Limoenlichtje schreef: ↑23 aug 2017, 18:48
Oh, de televisie SHOWRUNNERS moeten zelf schrijven? Het is bijna alsof dat hun baan is.
Maar dat is het in dit geval dus niet.
Geef niet George R.R. Martin de schuld dat D&D kennelijk gewoon geen goede schrijvers zijn. Het is niet alsof D&D hiervoor nog nooit zelf content voor de show hebben geschreven en nu opeens in een situatie zijn beland waar ze opeens dingen zelf moeten verzinnen, herinner je nog Dany's verhaallijn van seizoen 2 met WHERE ARE MAH DRAGONZZZ? Ze zijn ingehuurd om een serie te schrijven en te showrunnen, dat ze in de eerste vier seizoenen dit grotendeels lekker konden baseren op een boekenreeks heeft niets te maken met waar ze voor ingehuurd zijn.
Je zit te klagen over dat de kwaliteit niet goed is, los van het feit dat de mening daarin verschilt (ze doen het erg goed met wat ze gegeven zijn) heeft George meer dan 20 jaar gedaan om deze serie te maken, dus natuurlijk is alles diep uitgewerkt en is het tot in de fijnste details uitgewerkt. Er zullen dingen moeten opgegeven worden nu de serie ten einde loopt.
Los van dat: de laatste twee seizoenen krijgen hoge kritieken (helemaal dit seizoen) en enkele van de beste afleveringen in de hele serie volgens iedereen. Dus zo slecht doen ze het ook weer niet.
Dat George R.R. Martin niet opschiet is zijn probleem, dat zou niet het probleem van de serie moeten zijn als je getalenteerde mensen aan het roer hebt.
En die hebben ze blijkbaar. Ja, het voelt snel aan maar alles heeft nog realistische tijdschemas als je dieper erop in kijkt (last episode example: Het voelt zo snel aan tot die draken er zijn om ze te redden, maar het duurde een paar dagen in series time en alles valt te verklaren. Ze compressen het omdat er nu eenmaal veel moet gebeuren op het einde.