Kingdom Hearts | Franchise

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Kingdom Hearts | Franchise

18 mei 2018, 19:41

Afbeelding

Voor Kingdom Hearts, een franchise begonnen in 2002, lijkt 2018 een belangrijk jaar te worden met de langverwachte release van Kingdom Hearts 3.
Lang hebben de fans moeten wachten om met Sora, Donald en Goofy op avontuur te gaan in waarschijnlijk de afsluiter van de Xehanort saga.

In 2002 brachten Disney en Square Kingdom Hearts 1 uit, een actie RPG die vooral opviel vanwege de combinatie van bekende figuren uit zowel Disney franchises als Square's beroemde Final Fantasy serie. In de game volg je Sora, die nadat zijn eiland wordt opgeslokt door de duisternis, samen met Donald en Goofy als kersverse Keyblade Master reist door diverse Disney werelden om het op te nemen tegen de Heartless en zijn vrienden Riku en Kairi te vinden.

Afbeelding

Gedurende de volgende jaren komen er op diverse platformen meerdere games uit in de franchise, waarbij het verhaal met ieder deel steeds meer batshit crazy wordt. Te denken aan:
2004 Chain of Memories (GBA)
2005 Kingdom Hearts II (PS2)
2007 Re:Chain of Memories (PS2)
2008 Coded (Mobile)
2009 358/2 Days (NDS)
2010 Birth by Sleep (PSP)
2010 Re:coded (NDS)
2012 Dream Drop Distance (3DS)
2013 1.5 Remix (PS3)
2013 χ (browser, mobile)
2014 2.5 Remix (PS3)
2015 Unchained χ (browser, mobile)
2017 2.8 Final Chapter Prologue (PS4)
2017 1.5 + 2.5 Remix (PS4)
2018(?) Kingdom Hearts III

Vanwege productie problemen met Final Fantasy 15 werd de productie van KH3 lang opgeschoven en werd uiteindelijk aangekondigd in 2015. Nu, drie jaar later, is het waarschijnlijk zo ver. Vandaag verschenen de previews en tijdens het KH3 event waar de pers en diverse youtubers naartoe mochten, vertelde Nomura dat we de release datum konden verwachten "begin juni".



Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mei 2018, 20:06

Ik heb er 3 uitgespeeld, 1 Final Mix, 2 Final Mix en BBS.

Op Ps2 haatte ik de games. KH1 was een drama met die camera controls. KH2 was een beetje net niet. De Final Mix zou dit echter oplossen.

Op Ps3 vond ik 1.5 echt fantastisch, dan komt ook naar voren hoe goed de art direction is want de Disney characters zien er nog steeds super goed uit. Toen ben ik pas geïnteresseerd geraakt in de franchise. 2.5 kwam voor mij net te laat op de Ps3 uit, maar gelukkig heeft Square de hele she bang op de PS4 uitgebracht met nog betere resolutie en framerate. KH2 FM is echt goddelijk. Het verhaal blijft wel te lang stilstaan, om in het laatste kwart weer goed voort te stuwen. Je zou het kunnen zien als filler, maar de meeste worlds waren leuk en de Atlantica rhythm game, ach, het was lekker simpel. In beide KH's heb ik alles gehaald wat je kunt doen.

Leukste gevecht vond ik KH2 Sephiroth:



Ik hoop dat KH3 in niets lijkt op FFXV en gewoon een solide entry is. Zou mooi zijn als ze deze naar Augustus kunnen pompen maar zal wel niet.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

18 mei 2018, 20:40

Ik gok op eind november. Square Enix geeft in september Dragon Quest en Tomb Raider uit, en niemand wil iets uitgeven in oktober.

Ik heb best veel extra bosses verslagen in de KH games maar nooit Sephiroth. Aangezien hij in zowel 1 als 2 zit vraag ik me af of hij in 3 zit, en zo niet wat voor andere speciale baas er in zit.

Ik gok trouwens dat er minstens 1 nieuwe wereld onthuld wordt tijdens E3, ben alleen vrij zeker dat Frozen er in zal zitten

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mei 2018, 20:54

KH1 sephiroth was klote, maar wel lame te killen met Strike Raid en wat elixers. Winst gegarandeerd.

In 3 zal ook wel een Sephiroth zitten, misschien een FFVII Remake voorproef.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

06 jun 2018, 13:49

Sephiroth zal toch echt wel in KH3 zitten. Lijkt mij wel logisch , net als dat Cloud en Leon ook wel weer terugkomen.
Sephiroth was in KH1 bijna niet te doen met die afschuwelijke camera. Die move van hem dat je nog maar 1hp en 0mp hebt, kan je stoppen, maar niet als je hem niet kan vinden. Wat dus constant gebeurde met die camera. Dan kon je inderdaad een elixer gebruiken, maar die timing was ook best wel strak. Met de betere camera van 1.5 was het gevecht wel redelijk goed te doen. Dat en de shortcuts voor special attacks, dan hoef je niet meer zo belachelijk snel te zijn met het d-pad om strike raid te selecteren.
In KH2 was het gevecht niet eens heel moeilijk. Sowieso had KH2 goed uitgedachte boss battles.
Favoriet blijft toch wel Lingering Will in KH2FM. Die lijkt in eerste instantie onmogelijk, maar beetje bij beetje leer je de timing en kan je al zijn attacks blocken/evaden en kan je het gevecht in principe zonder geraakt te worden winnen. Hopelijk hebben ze weer van dit soort battles in KH3. De optionele boss battles in BBS en DDD waren echt afschuwelijk.

Weinig tijd gehad om te gamen de afgelopen maanden, maar echt wel zin in KH3. Heeft zo lang geduurd. De beelden van hands-on zien er echt heel goed uit. Lijkt er echt op dat ze de dingen die wel werken hebben overgenomen uit de spinoffs. De summons en keyblade transformaties zien er echt tof uit. Ik ben er wel een beetje bang voor dat je uiteindelijk invincible bent met al deze special attacks.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

07 jun 2018, 07:11

Ben nu KH2 FM voor het eerst aan het spelen (origineel wel uitgespeeld). Sephiroth inmiddels verslagen, maar lingering will moet nog. Heb er een video van gekeken en lijkt verdomd lastig. Maar wil het nog wel proberen. Moet je level 99 zijn om hem te verslaan?

Zijn er ook mensen die de replica data hebben gedaan?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 jun 2018, 08:49

Nee je kunt hem ook cheesen met bepaalde knockdown attacks.

Replica data niet gedaan, de gewone silhouettes wel. Werd direct ge oneshot en had toch wel goede items.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 jun 2018, 05:43

Januari 2019 dus.

Waarom moet alles opeens naar Q1?

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

10 jun 2018, 09:57

Die trend zien we al een paar jaar. September dit jaar zit helemaal vol met toffe games.
Okt en nov is voor rockstar, call of duty en battlefield etc. Bijna niemand waagt om in die periode iets uit te brengen.

Ik vind het ook wel jammer dat game releases niet meer zo gespreid zijn. Als jan 2019 maar niet zo'n gekkenhuis gaat worden als 2017. Ik heb nu nog steeds niet RE7 gespeeld.

Het heeft ook wel iets dat er in het begin van het nieuwe jaar zoveel toffe games uitkomen. Dec is ook altijd zo'n maand dat ik wel een game oppik, zoals TLG, en de Xeno-games. Als het positief uitpakt voor de sales dan vind ik dat wel prima eigenlijk.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

10 jun 2018, 14:12

Ik wacht al meer dan tien jaar dus die extra maandjes overleef ik ook wel, maar.....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

10 jun 2018, 19:52

Laura Birdie schreef:
10 jun 2018, 14:12
Ik wacht al meer dan tien jaar dus die extra maandjes overleef ik ook wel, maar.....

Afbeelding
_O-

So accurate....

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

10 jun 2018, 21:56


Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

Re:

11 jun 2018, 15:43

Legendary schreef:
07 jun 2018, 07:11
Ben nu KH2 FM voor het eerst aan het spelen (origineel wel uitgespeeld). Sephiroth inmiddels verslagen, maar lingering will moet nog. Heb er een video van gekeken en lijkt verdomd lastig. Maar wil het nog wel proberen. Moet je level 99 zijn om hem te verslaan?

Zijn er ook mensen die de replica data hebben gedaan?
De battle is puur skill. Is te doen met lvl1 en de kingdom keyblade als je het goed uitvoert en heel veel geduld hebt.
Het gaat wel wat rapper als je een hoger level bent natuurlijk. Er is inderdaad ook wel een manier om een loop te creëren. Het is een stuk makkelijker als je weet welke aanval er aankomt. Maar goed, als zijn aanvallen hebben een andere animatie, dus je kunt met wat oefening sowieso voorspellen wat voor aanval hij gaat doen. Al zijn aanvallen zijn te blocken, counteren en/of te ontwijken dus gewoon heel veel oefenen. Heeft me echt lang geduurd, maar je komt elke keer een stap verder dus ik heb de battle nooit als frustreren ervaren. Het is heel eerlijk, wanneer je het goed doet dan versla je hem. Niks random of geluk, gewoon skills.

Ja, Ik heb ook de replica data gedaan, mijn Sora loopt als een echte baas rond met een gouden kroon.
Er zijn er wel een paar erg moeilijk, maar ze hebben allemaal een patroon dat je kunt leren. Dus met oefening heb je voor elke aanval een counter.

Pas in 2019 deel 3, ach ik heb geen haast :roll:

Frozen <3

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

11 jun 2018, 18:46

P2G-er schreef:
11 jun 2018, 15:43
Legendary schreef:
07 jun 2018, 07:11
Ben nu KH2 FM voor het eerst aan het spelen (origineel wel uitgespeeld). Sephiroth inmiddels verslagen, maar lingering will moet nog. Heb er een video van gekeken en lijkt verdomd lastig. Maar wil het nog wel proberen. Moet je level 99 zijn om hem te verslaan?

Zijn er ook mensen die de replica data hebben gedaan?
De battle is puur skill. Is te doen met lvl1 en de kingdom keyblade als je het goed uitvoert en heel veel geduld hebt.
Het gaat wel wat rapper als je een hoger level bent natuurlijk. Er is inderdaad ook wel een manier om een loop te creëren. Het is een stuk makkelijker als je weet welke aanval er aankomt. Maar goed, als zijn aanvallen hebben een andere animatie, dus je kunt met wat oefening sowieso voorspellen wat voor aanval hij gaat doen. Al zijn aanvallen zijn te blocken, counteren en/of te ontwijken dus gewoon heel veel oefenen. Heeft me echt lang geduurd, maar je komt elke keer een stap verder dus ik heb de battle nooit als frustreren ervaren. Het is heel eerlijk, wanneer je het goed doet dan versla je hem. Niks random of geluk, gewoon skills.

Ja, Ik heb ook de replica data gedaan, mijn Sora loopt als een echte baas rond met een gouden kroon.
Er zijn er wel een paar erg moeilijk, maar ze hebben allemaal een patroon dat je kunt leren. Dus met oefening heb je voor elke aanval een counter.

Pas in 2019 deel 3, ach ik heb geen haast :roll:

Frozen <3
Nog maar eens een serieuze poging wagen dan. Je moet ook wel de juiste abilities selecteren namelijk. Iig kunnen blocken en dodge rollen.

Tweede trailer van KH3 leek erg op de eerste. Ik hoop trouwens heel erg dat ze tenminste iets met Star Wars ook doen. Bijvoorbeeld Darth Vader als een optional boss zoals Sephiroth. Dan gaat het internet wild.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jun 2018, 21:48

Wel direct Januari 2019. Delay is hooguit een maand of 2, denk dat November eerste target was. Maar ik voorzie nog wel een delay, gewoon omdat het kan.

Heb eigenlijk weinig zin in DDD. Ik kijk wel een recap, of misschien speel ik hem nog wel later dit jaar. BBS trok ik al nauwelijks op de console. Echt goed is die game eigenlijk niet, voor PSP begrippen destijds wel.

Er is nu dus een true organization XIII, met alle Xehanort incarnaties (Ansem KH1 boss, Xemnas etc) en zijn lackeys zoals Braig en Isa. Ik dacht toch echt dat Xemnas goed gewhooped was in 2. Zelfs Lea is terug? Die was wel leuk. Marluxia ook. Wat is eigenlijk het punt van KH2 geweest :lol:

En waar sloeg die scene op waarin Xemnas moeite doet om bij Aqua's armor te komen? Terra's conscience??

Dit is nog meer retcon paradise dan het 2e seizoen van Thirteen Reasons Why en Hideo Kojima samen.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

12 jun 2018, 18:07

Wederom geen sounds effects en de dialogen zijn nogal cringe, maar GEEF ME DEZE GAME NUUUUUUUUUUU



(Sora heeft in de thumbnail trouwens niet alleen een PotC outfit, maar heeft ook realistische handen en een ietwat realistischer gezicht zie ik net :lol: )

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

13 jun 2018, 08:17

Damn, dat ziet er echt geweldig uit. Niet gedacht dat ze POTC nog terug zouden brengen, was niet echt een van mijn favorieten in deel 2, maar nu ziet het er echt leuk uit. De overgang van onderwater naar in de lucht vind ik echt awesome, de schaal van de werelden is echt indrukwekkend.
Geweldig hoe elke wereld andere gameplay elementen toevoegt. Nu dus ship battles en vliegen met heartless. De werelden zien er tot nu toe allemaal heel leuk uit. Al vind ik monsters inc er tot nu toe wel wat minder. Met zoveel nieuwe werelden en gameplay elementen lijkt het er niet op dat ze bezuinigd hebben op het budget. Misschien dat de samenwerking met Disney voor wat extra ruimte zorgt.

Verder ontbreekt het de trailers wel enorm aan sfeer. Hopelijk gaat dat in de game beter, want elke keer als ze iets van het verhaal laten zien valt het meteen dood. Gameplay en de werelden zien er wel echt fantastisch uit. Echt een enorme stap vooruit voor de serie. Mag natuurlijk wel na al die jaren, maar blij dat de game er tot nu toe beter uitziet dan ik had verwacht.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jun 2018, 18:18

POTC was in 2 juist wel een van mijn favoriete werelden. De trailers zelf zijn steeds aan de matige kant, de game ziet er goed uit. Lijkt wel 2 generaties ahead vergeleken met KH2, oh wacht...

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

26 aug 2018, 19:29

Ik ben eindelijk begonnen aan mijn poging om wat KH titels opnieuw te spelen voor KH3 uitkomt. Ik ben inmiddels terug van de eerste keer hollow bastion in KH Final Mix.

Het kan aan mij liggen maar de bossfights zijn moeilijker dan ik me herinner. Uiteraard zijn de eerste bossfights vervelend door het gebrek aan Cure en een Dodge. Maar ook latere bossfights zijn tricky zoals Maleficent Dragon. Ze had me mooi te pakken door me twee keer vlak achter elkaar te raken voor ik kon healen, sowieso is het een enorm hectisch gevecht waarin ze enorm veel aanvallen op je afstuurt.

De camera in FM is beter dan het origineel maar ik merkte tijdens de Riku/Ansem bossfight dat de camera echt niet meewerkte. Ondanks lock-on was Riku grotendeels niet in beeld tijdens het gevecht.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

26 aug 2018, 21:20

Moet zeggen dat ik Malificent en Riku altijd de meest lastige story bosses heb gevonden. De eindbaas kan heel makkelijk of heel lastig zijn naarmate hoe veel je leveled.

Ps. Dat geldt theoretisch ook wel voor malificent en Riku, maar volgens mij kun je na hun bossfights pas echt goed/snel levelen.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

27 aug 2018, 08:20

Ik vond Malificent echt makkelijk vooral in haar draak vorm , maar ik moet bekennen ik speelde een beetje vals ik ging in een hoekje staan waar ze mij niet kon raken en liet beast al het werk doen. Maar hé in gevechten is alles geoorloofd :D. Ik had vooral moeite met Captain Hook.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 aug 2018, 21:47

Riku was lastig, Maleficent vond ik geloof ik simpel. Je moet altijd Aero gebruiken, die magic is veel te goed.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

05 sep 2018, 18:40

Inmiddels aangekomen bij het laatste save punt in de game voor de final boss. Chernabog is een enorm toffe toevoeging, maar het is best wel een chaotische battle en die vuur aanval van hem is gevaarlijk.

Ik kwam er dus achter dat in Final Mix en met mijn keuze aan het begin (+ staff en - zwaard) Sora pas Second Chance leert bij level 90! Had die skill graag gewild voor de Hades Cup. Heb de Cup op PS2 ooit voltooid, maar in die versie kreeg Sora Second Chance uiterlijk level 60 ofzo. ik neig er naar om die Cup lekker te laten schieten zodat ik de game kan uitspelen zodat ik aan de slag kan met Spider-Man. Hopelijk lukt het me om voor het eind van het jaar alles t/m KH2 uit te kunnen spelen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 sep 2018, 14:25

Coliseum is heel makkelijk. Ik heb second chance nooit gehad en Sephiroth etc gehaald op level 75 oid. Ik probeerde de cup destijds op level 60 ofzo, zonder elixirs. Ik verwachtte wel ergens te stranden en dan te restocken maar tot mijn verbazing werd het steeds simpeler en haalde ik het in 1x. Alleen Cloud en Leon waren lastig, maar op zich valt ook dat wel mee.

Als je Curaga en Aeroga hebt dan is het gewoon te doen.

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

10 sep 2018, 14:22




TGS 2018, wel in het japans, gok dat de engelse trailer later vandaag komt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten