Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re: Re:

19 nov 2017, 16:51

kaassouflee schreef:
19 nov 2017, 16:42
BigBaller schreef:
19 nov 2017, 16:24


Ja naast dat ene uurtje gamen en 4 uur slapen doe je 20 uur klagen op internet.
En gezien het aantal games wat jij speelt game jij veel meer dan mij in een week
Volgens mij niet?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

19 nov 2017, 16:53

Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

20 nov 2017, 10:27

Gesprekje gehad op het werk met een van onze analisten die oa toekomstige winst/verkopen voor nintendo moet 'voorspellen'.

I know. Voorspellingen zitten er vaak naast, maar hij kwam wel met een paar input variablen die ik persoonlijk wel interessant vond.

Volgens hem:

* Nintendo geeft 3rd parties wss incentives om gore/adult games te maken voor de Switch.

Waarom zou Nintendo dat doen? Om Sony (of andere concurrent) een stapje voor te zijn. Mocht deze willen concurreren met de switch in de toekomst verdwijnt een van hun belangrijkste verkoop argumenten tegenover de Switch.

* Nintendo Switch gaat meer verkopen dan de Wii en dit kan zonder meer populair te zijn.

Hoe? Er kunnen er meerdere per huishouden worden verkocht. Helemaal als de prijs straks omlaag gaat.

* grootste gevaar voor de switch is concurrentie.

Zie ook punt 1. Nintendo zit al in de verdediging en kunnen met meer ideeen komen om concurreren minder aantrekkelijk te maken. Zonder concurrentie zit er volgens hem weinig in de weg om 100 miljoen+ switches te verkopen.
Laatst gewijzigd door Newgamessuck op 20 nov 2017, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

20 nov 2017, 10:33

Newgamessuck schreef:
20 nov 2017, 10:27
* Nintendo Switch gaat meer verkopen dan de Switch en dit kan zonder meer populair te zijn.

Hoe? Er kunnen er meerdere per huishouden worden verkocht. Helemaal als de prijs straks omlaag gaat.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de Switch meer gaat verkopen dan de Wii?
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Re:

20 nov 2017, 10:43

Rolfgang schreef:
20 nov 2017, 10:33
Newgamessuck schreef:
20 nov 2017, 10:27
* Nintendo Switch gaat meer verkopen dan de Switch en dit kan zonder meer populair te zijn.

Hoe? Er kunnen er meerdere per huishouden worden verkocht. Helemaal als de prijs straks omlaag gaat.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de Switch meer gaat verkopen dan de Wii?
:) Scherp, Ik pas het aan. Thanks.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

20 nov 2017, 10:49

De komende anderhalve maand gaan heel interessant worden om te zien voor de Switch. Eerste feestdagen, moet toch wel als een malle gaan lijkt mij?

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

20 nov 2017, 10:57

Had ik ook nog niet bij stil gestaan, maar in tegenstelling tot een Wii of Wii U is het natuurlijk heel goed denkbaar dat er straks meerdere Switches per huishouden aangeschaft worden. Maar dan moet de prijs wel een flink stuk (>€100,-) omlaag.

Ben benieuwd hoe deze budget switch er uit komt te zien. Geen losse joycons misschien? Dat zou qua kosten al een slok op een borrel schelen, maar daarmee vervalt wel een keyfunctie. Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben trouwens. Integendeel zelfs. Ik speel voornamelijk met de Pro Controller en af en toe in handheldmode, maar de keren dat ik in tabletop heb gespeeld of met losse joycons zijn op 1 hand te tellen. Heb alleen voor mutlplayer games die joycons een paar keer aan die shell geklikt, maar ideaal is anders. Die losse joycons zorgen er echter wel voor dat de Switch in handheld mode niet super lekker in de hand ligt. De knopjes zijn klein, het ding is vrij breed, je hebt weinig grip. Ik zou een echte handheld zonder joycons, met grotere knoppen en meer grip, die gewoon in de dock te zetten is wel toejuichen...

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 11:25

Waarom zou Nintendo dat doen? Om Sony (of andere concurrent) een stapje voor te zijn. Mocht deze willen concurreren met de switch in de toekomst verdwijnt een van hun belangrijkste verkoop argumenten tegenover de Switch.
Waarom? Als Sony een ps5 in Switch vorm uitbrengt die wel grafisch up to date is. Wel zorgt dat alle 3rd party games die er verschijnen op te spelen zijn. Dan heeft Sony als nog een beter apparaat voor handen dan Nintendo heeft met de Switch.

Want de Switch heeft ten eerste 3rd party games die er grafisch door gebrek aan kracht stukken minder uitzien dan de ps4 en one versie. Heeft ten tweede op Wolfenstein na tot nu alleen maar oude 3rd party games. En alle nieuwe 3rd party games ontbreken er op.
De komende anderhalve maand gaan heel interessant worden om te zien voor de Switch. Eerste feestdagen, moet toch wel als een malle gaan lijkt mij?
Dat ligt er puur aan of de strategie van Nintendo werkt om pas na de holidays 2018 games aan te kondigen. Ik lees nu al meerdere reacties van mensen die dolgraag de Switch willen kopen. Maar willen wachten om zekerheid te hebben dat in jaar 2 Nintendo niet te maken krijgt met droogtes zoals dat in het verleden gebeurde bij Nintendo.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

20 nov 2017, 11:49

De Switch is nu een half jaar een groot succes. Hoe snel denk jij dat een ontwikkelaar een Switch port in elkaar kan draaien van een game die jaren in ontwikkeling is geweest voor een krachtiger platform? Accepteer nou eens dat uitgevers de kat uit de boom hebben gekeken na de Wii U en pas nu budgetten vrij maken voor Switch versies. En accepteer ook gewoon dat Switch versies er ALTIJD minder uit zullen zien dan PS4/Xbox One games.

Nintendo hééft 2018 games aangekondigd op de E3. Yoshi, Metroid Prime 4, Kirby, Pokémon. Daar komt echt nog wel het één en ander bij. Accepteer ook dat Nintendo niet elke maand een € 59,99 game kan uitbrengen en dat niet elk jaar van de Switch er uit zal zien als 2017.

Jouw grootste probleem is dat je teveel verwacht. Mensen wijzen je daar constant op, maar daar wil je niet naar luisteren. Val ons straks niet lastig als het niet gaat zoals je verwacht. Ik heb thuis momenteel ook iemand zitten waarvan ik de verwachtingen moet temperen. Die zette gister tegen beterweten in haar schoen bij de schoorsteen en de teleurstelling was real vanmorgen toen hij leeg was. Die heb ik vanmorgen dus uitgelegd dat het niet elke dag feest is.

Het verschil tussen jou en haar is dat zij het wél direct begreep...
Spoiler:
en dat ze 6 jaar oud is.
Laatst gewijzigd door Jalf op 20 nov 2017, 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

20 nov 2017, 11:50

Jalf schreef:
20 nov 2017, 10:57
Had ik ook nog niet bij stil gestaan, maar in tegenstelling tot een Wii of Wii U is het natuurlijk heel goed denkbaar dat er straks meerdere Switches per huishouden aangeschaft worden. Maar dan moet de prijs wel een flink stuk (>€100,-) omlaag.

Ben benieuwd hoe deze budget switch er uit komt te zien. Geen losse joycons misschien? Dat zou qua kosten al een slok op een borrel schelen, maar daarmee vervalt wel een keyfunctie. Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben trouwens. Integendeel zelfs. Ik speel voornamelijk met de Pro Controller en af en toe in handheldmode, maar de keren dat ik in tabletop heb gespeeld of met losse joycons zijn op 1 hand te tellen. Heb alleen voor mutlplayer games die joycons een paar keer aan die shell geklikt, maar ideaal is anders. Die losse joycons zorgen er echter wel voor dat de Switch in handheld mode niet super lekker in de hand ligt. De knopjes zijn klein, het ding is vrij breed, je hebt weinig grip. Ik zou een echte handheld zonder joycons, met grotere knoppen en meer grip, die gewoon in de dock te zetten is wel toejuichen...
Interessant feitje is dat Nintendo de Switch als voornamelijk een home console in de markt heeft gezegd. Zou een reden kunnen hebben.

Een eventuele opvolgend model kan als een voornamelijk handheld in de markt worden gezet.

Wat ook waar is, is natuurlijk dat de technologie vooruit gaat en het produceren van de switch steeds goedkoper wordt. Helemaal als het ook nog eens goed verkoopt. Die $199 Switch verwacht ik persoonlijk volgend jaar al. Kan idd zonder joyCons en dock zijn, maar wel compatible (zonder dat je joycons erin kan schuiven). Maar is speculeren natuurlijk...We'll see.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 12:14

De Switch is nu een half jaar een groot succes. Hoe snel denk jij dat een ontwikkelaar een Switch port in elkaar kan draaien van een game die jaren in ontwikkeling is geweest voor een krachtiger platform? Accepteer nou eens dat uitgevers de kat uit de boom hebben gekeken na de Wii U en pas nu budgetten vrij maken voor Switch versies. En accepteer ook gewoon dat Switch versies er ALTIJD minder uit zullen zien dan PS4/Xbox One games.
Ja dat kan heel goed zijn wat je allemaal zegt. Maar de grote nieuwe games vooral de westerse 3rd party games gaat 90 procent van die games geen Switch versie krijgen. Kan je nu al op een briefje geven dat FC5, AC Origins, RDR2 Cyberpunk 2077 de nieuwe Tomb Raider de nieuwe Rocksteady game geen Switch versie gaan krijgen. En dat ze er altijd minder uitzien dat maakt mij niet. Maar dan moet newgamessucks of zijn collega niet beweren dat wanneer Sony een Ps5 in Switch vorm uitbrengt dat hun verkoop argument weg gaat zijn. Want die zorgen er dan wel voor dat de 3rd party games er fatsoenlijk en goed uit zien op hun variant. En dat geen enkele titel gaat ontbreken op hun console.
Nintendo hééft 2018 games aangekondigd op de E3. Yoshi, Metroid Prime 4, Kirby, Pokémon. Daar komt echt nog wel het één en ander bij. Accepteer ook dat Nintendo niet elke maand een € 59,99 game kan uitbrengen en dat niet elk jaar van de Switch er uit zal zien als 2017.
Geef jij mij de trailers van Prime 4 en het stukje van Pokemon wat jij gezien hebt? Want jij hebt iets anders gezien dan ik heb. Bij mij stond bij Prime 4 helemaal geen 2018 aan het einde van de teaser. En bij mij zei die man helemaal niet coming in 2018 to the switch.

En ze hoeven niet elke maand een 59.99 Switch game uit te brengen. Dat hebben ze dit jaar ook niet gedaan. Maar dit jaar hadden ze 8 first party titels. Als ze er volgend jaar 7 brengen is dat toch ook een mooi aantal . En het hoeft het daarbij niet alleen van Nintendo zelf te komen. Maar waarom scoor je niet 2 geweldige exclusieve indi games zoals Microsoft dit jaar gedaan heeft met Cuphead en volgend jaar doet met Ori. En besteed je nietIp's uit aan 3rd party uitgevers. Dat je die bijvoorbeeld een goede exclusieve Star Fox of F zero of Kid Icarus laat maken.

Jouw grootste probleem is dat je teveel verwacht. Mensen wijzen je daar constant op, maar daar wil je niet naar luisteren. Val ons straks niet lastig als het niet gaat zoals je verwacht. Ik heb thuis momenteel ook iemand zitten waarvan ik de verwachtingen moet temperen. Die zette gister tegen beterweten in haar schoen bij de schoorsteen en de teleurstelling was real vanmorgen toen hij leeg was. Die heb ik vanmorgen dus uitgelegd dat het niet elke dag feest is
Je koopt een console om veel te gebruiken. En ik en vele andere hebben niet een Switch aangeschaft zodat die volgend jaar maanden lang stof hapt. En nu zie ik dat niet gebeuren. Aangezien het lijkt dat Nintendo van hun fouten aan het leren is. Maar dat moeten we wel eerst zien dan geloven. En kijk Nintendo heeft nou niet de luxe die een Playstation heeft dat het ontbreken van first party titels gewoon wordt opgevangen door 3rd party.

En als laatste praat eens met respect Jalf dank u.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

20 nov 2017, 12:33

kaassouflee schreef:
20 nov 2017, 12:14


En als laatste praat eens met respect Jalf dank u.
:roll:

Serieus...................Ben je een geniale trol of is dit echt? Twijfel tussen een glimlach of medelijden. Ik lijk nu een beetje op mona lisa.


En over de PS5???? Als je een beetje brgijpend leest is dat het concurrentie gevaar niet. Het gaat om een eventuele Sony Switch. Ik hoop dat je kunt voorstellen dat als Sony deze uitbrengt met 'volwassen' content en Nintendo dat niet heeft op zijn Switch dat dit een verkoop argument is?

Dus als Nintendo dit al biedt gaat dat marketing element voor Sony de prullenbak in.
Laatst gewijzigd door Newgamessuck op 20 nov 2017, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 12:39

Wat ik praat tegen iedereen die mij respecteert met respect. Maar mij vergelijken met zijn 6 jarige dochter vind ik niet echt van respect getuigen. Als jij wil dat er tegen jou zo gesproken wordt prima. Maar zo praat je niet tegen mij ook jalf niet

En als jij een beetje zou lezen. Dan had ik het over de Ps5 in Switch vorm. En ja stel Sony maakt die en je krijgt daar alle 3rd party content in de beste kwaliteit. En bij Nintendo krijg je 1 90% van die 3rd party games niet. En die je krijgt in een mindere kwaliteit. Waarom zou je dan voor de Nintendo variant gaan? Terwijl Sony een betere variant aan zou bieden.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

20 nov 2017, 12:53

kaassouflee schreef:
20 nov 2017, 12:39

En ja stel Sony maakt die en je krijgt daar alle 3rd party content in de beste kwaliteit. En bij Nintendo krijg je 1 90% van die 3rd party games niet. En die je krijgt in een mindere kwaliteit. Waarom zou je dan voor de Nintendo variant gaan? Terwijl Sony een betere variant aan zou bieden.
Waarom zouden 3rd parties inzetten op een Sony Switch die nog geen install base heeft ipv een Nintendo switch met.....................................................Tegen de tijd dat Sony het kan uitbrengen ongeveer 50 miljoen is? (ongeveer volgens huidige ramingen). Ook na een gefaalde vita die nog in het geheugen van de developer zitten.

Mocht Sony de stap wagen die al huge is, ik hoop dat jij je kunt voorstellen dat de stap NOG groter is met 'volwassen' content op de switch.

En dan ps5.....Sony is heer en meester op console gebied. No way in hell dat ALS Sony de stap aandurft om te concurreren dat dat een ps5 wordt. PS5 wordt gewoon een ps4 pro on steroids. Want dat werkt goed voor sony.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

20 nov 2017, 13:15

Kaas, ik begin je een beetje beu te worden.

Iedereen heeft jouw shit al 100 x aangehoord. Ik heb juist respect nog voor de mensen die op jou willen reageren.

Ik post misschien niet veel in dit topic maar je besmeurd het wel met veel onzin-posts.

Denk je nou daadwerkelijk dat Sony met een PS5 in switch-vorm komt? Kijk hoe de PS4 het doet op de markt.
Een console moet het voornamelijk van software hebben en niet enkel van hardware. (zie: GOATbox 1) oh ja ik ben je voor met de oude koe uit de sloot te trekken, ''Nintendo dan zonder sterke 3rd-party software''. Die kennen we inmiddels ook al. Kap met je zelf steeds te herhalen papegaai want we zijn hier niet gek.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

20 nov 2017, 13:19

Ik geef alleen aan op welk niveau je hier aan het acteren bent, Kaas. Doe er iets mee.

De Switch zal vast geen games als Red Dead Redemption 2 krijgen nee. Er zullen ook weinig mensen zijn die een Switch kopen in de hoop dat soort games er op te kunnen spelen. Maar als Skyrim, LA Noire, Wolfenstein en DOOM het redelijk doen dan zie ik het nog wel gebeuren dat we bijvoorbeeld nog een GTA V of een Fallout 4 krijgen. En dat zou voor Nintendo begrippen toch echt wel spectaculair zijn.

Als ik aan 3rd party support voor de Switch denk dan denk ik ook meer aan games als SouthPark the Stick of Truth, Dragon Quest, LEGO games, Skylanders, Tales of huppeldepup, Valkyria Chronicles 4 (zojuist aangekondigd), Ace Attorney, Ni No Kuni II, Project Octopath, die Danganronpa collectie, Sonic, Shin Megami Tensei, No More Heroes, Call of Duty, Resident Evil..

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 13:26

Denk je nou daadwerkelijk dat Sony met een PS5 in switch-vorm komt? Kijk hoe de PS4 het doet op de markt.
Juist die komt er niet. En er komt ook geen Switch variant van Sony en Microsoft hun kant. Want die hebben beide aangegeven niets meer te zien in de handheld markt. Dus is Newgamessucks zijn verhaal een beetje overbodig. En ik gaf alleen maar aan wanneer Sony deze stap wel zou zetten dat het de ps5 gaat zijn. Dus Newgamessucks zijn collega heeft het dan over dingen die nooit gaan gebeuren. Want na de Vita stapt Sony die deze markt niet meer in.
Als ik aan 3rd party support voor de Switch denk dan denk ik ook meer aan games als SouthPark the Stick of Truth, Dragon Quest, LEGO games, Skylanders, Tales of huppeldepup, Valkyria Chronicles 4 (zojuist aangekondigd), Ace Attorney, Ni No Kuni II, Project Octopath, die Danganronpa collectie, Sonic, Shin Megami Tensei, No More Heroes, Call of Duty, Resident Evil..
Dat zou inderdaad een mooie collectie zijn van 3rd party games dat ben ik met je eens. Alleen moeten ze dan wel zorgen dat de oudere games gewoon een reële prijs krijgen. En niet dat de ps4 versie voor een tientje op te pikken is en dat de Switch versie 60 euro kost.

En Nintendo heeft ook dit jaar gezien dat software verkoopt hardware. Dus laten we hopen dat deze visie volgend ook doorzetten.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

20 nov 2017, 13:37

Dan mijn excuses voor het overbodige verhaal. :S

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 13:53

Haha nee maar Sony stapt onder geen enkele voorwaarden meer op de handheld markt. Dus ik denk ook niet dat Sony die kant op gaat met gamen thuis en on the go. De laatste keren dat Sony en Microsoft met de move en kinect Nintendo gevolgt zijn met in die tijd motion controls was dat niet echt een daverend succes.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

20 nov 2017, 14:13

Dat tientje extra voor Switch games is wel iets dat Nintendo snel de kop moet indrukken ja. Sommigen zullen proberen nu nog wat extra te pakken omdat het aanbod op de Switch nog vrij karig is, maar op een gegeven moment gaat het tegen die uitgevers werken. Dan kopen de mensen het niet meer. En uitgevers kennende stoppen ze nog eerder met hun support dan dat ze dat tientje van de prijs af halen. De inkoopsprijs van Switch cartridges moet gewoon omlaag. Doom PS4 voor 18 euro naast een stripped down Doom Switch voor 60 euro is natuurlijk een grof schandaal.

De PS5 wordt inderdaad gewoon een traditionele console voor je onder TV. Als Sony een move in die richting maakt dan is het met PS4 hardware.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re:

20 nov 2017, 14:42

kaassouflee schreef:
20 nov 2017, 13:53
Haha nee maar Sony stapt onder geen enkele voorwaarden meer op de handheld markt.
Wel heel vet dat jij deze inside informatie hebt!

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 15:03


Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

20 nov 2017, 15:08


Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

20 nov 2017, 15:13

Zelfs al zou er een Sony Switch komen: hoezo krijgt Sony dat apparaat dan wél met up to date graphics VOOR één betaalbare prijs in de winkel?

Voornaamste reden dat de Switch zwakker is heeft natuurlijk te maken met dat een 600 euro versie niet zou verkopen. Of oververhit zou raken en dus veel groter en lompen zou moeten zijn.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

20 nov 2017, 15:14

Klopt maar dat betekend niet dat zijn opvolger alsnog de handheld markt op gaat. Waarom zou Sony dit in godsnaam doen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 206 gasten