PlayStation 4 | Algemeen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 apr 2018, 17:49

Ik heb ook nog wel mijn twijfels hoor.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

12 apr 2018, 17:58

Geen fan van de originele games. Ik kijk over een 1 jaar wel of de game echt de moeite waard is.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 apr 2018, 18:34

Maar ik heb alle delen met plezier gespeeld dus het is sowieso een nobrainer.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

12 apr 2018, 18:37

BigBaller schreef:
12 apr 2018, 18:34
Maar ik heb alle delen met plezier gespeeld dus het is sowieso een nobrainer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 apr 2018, 18:48

3 was leuk, Ghost of Sparta was erg goed. Nieuwe GoW ziet er vet uit en ik was ook wel zat van de oude formule. Zelfs Polygon hangt er een 10 aan.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

25 apr 2018, 15:37


Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 apr 2018, 15:57


Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

26 apr 2018, 17:50

900p Pain, enjoy. 8)
Die baseball game is wel tof hoor ook al heb ik niets met de sport, althans de demo van het eerste deel speelde echt heerlijk maar die had geen online play dus maar gepast.

Beyond is prima plus spul voor mij, zou 'm nooit gekocht hebben want de reviews waren best shit ook al kon ik HR wel pruimen, je speelt dat één keer door en dat is geinig. Begin dat echter niet te analyseren of er schiet weinig van over.
Maar die speel ik misschien binnen een jaar of 2, eerst Detroit.

En rayman koop ik liever voor 39.99 op mijn nintendo switch! :lol:

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: PlayStation 4 | Algemeen

18 mei 2018, 10:39

Ik heb vorige week een nieuwe 4K TV gekocht en wil eigenlijk upgraden naar een PS4 Pro. Dus ik even zoeken op budgetgaming waar ze het goedkoopst zijn..

https://www.budgetgaming.nl/consoles/1/console-ps4.html

WTF wordt de PS4 niet meer geproduceerd ofzo? Van de Pro is alleen nog die Battlefront 2 versie te bestellen.. Weet iemand de reden hiervan? Nieuw model na E3?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mei 2018, 11:17

Misschien moet je wachten inderdaad. Nedgame heeft ook geen nieuwe Pro's. Vaag. Of ze lopen als een malle. Misschien komt er een slimline Pro aan?

Ik heb vorig jaar zo'n trade in deal gedaan bij Nedgame, 150 voor mijn launch day PS4 en kreeg Horizon er nog bij die ik heb verkocht.

Gebruikersavatar
Raem
Lv1
Berichten: 28
Lid geworden op:
21 jul 2017, 10:53

18 mei 2018, 14:19

Las er paar dagen terug toevallig nog een artikel over.

https://www.psx-sense.nl/317871/niemand ... -onbekend/

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mei 2018, 15:39

Misschien zijn ze niet tevreden over de build quality en hebben ze hem stiekem uitgefaseerd voor een beter model? Hij raast als een gek tijdens God of War en Horizon map menu bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 mei 2018, 17:54

Dat zijn meestal aanwijzingen naar een revision. Wellicht één met een UHD Blu-ray speler zoals de One S en X. Schaad je early adopters ook niet super mee. E3..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

22 mei 2018, 09:08

Yakuza 3,4 en 5 remasters aangekondigd voor PS4.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

22 mei 2018, 12:15

I saud gordamn!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 mei 2018, 13:34

Cool. 4 nooit uitgespeeld, 5 nooit gespeeld.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 mei 2018, 16:29

Zone of the Enders 2 demo deze week yo. Ook VR.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 mei 2018, 17:21

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 mei 2018, 21:07

Die op IG was een goudmijn. Met de falende PS3 en dus automatisch falende PS4 aannames, en superpowered Wii U geruchten nog erbij.

Microsoft had ook wel de beste papieren. Everything was TV en Kinect fucked things up.

Maar ik zeg nog steeds late 2020. Dan heeft deze gen net zo lang geduurd als de vorige, grappig genoeg. Die veel te lang door keuvelde. Maar dankzij de mid gen upgrades is er niet echt een fatique. Ik ben althans uitermate tevreden over de performance en graphics van de consoles (al is de Pro wat underpowered misschien, maar goed ook 100 euro goedkoper dan de X). Echt slechte framerates en gimped games tegenover PC versies (battlefield - 24 spelers op Ps360 tegenover 64 op PC en sub HD kutgraphics) zien we niet meer. En eigenlijk zijn de base PS4 en zelfs X1 ook nog wel okay.

De vorige gen was een blight. Die belachelijke resoluties en laadtijden, HDTV forcefeed terwijl het nog niet eens native 720p trok... gtfo. Kutgeneratie was het eigenlijk. Heb me vaak zitten ergeren als ik eens een game wilde laten zien, oh shit even weer een verplichte update van een kwartier binnentrekken.. sorry. Vooral de PS3 was een ramp qua gebruiksvriendelijkheid. De 360 had andere issues, vooral in het begin uiteraard. Installaties, RRODS, YLODS, overpriced HDD's, lage resoluties, slideshow framerates... Fuck de PS360 generatie.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 mei 2018, 17:18

Ik heb bijna alleen maar fijne herinneringen aan de vorige generatie. De kwantiteit van de kwaliteit was buitensporig goed. Voor het eerst kreeg ik te maken met het niet verlangen naar een hele goede titel, maar naar het zoeken van tijd om alle voor goede titels te kunnen spelen. Nergens waren er nog momenten dat je maar uit N64-like armoede de 7tjes uit de rekken ging plukken. Dat verlangen naar een vette titel had ook wel weer z’n charmes, maar uiteindelijk was zo'n constante flow aan kwaliteit wel iets waar je vanaf de 16bit generatie al naar verlangde. Ik had op een gegeven moment een 'dvd-rek’ vol met gesealde games. Een hoop daarvan zijn nog steeds gesealed en zal ik waarschijnlijk ook nooit meer spelen. Zeker met een Zavvi wat heel erg stuntte met prijzen destijds, voelde het bijna aan alsof je kopieën had liggen waardoor het gevoelsmatig wel zijn waarde verloor. Het was ook het tijdperk van de standaardisatie van de draadloze controller, serieuze online gaming, achievements en trophies (toen nog geil).
En ja, een gameforum was toen ook nog hot. Wel al op zijn retour vergeleken met de generatie ervoor, maar de next-gen topics waren gers! Iets dat je nu wel mist. Zo'n forum was toch wel een aanvulling van het hele game gebeuren. Daar kocht je games ook op de lanceerdatum voor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 mei 2018, 18:13

Natuurlijk had het zijn momenten, de breed omarmde online play enzo. Maar achteraf had ik spijt van de vroege instap. De PS2 ging nog heel goed met games als FFXII, GoW2, Valkyrie Profile enzo. De early 360 jaar was mager. PDZ speelde ik online, was geen goede game maar een van de weinige launch games die online wel te doen was. PGR3 was goed maar niet zo goed als 1 en 2. Toen lange droogte, tot Gears of War die tof was maar die ongebalanceerde p2p multiplayer verpestte het vrij snel. Wat ik online nog het leukst vond was Halo 2 eigenlijk.

Kocht een matige overpriced LCD, omdat Dead Rising enzo onspeelbaar waren op SD. Intussen 2x een RRoD gehad. De eerste werd nog net een dag voor mijn vakantie opgehaald, dus soit. Wat ik nadien terugkreeg was echter schandalig, gewoon een exemplaar van iemand anders. Brakkere staat dan mijn eigen. De 360 was ook gewoon duur, had een wifi dongle nodig en dat was ca. 90 euro bij de prijs op. Eigenlijk had ik ook meer space nodig maar die 120gb HDD prijs ging me veel te ver. Toen kwam de PS3, ook veel te duur en bood vrijwel niets boeiends at first. Ik weet nog dat ik hem uiteindelijk toch kocht, na de Microsoft volledig zat te zijn. Toen was de PS3 inmiddels 399. Eerst was het wel vertrouwt, die build quality en bekende controller. Maar toch mistte er iets. Het had niet de magie van de PS1 en PS2. En dat lelijke Spiderman font.

Veel Japanse studios begonnen ook wanhopig het westen na te bootsen wat die industrie de kop kostte. Je had die idiote deals met MS omtrent RPG's, en die waren toevallig ook vrijwel allemaal halfbakken (op Vesperia na). En veel Japanse IP's die zich verloochende, kent iemand Bomberman Act Zero nog? Of Front Mission Evolved. Het was grotendeels brown filter (Dirt, NBA Street Homecourt etc), dudebro en co-op. Van die shit als Lost Planet 2, Army of Two enzo. Of RE5 die de series de verkeerde kant op stuwde. Series die ik hoog had zitten zoals FF, MGS en Tekken lieten lang op zich wachten en waren niet top toen ze uitkwamen (MGS4 vond ik goed, maar was natuurlijk lang niet zo goed als 2 en 3). En dan zat je met die installaties, updates, kleine HDD's en vooral heel veel games met slechte image quality en performance. Vrijwel niets wist de HD standaard te behalen, terwijl dit wel zwaar werd gepromoot. Daarom zijn remasters ook zo gewild. Op een gegeven moment kon de PS4 voor mij niet snel genoeg komen, was het echt zat. Heb hem ook op launch day gekocht, volgens mij een first wat consoles betreft. En die drop off van de PS3 en 360 in de charts was ook wel insane, dus ik was niet de enige.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

23 mei 2018, 20:45

PS3Wii360 was een verschrikkelijke gen. Lange laadtijden, motion, buggy games en consoles. Japan lag op zijn gat en de midtier games waren volledig verdwenen. Het was of AAA of indie. De games waren voor mij gewoonweg niet leuk genoeg tijdens deze gen. De PS2/Cube/Xbox gen was fantastisch, zoveel variatie en zoveel toppers. Zelfs nu koop ik nog geregeld PS2-titels.

PS4 is een flinke stap vooruit. Ik heb echt een shitload aan games gekocht op de ps store en dan ben ik nog niet eens toegekomen aan de sony first party titels.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 mei 2018, 20:59

Exact. Dan ben ik die nadruk op Wii, Kinect en Move nog vergeten. Al heeft de Move wel leuke titels opgeleverd, zoals een lightgun game revival (op PS4 mis ik titels als HOTD4). Maar ik had ook wel een lightgun met TC4 en die was beter.

Heb wel veel gespeeld en zeker fun gehad, games als Demon's Souls, VF5, Motorstorm Pacific Rift etc... Speelde ook veel battlefield 3 en BC2 maar die waren dus wel zwaar gimped, Caspian Border skipte we omdat het geen kut aan was met 20 spelers. Zo'n Crysis speelde je op 20fps en in 600p want ach, deal with it.

Mid tier was inderdaad vrijwel weg. Alles moest AAA en co-op worden, of online multiplayer hebben, denk aan die verschrikkelijke MP's van Tomb Raider en Lost Planet... Soms pakte dat wel goed uit zoals de online van Uncharted die grappig was. Maar wat ze nu durven, een Wolfenstein zonder MP uitbrengen... yeah no. Dat gebeurde toen echt niet. Souls was denk ik de enige mid-tier franchise? Kom niet tot heel veel namen.

De games uit Japan waren ook grotendeels matig (van FF tot weet ik wat, ze waren niet goed genoeg), maar de pers lachte ze ook standaard uit. Nu zie je opeens dat Japanse games als NieR en Yakuza op handen gedragen worden door de pers en ook weer goed verkopen. Het is weer hip zeg maar. Nu krijgen IP als Mass Effect er wel opeens van langs omdat ze niet vernieuwen, dat was bij 3 al het geval natuurlijk. De nieuwe Ace Combat wordt bijvoorbeeld niet zo'n CoD wannabe als Assault Horizon was, maar gewoon weer een traditionele AC game. Shenmue 3? Ondenkbaar tijdens vorige gen. Nu is alles weer mogelijk. Natuurlijk zijn er ook issues van deze gen, met name de MT's en lootboxes.

Het was gewoon wat er beschikbaar was dus je dealde er mee. Maar met de PS2 gen heb ik absoluut meer fun gehad, Dreamcast behoorde ook tot die gen natuurlijk.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 mei 2018, 07:29

Weet iemand ps4 tennis spel dat iig 6/7 waard is of meer?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 mei 2018, 08:22

Koop Mario Tennis. Ook al heb je geen Switch.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten