een Nederland en tegen een Luxemburg ja ook Frankrijk wordt er te makkelijk over gedacht.

En klopt heel verschil met Sneijder, Robben en van Persie ten opzichte van nu.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten