Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 sep 2018, 18:26

Groningen enkeltje KKD Dural?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 sep 2018, 19:18

Ja, dat lijkt er wel op. Ik ben iedere wedstrijd aanwezig geweest, het is een lege bedoening en er zit echt totaal geen muziek in. Euroborg is 3 punten voor zeker 14 ploegen.

We verliezen kansloos van wie dan ook. Hopen dat je Graafschap, NAC en Emmen onder je houdt maar die ploegen scoren allemaal makkelijker. Eerlijk gezegd kan een FC Emmen, met veel afdankers van ons, een coach van ons die te licht werd bevonden tov. Buijs, mij meer bekoren. FC Groningen heeft een verlies van 3 miljoen dus er zal ook weinig mogelijk zijn. Je levert als het ware een matige spits als Van Weert in, voor een Pohl die er 3 scoort in Denemarken. Met Veldwijk, Van Weert en Idrissi (Die veel te weinig kansen kreeg hier, geweldige speler), lever je simpel gezegd 20 goals in en daar krijg je kut voor terug. 1 miljoen voor Chabot, hoe dan? Koop liever een Gustafsson die er 10 maakt.

In feite heb je een onervaren TM (Ron Jans) een onervaren trainer uit de derde divisie (Buijs) en een selectie zonder routine of leider. Waarvan Padt geen aanvoerder meer is en gare dingen in de trein heeft uitgehaald. Dat reken ik het beleid aan. Het is sinds het vertrek van Jans als coach structureel slechter gegaan op scouting en technisch gebied met de onverwachte bekerwinst als hoogtepunt. Ik zie inderdaad een 2e Twente hier. Maar vergeet niet dat die nog werken met ca. 20 miljoen, wij met 15. Het wordt overleven met NAC, Emmen en De Graafschap, Fortuna allicht. Maar ik vond ons de op 1 na slechtste (op De Graafschap na, daar wonnen dan ook).

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 sep 2018, 19:44

Ik lees ook Jans en Nijland ook veld opkomen en of achter dugout zit.... Daar word je toch alleen maar nog nerveuzer van? Snap ook niet dat die Mattias Sammer gewoon jaren op bank zat als TD bij Bayern, toch nergens voor nodig?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 sep 2018, 19:57

Dat doet Jans sinds hij TM is, en dergelijke dingen worden vooral uitgelicht als het minder gaat. Hij claimt er niets mee te bedoelen, ambieert voorlopig geen positie als veldtrainer. Zou ik ook niet willen met deze selectie.

Maar als TM maakt hij wel veel beginnersfouten wat logisch is, zoals Buijs beginnersfouten maakt als trainer. Doe dat echter liever op een lager niveau want dit is niks.

De club wil inzetten op eigen jeugd met dat topsport centrum enzo, maar die jeugd speelt derde divisie dus ik zie het nut voorlopig niet zo. De top 6 van de KKD is niet bepaald slecht (NEC, Twente, Sparta enzo), kom je in de playoffs dan zie ik het vrij somber in.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

27 sep 2018, 21:22

R-Type schreef:
27 sep 2018, 19:18
Ja, dat lijkt er wel op. Ik ben iedere wedstrijd aanwezig geweest, het is een lege bedoening en er zit echt totaal geen muziek in. Euroborg is 3 punten voor zeker 14 ploegen.
Euroborg? Je bedoelt zeker het Hitachi Capital Mobility Stadion!
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 sep 2018, 21:55

Ja, hoe het nu ook heet.

Voor mij is het Oosterpark het enige stadion. Hitachi of whatever is van buiten net een soort bunker die misschien nuttig is bij een derde wereldoorlog. Van binnen is het ook een soort spookhuis, helemaal nu. Waar is die oude sfeer van indrinken en dan lopen door de woonwijk naar een potje voetbal. Ik snap dat het niet rendabel meer is, en onveilig bovendien... maar die echte voetbalsfeer mis ik wel. Het is nu een dagje uit, net als een filmpje pakken, dat soort volk zit er ook. Blijft ook direct weg in mindere tijden of een druppel regen.

Maar vooral, waar zijn die fucking vechters in het veld? Wij hadden altijd kerels, cultfiguren als Martin Drent, Jan van Dijk, Erik Nevland, Michael de Leeuw, Atteveld en weet ik wie nog meer. Wat staat er nu? Anonieme voetballertjes. Ritsu Doan is een speler met potentie, maar die moet wel echte opruimers achter zich hebben. Met dit soort lichtgewichten achter zich verzuipt ie. Dat is dus kapitaalvernietiging want veel winst ga je er dadelijk niet op maken.

Waarom halen we zo'n Tim Handwerker. Wat ik zie is een matigere versie van Amir Absalem die er al rondloopt. Chabot, heeft een miljoen gekost. Ik snap wel dat ze verwachtten dat Memisevic weg zou gaan, maar vang eerst het verlies aan goals op. Dan heb je zo'n Drost, die konden we vorig jaar nog verkopen, maar nee ze wilden het na 3 jaar nog een jaar met hem aanzien... en liep na wat klagen gratis weg. Van Weert speelt 1x niet, klaagt en wordt geruild voor een of andere pannenkoek van KKD niveau. Lekker beleid dan. Degradatie zou bijna op zijn plaats zijn.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re: Re:

27 sep 2018, 23:58

The Great Volunteer schreef:
27 sep 2018, 17:19
Rolfgang schreef:
27 sep 2018, 12:05
Sinds wanneer is Isco een kneusje?
Nu al 2 weken geleden roept Ronaldo niet gemist wordt terwijl klaar blijkelijk wel geval is en je alleen nog maar van zwakke tegenstanders gewonnen hebt. Sowieso niet erg respectvol zo praten over beste speler van Real Madrid iig van laatste 8 jaar... Meer doelpunten gemaakt voor de club dan duels gespeeld :.| XD
Vind het ook een beetje makkelijk om te zeggen dat het met Ronaldo erbij wel allemaal soepel zou lopen. Ook zonder Ronaldo heeft Real genoeg talent om van bijna elke ploeg ter wereld te winnen.

Bovendien hebben ze een nieuwe coach wat het ook allemaal niet makkelijker maakt. En laten we niet vergeten dat voor Zidane het Ronaldo tijdperk bij Real redelijk teleurstellend was.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re: Re:

27 sep 2018, 23:58

The Great Volunteer schreef:
27 sep 2018, 17:19
Rolfgang schreef:
27 sep 2018, 12:05
Sinds wanneer is Isco een kneusje?
Nu al 2 weken geleden roept Ronaldo niet gemist wordt terwijl klaar blijkelijk wel geval is en je alleen nog maar van zwakke tegenstanders gewonnen hebt. Sowieso niet erg respectvol zo praten over beste speler van Real Madrid iig van laatste 8 jaar... Meer doelpunten gemaakt voor de club dan duels gespeeld :.| XD
Vind het ook een beetje makkelijk om te zeggen dat het met Ronaldo erbij wel allemaal soepel zou lopen. Ook zonder Ronaldo heeft Real genoeg talent om van bijna elke ploeg ter wereld te winnen.

Bovendien hebben ze een nieuwe coach wat het ook allemaal niet makkelijker maakt. En laten we niet vergeten dat voor Zidane het Ronaldo tijdperk bij Real redelijk teleurstellend was.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

28 sep 2018, 10:15

Real had gewoon flink moeten inkopen natuurlijk na het vertrek van Ronaldo. Mbappé, Icardi, Hazard.. twee van die 3 hadden moeten komen. Snap niet waarom Real zo slaapt op de transfermarkt tegenwoordig. Barca is de koopclub van Spanje geworden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 sep 2018, 11:08

Real wil een dubbelslag maken en dat gaat ze 400 miljoen kosten. Ik zou het niet doen. We zien die 2 bij PSG spelen en die spelen hun eigen wedstrijd. Wat moet je sowieso met 2 sterren. Haal dan alleen Mbappe. Die Neymar sowieso niet, heeft een Barca verleden, is al wat ouder en is een enorme jankbek.

Real heeft best wat laten gaan he. Ronaldo, Kovacic, Theo... en Modric wilde eigenlijk ook al weg. Ze moeten doorselecteren maar er komt niet veel door. Mayoral is te licht, Vazquez eigenlijk ook. Ze hebben niet zo'n heel brede selectie meer. Wel is het zo dat Bale en Benzema beter spelen nu Ronaldo weg is, maar dat is natuurlijk niet genoeg. Ramos en Marcelo worden een jaartje ouder, en Toni Kroos is niet meer wat hij ooit was. Die ploeg heeft nieuw elan nodig. Die laatste CL wonnen ze door een goede eindfase, en wat arbitraal geluk. Vorig seizoen stonden ze er in de eerste helft zeer beroerd voor.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 sep 2018, 12:13

Ik houd er nog steeds voor iig 15% rekening mee ze CL weer winnen maar hoop van niet...

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

28 sep 2018, 12:17

Hazard had naar Real Madrid gemoeten. Heeft de juiste mentaliteit en de wereldklasse die Neymar heeft. Maar ik zou het ook begrijpen als ze Neymar gaan aantrekken bijvoorbeeld om zo een commerciële slag te maken, daar hebben ze namelijk ook veel verloren met de transfer van Ronaldo.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

28 sep 2018, 12:48

Ben benieuwd of Neymar zo'n commercieel succes zou worden. Ondertussen haat de hele wereld hem, inclusief Brazilianen. Zij zagen het afgelopen WK als de kans voor Neymar om Brazilië wat glorie te brengen. In plaats daarvan bracht hij ze schaamte en vernedering met dat bizarre theater en rollen over de grond, presteerde voor geen kut.

De Real fans zouden zich ook afzetten tegen die transfer, mede door het Barca verleden. Hazard en Mbappe zijn veel gewilder en met name die laatste is meer toekomstbestendig dan Neymar.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 sep 2018, 15:52

Brazilianen zijn heus niet klaar met Neymar das hun God. Die zouden hem nog 10x pijpen per dag als ze kans zouden krijgen...

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

29 sep 2018, 12:47

Doe geen random uitspraken over stuff waar je niets van af weet.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

29 sep 2018, 13:09

West Ham 3-1 voor tegen Man United.

Buckle up voor de persconferentie van Mourinho :D

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

29 sep 2018, 13:13

Wapper schreef:
29 sep 2018, 12:47
Doe geen random uitspraken over stuff waar je niets van af weet.
Geef betrouwbare bron dan groot deel van Braziliaanse volk klaar is met Neymar ;) ;)?

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

29 sep 2018, 15:18

Mourinho moet asap weg daar. Terug naar Portugal of Italië zou hem passen. United is een fucking lekke roeiboot zonder roeispaan waar alle gaten gedicht zijn met geldbiljetten. Ze hebben sinds Sir Alex weg is nooit meer de tijd genomen om een coherent team te smeden en te gaan bouwen aan succes. Alle grote aankopen waren vooral voor commercieel belang, alles om maar de grotere club te blijven. Het meest schrijnende effect is nog dat ze inflatie voor zichzelf hebben gecreëerd te zien bij deze aankopen:

Fred 60 mln.
Lindelöf 35 mln
Schneiderlin 35 mln
Shaw 38 mln
Dalot 22 mln

Van Gaal en Mourinho zijn allebei fantastische coaches, maar hoe manage je in godsnaam een stel diva's zonder synergie die daar zitten niet mentaal sterk genoeg zijn? Alle aankopen zijn ook zo voorspelbaar geweest. Als Mourinho met zijn CV verkondigt dat zijn tweede plek vorig seizoen zijn beste prestatie tot nu toe is geloof ik dat direct.

Overigens Barca en Pique zijn lachwekkend bezig. Geen Messi en Busquets.

"Nee we zijn niet Messi-afhankelijk!"

En hem vervolgens niet opstellen tegen Bilbao thuis. Buiten het feit dat Messi Bilbao altijd in zijn eentje sloopt zie je dat Barca zonder Messi niet eens weet waar het moet beginnen op de helft van de tegenpartij. Dat is bijna net zo naïef als uit bij PSV geen centrale verdedigers opstellen. Gaat wat worden als Messi straks ècht gaat declinen over een jaar of 2-3.

Verder wel veel vette wedstrijden vandaag.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

30 sep 2018, 11:55

Uhm, zou iets beter opletten als ik jou was lol. Barcelona heeft de afgelopen 3 wedstrijden in de Liga niet gewonnen, waarvan 2 met Messi in de basis. Gelijk gespeeld tegen Girona en Bilbao, verloren tegen Leganes. Tegen Leganes en Girona stond Messi de hele wedstrijd op het veld. Tegen Bilbao erin gekomen in de 55e minuut. Oftewel: Messi speelde 215 van de 270 minuten in die 3 wedstrijden waarin niet gewonnen werd.

Met of zonder hem, Barcelona is gewoon ff de weg kwijt in La Liga. Daar kan hij niets aan veranderen. Messi is geen speler die een team uit vorm de weg vooruit kan leiden. Messi draait enorm goed wanneer het team goed draait, het is geen drager in slechtere tijden. Pijnlijk duidelijk bij Argentinië ook dit WK. Lekker het koppie laten hangen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 sep 2018, 12:32

Precies wat ik dacht en dan stoer doen naar mij :')

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

30 sep 2018, 12:47

...maar je hebt niks gezegd over Messi?
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

30 sep 2018, 12:59

Rolfgang schreef:
30 sep 2018, 12:47
...maar je hebt niks gezegd over Messi?
Wapper zei ik niet moet praten over dingen waar geen verstand van heb namelijk Neymar volgens hem. Ik vraag hem vervolgens om bronnen waar staat dat Braziliaanse fans en inwoners klaar zijn met Neymar en dat negeerd hij

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

30 sep 2018, 13:13

Ah, op die manier.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

30 sep 2018, 13:21

@ Wapper, slechte vorm kan elke club overkomen. Real Madrid heeft nou ook niet heel indrukwekkend gespeeld in diezelfde periode maar stellen wel nog steeds alle sterkhouders op. Messi neemt Barcelona niet op sleeptouw, maar geen Busquets en Messi tegen Bilbao is gewoon naïef. Overigens heeft Messi tegen Bilbao twee keer op de paal geschoten en een assist geleverd, dus ik zou niet zeggen dat hij onzichtbaar is.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 sep 2018, 14:21

Als Alaves vandaag wint bij Levante staan ze minimaal gedeelte 1e. Vind wel leuk om zien eigenlijk zowel Barca als Real struggle in LA Liga houdt ze ook scherp voor CL. Zijn voor als nog 6 teams die meedoen voor plek 1 uiteraard gaan er veel afvallen maar hoe langer ze bij blijven hoe beter imo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten