Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 nov 2018, 15:26

Grip

Rollcage nooit gespeeld maar ik durf bijna wel te zeggen dat dit de beste futuristische racer is deze gen. Game eist wel wat gewenning qua besturing en de tracks moet je ook echt leren. Grafisch doet het zijn ding al is de framerate niet stabiel jammer genoeg. Hopelijk patchen ze dit. Soundtrack is dope.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 nov 2018, 15:58

Lijkt me ook een leuke game, Rollcage was tof en Grip is ook relatief goedkoop gehouden. Zelfde team zit erachter.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

19 nov 2018, 07:05

BATTLEFIELD V

Afgelopen weekend max rank behaald. :1
MG34 buikschuivers zijn wel een probleem, gaan op de meest vreemde plekken liggen.
Oh en Hamada is een kut map.Voor de rest dig ik deze game wel. :mex:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

19 nov 2018, 09:55

RDR2, GOTY voor mij nu al. Ben pas net in chapter 3...chapter 2 duurde een eeuwigheid :lol:

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

19 nov 2018, 10:50

Alle chapters zijn gigantisch. Ik zit na drie weken nu net in chapter vijf van de zes, en de epiloog is ook 25% van de game. En dat is met een week lang marathonnen tijdens een vakantie.

Het geeft je zeker waar voor je geld.

no avatar
GerritDB
Lv0
Berichten: 8
Lid geworden op:
09 nov 2018, 18:56

Re:

19 nov 2018, 17:49

James schreef:
19 nov 2018, 07:05
BATTLEFIELD V

Afgelopen weekend max rank behaald. :1
MG34 buikschuivers zijn wel een probleem, gaan op de meest vreemde plekken liggen.
Oh en Hamada is een kut map.Voor de rest dig ik deze game wel. :mex:
Max rank?! _O_

Hoeveel uur per dag heb je dan zo gespeeld?

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

20 nov 2018, 08:13

Rick Raptor schreef:
19 nov 2018, 10:50
Alle chapters zijn gigantisch. Ik zit na drie weken nu net in chapter vijf van de zes, en de epiloog is ook 25% van de game. En dat is met een week lang marathonnen tijdens een vakantie.

Het geeft je zeker waar voor je geld.
Helemaal mee eens. Zeker waar voor geld idd :)
OT: FM 19. 6e geworden met Everton en geplaatst voor EL. Mijn voorganger F de Boer werd 16e met deze club. Ben zeer tevreden

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re: Re:

20 nov 2018, 10:11

GerritDB schreef:
19 nov 2018, 17:49
James schreef:
19 nov 2018, 07:05
BATTLEFIELD V

Afgelopen weekend max rank behaald. :1
MG34 buikschuivers zijn wel een probleem, gaan op de meest vreemde plekken liggen.
Oh en Hamada is een kut map.Voor de rest dig ik deze game wel. :mex:
Max rank?! _O_

Hoeveel uur per dag heb je dan zo gespeeld?
Pak 'm beet 10 uur per dag voor 3 dagen gezien ik toch vakantie heb.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 dec 2018, 21:56

The Last Remnant Remastered

Wat een zalige game is dit.

Het origineel leek me ook al wel okay vanwege het battle systeem, maar kwam nooit naar de PS3 en de 360 versie liep best wel kak. De remaster in UE4 ziet er goed uit, loopt als een tiet en je kunt overal saven. Het is gebaseerd op de zwaar getweakte PC versie.

Battle systeem is goddelijk. OST is ijzersterk. Art direction is goed. Dit is stiekem een onbegrepen toppertje. Kopen als je een unieke en goede JRPG zoekt.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 dec 2018, 14:09

Waar heb je em vandaan? Kan em niet vinden op da webz

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

08 dec 2018, 14:10

R-Type schreef:
07 dec 2018, 21:56
Battle systeem is goddelijk. OST is ijzersterk. Art direction is goed. Dit is stiekem een onbegrepen toppertje. Kopen als je een unieke en goede JRPG zoekt.
Same met Lost Odyssey trouwens! Ook van ergens rond die tijd

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2018, 14:43

Last Remnant Remastered is op PS4 te koop voor 19,99 in de store.

Lost Odyssey was okay ish. Ook die game had performance issues op de 360. Battle systeem was relatief traag. Ik denk dat ik hem nu wel meer zou waarderen dan toen. Vind nu juist die traditionele RPG's toffer, DQXI ook helemaal uitgespeeld.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 dec 2018, 16:12

Performance issues waren er wel hier en daar ja. Maar het boeide me geen reet toen, was allang blij dat er weer eens wat traditionele JRPG's uitkwamen. Soundtrack was ook fijn, Nobuo Uematsu delivered volgens mij altijd.
Spoiler:




Zal The Last Remnant zeker downloaden, goeie tip.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 dec 2018, 16:39

Moet nog steeds een bagger game zijn lol

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

08 dec 2018, 17:20

Ik speel geen RPG's meer uit die tijd. Lost Odyssey was helaas ook niet zo goed. De droom sequences en de muziek waren wel top-notch.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

08 dec 2018, 17:23

Gewoon Arno schreef:
08 dec 2018, 16:39
Moet nog steeds een bagger game zijn lol
Ben een uurtje of 4 onderweg, vind hem geweldig. Goed battle en loot systeem. Turbo mode en rennen helpt ook flink, net als in FFXII Remaster. Het is wel een acquired taste, maar als Ogre Battle en FFXII je ding zijn dan moet je hem spelen. Zitten ook veel van dezelfde gasten achter deze game.

Battle Rank systeem sucked wel (enemies grinden maakt de game juist onmogelijk moeilijk) maar minder erg dan op 360. Gewoon altijd meerdere enemies tegelijk engagen ipv stuk voor stuk en er is niets aan de hand.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 dec 2018, 10:25

Shadow of the Colossus - remake
Na zo'n 5 van die gasten neer te hebben gehaald, moet ik toch zeggen dat het vroeger allemaal beter was. Juist dat dromerige filtertje op de PS2 mis ik in deze remake. Het is te strak en daardoor minder uniek. Want juist door het missen van dat aparte kleurenpalet, moet het zich meten met al die realistische games. En dat landschap is zoveel realistischer in een RDR2 bv. Het is ook niet de game die je meteen moet spelen wanneer je van RDR2 komt. Echt niets is technisch indrukwekkend in de gamewereld. De plukken gras schieten voor je neus de grond uit en je hebt te maken met een statische camera die vanzelf een dramatisch beeld voor je uitkiest en eigenlijk zelden die positie kiest die ik zelf zou willen. En met statisch bedoel ik dan meteen naar een punt gaan zonder er langzaam in te gaan, zoals je dat doet bij films. Had dat ook even naar 2018 gefacelift.
Die reuzen zijn ook niet meer zo indrukwekkend groot als dat ze jaren terug waren.
En dan heb ik het nog niet gehad over de gameplay. Ik heb vaak gescholden tijdens RDR2, maar vergeleken met SotC, voelt Arthur Morgan aan als een Super Mario op een paard.
Ik zal het spel zeker nog uitspelen, maar het geldt nu als een pauze tussen het Astro Bot door.

Astro Bot
Welcome to the future! Dat is wat ik voel wanneer ik die helm opzet en Astro Bot speel. Het is dat Shigery Miyamoto nog leeft en dus niet geïncarneerd kan zijn als Sony sleutelfiguur, want dit is een game die je alleen uit de stal van Nintendo verwacht. Je wordt hier keer op keer verrast door innovatieve ideeën die alleen een Super Mario 64 ooit qua gevoel heeft geëvenaard. Dit is gewoon deze generatie zijn Mario 64. Odyssey is prachtig en pure platformmagie en deed een hoop nieuwe dingen, maar altijd miste ik toch dat gevoel wat een Mario 64 ooit deed. Het blijft qua gameplay ook de betere van de 2, maar de innovatieprijs gaat naar Astro Bot. Iedere Nintendo fan zou dit moeten spelen. Het speelse wat Nintendo in Mario 64 deed kom je hier overal tegen. Hell, ze hebben zelfs een eigen Lakitu camera vervanger en dat ben jij zelf, als robot dan. Simpele kleine dingen als je schaduw dat overal zichtbaar is, of dat je een pluk zeewier op je helm hebt zitten na een onderwater level, of zelf aangevallen worden door de vijanden ipv het kleine robotje wat je bestuurd in de indrukwekkende werelden, dat zijn allemaal punten die de immersie naar ongekende hoogte brengt. Dit is Nintendo in VR en Sony heeft ze het nu akelig moeilijk gemaakt mochten ze ooit een poging gaan wagen om te imponeren in deze volgende stap van platform gamen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 dec 2018, 18:56

Sony heeft al eerder een Astro Bot gemaakt. Ape Escape is praktisch gelijk aan deze game. Misschien nog wat innovatiever omdat de apen een soort AI hebben die je dient te omzeilen om ze te vangen met allerlei tricks en gadgets. Ook de hele opzet is hetzelfde (level design, hub, muziek etc). Ik hoop dan ook op een AE game of remake voor VR.

Maar voor dat tientje dat Astro Bot me gekost heeft is het een geweldige purchase. Het is echt een heerlijke game. Enige probleem is dat ik echt zin in VR moet hebben om het te spelen. VR blijft toch vrij taxing. Ik ben sneller geneigd om een normale game op te starten, maar ik heb dat ding dan ook alweer een tijdje.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 dec 2018, 09:01

Eigenlijk is alles in Astro Bot wel een keer gedaan, maar in VR is het zo uitermate goed gedaan en alles met een rede in plaats van maar doen voor de eyecandy, terwijl een button press genoeg had geweest. Dat had ik namelijk wel met heel veel capriolen die je uit moest halen bij de eerste Ape Escape (de enige AE die ik had gespeeld btw). Dat voelde vaak aan als een veredelde tech demo om de dualshock te promoten. Net zoals de eerste Uncharted nog met allerlei balans elementen kwam terwijl het na 1 keer gedaan te hebben, de lol ervan af was. Het hielp ook niet mee dat Mario 64 al had laten zien wat er mogelijk was en het grafisch ook nog stukken beter deed. Astro Bot heeft geen Nintendo concurrentie.
Ape Escape lijkt me ook irritant in VR omdat je constant achter die apen aan moet rennen. Dat wekt geheid motion sickness op. Die robots blijven lekker zitten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 dec 2018, 12:37

Ik heb dus ook geen zin om mezelf te moeten installeren voor VR. Astro Bot doet me dan ook vrij weinig.

Anyway. Batman Arkham Origins gister weten uit te spelen. Het zwarte schaap van de 'trilogie' Destijds niet gespeeld want was best wel Batman moe na City en het feit dat ie niet van Rocksteady afkwam. Maar ik denk deze game beter te vinden dan City en Knight, al herinner ik mij niet al te veel meer van die twee. Verhaal is tof, wel weer cliche maar de characters zijn goed uitgewerkt. De wereld is kleiner maar voelt daardoor meer gefocused. City vooral was een grote Riddler clusterbom. Het kerstsfeertje is de icing on the cake. Jammer dat ie nooit is geremastered.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 dec 2018, 14:32

Origins is inderdaad de beste Arkham game. Hij was alleen wat buggy en minder gepolijst dan City destijds op de PS360.

Maar de verhaallijn met de Black Mask twist, de detective missies, de boss battles (Deathstroke, Bane oa) zijn beter dan wat Rocksteady heeft klaargespeeld. Hell, Bane wordt als intelligent neergezet in Origins, wat hij van origine ook is maar vaak wordt hij gereduceerd tot een dommekracht. Vond de fast travel met de Batplane ook wel goed, beter dan de overkill aan Batmobile in Knight in ieder geval.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

25 dec 2018, 16:14

Ik denk dat Origins de beste verhaallijn had van de vier. De 'main' trilogy wordt alleen verhevend door het acteerwerk van Conroy en Hamill. De gasten in Origins deden het niet slecht maar het was gewoon niet zo goed.

Het enige wat me stoorde was dat Bruce een dick was naar Alfred. That never happened in the comics naar mijn weten.
Al vond ik het verhaal van Knight ook erg sterk trouwens. De Batmobile gameplay vond ik gewoon het minst.
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 dec 2018, 16:29

Ik vond het wel tof dat Bruce een wraakzuchtige klootzak was.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 dec 2018, 18:24

Verhaal van Knight was lol worthy. Begon al met leugens van Rocksteady over de identiteit van AK. Dan hoe dat revealed wordt door er steeds random flashbacks aan te wijten. En dan dat gejank van de AK zelf, bubu daddy issues. Arkham Knight personage was een fucking dipshit, en gebruikte zijn anti-batman spul ook niet. Red Hood is beter, was daar gewoon in de main game mee gaan rollen.

Red Hood ontstaat hier uit AK, yeah no.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

26 dec 2018, 00:31

R-Type schreef:
25 dec 2018, 18:24
Verhaal van Knight was lol worthy. Begon al met leugens van Rocksteady over de identiteit van AK. Dan hoe dat revealed wordt door er steeds random flashbacks aan te wijten. En dan dat gejank van de AK zelf, bubu daddy issues. Arkham Knight personage was een fucking dipshit, en gebruikte zijn anti-batman spul ook niet. Red Hood is beter, was daar gewoon in de main game mee gaan rollen.

Red Hood ontstaat hier uit AK, yeah no.
Dat was gewoon straight red hood.
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten