Megaman |OT| He killed Steve Irwin and then escaped to the sea

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Megaman |OT| He killed Steve Irwin and then escaped to the sea

26 jul 2018, 19:31

Mega Man, known as Rockman (ロックマン Rokkuman) in Japan, is a video game franchise created by Capcom, starring the robot character Mega Man, or one of his many counterparts. Mega Man, released for the Nintendo Entertainment System in 1987, was the first in a series of over 50 games on multiple systems. By March 2015, the series had sold about thirty million copies worldwide.[1]

The classic Mega Man series consists of ten main games, a spin-off, Mega Man & Bass, as well as all Game Boy, Sega Genesis, Sega Game Gear and other console games featuring the original design of Mega Man. The classic series is considered to be the origin of the story, with Mega Man being the first installment, and continuing with ten direct sequels. Chronologically after Mega Man 8 comes Mega Man & Bass, followed by Mega Man 9 and Mega Man 10.

Although the classic series has yet to reach an ending, the storyline shifts to the Mega Man X series, followed by the Mega Man Zero series, Mega Man ZX and Mega Man Legends. Although it is confirmed that the Legends series takes place sometime in the distant future after the ZX series, there is an uncertain amount of time as to when it actually takes place. All series follow one continuous timeline except for Mega Man Battle Network and Mega Man Star Force, which exist in an alternate universe (one in which network technology flourished instead of robotics technology), with Star Force occurring two centuries after the Battle Network series.[2]

The official source book Rockman Perfect Memories outlines the Classic, X, and Legends series and makes mention of the Battle Network and Zero series (which were fairly new at the time of the book's publication). While the ZX and Star Force series were not yet conceived when the source book was published, Capcom is explicit within the games themselves regarding their placement in the timeline(s).
Afbeelding

Megaman X Legacy collection volume 1 en 2 zijn net uit op alle systemen.

Volume 1 = Megaman X1, X2, X3, X4 aka helemaal de moeite waard
Volume 2 = X5 (eew), X6 (bah), X7 (lol), X8 (okay)

Ik heb Collection 1 gekocht, al heb ik de originele trilogie ook op de SNES classic. Maar goed, X4 is ook erg dik en de extras zijn de moeite waard. Collection 2 koop ik on sale.

X4 stage select music is fukking baas:



En dan komt Megaman 11 ook nog later dit jaar, daar kan ik al helemaal niet op wachten,



Want het ziet er gruwelijk uit.

De blue bomber is back bitches.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 jul 2018, 20:01

Nice baas! Heb de X collectie ook maar nog niet kunnen checken. Voor de X1X natuurlijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jul 2018, 20:55

X4 is de bom!

Mijn favorieten zullen altijd X1 en 2 blijven, maar ben toch weer eerst X4 gaan spelen. Vooral met Zero is ie zo heerlijk, vond ik altijd al leuker dan met X zelf. Er zijn niet echt weaknesses met Zero, komt meer op skill aan. Heb Jet Stingray en Web Spider down.

En die muziek, vrijwel iedere track in die game is A+

Storm Owl
Jet Stingray

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 jul 2018, 17:34

De X-PSX delen nooit gespeeld dus ik ben benieuwd. Van de MMLC2 heb ik enkel 8 uitgespeeld dacht ik, 7 en Bass(zit er niet bij lolz) heb ik altijd whack gevonden. Hield niet van de nieuwe feel. 9 is een classic maar 10 kon me niet boeien.

11 lijkt weer echt de shit te worden!

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

27 jul 2018, 18:11

Nooit gespeeld, het lijkt wel metroid maar dan goed.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 jul 2018, 18:52

Afbeelding

Meng, jij speelde echt alleen maar sega shit zeker.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

27 jul 2018, 20:19

Ik wil de Megaman collecties graag kopen, maar Capcom zijn als stel aangieren download codes aan het toevoegen i.p.v. een tweede cartridge (of alle games op één cart). Dus nog altijd niet gekocht :(

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 jul 2018, 21:52

Je hebt eigenlijk genoeg aan de eerste. X1 t/m X4 zijn de beste by far. Toch zit ik er wel over te denken om 2 nu ook te kopen, voor de volledigheid. En X8 heb ik niet kunnen afronden omdat ik mijn Ps2 toen dumpte, was een redelijke game. X5 vond ik ruk (veel te frustrerend ook, niet heel veel tijd gegeven tbh) maar wordt nu vaak boven X3 geplaatst. X6 en X7 though, fucking dumpster fire.

Nadeel aan zo'n collectie is, ik loop overal maar wat aan te kutten. X4 heb ik voorlopig weer gedropped voor X2. Maar die ga ik wel uitspelen, ben ook al op de helft en heb alle armor upgrades al en een Zero part.
Gewoon Arno schreef:
27 jul 2018, 17:34
De X-PSX delen nooit gespeeld dus ik ben benieuwd. Van de MMLC2 heb ik enkel 8 uitgespeeld dacht ik, 7 en Bass(zit er niet bij lolz) heb ik altijd whack gevonden. Hield niet van de nieuwe feel. 9 is een classic maar 10 kon me niet boeien.

11 lijkt weer echt de shit te worden!
1 t/m 6 heb ik onderhand wel gezien, te archaïsch ook. Had de eerste 3 op de NES toen ze nog nieuw waren, dat is wel even geleden lol.

7 is matig. 8 heb ik op PS1 en/of Saturn uitgespeeld en was nogal kinderachtig. Bass is ook niet heel geweldig. 9 was terugkeer naar oude 8-bit shit maar wel goed. 10 was echter weer meh.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

28 jul 2018, 08:23

Die X collection beide op 1 disc of zitten daar download codes bij?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

28 jul 2018, 09:10

Staat op twee discs.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

28 jul 2018, 09:32

Ok thanks dan moet ik die binnenkort maar even bestellen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 jul 2018, 10:49

Ik had de gehele X collectie digitaal gepre-ordered. X3 blijft nog steeds mijn favoriet. That music


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jul 2018, 11:09

Switch versie is volgens mij 1-4 op cart en de 2e collectie alleen digitaal? En je krijgt er gigantische input lag bij. Nog erger dan op de PS4 en Xbox, en het is inderdaad een dingetje als je van de SNES classic oid komt.

X3 is wat ondergewaardeerd maar de soundtrack vind ik een van de zwakkere. Luister maar hoe snel het weer looped. Zitten een stuk of 3 leuke tracks in, thats it. Wel beter dan de PS1 arrangements, lol. Ben sowieso blij dat dit de SNES versie is, en niet die PSX port met redundant filmpjes waar je doorheen moet skippen en bagger arranged OST.

De game is ook heel moeilijk als je van het pad afwijkt. Na wat upgrades en zeker met de Z-saber is ie te simpel. Wel erg goede levels en leuke bosses.

Je kunt trouwens ook de Rockman versies spelen als je Square indrukt in het menu. Maar geen idee of dit de gameplay aanpast, wel bepaalde cutscenes en het opening theme van X4 geloof ik.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 jul 2018, 14:50

Jammer dat ze niet de PSX of Saturn versies er bij in hebben gedaan. Net als de GB versies van de MM games overigens.



Had deze nog niet gezien. Boss battles zien er lekker flashy uit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jul 2018, 12:32

X2 uitgespeeld en de Shoryuken ook gehaald. Die is minder OP dan de hadouken in X1, maar wel toffer.

X2 is briljant. Hij is wat moeilijker dan X1, maar het level design is eigenlijk fenomenaal. Er zit ook een soort van hidden timer in de game. Als je niet de X-hunters verslaat voordat je bij de laatste 2 Mavericks aanbeland kun je Zero vergeten. Als je een level ingaat waar een Xhunter zit, en je verslaat wel de boss maar niet de x-hunter, dan is ie ook voorgoed weg.

Laat nou net de mavericks allemaal relatief goed te doen zijn met slechts de X-buster, sommige zijn er zelfs makkelijker mee dan met hun weakness (wheel gator sowieso). Dus je kunt eigenlijk zelf je sequence bepalen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jul 2018, 12:41

Dat van die hunters wist ik niet maar heb X2 dan ook niet veel gespeeld. Net X voor het eerst uitgespeeld, ook alle achievements behaald. Weliswaar gecheat (boss order). Sigma S1 is echt een bitch en dat was dan ook het punt waar ik vroeger ben gestopt volgens mij. Sigma zelf lukte mij ook niet zonder 4 E-tanks.

Nog een dingetje wat ik ruk vind, de games onthouden je controls niet. Ik dash met de linker schouder knop.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

29 jul 2018, 12:59

Ik checkte die laatste video van mylifeingaming en dit heeft geen save states? wtf
Rewind bullshit moet ik niet maar dat is toch wel pauper. :lol:

Welke moet ik absoluut spelen op de snes mini als ik de franchise een kans wil geven?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

29 jul 2018, 13:19

X1.

Geen savestates maakt niet zoveel uit.. die levels haal je binnen 10 minuten, en je respawned naast een boss room. Enige irritante is dat je ammo en energy tanks niet aanvullen.
Gewoon Arno schreef:
29 jul 2018, 12:41
Dat van die hunters wist ik niet maar heb X2 dan ook niet veel gespeeld. Net X voor het eerst uitgespeeld, ook alle achievements behaald. Weliswaar gecheat (boss order). Sigma S1 is echt een bitch en dat was dan ook het punt waar ik vroeger ben gestopt volgens mij. Sigma zelf lukte mij ook niet zonder 4 E-tanks.

Nog een dingetje wat ik ruk vind, de games onthouden je controls niet. Ik dash met de linker schouder knop.
X1 heb ik voorlopig nog geskipt omdat ik hem al zo vaak uitgespeeld heb, net als de PSP remake. Sigma S1 kun je one shotten met hadouken, lol. Op de normale manier duurt ie gewoon te lang in de SNES versie.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jul 2018, 14:09

Save states mis ik ook wel stiekem, zaten wel in de MMLC dacht ik.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

29 jul 2018, 17:22

Maar je kan wel saven tijdens een playthrough of zijn ze zo kort?
Save states is vooral voor de 16 bit games dan, ik deed dit weekend een Sonic 1 playthrough op de MD collection maar dan wel in 2 dagen. Ik ga ook niet constant loaden als ik iets mis.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jul 2018, 17:32

Je kunt saven na elk level. X2 ook uitgespeeld, nee ik vind het toch de minst leuke. Levels,bosses, muziek allemaal meh. Hij s moeilijker gemaakt doordat enemies een drop rate van niks hebben.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jul 2018, 13:04

Er is een vijand die bijna altijd een leven dropt zoals die bat in X1, en je kunt op bepaalde dead ends de Silk shot opladen voor allemaal refills. Bosses vond ik wel vet, omdat ze allemaal doable met Xbuster zijn. De wapens zijn echter niet veel.

Ben nu met X3 bezig en in die game kun je maar 3 hits verdragen. Dat is ook een manier. Kwestie van direct voor de armor gaan.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jul 2018, 19:12

Ben ook door X3 heen, alle upgrades gevonden en de Gold Armor (de chips in de pink capsules moet je niet nemen hiervoor). Heb Vile, Bit en Byte ook gekilled met hun weakness.

X3 is... mwah. Beetje 6.5/10. De minste van de eerste collection. De stages zijn redelijk, de vijanden zijn bullet sponges, je moet veel revisits doen als je alles wilt hebben. De ride armors zijn whatever. De muziek is kut. De game is gewoon lang niet zo leuk om te spelen als 1 en 2, en ook niet zo goed als 4.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 aug 2018, 23:53

Niet mee eens, ik vind hem beter dan X2. Muziek is toffer, ook al zijn het allemaal loops. Vijanden vallen wel mee, je moet de buster spammen. Bosses hebben echt zwaktes. Alleen Sigma is een bitch.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

06 aug 2018, 14:57

Wat is de consensus van de Mega kenners hier over Megaman Powered Up? (PSP). Ik vond dat een erg toffe game, al voelde de delay met de d-pad (je staat echt super rigide en abrupt stil) echt heel raar aan en heb ik daardoor heel wat jumps verkloot.

Ik zou nog wel een vervolg willen zien met dat chibi stijltje tho, terwijl ik normaal niet van chibi hou.



Degene waar ik al vrij snel opgaf omdat ik het allemaal wat onduidelijk vond is X1. Is die nog de moeite waard om door te zetten? En is de PSP remake daarvan uberhaupt any good?

Oh en even tussen door, de true GOAT megaman soundtrack:|



Die title theme en airman stagemusic alleen al blazen alles van de NES versie weg IMO (behalve misschien Willy Castle 2)
Switch FC SW 7416-1174-5034

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten