Anime & Manga Topic

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

29 dec 2017, 14:12

Fafnir en Elma kregen allebei te weinig screentijd, maar dat komt omdat meer gefocuste verhalen van hen pas later in de manga voorkomen. Ze moesten immers doen met wat ze hadden, en dat deden ze nog best goed wat mij betreft.

En Va-11 Hall-A zat ik vorig jaar rond deze tijd te spelen ja, toffe game. Het is grappig hoe interessant drankjes mixen en simpelweg mensen horen ouwehoeren kan zijn. Al zijn de mensen hier o.a. ook cyborgs en seksrobots uiteraard (Dorothy ftw!). En natuurlijk die fucking honden :lol: . Het plot is over het algemeen ook best interessant.

Vraag me af hoe het gaat met de developers. Het zijn immers Venezuelanen en hun land is een shithole tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

29 dec 2017, 23:40

Rick Raptor schreef:
29 dec 2017, 14:12
Fafnir en Elma kregen allebei te weinig screentijd, maar dat komt omdat meer gefocuste verhalen van hen pas later in de manga voorkomen. Ze moesten immers doen met wat ze hadden, en dat deden ze nog best goed wat mij betreft.

En Va-11 Hall-A zat ik vorig jaar rond deze tijd te spelen ja, toffe game. Het is grappig hoe interessant drankjes mixen en simpelweg mensen horen ouwehoeren kan zijn. Al zijn de mensen hier o.a. ook cyborgs en seksrobots uiteraard (Dorothy ftw!). En natuurlijk die fucking honden :lol: . Het plot is over het algemeen ook best interessant.

Vraag me af hoe het gaat met de developers. Het zijn immers Venezuelanen en hun land is een shithole tegenwoordig.
Ah hopelijk komt er dan nog een tweede seizoen waarin ze meer screentijd krijgen.

Verder is dorothy geniaal idd, maar er zitten zoveel toffe personages in Valhalla. Ben nu bijvoorbeeld aan het praten met Betty en Deal. Geweldig die twee. En Sei en Stella (met name Sei) zijn op dit moment interessant, omdat met name Sei betrokken lijkt bij de belangrijke ontwikkelingen binnen Glitch City. Verder ook erg tof dat Jill echt een personage is, ondanks dat je heel erg vanuit haar perspectief speelt. Je bent niet zo'n empty husk.

Oh en de muziek is godlike (iig sommige tracks).

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

30 dec 2017, 00:15

Damn ja, ik moet die OST maar weer eens gaan luisteren op mijn werk.

En Jill was eigenlijk een van mijn favoriete personages in de game, vooral omdat ze ook een afgerond personage is ja, geen self-insert dipshit. Dat sarcasme van haar word ik nooit zat, en het is al helemaal hilarisch als je haar dronken voert.

Wat betreft het plot kon ik ook wel waarderen dat je als barvrouw steeds meer achter de dingen die er spelen in de stad komt (via personages als Sei ja) maar tegelijkertijd de game nooit de focus van de game uit het oog verliest - het blijft draaien om de personages en (het beschermen van) diens dagelijkse leven, en een red-de-wereld plot is nooit aan de orde.

Heb je ook de remastered demo gespeeld, overigens? Die speelt zich een dag af voor de game begint en zorgt er namelijk wel voor dat sommige verwijzingen meer zinvol zijn. En je komt Anna Graem voor het eerst tegen, dat is toch wel een van de meer intrigerende personages.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

30 dec 2017, 00:22

Rick Raptor schreef:
30 dec 2017, 00:15
Damn ja, ik moet die OST maar weer eens gaan luisteren op mijn werk.

En Jill was eigenlijk een van mijn favoriete personages in de game, vooral omdat ze ook een afgerond personage is ja, geen self-insert dipshit. Dat sarcasme van haar word ik nooit zat, en het is al helemaal hilarisch als je haar dronken voert.

Wat betreft het plot kon ik ook wel waarderen dat je als barvrouw steeds meer achter de dingen die er spelen in de stad komt (via personages als Sei ja) maar tegelijkertijd de game nooit de focus van de game uit het oog verliest - het blijft draaien om de personages en (het beschermen van) diens dagelijkse leven, en een red-de-wereld plot is nooit aan de orde.

Heb je ook de remastered demo gespeeld, overigens? Die speelt zich een dag af voor de game begint en zorgt er namelijk wel voor dat sommige verwijzingen meer zinvol zijn. En je komt Anna Graem voor het eerst tegen, dat is toch wel een van de meer intrigerende personages.
Is dat de proloog? Bij dat plusje linksboven aan het beginscherm? Want ik wist niet wat dat precies was dus dat heb ik nog niet aangeraakt, maar wel doen dus? Ik ben nu aan het begin van dag 12. Is de demo zonder spoilers?

En met dronken voeren bedoel je tijdens zo'n balkon gesprek? Ik heb haar gesprek met Dana (de eerste keer?, iig voor mij nog de enige keer) haar met regelmaat laten drinken, maar niet superveel. Nog een keer doen dus?

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

30 dec 2017, 03:49

Dat plusje is de proloog ja, dat is een ge-update versie van de originele demo. Er zitten ook geen spoilers in, en hem spelen zorgt ervoor dat je niet verward raakt als een zeker personage weer naar binnen wandelt (en Jill haar herkent).

En tijdens dat balkon kun je Jill helemaal dronken voeren, ja. Tis hilarisch. Gaat de ze mafste shit uitkramen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

30 dec 2017, 12:41

Lol die honden in die prologue. Die namen alleen al zoals dragon fucker en Tortilla Pope.

En dan die hond die cabbages haat. Vind het maar macho afgetrainde sla. Heerlijk.


Call me Deal. Deal. Deal? _O-


En damn Anna is eh interessant... Benieuwd waar dat naartoe gaat.


Edit: Wow echt net op tijd die demo gedaan. Wordt nu door Essentia voor het eerst op Anna gewezen.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

31 dec 2017, 16:15

Het is ongelooflijk maar Gigguk heeft beide Anime 2017 video's voor het einde van het jaar online staan.




Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

31 dec 2017, 16:44

Dat deed ie snel inderdaad. Ik had ze eigenlijk pas in juni verwacht.

Al is het wel een goede breakdown van wat er dit jaar is uitgekomen, al mistte ie nog wel wat series (zoals Princess Principal). Het was sowieso een goed jaar wat betreft anime wat mij betreft, met goede series in elk seizoen en nieuwe all-time favorieten.

Die nekken uit Ballroom ook :lol:

En nu we toch op dat punt aankomen, onderhand, nu alle series geëindigd zijn, kan ik ook wel een persoonlijk top vijf lijstje maken van de series dit jaar. Dus laat me hem even schaamteloos copy-pasten van een ander forum:

1: Made in Abyss

Dit was echt een serie waarvan ik al het moment dat de aftiteling voorbij rolde, ik al wist dat deze op de eerste plek zou belanden dit jaar. Het is het soort speciale serie die je maar eens in de zoveel jaar tegenkomt, en me diep weet te fascineren. De abyss uit de titel is een van de beste fantasie-locaties die ik in lange tijd heb gezien - een levensgevaarlijke plek die meer en meer op iets uit een Lovecraft-verhaal begint te lijken hoe dieper je gaat, maar die tegelijkertijd voor zowel de kijker als de personages een onweerstaanbare allure heeft om de geheimen ervan te ontdekken. We volgen ook een erg sympathiek duo waar je echt om begint te geven, met als uitblinker in dat opzicht de sublieme laatste afleveringen (en het personage daarin ook). Het design en de achtergronden van de serie zelf zijn ook absoluut prachtig en de OST is makkelijke de sterkste en meest sfeervolle van welke serie dan ook dit jaar. Made in Abyss zette diens klauwen in me en liet niet meer los, en als er ooit een serie was die diens vervolg verdiende, dan was het deze wel. Man, ik krijg gelijk zin om de serie weer een keer te herkijken.

2: Kobayashi's Dragon Maid

Een van de sterkste van het monstermeiden-genre is hoeveel kanten je ermee opkunt, maar zelfs ik had niet verwacht hoe effectief deze variatie zou zijn. Iets dat begint als een soort typische sitcom (vrouwelijke nerd krijgt opeens een drakendienstmeid over de vloer) wordt al snel een nogal hartverwarmende en bovenal erg grappige serie over een groep wezens die het eens over een andere boeg gooien en besluiten samen te gaan leven met mensen. Kobayashi's kleine kringetje om haar heen van een smoorverliefde lesbische draak, geadopteerd dochtertje Kanna en hun vrienden weet al snel een groep te zijn waar ik geen genoeg van kon krijgen, en de serie heeft genoeg introspectie om dieper te gaan dan je zou verwachten. Tal van memorabele momenten zijn het gevolg, en ik betrap me erop dat ik nog vaak losse scenes uit de serie zit te herkijken, wat altijd een goed teken is. Dit is toch wel een van de beste series in het hele genre wat mij betreft, en de beste serie uit wat al een sterk seizoen was.

3: Attack on Titan S2

We hebben er lang op moeten wachten, maar iedereens favoriete titanen-vechter anime was eindelijk terug en wist nog net zo intens te zijn als het origineel, nu al jaren terug. De actie was zo tof als altijd, veel oude personages kregen een welverdiend spotlicht op hen geschenen en het had een van de beste twists in het hele jaar. Het liet weer eens zien de hype verre van overdreven was, en ook ik zit nu reikhalzend uit te kijken naar nog meer AoT. Een sequel die praktisch alle verwachtingen waarmaakte, dus.

4: Konosuba 2

En hier hebben we nog een sequel die dat deed. Konosuba bewijst maar weer eens heer en koning te zijn als het op komedische avonturen-series aankomt (enkel grootvader-remake Magical Circle Guruguru kwam in de buurt dit jaar) en het liet me regelmatig helemaal suf lachen. De personages zijn vergeleken met het origineel ook nog beter dan ooit ingespeeld op elkaar en de stijl die het heeft weten te creëren met diens animatie en stemmen is een perfecte adaptatie van al grappig schrijfwerk. Volgende sequel wanneer?!

5: Girl's Last Tour

En de laatste op dit lijstje, die niet alleen de beste slice-of-life serie van het jaar weet te zijn, maar me op eenzelfde wijze als Made in Abyss bij de strot wist te grijpen. De avonturen van Chito en Yuu mogen dan wat langzaam beginnen; het valt allemaal perfect in elkaar als het grote plaatje steeds duidelijker worden en we meer leren over zowel de wereld als de hoofdpersonages in het algemeen. En zowel de algehele sfeer (positiviteit in een wereld die diens einde nadert) als de manier waarop het hoofdduo diens omgeving in zich opneemt worden steeds sterker uitgebeeld naarmate de serie vordert, waardoor het echt iets memorabels weet te creëren. Op persoonlijk niveau doet de serie me vaak ook denken aan waarom archeologie me fascineert - de dames in de serie struinen immers op dezelfde manier en met dezelfde gedachten door de ruïnes van een vergane samenleving. Een mooie vijfde plek voor deze serie dus.

En Rage of Bahamut: Virgin Soul neemt de prijs mee naar huis voor de shittigste serie. Wat een bittere teleurstelling was dat.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

31 dec 2017, 17:55

Ik heb helaas nog niet alles kunnen kijken wat ik wilde zien, het was een beetje een jaar waarin ik moest terugschakelen wat betreft vrije tijd en het verdelen van die vrije tijd over diverse hobbies. In ieder geval een top 10 gebaseerd op wat ik wel heb gezien:

- Made in Abyss
De lijst is niet echt op volgorde maar deze staat duidelijk bovenaan.
- Your Name
Technisch 2016 maar whatever, vond hem echt heel erg geslaagd. Zal wellicht met A Silent Voice moeten strijden om beste film van het jaar (technisch ook een 2016 film) maar die heb ik nog niet gezien, dus tja
- Konosuba 2
Een comedy die je echt aan het lachen maakt, best zeldzaam in anime (voor mij dan)
- Gamers!
Nog 1 die me aan het lachen maakt, de fanservice aflevering was overigens tergend
- Tanaka-kun is always Listless
Slice of life met leuke humor en super aandoenlijke karakters en onderlinge relaties. Heb hier echt van genoten.
- My Hero Academia 2
Erg geslaagde uitvoering van de manga waar ik best wel verzot op ben, deze serie heeft heel veel potentie en kijk erg uit naar S3. Echt een gevalletje waarin de animatie en muziek veel toevoegen, en dat is ondanks, of misschien dankzij, de enorm expressieve stijl van de manga.
- Miss Kobayashi's Dragon Maid
Feelgood slice of life met een sterke boodschap plus kyoani visuals.....plus Kanna
- Haikyuu! S3
Voor de belangrijkste match uit de serie krijgen we 10 werkelijk fantastisch in beeld gebrachte sport goodness. S4 when?
- March Comes in like a Lion S2 (eerste helft)
S1 duurde voor mij vrij lang voor het "klikte", maar deze is vanaf het begin enorm sterk. De visuals, de feels. Sterk spul die fishermans friend.
- Tsuredure Children
Staat op de lijst omdat het iets doet wat dit genre niet vaak doet, namelijk laten zien wat er gebeurt NA de "I like you", ik ben echt een sucker voor romantiek en hou van romcoms maar heb er inmiddels zo veel gezien dat ik iets meer nodig heb dan enkel de bekende clichés

De reden dat The Ancient Magus Bride er niet op staat is omdat ik eerlijk gezegd iets meer uitkijk naar de tweede helft, hoewel ik tevreden ben met het resultaat tot zover heb ik dit stuk al gelezen in de manga en ik ben vooral benieuwd naar de stukken die ik nog niet heb gelezen.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

31 dec 2017, 22:27

The Ancient Magus' Bride staat er bij mij simpelweg niet op omdat het nog niet geëindigd is - die serie telt pas volgend jaar mee. Al was het wel een van mijn favoriete series dit seizoen (numero twee, eigenlijk, na Girl's Last Tour). Nog een aanrader voor Legendary ook, wat dat betreft.

En het enige wat ik nog niet heb gezien is blijkbaar Land of the Lustrous, die schijnt ook goed te zijn.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

01 jan 2018, 18:53

Land of the Lustrous wordt blijkbaar onthaald als de eerste cgi anime die er goed uit ziet door de anime community....

ben het er zelf niet helemaal mee eens want ik was best te spreken over series als Knights of Sidonia en vooral Bubuki Buranki, maar whatever, niemand waardeerde die laatste....

Ben wat series van het herfst seizoen aan het afronden en dan ga ik er zelf aan beginnen.

Weet nog niet precies wat ik ga volgen in het winter seizoen, mijn most wanted, Violet Evergarden en Seven Deadly Sins 2, zijn natuurlijk weer in handen van Netflix.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

01 jan 2018, 22:06

De CGI van Bubuki Buranki zat inderdaad best goed in elkaar, zowel tijdens de gevechten als de rustigere momenten. Op de rest van de serie valt nog wel wat aan te merken, maar tis vreemd inderdaad dat de technische kant van die serie genegeerd wordt.

En ik heb eigenlijk totaal nog niet gekeken wat er in het winter-seizoen uitkomt - whatever, zo is alles een verrassing.

En fucking Netflix heeft Seven Deadly Sins 2 inderdaad ja, dat wordt weer wachten op fansubs. Anders kun je wachten tot je een ons weegt (freaking Kakegurui is nog steeds niet te kijken volgens mij, om maar eens een voorbeeld te noemen).

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 jan 2018, 10:34

Helaas te weinig animé gekeken om echt een top zoveel lijstje te maken van dit jaar.

Wel was ik heel blij met My Hero Academia (of Boku no Hero Academia). Eindelijk weer eens een echt goede shonen. Boruto durf ik niet aan te raken. Ik denk dat dan mijn Naruto moeheid toch meteen weer naar bovenkomt.

Attack on Titan gebeurde me net iets te weinig en juist als het echt interessant wordt stopt het seizoen. Die nieuwe power van hem is namelijk zeer interessant en useful. Ook weel teveel narigheid. Die vrouw (minor character, maar maakt niet uit) die uit elkaar geript door titans wordt en haar vader smeekt om haar niet meer te mishandelen, wat duidelijk een jeugdtrauma is. Daarvan had ik echt NOPE NOPE NOPE NOPE NOPE NOPE NOPE NOPE!!!!!


@Rick

Verder ook Valhalla uitgespeeld. Erg toffe game, alleen vond ik het jammer dat sommige plotpoints eigenlijk niet afgemaakt worden. Zoals juist ook het verhaal omtrent Anne. Maar ook bijvoorbeeld Crimson Rose waar die detective naar op zoek was. En wat nou precies de deal was met Stella haar oog.

Wat dat betreft mag er wat mij betreft zeker een vervolg komen. Hopelijk dat ze nog kunnen werken in Venezuela of anders ergens naartoe kunnen verhuizen. Ook wel knap dat dit maar gemaakt is door zo weinig mensen (alhoewel de graphics heel simpel zijn). Ook verbaasde het me dat qua script alles door mannen in geschreven terwijl er heel veel vrouwelijke personages in zitten en ze in mijn ogen vrij succesvol dat perspectief kunnen laten zien. Benieuwd hoe ze dat precies gedaan hebben.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

02 jan 2018, 12:09

Hoe?



Maar zonder dollen, een beetje goede schrijver kan makkelijk vanuit het oogpunt van het tegenovergestelde geslacht schrijven - het hedendaagse idee dat dat zogenaamd niet kan vind ik nogal idioot. Gewoon een kwestie van het personage en diens persoonlijkheid bovenaan zetten, boven welke identiteit dan ook, en dan pas daar vandaan gaan werken. Zelfde geldt voor personages met een andere seksualiteit e.d.

Het gaat past de mist in als je het omgekeerd gaat doen. Dan krijg je van die cringey shit als dat trans personage in Mass Effect: Andromeda.

Overigens beantwoordt de game al de vragen die je hebt wel (Crimson Rose, Stella, Anna - al blijft zij een mysterie), tis een beetje een kwestie van de juiste drankjes schenken. Wat een beetje moeilijk is in een eerste playthrough - ik heb zelf hele personages gemist, en de verhaallijn van de robot-idol was ook niet afgemaakt bij mij. Dingen voor een tweede playthrough, lijkt mij.

En met hoe waardeloos geld is in Venezuela denk ik niet dat de developers ver komen. De storm uitzitten lijkt me eigenlijk beter.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

02 jan 2018, 12:22

Rick Raptor schreef:
02 jan 2018, 12:09
Maar zonder dollen, een beetje goede schrijver kan makkelijk vanuit het oogpunt van het tegenovergestelde geslacht schrijven - het hedendaagse idee dat dat zogenaamd niet kan vind ik nogal idioot. Gewoon een kwestie van het personage en diens persoonlijkheid bovenaan zetten, boven welke identiteit dan ook, en dan pas daar vandaan gaan werken. Zelfde geldt voor personages met een andere seksualiteit e.d.

Het gaat past de mist in als je het omgekeerd gaat doen. Dan krijg je van die cringey shit als dat trans personage in Mass Effect: Andromeda.

Overigens beantwoordt de game al de vragen die je hebt wel (Crimson Rose, Stella, Anna - al blijft zij een mysterie), tis een beetje een kwestie van de juiste drankjes schenken. Wat een beetje moeilijk is in een eerste playthrough - ik heb zelf hele personages gemist, en de verhaallijn van de robot-idol was ook niet afgemaakt bij mij. Dingen voor een tweede playthrough, lijkt mij.

En met hoe waardeloos geld is in Venezuela denk ik niet dat de developers ver komen. De storm uitzitten lijkt me eigenlijk beter.
Ja met fantasie, empathie en ervaring kan natuurlijk alles. Ik bedoelde het ook sowieso niet seksistisch oid. Maar ik had gewoon meer dat gevoel dan normaal dat deze schrijvers dat goed konden. Dat ik echt dacht dit moet door een vrouw geschreven zijn.

Was trouwens dat transgender personage uit Andromeda echt totaal vergeten. Maar goed Andromeda mag de naam mass effect niet dragen helaas. Man wat een teleurstelling is die game tov de originele trilogie.

Wat betreft die drankjes is dat wel lastig, want je moet dan dus juist drankjes geven waar ze niet om vragen. Zoals je dan ook bij Ingmar echt zijn backstory krijgt (las ik ergens). Je hebt trouwens ook 3 secret characters die je krijgt als een flaming motai served op de juiste dagen aan de juiste personen.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

02 jan 2018, 13:09

Bioware is al jaren aan het afzwakken onder E.A., en Andromeda was daar het ultieme voorbeeld van. Ik verwacht eigenlijk niets meer van ze nu (Anthem is ook een Destiny-kloon, en gezien hoe shit Destiny II nu is...). Die landen over een paar jaar wel in de E.A. grinder lijkt mij.

En ja, die drie secret personages heb ik dus totaal gemist. Al heb ik bij Ingmar (en Art, wat dat betreft) wel de verkeerde dranken geschonken omdat ik dat toevallig las, en dan krijg je dus inderdaad een compleet ander gesprek. Het unlockt ook meerdere persoonsgedreven eindes aan het eind van het verhaal.

Krijg eigenlijk best wel zin om de game te herspelen nu, en dit keer alle optionele dingen te doen. Zit immers toch nog te wachten op Monster Hunter.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

03 jan 2018, 09:21

Rick Raptor schreef:
02 jan 2018, 13:09
Bioware is al jaren aan het afzwakken onder E.A., en Andromeda was daar het ultieme voorbeeld van. Ik verwacht eigenlijk niets meer van ze nu (Anthem is ook een Destiny-kloon, en gezien hoe shit Destiny II nu is...). Die landen over een paar jaar wel in de E.A. grinder lijkt mij.

En ja, die drie secret personages heb ik dus totaal gemist. Al heb ik bij Ingmar (en Art, wat dat betreft) wel de verkeerde dranken geschonken omdat ik dat toevallig las, en dan krijg je dus inderdaad een compleet ander gesprek. Het unlockt ook meerdere persoonsgedreven eindes aan het eind van het verhaal.

Krijg eigenlijk best wel zin om de game te herspelen nu, en dit keer alle optionele dingen te doen. Zit immers toch nog te wachten op Monster Hunter.
Met het gevaar dat dit een beetje een slowchat wordt, maar ben je al klaar met xenoblade? Wat vond je van het einde? En ga je die 100+ unique monsters nog doen?

Ik wil eigenlijk die 100+ uniques nog wel doen, maar ergens ben ik ook wel een beetje klaar met de game. Affinity farmen moet voor een hoop blades ook nog en als je geen sidequests meer hebt dan gaat dat vrij traag.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

03 jan 2018, 09:56

Dit is altijd al slowchat geweest volgens mij :lol:

Maar ik ben praktisch klaar met Xenoblade ja - het eind heb ik al gezien, ik heb alle blades en nu ben ik de laatste blade quest aan het doen (van Finch). De 100+ uniques kunnen echter mijn rug op, geen zin om daarvoor levels te hoeven grinden. Was al een grind genoeg om alle blades te krijgen, en die geven tenminste nog verhaal.

Maar ik vond het eind nog best redelijk. Het was niet de shitstorm dat X was, en stomme gimmick laatste baas terzijde (fuck ik haat bazen die niet laten weten dat ze op een timer zitten) wist het het verhaal nog best goed af te ronden (plus Xenoblade 1 erin te betrekken) en de grote problemen in de wereld op te lossen. Vraag me nu wel af hoe de volgende Xenoblade zou moeten spelen, al laat een multiverse veel opties open natuurlijk.

En affinity farmen is zo moeilijk niet, gewoon neutrale pouch items spammen. Tis een hoop op de A-knop rammen, maar dat zat ik gewoon te doen terwijl ik anime zat te kijken o.i.d.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

03 jan 2018, 10:21

Damn ben dan Xenoblade 1 weer teveel vergeten, want ik kan me niet herinneren hoe dit te maken heeft met de vorige xenoblade. Of is die Claus een dude uit de samenleving die gecreëerd wordt in het einde van xenoblade 1?

En wat bedoe je met neutrale pouch items? Krijg je daar ook affinity van? En je bedoeld neutraal zodat je niet elke keer door hun voicetrack heen moet zeg maar?

Verder is xeno 2 zeker beter dan xeno x, maar ik vond het allemaal wel weer erg cliché
Spoiler:
(opoffering van Pyra/Mythra)
en ik vond het jammer dat de wereld van Claus meer lore was dan echt nog een spannend verhaal. Het was allemaal al gebeurt.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

03 jan 2018, 10:52

Spoiler:
Klaus is de wetenschapper uit het achtergrondverhaal van Xenoblade Chronicles, die het experiment in werking zette die het universum in stukken rukte en als gevolg in een nieuw universum herboren werd als Zanza (oftewel Bionis). Zijn vrouwelijke collega werd herboren als Mechonis. En zo kwam hun wereld tot stand.

De Klaus in XC2 is die originele wetenschapper, nu verdeeld over meerdere dimensies, en de planeet waar XC2 zich afspeelt is een door Klaus herbouwde Aarde. Zie de ruïnes in Land of Morytha e.d. Vandaar dat je op het eind ook Shulk's stem kan horen als Klaus stervende is - het laatste gevecht in beide games vindt tegelijkertijd plaats, en leidt tot de dood van Klaus (omdat Zanza om zeep geholpen wordt). De werelden hebben op die manier een direct connectie met elkaar.

Overigens heeft het ook connecties met Xenogears, aangezien de Conduit een belangrijk artefact was uit die wereld en KOS-MOS ook nog wat extra dingen over deze wereld weet. Heb de games zelf helaas nooit gespeeld (die hebben een remaster nodig).
Het maakt mij dus niet uit dat het lore was - het maakte namelijk wel duidelijk hoe het universum van Xenoblade in elkaar zit.

En dat laatste was best cliché ja, maar gelukkig had het nog een happy end, anders was het echt een Diabolus Ex Machina geweest. Toch, ik heb veel slechter gezien. Vraag me ook af wat de verdere verhaalcontent nog gaat toevoegen.

En je krijgt gewoon affinity van pouch items, iets van 5 per item. Koop er een stuk of 100 en ga A spammen en je kunt de meeste blades zo makkelijk naar Max Affinity krijgen. En neutraal inderdaad omdat elke keer een voicetrack beluisteren van tien seconden de grotere bonus voor affinity niet waard is, het gaat zo veel langzamer.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

03 jan 2018, 13:04

Wow wat ben ik veel vergeten van xeno 1. Maar nu ik het zo lees is dat wel heel vet ja. Benieuwd of xeno x ook een aparte universe is.

Xenogears moet je trouwens echt spelen. Die is echt heel goed. Wil ik ergens ook weer graag herspelen. Is volgens mij nu alleen te spelen als je een USA account hebt op je ps3. Ik heb gewoon een fake USA account aangemaakt en toen de game gekocht en gespeeld. Een remake zou echt geweldig zijn, maar gaat er gezien zijn onbekendheid nooit komen. Misschien ooit een remaster naar 1080p.

Xenosaga ook nooit kunnen spelen. Die mogen sowieso wel een ps4 port/remaster krijgen.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

03 jan 2018, 13:30

Ik kijk te weinig anime voor anime van het jaar lijstjes, maar laat het iig duidelijk zijn dat dit de scene van het jaar is:

spoiler voor AoT seizoen 2, mocht je die nog later willen kijken
Spoiler:
[media]
[media]
De opbouw, de (metaforische) shots, de OST, de stiltes en de VA. Dit is perfectie. _O_
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re:

03 jan 2018, 14:46

Legendary schreef:
03 jan 2018, 13:04
Wow wat ben ik veel vergeten van xeno 1. Maar nu ik het zo lees is dat wel heel vet ja. Benieuwd of xeno x ook een aparte universe is.

Xenogears moet je trouwens echt spelen. Die is echt heel goed. Wil ik ergens ook weer graag herspelen. Is volgens mij nu alleen te spelen als je een USA account hebt op je ps3. Ik heb gewoon een fake USA account aangemaakt en toen de game gekocht en gespeeld. Een remake zou echt geweldig zijn, maar gaat er gezien zijn onbekendheid nooit komen. Misschien ooit een remaster naar 1080p.

Xenosaga ook nooit kunnen spelen. Die mogen sowieso wel een ps4 port/remaster krijgen.
Oh, whoops. Ik bedoelde Xenosaga (daar komt KOS-MOS immers ook in voor). Maar goed, heb geen van beiden gespeeld. Overigens zou een remaster op Nintendo's consoles uitkomen, daar Monolith Soft tegenwoordig een second party developer van Nintendo is.

En wat betreft XCX zijn er nul verwijzingen, dus is het maar de vraag hoe die verbonden zijn. Kan zijn dat gewoon compleet losstaat natuurlijk.
De opbouw, de (metaforische) shots, de OST, de stiltes en de VA. Dit is perfectie.
Het krijgt zeker de award voor best plottwist van het jaar. Holy shit.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

03 jan 2018, 15:38

Ik kende de twist al uit de manga, daar werd het ook al zo heerlijk casual gedropt. Ik heb 3x teruggelezen of er geen fout gemaakt werd.

Deze adaptie bracht alles daarna echt naar de next level.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Squawks
Lv1
Berichten: 34
Lid geworden op:
01 aug 2017, 20:34

03 jan 2018, 22:09

Ik hoop zo erg dat die Junji Ito anime niet kut wordt aangezien DEEN erop zit. . .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten