Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

18 okt 2023, 07:30





Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 okt 2023, 16:10

I live again!

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

18 okt 2023, 19:04

Volgende Call of Duty 3 jaar extra uitstel en alsnog technisch brak op release, hoera!
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

Re:

22 okt 2023, 19:43

Oversoul schreef:
18 okt 2023, 19:04
Volgende Call of Duty 3 jaar extra uitstel en alsnog technisch brak op release, hoera!
Zouden ze met de PS5 versie moeten doen. :lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

27 okt 2023, 18:54

Notorious schreef:
22 okt 2023, 19:43
Oversoul schreef:
18 okt 2023, 19:04
Volgende Call of Duty 3 jaar extra uitstel en alsnog technisch brak op release, hoera!
Zouden ze met de PS5 versie moeten doen. :lol:
Helemaal met je eens Notty :snor: ^^D

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 dec 2023, 10:12



Wat een vette trailer. Echt een fantastische vibe!
2025 pas :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 dec 2023, 20:10

Het ziet er indrukwekkend uit, maar goddamn... Het is geen parodie meer als je echte beelden hebt gezien welke inspiratie waren voor deze game :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2023, 14:21



Nice, vooral die Shinobi.

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

Re:

08 dec 2023, 16:06

R-Type schreef:
08 dec 2023, 14:21


Nice, vooral die Shinobi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

08 dec 2023, 18:38

Lijkt erop dat iemand bij Sega zich weer herinnert dat ze meer IP hebben dan alleen Sonic.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2023, 21:54

https://variety.com/2023/film/news/sega ... 235825758/

Dat is letterlijk zo.

Ze zien een markt voor hun oude IP. En ze kijken ook naar hoe ze VF kunnen terugbrengen in het moderne tijdperk bijvoorbeeld. Lijkt erop dat Sega weer de oude wil zijn. Nou moeten die games natuurlijk wel gekocht gaan worden. Die SoR ben ik niet 100% over, die lijkt 3D te zijn? Maar die Shinobi en Jet Set zijn wel day ones.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 dec 2023, 08:55

Ja tof hoor, ik ga ze sowieso checken. Zullen ook wel op GP verschijnen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

20 dec 2023, 20:37

Die Insomniac leak is wel echt bizar, de budget voor sommige games is echt... Wat de fuck, hoezo?!

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 dec 2023, 20:47

Sunset Overdrive die 500 dollar winst heeft opgebracht lol

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

20 dec 2023, 21:39

Ja, dat is een serieuze oof in de lek :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 feb 2024, 22:59

Nee ik denk niet dat MS multiplat...

https://xboxera.com/2024/02/04/exclusiv ... station-5/


Volgens deze Xbox site komt Starfield naar de PS5 en heeft MS ook extra PS5 devkits funded. MS zelf wil nog niks zeggen, maar het schijnt dat ze deze lente met een update over hun verandering in strategie gaan komen.

En Indiana Jones:

https://www.theverge.com/2024/2/4/24057 ... s5-release

Maar hey. Je kunt ze wel gratis spelen via Gamepass. Kost je 15 euro per maand dus maakt niet uit of de kwaliteit van die games wat bagger is.

Tja, het is inevitable. De Series verkoopt niet en dus kan hun subscription model ook niet groeien, plus je koopt geen ABK en Zenimax om ze te locken op een falend platform. Je wilt dividends zien. Zeker de MS top.

Ik blijf het zeggen; MS gaat multiplatform. Het merk Xbox is gewoon klinisch dood. Consumenten kopen het niet zelfs als het zwaar afgeprijsd is. Natuurlijk is dit geschied, ik heb deze gen tenslotte sinds 2006 weer eens een Xbox gekocht. De writing was on the wall dat het fout zou gaan. Covid heeft ze nog een beetje kunstmatig in de race gehouden, de demand was er ook toen niet zozeer maar Sony kon geen PS5's shippen. En de XSS was beschikbaar, die is waarschijnlijk vooral gekocht bij gebrek aan alternatieven en niet omdat men zo graag een Xbox wllde. MS heeft zich echt verkeken. Tuurlijk, gooi je narrative vooral op Teraflops. Ondertussen kon je next-gen games op PS5 spelen. En na covid trok men ook geen crossplatform games meer.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 feb 2024, 15:02

Nette strategie zo; een jaar na uitgave op je eigen platform nog extra inkomsten genereren bij de concurrent. Tevens nieuwe zieltjes winnen voor degene die nieuw zijn met Bethesda en Activision Blizzard games, waar dan vast een percentage uit zal komen die straks niet een jaar willen wachten op een nieuwe in de desbetreffende reeks. Dan wordt het een jaar wachten of voor 15 euro een GP sub nemen voor 'wherever you wanna play it on'. De komende 3 jaar gaan ze geen terrein meer winnen in de consolemarkt en het ziet ernaar uit dat ze zelfs grond gaan verliezen tov Xbox One, dus dan is dit een logische stap voor als je nog een 70 miljard moet kwijtschelden. Zeker nu de eindejaarcijfers een 12% geslonken omzet tonen van Activision Blizzard.
Ik denk ook dat het hele FTC gebeuren ze de das om heeft gedaan. Uiteindelijk moesten ze schikken met het moeten uitbrengen op een PS5 (+Switch for all it matters) zonder gebreken, waar vast een gelijktijdige release onder zal vallen en daar nu geen exclusiviteit behaald kan worden. Dat heeft achter de schermen planmatig flink wat roet in het eten gegooid. 

Zou dit een nieuwe standaard kunnen worden binnen de industrie? Voorlopig voor Sony en al helemaal Nintendo niet gezien de install base van de Xbox. Daar valt niet veel genereren en zou nu alleen maar tot schade kunnen leiden. Maar er zou ook geen Game Pass variant komen op Playstation. Of een PC port van PS5 games. Het feit is dat projecten steeds duurder worden. Er is ook niets mis met wat uit de bioscoop is op een ander medium te plaatsen, dus waarom games niet? Na je eerste maand raak je al zoveel inkomsten kwijt aan de tweedehandsmarkt, dus dan kan je beter zelf andere platformen voorzien na verloop van tijd.

Ik durf nergens meer geld op te leggen. Het gaat allemaal zo snel. 10 jaar terug was het allemaal haha Xbox One DRM en moet je nu zien; ze trekken massaal de billen uit elkaar met full price digitale aankopen die je niet kan doorverkopen en je niet zeker van bent of je ze over 10 jaar nog kan spelen. De ergste vorm van DRM!

Wat ik persoonlijk hoop is dat ze de usual console markt uitstappen en met een prestige box komen. Waarvoor ik de allereerste Xbox wilde hebben was om tegen high-end PC level aan te kunnen gamen op een console. De nieuwe Neo Geo, maar dan eenmalig flink lijden voor een console van 800 a 1000 euro ipv voor de games. En om de 2 jaar een boost of kunnen upgraden zonder de PC ellende. Als ze zich daarop zouden focussen en games verder op "Neo Geo naar Snes" niveau zouden porten naar de rest, dat zou voor mij persoonlijk het mooiste zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 feb 2024, 15:20

Discs ook trouwens. Bepaalde discs zijn zinloos nu. Een disc is niets meer dan een security check. De game gaat naar de HDD en vereist online. Als ze de servers offline gooien is je disc een onderzetter. Dit maakt geen enkel verschil hoor. The Crew 1 bijv. werkt na 31 Maart helemaal niet meer. Disc of niet. Als je die game wilt spelen, kan niet.

Gran Turismo Sport had hetzelfde, maar die hebben ze dan nog geupdated zodat ie offline kan booten.

Jouw idee omtrent consoles snap ik, in principe kun je dit al doen met een consolized PC setup. Maar het probleem is dan wel optimalisatie. Dat is op PC vaak een issue. En de GPU markt is soort van aan het veranderen nu. Nvidia gaat all in op deep learning en ATI verlaat de high end markt. Nou hebben consoles vaak mid-range dus in theorie zou het kunnen. Dan blijf je nog zitten met third parties en parity, die willen hun games op alle platformen verkopen en schalen ook.

MS is denk ik de mist in gegaan met day one PC. Dit devalued the Series. En Gamepass devalued day one exclusive games eigenlijk ook.

Sony brengt een paar games naar de PC, wel 1 of 2 jaar later pas. Brengt zijn games niet day one naar PS Plus. Voor Series an sich was deze approach beter geweest. Je hebt een reden om een Series te kopen en in hun ecosysteem te komen, en je koopt die paar must haves per jaar. Ik denk dat niemand daar echt een probleem mee had. Het zit hem meer in de kleinere games zonder content, die zijn ideaal voor een service en dat kun je dan overwegen alsmede wat legacy games en oudere releases die je allicht hebt geskipt. En dan kun je wel CoD of Diablo op GP willen, maar talloze mensen spelen het hele jaar door alleen die games en met iedere season update weer. Dan is een sub niet eens rendabel.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 feb 2024, 23:02

We gaan het meemaken, ongeacht wat ze doen, er zullen meltdowns plaats gaan vinden en ik ga schateren van het lachen :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 feb 2024, 16:35

Volgende week komen ze met een statement.

Het lijkt er wel op gezien wat er allemaal lekt en gerenommeerde sites als TheVerge die er mee aan de haal gaan. Nou zijn ze ook echt alles aan het uitpluizen en voor de nieuwe Halo zoekt 343 bijvoorbeeld lead designers die ervaring hebben met werken voor alle platformen. De nieuwe Halo gaat sowieso UE gebruiken. Nu wordt iedere steen omgedraaid.

In principe hebben ze altijd gezegd dat ze naar case by case basis gaan kijken. Dan zou Sea of Thieves wel te verklaren kunnen zijn, is een GaaS game. Hi Fi Rush, en ook Starfield, hebben te weinig opgebracht. Het kan ook zijn dat ze het gewoon per game bekijken.

Wel is het zo dat stel dat je aandeelhouder bent, en je hoort dat je met een Starfield potentieel 10 miljoen verkochte exemplaren misloopt door het niet naar PS5 te brengen, dat is ook wel lastig te verkopen zeker nadat de game in principe flink in populariteit dropt en niet voor een surge heeft gezorgd. Ik kan me indenken dat die board meetings daar lekker tekeer gaan.

no avatar
koekiemonster
Lv1
Berichten: 25
Lid geworden op:
30 dec 2021, 13:06

Re: Algemeen Gaming Nieuws

11 feb 2024, 13:27

Mooie tijden, maar zoveel veel dubbele dingen.

Xbox has no games, maar ondertussen smalend zitten wachten om Xbox games op een ander platform te spelen. Consolewars zijn nog nooit zo dom geweest. Fans laten zich weer kennen :)

Maar vanuit consumentenperspectief (dat zijn wij naast onze enorme liefde voor plastic x of y) wil je dat er gezonde concurrentie is. Tenminste, ik hoop het wel… jij ook?

Anderzijds is het ook slim en vooruitstrevend om te focussen op de Netflix van games en onafhankelijk te worden van een bepaalde plastic. Gamepass op elke tv, tablet, smartphone en pc is haalbaar en daarmee een unieke propositie. Het enige wat je nodig hebt is een bluetooth controller en een klein abonnement. Dat abonnement kan je best lang hebben wil je de prijs van een ps5 console eruit halen…

Er is genoeg te zeggen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 feb 2024, 21:09

Het is meer uit een soort leedvermaak. Het is niet dat de PS5 per se een Starfield nodig heeft om succes te behalen. Echter heeft iedere console wel een paar must haves. Xbox echter heeft wat minder kwalitatief goed spul dan de rest, vandaar hun huidige positie. Ergo, ik heb een Series S ernaast. Alleen gebruik ik hem nooit meer. De games spreken mij niet aan. Zo'n Avowed ga ik echt niet op PS5 kopen, naar hand van die trailers.

Als je toevallig content bent met streamen, en niet de grote releases als een annual EA FC, Creed, Hogwarts, Baldurs Gate etc hoeft te spelen, dan is GP streamen zonder een console aan te schaffen iets voor jou. Echter denk ik dat het leeuwendeel van de GP subbers een console dan wel PC heeft. Ben je zo'n Fortnite Zoomer, dan heb je geen GP nodig. Voor wie is die service nou precies? Mensen met weinig vrije tijd en dus niet zo even door een game knallen (itt een netflix serie)? Of mensen die de recente topgames (Infinite Wealth mensen!) willen spelen?

En het is niet dat Sony Extra niet kan uitrollen naar diverse apparatuur. Ze hebben met Extra stiekem een betere deal dan GP trouwens. Zoals we weten blijven de meeste exclusieve games tegenwoordig aan de prijs, zelfs een Returnal en Demon's Souls vind je nieuw niet voor onder de 50 euro fysiek. Sony heeft nogal wat van die kwalitatief goede exclusives op hun service staan.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

12 feb 2024, 23:16

R-Type schreef:
05 feb 2024, 15:20
Discs ook trouwens. Bepaalde discs zijn zinloos nu. Een disc is niets meer dan een security check. De game gaat naar de HDD en vereist online. Als ze de servers offline gooien is je disc een onderzetter. Dit maakt geen enkel verschil hoor. The Crew 1 bijv. werkt na 31 Maart helemaal niet meer. Disc of niet. Als je die game wilt spelen, kan niet.
Digitaal is heel fijn als je tussen games wilt switchen zonder er discs voor hoeven te wisselen, maar 70 euro wil ik gewoon fysiek. Laatst nog een PS5 Resident Evil 4 Remake in de store willen kopen voor VR. Daar is het gewoon nog 70 euro! De game is volgende maand een jaar oud. Heb toen een nieuwe lenticular versie opgepikt voor ~30 euro. Het is letterlijk de omgekeerde wereld. Je betaalt meer voor iets wat ook meteen bij aanschaf niets meer waard is. Vind je er niets aan, dan is het geld weg. Ook al is het fysiek in sommige gevallen een key, je zou het kunnen doorverkopen. Je hebt nog een keus en dat is gevoelsmatig makkelijker te verkroppen dan 70 euro code die je “leent” voor nog een onbepaalde tijd.

Ik ben niet tegen digitale games, maar wil de keuze kunnen maken. Soms vertoon ik nog weleens plebs gedrag en koop ik toch een Zelda last minute digitaal om m’n collector’s edition intact te houden, maar daar houdt het dan op. Zo’n Alan Wake 2 ook; nee, niet fysiek? Dan niet. Wachten op een Game Pass release of een gehalveerde prijs tijdens Black Friday sales in één van de online stores. Daarom is Game Pass gewoon volop relaxed; 400 games voor 20 euro. Dan is de keuze voor vele makkelijk gemaakt; 70 euro in de winkel of een abonnement voor 17 euro voor wellicht een maandje. Is het niks, dan kan je zelfs nog je geluk op met een straat andere games.
MS is denk ik de mist in gegaan met day one PC. Dit devalued the Series. En Gamepass devalued day one exclusive games eigenlijk ook.
Dat geloof ik niet. Op forums lijkt die PC groep een enorme groep, omdat je er te maken hebt met een percentage niche gamende einzelgängers, maar dat zijn schimmen op wereldwijde sales. Van die groep zitten er zelfs een zooi die niet eens een game PC hebben en toch zeggen dat ze de Xbox games wel op een PC spelen om het andere stukje plastic te verdedigen.

Microsoft heeft gewoon niets klaargestoomd in de eerste 2 jaar van de Series. Ze hebben letterlijk het fiasco van de One doorgetrokken. Het leek erop met de One X en alle upgrades van last gen games op de Series (wat al begon op de One X) dat ze er weer vol voor de gamers waren. Maar de randzaken die niet op orde waren (geen next gen games, Halo Infinite, en die tools bullshit bv) stapelde zich al in een rap tempo. Alle langverwachte titels komen vol met gebreken en/of stellen teleur. Dan komen ze opeens met een Hi-fi Rush surprise launch wat op geen enkele console hoge verkoopcijfers had gegenereerd laat staan op de userbase van de Series S|X. Dat soort games scoren altijd leuk op forums met iedereen een avatartje van Viewtiful Joe en Jet Set Radio, maar ze verkopen allemaal shitty. En net als met Jet Set Radio die ik altijd erg overrated heb gevonden, hinkt Hi-Fi Rush daar ook tegenaan (wel leuker dan JSR). Uiteindelijk sta je met zo’n ellendige vibe meteen al 2-0 achter. En dan sta je tegenover het merk Playstation...

Hadden ze dat FTC gezeik niet gehad, dan hadden ze nu COD zo’n 2 jaar in Game Pass gehad en misschien iets leuks gedaan met voorgaande delen middels de upgrades waar een sloot games vooraf van genoten. Ik denk dat het zeker wel de bedoeling is geweest om de PS5 te kwellen. Was het niet middels exclusiviteit dan wel met exclusieve deals of vroegere toegang. Wat dat betreft heeft Jim Ryan met zijn laatste adem prima dwarsgelegen. Al kan het nog steeds een middel zijn om de Tencents, Appelen en Goochelaars buiten spel te zetten.
Jouw idee omtrent consoles snap ik, in principe kun je dit al doen met een consolized PC setup. Maar het probleem is dan wel optimalisatie. Dat is op PC vaak een issue. En de GPU markt is soort van aan het veranderen nu. Nvidia gaat all in op deep learning en ATI verlaat de high end markt. Nou hebben consoles vaak mid-range dus in theorie zou het kunnen. Dan blijf je nog zitten met third parties en parity, die willen hun games op alle platformen verkopen en schalen ook.
Nu Jason Ronald en co opzij zijn gezet en het Surface team de console business in handen heeft, vrees ik voor de zoveelste Steamdeck.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 feb 2024, 21:46

Forza Horizon 5 estimates zitten rond de 5 miljoen sales op Steam. Dat is best wel significant en het zijn wel mogelijke Xbox adopters. Ik denk dat de beste strategie toch een soort tijdelijke exclusiviteit is, het gaat er ook om dat je meer spelers op je eigen ecosysteem krijgt. Op PC is sowieso meer concurrentie, want die kunnen uitwijken naar Epic of Steam.

Maar goed, ze gaan donderdag een podcast over de toekomst van Xbox doen blijkbaar.

Overigens vraag ik me af of je Call of Duty uberhaubt day one op GP gaat zien hoor. Ze zijn in ieder geval al wat maanden verder sinds de deal rond is en er is nog geen spoor van te bekennen. Zenimax games verschenen 3 dagen later op GP.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 feb 2024, 22:31

5 miljoen van de 32 miljoen spelers is inderdaad nog aardig wat.

De COD reeks zou begin 2024 verschijnen. Laten we ervan uitgaan dat deze periode tm maart duurt.
Dit van Spencer komt uit oktober:
"The regulatory process took so long... that we weren’t able to get in and work with the Activision Blizzard on that back catalog work. Now that the deal is closed, we’re starting that work, but there is work. I think the Activision Twitter handle... did put out something that talked about 2024, and I think that’s accurate. I would love it if there was some kind of secret celebration drop that’s coming in the next couple of weeks — there’s not."

Wat nieuwe games in de serie betreft weet ik niet, maar ze moeten wel wat uit de kast gaan halen om nog meer rage van het X/Twitter-influencer volk tegen te gaan.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten