Dragon Quest XI - Echoes of an Elusive Age

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

05 sep 2018, 17:02

Heb er best wel wat tijd ingepompt, heb die orb teruggehaald. Pittig wel op die hardmode, was daar even lastig met die griffons maar mijn partymember zijn sleep stab is awesome. Ga 'm op een zijspoor parkeren nu, 2 jrpg's binnen 6 maanden trek ik gewoon niet. Kan geen grasland, town of koning meer verdragen voorlopig. :voldaan:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2018, 17:08

Heb hem nu even gespeeld, op basis van het eerste uur is het echt een fantastische JRPG. Ik speel ook Draconian mode met sterkere enemies.

Dit is eigenlijk wat al die has-beens als NNK2 en FFXV hadden moeten zijn. De charme druipt van het scherm, de gameplay is spot on, de VA is bijzonder goed en het battlen is lekker old school. Ben blij dat ik NNK2 niet heb gespeeld, dat ga ik nu al helemaal nooit meer doen.

De game is wel picky met namen, mijn eigen voornaam werkt niet eens (Robert, zit toch geen foul language in ofzo).

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 sep 2018, 17:16

Probeer Gewoon Robert

Afbeelding

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

05 sep 2018, 17:20

Deze game <3 <3 <3 ik heb hem nog maar voor 6 uur en 30 minuten gespeeld maar ben nu al verliefd op deze game. Traditioneel J-RPG geen spat veranderd ten opzichte van DQ VIII ( laatste game die ik heb gespeeld uit de serie) en ik heb nu echt het idee dat ik in een anime rond loop (dit is echt de mooiste cel-shaded gfx die ik ooit heb gezien)

Ohja en het moment dat ik
Spoiler:
King Gero... Eh Carnelian zag had ik gelijk door dat hij niet zo blij is met de komst van de Luminary

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2018, 18:54

DQ XI is ook mijn eerste sinds VIII, aangezien ik voornamelijk op consoles speel.

Het is wel lastig eigenlijk. Ik probeer zoveel mogelijk te battlen maar op een gegeven moment zijn je curatives op en statues healen je niet (campfires wel). Het is ook niet altijd even duidelijk waar sidequest objectives zich bevinden. Maar het loont om rooftops af te struinen, ligt veel loot. Toch voelt stronger enemies wel goed, volgens mij on par met DQ VIII difficulty.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

05 sep 2018, 19:25

Ik moest niet echt grinden (6-7u gespeeld dacht ik) maar ik heb wel zo'n pre-order bonus waardoor ik na elke turn een paar HP/MP bij krijg. :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2018, 20:18

Ik heb geen DLC gebruikt. Heb inmiddels Heal spell en een party member. Die moet je eerst zelf op Follow orders zetten om hem te kunnen controllen. Geen idee of dit ook zo in oude games ging.

Moest wel lachen om die Derk. Die gast
Spoiler:
zegt doodleuk dat hij Erik niet verneukt heeft maar juist heeft geholpen door met zijn rijkdom guards te blijven omkopen. En blijkbaar is het ook zo, Erik kon daardoor ongestoord een gat onder de prison cell graven lol.
Deze game curb stomped 99% van de andere hedendaagse RPG's. Vergelijk dit met de zielloze interface en open world van een FFXV bijvoorbeeld. DQ is momenteel lichtjaren beter. Ik kan de controller nauwelijks neerleggen, heb er nu 4 uur inzitten.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

05 sep 2018, 21:41

Shenmue3 schreef:
04 sep 2018, 19:07
Mainquest is volledig VA en nog best goed ook.
Ik kijk er wel naar uit om een vergelijk te maken met NNK2 want qua structuur lijken ze wel op elkaar tot nu toe, behalve dat je hier een awesome overworld hebt in 3D (denk BoTW) en niet die chibi shit met die skirmishes en mobile townbuidling. :P
...en party members die ook echt likeable zijn versus zielloze idioten.

...en een hoofdplot dat onderhoudend weet te zijn (en later nog beter schijnt te worden) versus doodvervelend saai.

...en waar elke zij-activiteit ook nog echt iets weet toe te voegen versus dat het bezigheidstherapie is.

...en ga zo maar door. Man NNK2 was kut.

Ik ben de game ook al een paar dagen aan het spelen, en ik begin hem steeds leuker te vinden. Het begint weliswaar wat langzaam, maar zodra het oppikt worden de dungeons leuker, zijn de gevechten toffer (die finishing moves ook) en zit ik telkens weer vooruit te kijken naar welke volgende plek ik ga bezoeken. Nu kijken of ie Octopath van de troon kan stoten dit jaar als het op oldschool-RPG's aankomt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 sep 2018, 15:46

Tot zover is het echt geweldig. En ben blij dat ik Draconian speel. Het is geen cakewalk, als ik nonchalant ben en een dungeon in ga zonder curatives te stocken ga ik het niet halen. Die items kosten haast geen fuck dus stock zoveel mogelijk in de bag en over de characters. Gear kopen, craften en upgraden is ook een must so far. De game straft mijn luiheid af, moet steeds up to snuff zijn en niet teveel battles ontwijken. Maar echt veel grinden hoef ik niet, soms een leveltje voordat ik een dungeon enter. Die 2 gasten in Kingsbarrow vielen gemakkelijk. Poison strike van Erik is echt fucking handig so far.

Het voelt relatief gebalanceerd zo, ik denk niet dat ik hem omlaag ga zetten.

Enige nadeel vind ik de muziek, het is niet zo midi als ik eerst dacht maar die overworld tune ben ik inmiddels wel beu.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

10 sep 2018, 07:50

R-Type schreef:
09 sep 2018, 15:46
Enige nadeel vind ik de muziek, het is niet zo midi als ik eerst dacht maar die overworld tune ben ik inmiddels wel beu.
De muziek vind ik zelf ook maar matig. Ik kan me allerhande deuntjes uit DQVIII nog goed herinneren, bijvoorbeeld, maar bij deze blijft er geen enkele hangen. Dat is in ieder geval aspect numero één waarbij het van Octopath verliest.

Ik zit zelf weer wat uurtjes verder en heb nu een volledige party. Ik speel zelf geen draconian, dus de game is niet bijster moeilijk (al gaf de vorige grote baas me best problemen) maar ik speel de game in combinatie met Valkyria Chronicles 4 waarbij ik constant zit te stressen, dus daar heb ik geen grote problemen mee. En damn, de wereld ziet er goed uit. Vooral kleine foefjes vallen me eigenlijk op - de textures op de huid van de vijanden, de glans op leren armor en dergelijke, het vele natuurschoon etc en in combinatie met de stijl vormt het echt een van de mooiste games die ik dit jaar nog heb gespeeld. En nu ik vrijer over de wereld kan bewegen en steeds meer mounts tegenkomt wordt het avonturiersgevoel alleen maar sterker - dit is zeker een game waarbij ik elke keer moeite heb om me weer los te trekken.

En Sylvando is freaking hilarisch.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

10 sep 2018, 09:52

Toch nog wat verder gespeeld, moet volgens mij de eerste echte boss nog krijgen in de desert nu of beschouwen ze Jarvis ook als eentje? Daar had ik geen last mee.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 sep 2018, 10:23

Jarvis is overduidelijk een boss en was erg makkelijk, ook door de invincibility van je 2 guest members. Die gast had wel toffe VA voor iemand met zo'n korte rol.

Sowieso, de naam van die dungeon, Cryptic Crypt.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

10 sep 2018, 12:10

Ik zit er nu bijna 31 uur in en ik vind het echt fantastisch. Verhaal tot nu toe geweldig, gameplay is perfect, GFX zijn ook echt top notch, voice acting ook heel erg goed (al zijn niet alle npc's geweldig gedaan) en enige minpunt is de muziek maar dat staat DQ XI niet in de weg om m'n favoriete J-RPG te gaan worden sinds final fantasy viii.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

10 sep 2018, 13:23

Rick Raptor schreef:
10 sep 2018, 07:50
R-Type schreef:
09 sep 2018, 15:46
Enige nadeel vind ik de muziek, het is niet zo midi als ik eerst dacht maar die overworld tune ben ik inmiddels wel beu.
De muziek vind ik zelf ook maar matig. Ik kan me allerhande deuntjes uit DQVIII nog goed herinneren, bijvoorbeeld, maar bij deze blijft er geen enkele hangen. Dat is in ieder geval aspect numero één waarbij het van Octopath verliest.

Ik zit zelf weer wat uurtjes verder en heb nu een volledige party. Ik speel zelf geen draconian, dus de game is niet bijster moeilijk (al gaf de vorige grote baas me best problemen) maar ik speel de game in combinatie met Valkyria Chronicles 4 waarbij ik constant zit te stressen, dus daar heb ik geen grote problemen mee. En damn, de wereld ziet er goed uit. Vooral kleine foefjes vallen me eigenlijk op - de textures op de huid van de vijanden, de glans op leren armor en dergelijke, het vele natuurschoon etc en in combinatie met de stijl vormt het echt een van de mooiste games die ik dit jaar nog heb gespeeld. En nu ik vrijer over de wereld kan bewegen en steeds meer mounts tegenkomt wordt het avonturiersgevoel alleen maar sterker - dit is zeker een game waarbij ik elke keer moeite heb om me weer los te trekken.

En Sylvando is freaking hilarisch.
Het meest onder de indruk ben ik van de verticaliteit en detail van de steden. Beetje zoeken en platform gamen wordt echt beloond met goede loot, recepies of coins die je voor goed geld kunt verkopen. Bij die ghetto onder de eerste stad kun je bovenaan ook een gast vinden die een shortcut opent en er liggen items. Huisjes zijn ook best wel ziek gedetailleerd.

Vijanden zijn inderdaad leuk gedetailleerd. Vind de monster mounts ook wel tof, de dungeons hebben vaak pathways of hidden spots waarvoor ze nodig zijn.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

11 sep 2018, 16:52

Het maakt mij niet uit dat de muziek Midi is, maar ik vind de tracks gewoon allemaal zo matig als wat. Soms past ook niet bij de scenes. Het is alsof op alle aspecten er flinke innovaties zijn geweest, maar die muziek is compleet vastgeroest in oude gewoonten. Die vent moet nodig met pensioen.

Sowieso heb ik de muziek in DQ nooit echt bijzonder gevonden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 sep 2018, 16:57

Hij is voor een derde eigenaar van de serie net als Horii en Toriyama. Je moet hopen dat ie doodgaat ofzo, het is toch maar een holocaust ontkenner en bigot.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

11 sep 2018, 17:05

87 is nog jong daar. :lol:
En dan zal zijn zooi wel geregeld worden door erfgenamen dus maak je geen illusies. Muziek stoort me niet, ik had napster kwaliteit verwacht na al dat gejank maar het zijn gewoon matige achtergrond deuntjes wat mij betreft.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 sep 2018, 19:00

wauw deze game is echt grandioos, een van de beste RPG's die ik heb mogen spelen. Ben nu 50 uur onderweg en ik denk dat de finale niet ver meer is, misschien nog een uur of 10, 15.

Zo zonde van die muziek. Er zitten verrassend duistere scenes in de game en het verhaal is echt niet zo voorspelbaar en eendimensionaal als ik eerst dacht. Je ziet twists wel aankomen maar toch zit er nog behoorlijk character building in. De muziek echter ruineert vrij emotionele scenes bijna volledig. En die overworld theme can die in a fire. Denk je na het eerste gebied nog dat je wel een andere voor je kiezen krijgt... well no.

Heb de difficulty na een uur of 20 teruggeschaald. Draconian is heel tactisch, en zeker wel te managen nadat je revive en meer healers krijgt, maar random mobs duren gewoon te lang en je loopt constant te healen of debuffen (wat de helft van de tijd niet sticked, net als escapen). Daarnaast moet je wel grinden om tenminste op het level van je guest chars te komen. Nu op Normal is het overwegend simpel, maar ik grind niet meer en sommige bosses tijdens de 2e helft zijn toch nog flink lastig. Ook op Normal moet je buffen, debuffen en je health redelijk in check houden. Maar belangrijker, het is een heerlijk avontuur. Craften is ook geweldig en items zijn niet moeilijk te krijgen (de map en item encyclopedia geeft ze zelfs voor je aan). De character exclusieve armor sets zijn ook tof.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

18 sep 2018, 19:12

Ik vind de difficulty heerlijk, ben toch blijven spelen want het is net interessant genoeg om te blijven verder kijken. :P
Heb net mijn full party, en ja ik word soms gewiped maar nooit meer dan 1 keer voorlopig en dan ligt het aan mijn overmoedigheid, die spin was wel een insane batlle met deaths, revives, attacks waar ik nog 1 of 2 HP over had. I like it. :voldaan:

Spider-Man kan wachten, heeft nog een paar patches nodig ook zo te zien met al die pauperglitches.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

18 sep 2018, 19:56

Ik zit er nu 69 uur in en ben net op punt dat
Spoiler:
je je vliegend vervoer krijgt
Ik heb het idee dat ik echt extreem lang eind te gaan gebruiken. Maar dat is totaal niet erg want ik geniet er echt zwaar van (laatste J-RPG die mij zo liet genieten was Final Fantasy VIII)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 sep 2018, 21:06

De game is groot. Ik heb tot nu toe wel alle side quests gedaan en veel gecraft maar ik denk dat zelfs als je relatief snel van goal naar goal speelt toch nog 50+ uren bezig bent.

Het is ook heerlijk dat je vrij snel kunt Zoomen (warpen) naar alle camps die je hebt unlocked. En als je die quests wilt halen waarin je bepaalde Pep team attacks moet doen, zet de pepped character op de reservebank, dan houdt ie zijn status vast. Zodra de andere Pepped is zoom je naar je doelwit en doe je de attack.

Vind de Monster mounts ook wel leuk, het maakt sommige dungeons en gebieden verticaal. En je kunt op de map veel plaatsen bereiken waar je normaal niet kunt komen, vooral met die wespen.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

20 sep 2018, 12:56

Hmm, geen idee hoe ik die Giant Squid moet aanpakken, veegt me gewoon weg met physical attacks. Ben niet echt underpowered dacht ik want met mobs op open zee heb ik weinig problemen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 sep 2018, 15:09

Er is een trucje, dat wist ik ook niet toen ik hem verloeg, dat er een Kanon op Lololulu staat die je kunt gebruiken. Ik weet niet in hoeverre het hem verzwakt maar het zit er niet voor niets.

Die squid is anders heel moelijk inderdaad. Je moet sowieso Sap blijven sticken, en Decelerate.

Met Erik begin je sleep stab te doen, en met Jade de tentacles knock out slaan. Dan persecutter met Erik.

Serena moet Kabuff en Hymn of Ice blijven houden. Respec Sylvando naar Hustle Dance als je die niet hebt, is een multi heal. Zonder dat verlies je teveel turns aan individueel healen. Veronica doet magic buff en Bang. Die tentacles komen op een gegeven moment niet weer terug.

Zo ongeveer heb ik hem gehaald. Je kunt altijd respeccen wat wel cool is.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

20 sep 2018, 18:48

Gisteren na 77,5 uur het verhaal van Dragon Quest XI uitgespeeld. Nu bezig met de post game quests
Spoiler:
en bezig met de voorbereiding om de ultieme eindbaas te verslaan

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

Re:

22 sep 2018, 15:11

R-Type schreef:
20 sep 2018, 15:09
Er is een trucje, dat wist ik ook niet toen ik hem verloeg, dat er een Kanon op Lololulu staat die je kunt gebruiken. Ik weet niet in hoeverre het hem verzwakt maar het zit er niet voor niets.

Die squid is anders heel moelijk inderdaad. Je moet sowieso Sap blijven sticken, en Decelerate.

Met Erik begin je sleep stab te doen, en met Jade de tentacles knock out slaan. Dan persecutter met Erik.

Serena moet Kabuff en Hymn of Ice blijven houden. Respec Sylvando naar Hustle Dance als je die niet hebt, is een multi heal. Zonder dat verlies je teveel turns aan individueel healen. Veronica doet magic buff en Bang. Die tentacles komen op een gegeven moment niet weer terug.

Zo ongeveer heb ik hem gehaald. Je kunt altijd respeccen wat wel cool is.
Dural kent zijn shit wel. :voldaan:
Sylvano respeccen was simpelweg de key to victory, moest zelfs geen (de)buffs gebruiken. Hij, de hero, Jade en Veronica Bang en geen enkel probleem, die multiheal kon alles opvangen waar het anders bijna onmogelijk is inderdaad als je elke turn moet healen. Gebruikte die dude eigenlijk niet, had hem één of andere waardeloze whip gegeven en had er dus niet veel aan. Oh en dat kanon doet geen fuck behalve de eerste turn dat ding confusen lol.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten