Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

09 okt 2018, 23:01

Halloween
Klassieker natuurlijk, nog steeds fantastisch.
4.5/5

Sicario: Day of the Soldado
Men neme een goede film en haalt hier alle politieke kritiek, de gerenommeerde regisseur, de wereldklasse DoP, de fantastische soundtrack (RIP Johansson) en de hoofdpersoon uit weg en vervangt de hoofdpersoon met de twee antagonisten uit het origineel en je hebt dit stuk stront. The fuck ging er om in Taylor Sheridan's hoofd toen hij dit schreef. Hoe is dit geschreven door dezelfde man die Sicario, Wind River en Hell or High Water schreef?

Om een beeld te schetsen van hoe 'problematisch' deze film is. Net als de eerste Sicario tracht dit een beeld te schetsen van de 'echte' oorlog aan de grens, maar vervolgens is het kader waarin de film zich afspeelt de threat dat Mexicanen Islamitische terroristen Amerika in smokkelen. Voor de oplettende lezer: Ja, dat is exact de soort propaganda die Trump-supporters gebruiken om de mensenrechtenschending die plaatsvindt op de Mexicaans-Amerikaanse grens goed te praten. En hey, in deze film wordt dat feit inderdaad gebruikt om goed te praten dat onze coole helden (een complete 180 van wat ze representeerden in de eerste film, mind you) in Mexico aan de slag gaan.

Fuck deze film.
1.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

10 okt 2018, 06:34

Halloween vind ik dus echt een heerlijke film.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

10 okt 2018, 10:56

Binnenkort met collega naar de nieuwe, zin in! :voldaan:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

10 okt 2018, 19:53

Limoenlichtje schreef:
09 okt 2018, 23:01
Halloween
Klassieker natuurlijk, nog steeds fantastisch.
4.5/5

Sicario: Day of the Soldado
Men neme een goede film en haalt hier alle politieke kritiek, de gerenommeerde regisseur, de wereldklasse DoP, de fantastische soundtrack (RIP Johansson) en de hoofdpersoon uit weg en vervangt de hoofdpersoon met de twee antagonisten uit het origineel en je hebt dit stuk stront. The fuck ging er om in Taylor Sheridan's hoofd toen hij dit schreef. Hoe is dit geschreven door dezelfde man die Sicario, Wind River en Hell or High Water schreef?

Om een beeld te schetsen van hoe 'problematisch' deze film is. Net als de eerste Sicario tracht dit een beeld te schetsen van de 'echte' oorlog aan de grens, maar vervolgens is het kader waarin de film zich afspeelt de threat dat Mexicanen Islamitische terroristen Amerika in smokkelen. Voor de oplettende lezer: Ja, dat is exact de soort propaganda die Trump-supporters gebruiken om de mensenrechtenschending die plaatsvindt op de Mexicaans-Amerikaanse grens goed te praten. En hey, in deze film wordt dat feit inderdaad gebruikt om goed te praten dat onze coole helden (een complete 180 van wat ze representeerden in de eerste film, mind you) in Mexico aan de slag gaan.

Fuck deze film.
1.5/5
Sicario 2 ja wat er bagger film he maat...
Spoiler:
dochter van Cartel baas wordt ontvoerd... En we zien heel die Cartel baas heel de film niet.... :lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

12 okt 2018, 06:59

Spring Breakers
Ik kan volledig begrijpen waarom sommige mensen deze film haten, maar fuck it, ik vind hem fantastisch. Eén van de beste filns van dit decennium. Beste rol van James Franco ook.
5/5

22 July
Je kan heel diep ingaan op precies hoe problematisch en onsmakelijk deze film is omdat Anders Breivik eigenlijk het hoofdpersoon is in deze film is (and believe me, het is beide deze dingen), maar het grootste probleem is nog wel dat naast deze controverse de film ook gewoon zeer, zeer saai is.

De bizarre keuze om de volledig Noorse cast allemaal Engels te laten spreken staat ook de film in de weg. Niet alleen omdat het afdoet aan de authenticiteit, maar ook omdat veel van de acteurs duidelijk strugglen om te acteren in het Engels (op de acteur die Breivik speelt na is geen van allen actief op internationaal niveau).

Sorry Greengrass, maar dit heb je verloren van Utøya - 22. juli.
1.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 okt 2018, 07:34

Bad Times At The El Royale
Mwah. Viel tegen.
6,3 stoten

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 okt 2018, 19:38

Wind River (Taylor Sheridan, 2017)
Iets teveel trage jetski en natuur scenes naar mijn smaak en een stoïcijns kijkende Jeremy Renner. Heeft weinig om het lijf eigenlijk en is nooit echt heel spannend.

6/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

16 okt 2018, 20:51

Yellow schreef:
16 okt 2018, 19:38
Wind River (Taylor Sheridan, 2017)
Iets teveel trage jetski en natuur scenes naar mijn smaak en een stoïcijns kijkende Jeremy Renner. Heeft weinig om het lijf eigenlijk en is nooit echt heel spannend.

6/10
Nee nooit spannend?
Spoiler:
Alleen al die scene met die militairen/beveiliging dat zij Olsen en Renner bijna elkaar kapot schieten?
Ik zat daar wel op puntje van mijn stoel en paar andere momenten ook.

Zelf gezien :
Apostle
Vette film met Dan Stevens en Michael Sheen. Laatste helft is wel beetje haywire maar niet minder vet....
7,5

Eyes Wide Shut
Kubrick vlak voor premiere gestorven... :'( Zag dit vroeger altijd als een average Kubrick. Denk er inmiddels anders over. Dit is een erg vette en boeiende film. Kidman is erg goed maar Cruise is nog beter

9,0

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

17 okt 2018, 10:29

Eyes Wide Shut is geniaal, zeker als je conspiracy artikelen gaat lezen over alle illuminati verwijzingen en dus de reden dat Kubrick vlak voor de film is overleden ;)
The Great Volunteer schreef:
16 okt 2018, 20:51
Yellow schreef:
16 okt 2018, 19:38
Wind River (Taylor Sheridan, 2017)
Iets teveel trage jetski en natuur scenes naar mijn smaak en een stoïcijns kijkende Jeremy Renner. Heeft weinig om het lijf eigenlijk en is nooit echt heel spannend.

6/10
Nee nooit spannend?
Spoiler:
Alleen al die scene met die militairen/beveiliging dat zij Olsen en Renner bijna elkaar kapot schieten?
Ik zat daar wel op puntje van mijn stoel en paar andere momenten ook.
Spoiler:
Ja maar iedereen ging gelijk al bijna dood, dus weinig spanning, hielp ook niet dat alle hoofdpersonages eikels waren, ook die chick, dus geen verbinding mee.
Maar ik bedoelde meer dat het grotere verhaal niet echt spannend was.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

17 okt 2018, 20:17

Venom

Tja de film is niet best maar niet zo afgrijselijk als de recensies doen vermoeden en eigenlijk best vermakelijk

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

17 okt 2018, 20:25

The Old Dark House (1932)

Erg leuke film, geen meesterwerk, maar zeker van genoten en het acteerwerk is heerlijk typisch van die tijd in een horror film. Eens kijken of ik nog meer van die soort oude horror films kan vinden. Erg geinig!

no avatar
Lucaboks
Lv0
Berichten: 22
Lid geworden op:
31 jul 2017, 09:58

Re: Het Grote Filmtopic

18 okt 2018, 10:47

Mijn favoriet in het haunted house genre! :)

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

18 okt 2018, 20:56

A Star Is Born
I'M OFF THE DEEP END WATCH AS I DIVE IN I'LL NEVER MEET THE GROUUUUUUND
CRASH THROUGH THE SURFACE WHERE THEY CAN'T HURT US WE'RE FAR FROM THE SHALLOW NOOOOOOW
.
Het maakt me niets uit dat deze film voorspelbaar, by-the-numbers en emotioneel manipulatief is. HET IS EEN FUCKING BANGER!
4/5

Bad Times at El Royale
Vermakelijk, maar niet veel meer dan dat. Had een stuk meer verwacht van Drew 'Cabin in the Woods' Goddard. Film ziet er wel prachtig uit though, goddamn that cinematography.
3/5

Sorry to Bother You
Absoluut insane, zeer originele en extreem grappige satire. Dit is één van mijn favoriete films so far dit jaar. Lakeith Stanfield en Tessa Thompson zijn goud.
4.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

19 okt 2018, 15:37

Laura Birdie schreef:
17 okt 2018, 20:17
Venom

Tja de film is niet best maar niet zo afgrijselijk als de recensies doen vermoeden en eigenlijk best vermakelijk
Yep, het valt allemaal wel mee.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

19 okt 2018, 17:04

Burning

Gebaseerd op een Murakami-verhaal, maar wel met een eigen smoel.
Lekker sfeertje en bleef van begin tot eind boeien.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

20 okt 2018, 22:15

Deadpool 2

Mid-credits scene is briljant. De film not so much. Wel vermakelijk maar minder goed dan de eerste. De humor was wat minder en sowieso reeds bekend. Vond de actie ook wat minder, en miste een witty bad guy als Ajax. De eerste had ook een wat betere soundtrack en een veel betere finale. Laatste kwart van Deadpool 2 is langdradig.
Limoenlichtje schreef:
12 okt 2018, 06:59
Spring Breakers
Ik kan volledig begrijpen waarom sommige mensen deze film haten, maar fuck it, ik vind hem fantastisch. Eén van de beste filns van dit decennium. Beste rol van James Franco ook.
5/5
Spring Breakers is absoluut geweldig. Heb hem zeker 3x gezien, een van de betere films out there. Soundtrack van Skrillex mag er ook zijn. Die slow mo opening was in de bioscoop echt vet. Franco speelt de pannen van het dak in deze film.

Korinne zei dat de film gewoon een prank was en een excuus om meisjes in bikini's te laten kloten, maar dat is bullshit. Er zit een duidelijke boodschap in de film. Het begint met allemaal zon, vrolijke kleuren en decadentie, en de film wordt gaandeweg steeds grauwer. Ze doen alleen maar dingen als zuipen, drugs gebruiken en niemand kijkt naar elkaar om, terwijl je Gomez door de telefoon hoort zeggen dat alles en iedereen zo leuk is. Dat geeft aan hoe dom die youth culture is. Of Alien die zegt dat Britney Spears een van de beste zangeressen aller tijden is, ik kan me indenken dat die generatie dat echt gelooft. En de casting, fucking Disney starlets als Gomez en Hudgens. Geweldig gevonden.

Alien lijkt ook heel wat, maar in de laatste act
Spoiler:
blijkt dat ook hij geen reet voorstelt, in het begin van de eerste de beste shootout gaat ie kassie.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 okt 2018, 08:51

Mission Impossible: Fallout

Geweldig. De beste Mission Impossible? Denk het wel. Ietwat slap plot, maar goede suspense actie, goede cast die goed staan te acteren. En ook Cruise is als Ethan Hunt gewoon altijd sterk. Henry Cavill vond ik echter de beste. Baldwin, Bassett etc ook allemaal goed in korte appearances.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

25 okt 2018, 09:18

R-Type schreef:
23 okt 2018, 08:51
Mission Impossible: Fallout

Geweldig. De beste Mission Impossible? Denk het wel. Ietwat slap plot, maar goede suspense actie, goede cast die goed staan te acteren. En ook Cruise is als Ethan Hunt gewoon altijd sterk. Henry Cavill vond ik echter de beste. Baldwin, Bassett etc ook allemaal goed in korte appearances.
Erg goede film inderdaad.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

25 okt 2018, 11:06

Calibre

Zo'n Netflix film, best een spannende eigenlijk. Wel tering cliché met het uitgeholde 'city boys komen in problemen met boerenpummels' idee, maar het wordt goed uitgewerkt. Versnelde hartkloppingen bij een bepaalde scene gegarandeerd.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

26 okt 2018, 06:22

First Man
Damien Chazelle is een wondertje. Weer een zeer goede film van de Whiplash en La La Land regisseur met one hell of a soundtrack. De scene waar Neil op de maan landt is prachtig.
4/5

Niemand in de Stad
Best oké, maar stelt verder vrij weinig voor. Vrij standaard Nederlandse film eigenlijk, verwacht dus weinig diepgang, maar wel veel (vooral mannelijk) naakt en drankgebruik. Het is geen Wij, maar ook geen Leven is Vurrukkulluk, een beetje middenmootje dus.
3/5

Burning
Fantastische film, absoluut meesterwerkje. Iedere shot en scène is zo mooi en het verhaal is zo krachtig. Zeker meerdere kijkbeurten waard.
4.5/5

Madeline's Madeline
Absoluut geen film voor iedereen. Deze film zit heel erg tussen het narratieve en experimentele in. Het 'verhaal/thema' is vrij simpel te volgen, maar de manier hoe er gekozen is om dingen uit te lichten en via repetitie dingen duidelijk te maken deed me heel erg denken aan een aantal experimentele meesterwerkjes uit het verleden. Ook, holy fuck die hoofdrolspeelster. Dit is eigenlijk gewoon een one woman show van 16-jarige Helena Howard, waarvan dit haar eerste (!!!!) filmrol is. Zij is insanely goed hierin, alleen al voor haar zou dit het waard zijn om te kijken.
4.5/5

Hold the Dark
Enigszins teleurstellende film van Jeremy Saulnier, die ik normaal fantastisch vind. Het is nog steeds wel boeiend, maar niet heel echt memorabel zoals een Green Room of Blue Ruin dat wel waren.
3/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

04 nov 2018, 20:36

Dorst (2018)
Ja, ja, ik weet dat Simone Kleinsma een godin is en dat het boek vast een moderne klassieker in het Nederlandse literaire veld is, ofzo. Maar sorry iedereen, deze film was gewoon echt heel erg kut. Niet zomaar een beetje kut, gewoon echt heel erg kut. Niets goeds aan. Wie zijn die mensen die dit hoge cijfers gaven en waarom?
1/5

Moonlight (2016)
"What's a faggot?"
"A faggot is... a word used to make gay people feel bad."
"Am I a faggot?"
"No. You're not a faggot. You can be gay, but you don't have to let nobody call you a faggot."

Eén van de meest belangrijke films van het decennium, meesterwerk!
5/5

Pity (2018)
Een Griekse film in de Yiorgos Lanthimos stijl, wat inhoudt lekker veel gitzwarte humor en over het algemeen een vrij depressieve, doch rustgevende sfeer. Minder sterk uitgewerkt dan Lanthimos' werk, maar toch nog mooi om te kijken.
3.5/5

Gare du Nord (2013)
In essentie heel erg interessante film waarbij het Gare du Nord-station in Parijs eigenlijk het hoofdpersoon is, maar er is naar mijn mening net iets teveel aandacht voor het verhaal. Ik had het interessanter gevonden als deze film veel minimalistischer was.
3/5

Jurassic World (2015)
Blergh...
2/5

Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
Waarom doe ik mijzelf dit aan? Haat ik mezelf zo?
1/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

05 nov 2018, 15:32

Dear Basketball (2017)

Prachtige geanimeerde short, geweldig geschreven. Kobe blijft een legende.
:huillie:

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

05 nov 2018, 22:53

Wesley schreef:
05 nov 2018, 15:32
Dear Basketball (2017)

Prachtige geanimeerde short, geweldig geschreven. Kobe blijft een legende.
En Glen Keane ook wat mij betreft ;)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 nov 2018, 10:21

Jurassic World vond ik nog wel vermakelijk, maar Fallen Kingdom... mijn god wat was dat slecht :lol: De Resident Evil mansion en dat copy -> paste kid was echt tenenkrommend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

06 nov 2018, 11:08

SmartTies schreef:
06 nov 2018, 10:21
Jurassic World vond ik nog wel vermakelijk, maar Fallen Kingdom... mijn god wat was dat slecht :lol: De Resident Evil mansion en dat copy -> paste kid was echt tenenkrommend.
Jurassic World was leuk. Niet goed, leuk. Vermakelijk is een goed woord.
Fallen Kingdom was ook leuk. Zaten een paar goede scenes in (de lava-reveal van die ene dino vond ik heel cool gedaan met het licht steeds) Tot ze van het eiland weggingen. Toen viel de film harder in elkaar dan de structuur van een gebouw nadat er een vliegtuig in crasht.
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten