Megaman |OT| He killed Steve Irwin and then escaped to the sea
06 aug 2018, 15:04
Powered Up is uitstekend, heb het op de PSP gehad en vind ik een van de betere MM games.
Maverick Hunter is ook goed, hij is wat beter gebalanceerd dan het origineel (Sigma heeft minder hitpoints bijv.) en je kunt spelen met Vile. De campaign is ook wat uitgediept met scenes omtrent Sigma, Zero, X enzo.
Maverick Hunter is ook goed, hij is wat beter gebalanceerd dan het origineel (Sigma heeft minder hitpoints bijv.) en je kunt spelen met Vile. De campaign is ook wat uitgediept met scenes omtrent Sigma, Zero, X enzo.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
06 aug 2018, 18:17
Vond de graphics op PSP formaat wel tolerable. Game speelde fijn en was nog best uitdagend.
Mijn sequence is waarschijnlijk
X2
X1
X4
X3
X1 en 4 zijn stuivertje wisselen. 3 zit daar wel een stukje onder.
X2 heeft bovendien de unsung hero, Green biker dude:
pop dem wheelies.
En ja, hij heeft zijn eigen game:
Mijn sequence is waarschijnlijk
X2
X1
X4
X3
X1 en 4 zijn stuivertje wisselen. 3 zit daar wel een stukje onder.
X2 heeft bovendien de unsung hero, Green biker dude:
pop dem wheelies.
En ja, hij heeft zijn eigen game:
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
02 okt 2018, 23:35
Heb hem gekocht.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit, buiten de graphics, charme en sfeer, een van de slechtere Megaman games in de main series is. Ik heb nog maar 1 robot master verslagen, maar het voelt niet echt juist. Ten eerste is de game super frustrerend, de slow mo vertraagt jou ook en is eigenlijk constant nodig. De platform gameplay, maar ook enemies en bosses, vereisen het in principe. Tenzij je enorm snelle reacties hebt. Ik kon eigenlijk de Block man stage al niet halen, omdat je met die kut cooldown zit en zelf ook langzamer loopt. Maar wat blijkt, ik had 1300 bolts bij elkaar gegrind, ging de shop in en kon 6 energy tanks, een slow mo cooldown buff en een perk kopen die jou niet vertraagt tijdens slow mo. Je raad het al, ik haalde het level in 1 go. Super simpel opeens. Dat heeft dus niets te maken met memorizen, skill of wat dan ook wat MM9 wel vereist.
De boss was gewoon kut, zijn projectiles gaan te snel zonder slow mo. En hij heeft een 2e form die helemaal anti Megaman is qua gameplay. En dan nog een 3e form die, wederom, zonder slow mo heel kut is. Maar ja, ik had zat energy tanks. Moest er een stuk of 2, 3 gebruiken.
Veel te lange levels, goedkope platform mechanics en een vervelende boss. En die irritante cilinder miniboss? Die komt 2 keer, en de 2e keer op een conveyor belt, leuk. Dat is mijn eerste indruk. Is ie zo goed als MM9? lol nee.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit, buiten de graphics, charme en sfeer, een van de slechtere Megaman games in de main series is. Ik heb nog maar 1 robot master verslagen, maar het voelt niet echt juist. Ten eerste is de game super frustrerend, de slow mo vertraagt jou ook en is eigenlijk constant nodig. De platform gameplay, maar ook enemies en bosses, vereisen het in principe. Tenzij je enorm snelle reacties hebt. Ik kon eigenlijk de Block man stage al niet halen, omdat je met die kut cooldown zit en zelf ook langzamer loopt. Maar wat blijkt, ik had 1300 bolts bij elkaar gegrind, ging de shop in en kon 6 energy tanks, een slow mo cooldown buff en een perk kopen die jou niet vertraagt tijdens slow mo. Je raad het al, ik haalde het level in 1 go. Super simpel opeens. Dat heeft dus niets te maken met memorizen, skill of wat dan ook wat MM9 wel vereist.
De boss was gewoon kut, zijn projectiles gaan te snel zonder slow mo. En hij heeft een 2e form die helemaal anti Megaman is qua gameplay. En dan nog een 3e form die, wederom, zonder slow mo heel kut is. Maar ja, ik had zat energy tanks. Moest er een stuk of 2, 3 gebruiken.
Veel te lange levels, goedkope platform mechanics en een vervelende boss. En die irritante cilinder miniboss? Die komt 2 keer, en de 2e keer op een conveyor belt, leuk. Dat is mijn eerste indruk. Is ie zo goed als MM9? lol nee.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Newgamessuck
- Berichten: 769
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 21:27
Re: Megaman |OT| He killed Steve Irwin and then escaped to the sea
03 okt 2018, 16:12
Ik ben ook afgeschrikt door de demo. Toen ik hoorde dat deze uitkwam wist ik 100% zeker dat ik jem ging kopen. Een nieuwe megaman!!!
Die demo was zo teleurstellend dat mijn interesse nu 0 is. Mischien ooit in een sale koop ik hem. Maar aangezien er zoveel goede games uitkomen is zelfs die kans klein. Jammer!!!
Die demo was zo teleurstellend dat mijn interesse nu 0 is. Mischien ooit in een sale koop ik hem. Maar aangezien er zoveel goede games uitkomen is zelfs die kans klein. Jammer!!!
03 okt 2018, 17:31
Nee, ik vind het helemaal niks.
Ik heb 3 of 4 stages geprobeerd, het is een en al slow mo gimmick, en checkpoints zetten je heel ver terug. Halverwege Blast Man's stage was ik er gewoon zat van en ben ik gestopt. Van de zomer heb ik nog genoten van de MMX collection, en had ik zin in meer MM.
Platformen voelt meer randomized aan, en enemies verschijnen ook meer random waarschijnlijk omdat het niet scrolled zoals de oude games. Enige mogelijkheid die ik zie is energy tanks grinden en er gewoon doorheen rennen (mede doordat health orbs nauwelijks droppen). Ik heb er gewoon geen zin in om steeds R1 in te drukken voor slow mo om door bepaalde platform sections te komen of bepaalde vijanden te kunnen raken, ik wil lekker platformen en schieten zoals in classic MM. Het nut van die L1 power (double shot) zie ik ook niet in, want slow mo is veel effectiever en quasi verplicht.
MM9 is veel beter. Je bent daar aangewezen op je platform skills en memorization, verdere elementen spelen niet mee. Ik zat in die game ook nooit te grinden geloof ik. Stages hadden een precies goede lengte en checkpoints waren goed geplaatst. Ik genoot echt van die levels, in 11 vind ik ze langdradig en saai.
Ik heb 3 of 4 stages geprobeerd, het is een en al slow mo gimmick, en checkpoints zetten je heel ver terug. Halverwege Blast Man's stage was ik er gewoon zat van en ben ik gestopt. Van de zomer heb ik nog genoten van de MMX collection, en had ik zin in meer MM.
Platformen voelt meer randomized aan, en enemies verschijnen ook meer random waarschijnlijk omdat het niet scrolled zoals de oude games. Enige mogelijkheid die ik zie is energy tanks grinden en er gewoon doorheen rennen (mede doordat health orbs nauwelijks droppen). Ik heb er gewoon geen zin in om steeds R1 in te drukken voor slow mo om door bepaalde platform sections te komen of bepaalde vijanden te kunnen raken, ik wil lekker platformen en schieten zoals in classic MM. Het nut van die L1 power (double shot) zie ik ook niet in, want slow mo is veel effectiever en quasi verplicht.
MM9 is veel beter. Je bent daar aangewezen op je platform skills en memorization, verdere elementen spelen niet mee. Ik zat in die game ook nooit te grinden geloof ik. Stages hadden een precies goede lengte en checkpoints waren goed geplaatst. Ik genoot echt van die levels, in 11 vind ik ze langdradig en saai.
Laatst gewijzigd door R-Type op 03 okt 2018, 17:36, 3 keer totaal gewijzigd.
04 okt 2018, 22:07
Nog een paar bosses te gaan. Ik ga als een speer, de game is eigenlijk veel te makkelijk. En dan stock ik niet eens veel Energy tanks, misschien 1 of 2. Ik gebruik slow mo ook niet. Het is eigenlijk niet nodig, hoewel je dan wel geraakt gaat worden omdat bosses veel sneller zijn dan jou. Je kunt het zonder halen, maar de levels en bosses zijn wel met de feature in gedachten gebouwd. In impact man stage (moeilijkste level by far), zijn die stukken met drill rockets van alle kanten bijna niet te doen zonder die feature.
Power Gear gebruik ik ook niet eigenlijk. Het is alleen handig om mee te kamikazen op sub bosses. Die zijn namelijk allemaal zeer irritant als je ze legit doet en gelukkig binnen 3 seconden te killen met een subweapon powered up. Bijv. die irritante graafmachine in impact man? Gewoon 1 of 2x Block man weapon doen, weg ermee. Die Frogs in Bounce man stage ook, gewoon in vliegen met impact weapon.
Vind hem wel iets beter nu, temeer omdat Fuse Man level en fight bijv. gewoon legit goed classic MM was (doe de laser sections zonder slow mo, het wil echt en voelt goed), en de boss weapons zijn eigenlijk allemaal wel leuk om te gebruiken. Maar het is wel een ongebalanceerde game. Op normal krijg je veel te veel bolts die de game triviaal kunnen maken. Op Hard difficulty dropt echter helemaal niets. De muziek is trouwens ook best wel kut en de game voelt een beetje low budget aan met die uit plaatjes bestaande intro enzo. Het is een beetje leeg en zakelijk allemaal.
Ik weet niet waar ik hem zou plaatsen. Sowieso onder 2, 3, 6, en 9. Ik denk dat ik 8 ook beter vind, heb wel een zwak voor die game, heel sfeervol en vette muziek. 11 is een beetje MM7 tier tbh. Wel zijn de robot masters nu gevarieerder in hun vechtstijl en zelfs als je ze met hun weakness pakt. Ze hadden echter wel iets trager mogen bewegen en die lame ass gear feature eruit.
Power Gear gebruik ik ook niet eigenlijk. Het is alleen handig om mee te kamikazen op sub bosses. Die zijn namelijk allemaal zeer irritant als je ze legit doet en gelukkig binnen 3 seconden te killen met een subweapon powered up. Bijv. die irritante graafmachine in impact man? Gewoon 1 of 2x Block man weapon doen, weg ermee. Die Frogs in Bounce man stage ook, gewoon in vliegen met impact weapon.
Vind hem wel iets beter nu, temeer omdat Fuse Man level en fight bijv. gewoon legit goed classic MM was (doe de laser sections zonder slow mo, het wil echt en voelt goed), en de boss weapons zijn eigenlijk allemaal wel leuk om te gebruiken. Maar het is wel een ongebalanceerde game. Op normal krijg je veel te veel bolts die de game triviaal kunnen maken. Op Hard difficulty dropt echter helemaal niets. De muziek is trouwens ook best wel kut en de game voelt een beetje low budget aan met die uit plaatjes bestaande intro enzo. Het is een beetje leeg en zakelijk allemaal.
Ik weet niet waar ik hem zou plaatsen. Sowieso onder 2, 3, 6, en 9. Ik denk dat ik 8 ook beter vind, heb wel een zwak voor die game, heel sfeervol en vette muziek. 11 is een beetje MM7 tier tbh. Wel zijn de robot masters nu gevarieerder in hun vechtstijl en zelfs als je ze met hun weakness pakt. Ze hadden echter wel iets trager mogen bewegen en die lame ass gear feature eruit.
05 okt 2018, 18:02
uitgespeeld lol.
Dit is denk ik wel de kortste MM ever, op het origineel na (maar die was moeilijker).
Er zijn maar
Mja, geen 29 euro waard (de game is namelijk wel erg kort) maar vond hem gaandeweg wel steeds leuker worden. Bepaalde classic dingen, zoals een normale drop rate voor health en ammo, zijn gated achter upgrades. Zodra je die hebt gekocht is de game vermakelijk. Daarentegen droppen bolts weer veel te veel, als je wilt loop je vrij snel rond met 9 tanks. Plak er toch nog een 7 aan, ondanks wat matige levels (Bounce man, Acid man en Block man stages zijn best wel kut)
Dit is denk ik wel de kortste MM ever, op het origineel na (maar die was moeilijker).
Er zijn maar
Spoiler:
2 echte Wily stages, en die zijn goed, vereisen als vanouds al je wapens en goede platform skills. De 8 robots telt als een hele stage en de Wily fight zelf ook dus lijkt het alsof je weer 4 hebt maar is dus niet zo. Wily zelf is erg makkelijk, maar volgens mij niet zonder slow motion te doen. Hij blijft op het einde in een soort super speed loop en je hebt zonder slow mo nog geen seconde om hem te raken.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
06 okt 2018, 14:03
De game is veel te makkelijk lol. En dan heb ik bewust nooit veel E-tanks gekocht en die 2 bots ook nooit gebruikt, evenals crap als die half damage enzo.
Er zijn wel sections en bosses in de game waarbij je het in principe wel moet gebruiken. Tenzij je het onnodig veel irritanter wilt maken. Het platformen in de laatste levels is super irritant zonder, die bosses ook. .
Wel is het zo dat er veel leuke diepgang is met de wapens. De Tundra blast kan gewoon gebruikt worden voor de firewalls in Torch Man's level. Dat trivialized dergelijke irritante sections. Zo zijn er wel meer. Rush Coil is ook heel useful, Rush Jet niet (helemaal niet meer als je Pile Driver hebt).
Heb de classic collection 1 + 2 trouwens gekocht voor een tientje. MM2 is nog simpeler, deed een paar in random volgorde en versloeg ze met buster.
Maar die NES games op het origineel na spelen nog wel verrassend goed. Bezig met 8 though, heerlijk sfeervol en zalige muziek. Beste classic MM.
Er zijn wel sections en bosses in de game waarbij je het in principe wel moet gebruiken. Tenzij je het onnodig veel irritanter wilt maken. Het platformen in de laatste levels is super irritant zonder, die bosses ook. .
Wel is het zo dat er veel leuke diepgang is met de wapens. De Tundra blast kan gewoon gebruikt worden voor de firewalls in Torch Man's level. Dat trivialized dergelijke irritante sections. Zo zijn er wel meer. Rush Coil is ook heel useful, Rush Jet niet (helemaal niet meer als je Pile Driver hebt).
Heb de classic collection 1 + 2 trouwens gekocht voor een tientje. MM2 is nog simpeler, deed een paar in random volgorde en versloeg ze met buster.
Maar die NES games op het origineel na spelen nog wel verrassend goed. Bezig met 8 though, heerlijk sfeervol en zalige muziek. Beste classic MM.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten