Shenmue | Franchise
26 aug 2018, 20:22
Ja maar die limiet ga je nooit bereiken tenzij je het forceert. Volgens mij is het April 1987 ofzo. Die limiet zit er alleen in omdat de timeline consequent met de weather forecasts, Shemmue II etc moet zijn.
Dit heb ik op de Dreamcast 1x gehaald door de joypad neer te leggen en expres de QTE te falen bij de Warehouse. Dan nog duurt dit heel lang.
Dit heb ik op de Dreamcast 1x gehaald door de joypad neer te leggen en expres de QTE te falen bij de Warehouse. Dan nog duurt dit heel lang.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
27 aug 2018, 16:03
Ik heb geen zin in die trivial shit. Te verwend geraakt I guess. Ik had eerst niet eens door dat je in fp moest kijken naar objecten. Vond het al raar dat ik niks kon kopen in shops Anyway, sinds ik in de harbor ben heb ik de ene na de andere glitches. Geluid weg, meerdere keren dat ie in in fp view blijft hangen etc. Maar ben bijna bij het einde dacht ik dus /care.
27 aug 2018, 21:43
Ja die FP view had ik ook. Als je een blikje koopt is je view weer terug, of anders de tomato mart ingaan.
Afterburner is ook fucking shit trouwens. De muziek werkt niet en de game speelt via rechter stick. lol. Outrun's muziek staat zo laag dat de game meteen minder tof is. Shenmue 2 heeft wel veel minder glitches, geen cutscene geouwehoer enzo, maar ze zijn er wel. Ik betwijfel of dit alles simpel op te lossen is, maar visueel en qua performance zijn de games zeer in orde.
Shenmue op nummer 2 in de UK Chart:
https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... ne-trilogy
Weet niet hoeveel dat is, maar the thirst is real.
Afterburner is ook fucking shit trouwens. De muziek werkt niet en de game speelt via rechter stick. lol. Outrun's muziek staat zo laag dat de game meteen minder tof is. Shenmue 2 heeft wel veel minder glitches, geen cutscene geouwehoer enzo, maar ze zijn er wel. Ik betwijfel of dit alles simpel op te lossen is, maar visueel en qua performance zijn de games zeer in orde.
Shenmue op nummer 2 in de UK Chart:
https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... ne-trilogy
Weet niet hoeveel dat is, maar the thirst is real.
28 aug 2018, 07:00
lel 30k gewonnen in Shenmue 2. Ik legde 1000 op Wai Sik (3x dezelfde stenen) en het lukte. Dat is 30 maal je inzet. Hoefde er niet eens voor te save scummen.
Geld is sowieso geen probleem in Shenmue 2, je kunt overal saven. Volgens mij is het ook expres dat je eerste job in de gambling area is. Je werkt 1x verplicht en verdient zo'n 50, dat save scum je omhoog. En dat save scummen is dankzij de minieme laadtijden geen irritatie meer.
Die gambling rooms zitten daar ook in gradaties, max 20, 50 en 100 geloof ik. Het is alleen wel volledig nutteloos om iets als lucky hit ofzo te gaan doen, duurt lang en levert geen fuck op. Dat werken is ook kansloos, maar je kunt broke zijn natuurlijk, je moet ergens beginnen lol.
Geld is sowieso geen probleem in Shenmue 2, je kunt overal saven. Volgens mij is het ook expres dat je eerste job in de gambling area is. Je werkt 1x verplicht en verdient zo'n 50, dat save scum je omhoog. En dat save scummen is dankzij de minieme laadtijden geen irritatie meer.
Die gambling rooms zitten daar ook in gradaties, max 20, 50 en 100 geloof ik. Het is alleen wel volledig nutteloos om iets als lucky hit ofzo te gaan doen, duurt lang en levert geen fuck op. Dat werken is ook kansloos, maar je kunt broke zijn natuurlijk, je moet ergens beginnen lol.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- AgentCooper
- Berichten: 539
- Lid geworden op:
- 14 jul 2017, 04:36
Re: Shenmue | Franchise
28 aug 2018, 13:26
Ik heb twee uurtjes gespeeld, maar ik moet van mijzelf eerst Yakuza 0 uitspelen. En ben ook met een replay van Chrono Cross begonnen. En dan volgende week nog Dragon Quest XI. Prioriteiten stellen is soms moeilijk.
Gelukkig heb ik nog even voordat Shenmue 3 uitkomt.
Gelukkig heb ik nog even voordat Shenmue 3 uitkomt.
28 aug 2018, 14:35
Ben door 2 heen. Hij heeft veel minder glitches dan 1, sowieso geen cutscene glitches en First person view shit enzo. Wel wat sound glitches hier en daar. Heb wel wat stuff gemist, net als in 1. Die dingen zijn timed en heb nooit op een lijst gekeken ofzo. Boeiend ook. Shenmue 2 is grandioos. Het laatste chapter is weergaloos. Het is een grote set up voor Shenmue 3, en Ryo verandert daar ook in een iets menselijker type. Shenhua is ook erg goed. Zeer boeiend allemaal.
Het is grappig want op de Dreamcast vond ik Shenmue 1 en 2 al heel goed, heb ze meer dan eens uitgespeeld, maar inmiddels dacht ik dat ze verouderd en vast niet meer zo leuk zouden zijn. Zag er een beetje tegen op om alles weer te spelen. Echter vond ik de games nu zelfs nog beter dan vroeger. Misschien omdat ik meer geduld heb, en ook wel uitgekeken ben op alle AAA handhelding rotzooi. Ik heb in mijn recente playthroughs dan ook veel meer gedaan en dialogen gevoerd dan vroeger. Het interesseert me meer. Daardoor had ik ook meer moves, een betere feel voor de combat en mijn skills hoger geleveld, heb praktisch alle bosses meteen verslagen (alleen bij die Dou Niu verneukte ik de laatste QTE 1x). Nadeel zijn die QTE's, je moet de sequences soms wel memorizen want de tijd is echt te kort.
Dan de vraag welke beter is. 2 gaat in een hoger tempo, is toegankelijker en heeft meer set pieces. 1 gaat heel chill, en is nog lekker mysterieus. S1 wint het op sfeer, 2 op gameplay. Wel vond ik 2 misschien iets te snel gaan vanaf Kowloon, echt veel momenten van vrijheid heb je dan niet meer. Maar ja, vanaf het dok werken in 1 ook niet. Vond wel de 70 man battle leuker dan de Shenmue 2 battles, is in feite een ode aan Die Hard Arcade of SoR. Yakuza heeft ze ook, zoals de Tojo HQ raid in 0.
Ik heb de games net op tijd uitgespeeld voor Yakuza 2.
Het is grappig want op de Dreamcast vond ik Shenmue 1 en 2 al heel goed, heb ze meer dan eens uitgespeeld, maar inmiddels dacht ik dat ze verouderd en vast niet meer zo leuk zouden zijn. Zag er een beetje tegen op om alles weer te spelen. Echter vond ik de games nu zelfs nog beter dan vroeger. Misschien omdat ik meer geduld heb, en ook wel uitgekeken ben op alle AAA handhelding rotzooi. Ik heb in mijn recente playthroughs dan ook veel meer gedaan en dialogen gevoerd dan vroeger. Het interesseert me meer. Daardoor had ik ook meer moves, een betere feel voor de combat en mijn skills hoger geleveld, heb praktisch alle bosses meteen verslagen (alleen bij die Dou Niu verneukte ik de laatste QTE 1x). Nadeel zijn die QTE's, je moet de sequences soms wel memorizen want de tijd is echt te kort.
Dan de vraag welke beter is. 2 gaat in een hoger tempo, is toegankelijker en heeft meer set pieces. 1 gaat heel chill, en is nog lekker mysterieus. S1 wint het op sfeer, 2 op gameplay. Wel vond ik 2 misschien iets te snel gaan vanaf Kowloon, echt veel momenten van vrijheid heb je dan niet meer. Maar ja, vanaf het dok werken in 1 ook niet. Vond wel de 70 man battle leuker dan de Shenmue 2 battles, is in feite een ode aan Die Hard Arcade of SoR. Yakuza heeft ze ook, zoals de Tojo HQ raid in 0.
Ik heb de games net op tijd uitgespeeld voor Yakuza 2.
28 aug 2018, 15:47
Nice ben zelf nog niet eens op een kwart van Shenmue 1 en dan moet ik deel 2 nog en daarna maar is alle PS4 Yakuza games spelen die in de kast leggen lol. Vandaag lag ook Yakuza 2 al in de bus.
Het gekke is heb beide delen op de Dreamcast uitgespeeld, maar ik weet nog maar bar weinig van wat je moet doen.
Het gekke is heb beide delen op de Dreamcast uitgespeeld, maar ik weet nog maar bar weinig van wat je moet doen.
- AgentCooper
- Berichten: 539
- Lid geworden op:
- 14 jul 2017, 04:36
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- AgentCooper
- Berichten: 539
- Lid geworden op:
- 14 jul 2017, 04:36
23 feb 2019, 18:54
Edge
* Yu Suzuki is using his documents from 20 years ago that he gathered on Chinese culture in the 1980's, chinese tribes, their customs and villages, he's also traveled to the Fujian Province for direct hands-on research of the people and their lifestyle
* First two games had modern settings, this one is steeped in religion and ancient culture of China
* You start in a village called Bailu, it sounds like the start will be slow paced. People will barely talk to you and won't answer your questions because you're an outsider, there's a dialogue system and you need to complete tasks and become more known around the village before the local people will give you info. If you have Shenhua with you the villagers will be more open with you because they know and trust her.
* Each villager will have their own day-night routine just like the previous games
* Because Ryo is a city boy there's a lot of obliviousness from him and there's funny and interesting conversations because his viewpoint is so different.
* The game is more about looking inward than outward, Suzuki says he wants to look deeper into the Ryo character and we'll learn more about him.
* Same voice actor as before
* A large part of the game is the affinity system between Ryo and Shenhua and a major part of the story of the game is the relationship between the two.
* Combat system looks much smoother and is more RPG based, not just learning skills by repeating moves over and over
Attack power and stamina are the two main stats for combat, stamina is used for everything (sprinting, fighting moves) and can be restored by eating food. eating before doing something strenuous will become routine
* When training you can customize Ryo's clothes into training gear
* Training is done through mini-games, Horse Stance, One inch Punch and more, mostly rhythm based but satisfying to pull off
* Technique scrolls from 1 & 2 return as well as new ones, around 100 in total
* The intricate world building of characters being linked and having back-stories is present in 3
* There's a fight club in another city you can enter where you fight people with nicknames like "The Knee of Death" and "Mach Fist" (voiced by Chris Bellinger)
* At one point you'll have to fight multiple people in these fighting events, people who want to master the combat system will be spending a lot of time fighting in these events. All of the fighting happens in the Rose Garden and is optional.
* Controls are carried over from Shenmue 2 but with analogue stick camera improvements
* Capsule toys are back
* EDGE sound very positive on what they've seen.
* Suzuki stresses how important it is to make the game feel like a Shenmue game, modern games are more open world nowadays but he doesn't want to go that way because then it wouldn't be Shenmue
Bron: Resetera
Dikgedrukt klinkt goed.
* Yu Suzuki is using his documents from 20 years ago that he gathered on Chinese culture in the 1980's, chinese tribes, their customs and villages, he's also traveled to the Fujian Province for direct hands-on research of the people and their lifestyle
* First two games had modern settings, this one is steeped in religion and ancient culture of China
* You start in a village called Bailu, it sounds like the start will be slow paced. People will barely talk to you and won't answer your questions because you're an outsider, there's a dialogue system and you need to complete tasks and become more known around the village before the local people will give you info. If you have Shenhua with you the villagers will be more open with you because they know and trust her.
* Each villager will have their own day-night routine just like the previous games
* Because Ryo is a city boy there's a lot of obliviousness from him and there's funny and interesting conversations because his viewpoint is so different.
* The game is more about looking inward than outward, Suzuki says he wants to look deeper into the Ryo character and we'll learn more about him.
* Same voice actor as before
* A large part of the game is the affinity system between Ryo and Shenhua and a major part of the story of the game is the relationship between the two.
* Combat system looks much smoother and is more RPG based, not just learning skills by repeating moves over and over
Attack power and stamina are the two main stats for combat, stamina is used for everything (sprinting, fighting moves) and can be restored by eating food. eating before doing something strenuous will become routine
* When training you can customize Ryo's clothes into training gear
* Training is done through mini-games, Horse Stance, One inch Punch and more, mostly rhythm based but satisfying to pull off
* Technique scrolls from 1 & 2 return as well as new ones, around 100 in total
* The intricate world building of characters being linked and having back-stories is present in 3
* There's a fight club in another city you can enter where you fight people with nicknames like "The Knee of Death" and "Mach Fist" (voiced by Chris Bellinger)
* At one point you'll have to fight multiple people in these fighting events, people who want to master the combat system will be spending a lot of time fighting in these events. All of the fighting happens in the Rose Garden and is optional.
* Controls are carried over from Shenmue 2 but with analogue stick camera improvements
* Capsule toys are back
* EDGE sound very positive on what they've seen.
* Suzuki stresses how important it is to make the game feel like a Shenmue game, modern games are more open world nowadays but he doesn't want to go that way because then it wouldn't be Shenmue
Bron: Resetera
Dikgedrukt klinkt goed.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
09 mar 2019, 17:02
https://www.pscp.tv/w/1BdxYOYAmvEGX
Stream, niet de kwaliteit die het verdient maar goed I'll take it.
Tu parles français Arnaud?
Stream, niet de kwaliteit die het verdient maar goed I'll take it.
Tu parles français Arnaud?
- AgentCooper
- Berichten: 539
- Lid geworden op:
- 14 jul 2017, 04:36
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten