A Song of Ice and Fire - A Neverending Story

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

A Song of Ice and Fire - A Neverending Story

14 jul 2017, 14:19

Afbeelding

Welkom in het officiële A Song of Ice and Fire-topic, waar we de boekenserie van George R.R. Martin bespreken - momenteel vijf boeken lang. Waar denk je waar de serie heengaat? Wie is toch die mysterieuze Azor Ahai? Zal Dany ooit de cruisetocht van haar leven gaan maken? Ik weet het niet, jij weet het niet, George schiet eens op, maar het is altijd leuk om erover te discussiëren.

Let op: het gaat hier specifiek om de boeken, niet om de serie van HBO. Praten over de serie mag als je het ergens mee wilt vergelijken, maar houdt het tot een minimum en spoilers moeten in de welbekende spoiler-tags. Alle informatie uit de boeken zijn spoilervrij, informatie uit vrijgegeven chapters van toekomstige boeken moeten wel in spoilertags.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: A Song of Ice and Fire - A Neverending Story

14 jul 2017, 22:28

Laatst A Feast for Crows uitgelezen.

Jezus wat een tergend saai, belachelijk kutboek. Deze troep is godverdomme 1000 pagina's lang, terwijl die GRRM dit makkelijk op 200 pagina's had kunnen vertellen. Cersei's hoofdstukken is gewoon een ellenlange serie aan gezeik dat iedereen dom en kut is. Aan het einde gebeurt er dan eindelijk wat, maarja, dan is het boek afgelopen.

Brienne zit honderd hoofdstukken lang een beetje doelloos rond te lopen, vraag iedereen duizend keer ''Have you seen a high born maid of three and ten with auburn hair''. En net als bij Cersei lijkt er eindelijk wat te gaan gebeuren, maar dan is het boek afgelopen. Ik snap dat GRRM wil laten zien hoe de oorlog het volk en het land heeft aangetast, maar verwerk dat in een plot in plaats van dat je je personage gewoon oneindig lang rond laat lopen

Net als je denkt dat er wat in Dorne gebeurt verdwijnt dat hele plotlijn opeens voor het halve boek, krijg je aan het eind nog één hoofdstuk waarin eigenlijk ook niks gebeurt, alleen een belofte dat er het volgende boek misschien wat gaat gebeuren. Zelfde geld voor het hele Greyjoy gedeelte.

En wat de fuck heeft GRRM met tepels? Waarom beschrijft hij uitgebreid hoe elke fucking tepel eruit ziet? Flikker op met je tepel fetish, ga dan maar lekker erotica schrijven als je het echt niet laten kan. Sowieso zijn bijna alle seksscenes in deze serie compleet overbodig.

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re: A Song of Ice and Fire - A Neverending Story

15 jul 2017, 05:11

MrBouwmeester schreef:
14 jul 2017, 22:28
En wat de fuck heeft GRRM met tepels? Waarom beschrijft hij uitgebreid hoe elke fucking tepel eruit ziet? Flikker op met je tepel fetish, ga dan maar lekker erotica schrijven als je het echt niet laten kan. Sowieso zijn bijna alle seksscenes in deze serie compleet overbodig.
En ik door South Park maar denken dat hij een penisfetisj heeft...

Spoiler:
phpBB [video]

phpBB [video]


Maar dit zet hij wel helemaal recht hier.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

19 jul 2017, 13:01

Ik heb geen boek meer aangeraakt sinds onze dikke vriend nog bezig is met tapas eten. Zo jammer want ook the world of ice and fire en dunk & egg zijn uiterst vermakelijk.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

19 jul 2017, 14:22

Ohja, ik moet nog verder met The World of Ice and Fire als ik klaar ben met The Dark Tower. Echt een prachtige soort-van-encyclopedie.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten