Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

01 apr 2018, 13:47

Metroid krijgt een One More Thing teaser op e3. Release: Q2 2019. Prime Trilogy HD in januari.

E3 2018 opent met Pokémon Switch. Release: begin november. De klepper.

Smash in Oktober.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

01 apr 2018, 16:34

Ik heb al een switch backlog met Zelda, SMO en S2 (die laatste zit nog in de digitale seal :') ), ook Stardew Valley nog maar net begonnen maar wel wat progressie gemaakt in Golf Story ondertussen. Die is langer dan ik had verwacht, heb nog wel een stuk te gaan na een uur of 7-8, tof spul maar ik speel 'm handheld en dat is dan meestal in korte sessies.

Kijk wel uit naar Donkey TF en ik hoop echt dat Mario Tennis deze keer wel goed wordt, dat mis ik in mijn library. De laatste moet zowat Topspin 4 geweest zijn en Sega vindt het ook niet nodig om Virtua Tennis nog eens boven te halen. Veruit mijn favoriete reeks qua tennisgames maar eigenlijk niet meer gespeeld sinds begin jaren 2000 op de DC. :P

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 apr 2018, 16:50

Ik merk dat ik gewoon amper speel op dat ding omdat iik hem toch meer als handheld zie en ik geen hh gamer ben. Heb ook al een backlog van 10 games ofzo.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

01 apr 2018, 17:46

Mijn hoop is ook op mario tennis gevestigd. Ik hoop dat die game net zo leuk gaat worden als die op N64. Of net zoveel online plezier gaat geven zoals mk8.

Zelda op de wii u na 30 uur gestopt wegens desinteresse en omdat ik er te weinig voldoening uit kon halen. Odyssey niet meer aangeraakt na de main game. XC2 zit ik op 30 uur in chapter 7, maar kan mij ook niet helemaal boeien. Xeno-games speel ik wel altijd uit, maar kan al zeggen dat deze niet hoog zal eindigen in een xeno ranglijstje.

Daarnaast heb ik nog Owlboy en Golf Story. Beide nog niet veel gespeeld, maar maken een goede indruk.

Beetje jammer dat de drie grote Nintendo games van vorig jaar mij flink tegenvielen. Ik doe nu wel weer replay van Xenogears en Ocarina of Time en geniet volop van beide games.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

02 apr 2018, 11:53

Ik vond vorig jaar ook vrij teleurstellend qua first party:
- The Legend of Zelda: Breath of The Wild was de eerste tientallen uren geweldig, maar na een tijdje is er weinig uitdaging buiten de DLC. Je hebt sterkere wapens, kleding om je te verweren tegen het weer en klimaat en in het algemeen begint het gebrek aan afwisseling tegen dan op te vallen. Deze game is een van mijn favoriete games die ik ooit gespeeld heb, maar het niveau van de eerste paar uren weet het spel later niet meer te halen.
- Mario Kart 8 Deluxe is een uitgebreidere port van een voor mij minder leuke game uit de reeks. Zowel het DS-deel als het Wii-deel vond ik leuker (misschien door de nostalgische gevoelens die eraan verbonden zijn). Nog een geluk dat ik er niet heb moeten voor betalen.
- Xenoblade Chronicles 2 heeft voor mij geen interessante artstyle, en bovendien draait het niet goed (te lage resolutie) in de handheldmodus. Ik heb besloten het spel niet te kopen.
- Super Mario Odyssey heeft mij zwaar teleurgesteld. Mooie game, maar het is voor mij de twee na na minst favoriete 3D Mario-game. Uitdaging is ver te zoeken en het leveldesign is naar mijn mening minder goed: er zijn overal manen te vinden (en ze zijn ook te kopen). Super Mario 64 DS, Sunshine en beide Galaxy's waren veel interessanter. En die gimmick om vijanden te overnemen vind ik niet interessant genoeg. Ik heb het spel echter niet gekocht, maar een familielid wel.
- Splatoon 2 was niet vernieuwend genoeg voor mij: het is vrij leuk, maar na dertig uur geef je er de brui aan. Tower Control en Splat Zones waren vrij interessant, maar de rest niet. Er is geen scheiding tussen de soorten ranked modi, wat ik allesbehalve leuk vind. Ik moet wachten tot een bepaald tijdstip om de modi die ik leuk vind te spelen. En om de ranked modi te kunnen spelen moest je eerst de doodsaaie Turf War spelen tot je level 10 bent.
- ARMS vind ik niet interessant genoeg. Ik heb echter enkel de demo gespeeld...
- 1-2-Switch was te prijzig voor wat het aanbood. Het is bijlange niet zo leuk als Wii Sports, die ik nog steeds met enkele blinde vrienden speel. Er is geen singeplayer en geen echt competitief element. Het pluspunt is wel dat sommige minigames en de menu's goed aangepast zijn voor mensen met een visuele beperking, voor het geval dat ik het spel toch met hen ga uitproberen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

02 apr 2018, 13:21

Oja, Arms vond ik ook niets.

no avatar
Hou_van_jezelf
Lv2
Berichten: 119
Lid geworden op:
29 nov 2017, 23:04

03 apr 2018, 08:09

Ik ben juist ontzettend tevreden over de input op de Switch. Het kan gebeuren dat Zelda BOTW en Mario Odyssey allebei precies niet waren wat je zocht, maar een main-Mario en main-Zelda is gewoon qua first party vrij sterk. Verder pik ik het ding graag op voor een potje Fifa of Rocket League, juist daar blinkt de Switch ook in uit, het 'even oppakken'-gehalte.

Enige wat in mijn ogen totaal ontbreekt is een gebrek aan Virtual Console. Ik begrijp het ook niet, al het geld wat ik in speciaalbier flikker zou ik net zo lief gooien in oude spellen op de Switch. En dan geen NES-meuk voor 5 euro, vooral de N64 en Gamecube. Op borrels mijn Switch meenemen om lekker Mario Kart DD of Mario Party 6 te spelen ofzo zou echt perfect zijn. In de trein naar de uni Mario Sunshine herspelen lijkt mij ook heerlijk. Waarom is dit geen ding?????

Nintendo kennende zullen ze, wanneer Nintendo Online er is, echter alleen NES-meuk brengen die we al 80 keer hebben gekocht. Om eind 2019 aan te komen met "JONGENS WE HEBBEN NU OOK SNES!!!". Dan maar wachten op een mod die het toelaat.
:huillie:

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

03 apr 2018, 08:31

De eshop moet ook nodig worden aangepast.
Er zullen vast goede games op staan, maar door de grote hoeveelheid kan ik het gewoonweg niet vinden.

Ik zag dat punch-out er op staat. Is dat de nes-versie?

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

03 apr 2018, 09:26

De zoek-functie dient wat meer vertakt te worden inderdaad, zoals zoeken op genres of first party en indie e.d.

Al vind ik het over het algemeen een goede verbetering op de rommelige e-shop van de 3DS en dergelijke. En fucking hell het is ook een verademing vergeleken met het kutten op de PS4, allejezus dat is een van de slechtste storefronts die ik ooit heb gezien.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

03 apr 2018, 09:35

AgentCooper schreef:
03 apr 2018, 08:31
Ik zag dat punch-out er op staat. Is dat de nes-versie?
Nee, de originele arcade versie.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Nintendo Switch | Algemeen

03 apr 2018, 13:56

Prachtig die verschillende meningen. Ik heb volgens mij sinds de SNES dagen niet zoveel fun met een console gehad als vorig jaar met de Switch...

Als je Q1+Q2 met games als Kirby, Labo, South Park, Lost Sphear, Dragon Quest Builders, Bayonetta 1 + 2, Atelier Lydie, Donkey Kong TF, Hyrule Warriors, Mega Man Legacy 1+2, Runner 3,
Harvest Moon, BlazBlue Cross tag Battle, Lego Incredibles, YS VIII, Mario Tennis en daarnaast tig indies 'matig' vind dan vraag ik me af wat je van 2013 tm 2017 op de Wii U vond :)

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

03 apr 2018, 14:10

Ik heb in jaren niet zoveel gegamed als op de Switch.

Dat is voor mij een combinatie van goede games en het gemak van 'even snel een potje' kunnen doen.

Ik kan me echter ook wel vinden in krtitiek van sommige WiiU eigenaren van: Veel ports, 3rd party games later en soms ook duurder.

Ik heb zoiets van het is extra keuze en je hoeft het niet te kopen. Die extra knaken intereseren mij ook weinig als ik de game leuk vindt. Verwacht dat binnenkort de 3rd party games gewoon tegelijk uitkomen (wat je al een beetje ziet gebeuren).

ben benieuwd naar de konijnen die deze E3 uit de nintendo hoed komen.

Over Q1 en Q2. Voor mij zit er weinig bij, maar lijkt erop dat Q3 en Q4 erg interessant gaan worden voor mij.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

04 apr 2018, 19:29

Ben ik de enige die het irritant vindt dat je vanaf een afstandje de switch niet helemaal uit kunt zetten? Als hij in het dock zit kan ik hem alleen in sleep mode zetten, en niet uit zetten met een controller....ben ik heel ouderwets als ik het raar vind dat apparatuur tegenwoordig wordt ontworpen met het idee dat het altijd in sleep mode staat, ik zet het liever gewoon uit aangezien ik hem doordeweeks vaak dagen achter elkaar niet gebruik

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Nintendo Switch | Algemeen

04 apr 2018, 20:26

Waarom de switch uitzetten? Ik speel ook soms dagen niet, dan dagen in sleepmode. Zelfde met mijn iPad en telefoon. Doe ik ook nooit uit.

Sleepmode is imo geweldig.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re:

05 apr 2018, 06:31

Laura Birdie schreef:
04 apr 2018, 19:29
Ben ik de enige die het irritant vindt dat je vanaf een afstandje de switch niet helemaal uit kunt zetten? Als hij in het dock zit kan ik hem alleen in sleep mode zetten, en niet uit zetten met een controller....ben ik heel ouderwets als ik het raar vind dat apparatuur tegenwoordig wordt ontworpen met het idee dat het altijd in sleep mode staat, ik zet het liever gewoon uit aangezien ik hem doordeweeks vaak dagen achter elkaar niet gebruik
Super irritant inderdaad. Zou fijn zijn als dat via controller kan. Sowieso doe mij maar gewoon een simpele aan/uit knop.


Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

05 apr 2018, 19:04

Kijk ze raden het zelfs aan, het is toch raar dat apparatuur tegenwoordig half aan moet blijven om langer mee te gaan? Aw well, dan maar wat vaker in sleep mode zetten....

Mijn wens om hem zonder de power button uit te kunnen zetten blijft staan

(enige apparaat dat bij mij nooit uit gaat is mijn telefoon)

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

05 apr 2018, 19:11

Ding was onlangs leeggelopen toen het een tijd niet in zijn dock zat en ik net een halfuurtje Golf Story wou spelen. :poep:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

05 apr 2018, 19:52

Thumper gekocht.



Thumper is dope.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

05 apr 2018, 20:03

Oversoul schreef:
05 apr 2018, 19:52
Thumper gekocht.



Thumper is dope.
Afbeelding

???

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 apr 2018, 20:17

Vind Thumper echt geen hol aan, spijt dat ik die gekocht heb eerlijk gezegd. 10 Second Run Returns, kijk die is leuk!

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 apr 2018, 17:20

Weet iemand plek waar ik goedkoop DS/DS lite games kan kopen?

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

09 apr 2018, 18:49

Ligt er aan wat je zoekt, en wat je goedkoop vindt......

Een first party nintendo game zal nooit (ook niet tweedehands) goedkoop worden

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

09 apr 2018, 20:57

Shadow schreef:
05 apr 2018, 20:17
Vind Thumper echt geen hol aan, spijt dat ik die gekocht heb eerlijk gezegd. 10 Second Run Returns, kijk die is leuk!
Heerlijk intense game ervaring om in bursts te spelen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Doomtrain
Lv3
Berichten: 245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:51

12 apr 2018, 19:31



Redelijk vlot ook, naast Switch ook een multiplatform maar ok :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten