Game of Thrones [TV] Winter has come

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

28 aug 2017, 13:07

Het voelt alsof we nog 5 seizoenen nodig hebben.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

28 aug 2017, 14:57

Ridley schreef:
28 aug 2017, 10:16
Nou Ep 7 was degelijk. En veel was wel voorspelbaar. Goede setup voor het laatste seizoen.

Enige nieuwtje dat ik niet verwachtte in de ep: Raeghar en Lyanne waren getrouwd. Dat en de Targaryan incest.
Ja, LF zag ik van mijlenver aankomen. Dat Bran en die dagger daarin cruciaal waren had ik ook wel verwacht. LF was fucked vanaf het moment dat broer en zus Winterfell binnen kwamen. Lijkt erop dat verraden simpelweg het enige was wat de beste man kon. Zag niet echt wat zijn doel was in Winterfell. Arya had Sansa kunnen doden vanwege die brief en dan?

Dat van Jon en Danaerys was volgens mij ook al wel duidelijk.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

28 aug 2017, 18:57

Het seizoen had van mij wel wat langer gemogen. Iets meer dialogen, iets meer character building zoals de eerdere seizoenen. Dat mis ik wel. Verder mis ik in dit seizoen de onvoorspelbaarheid. Wat voor mij echt GoT is. Nu zijn eigenlijk alleen de acties van The Night King echt onvoorspelbaar. Voor de rest zie je bijna alles wel aankomen.

In dat opzicht heb ik veel meer plezier met Twin Peaks. Veel meer onvoorspelbaarheid en een trager tempo. Bij die serie geeft het ook ontzettend veel voldoening als er dan iets bijzonders gebeurd.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

28 aug 2017, 19:05

Ben ik de enige die het ongelofelijke lame vindt hoe Baelish aan zijn einde komt?

Hij is nu niet dood omdat iemand slimmer of manipulatiever is dan hem, maar door wandelende Deus Ex Machina Bram die ten alle tijden het script van de hele serie erbij kan pakken. Het was alsnog wel een vette scéne, maar come on.


Verder was alles vooral heel voorspelbaar. Jon en Danny die neuken, Jon die Theon (en Theon zijn character arc gaat btw ook echt nergens heen) vergeeft because reasons, Jon die met zijn eergevoel onderhandelingen verneukt...


Begin een beetje moe te worden van Jon, de ultieme goody 2 shoes die nu blijkbaar beloond wordt daarvoor in fucking Game of Thrones.

Het lijkt alsof hij een veel plattere character is dan voorheen.



Beste scéne was Tyrion en Cersei. Cersei en Jaime was ook goed. Lannisters stelen de show.



Hoop dat Jon en Danny in S1E8 meteen afgemaakt worden en Jaime de protagnist wordt ofzo.

Verras me weer eens, Thrones.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 aug 2017, 21:20

Jon's probleem is dat hij zo dom is als een deurknop. Hij is politiek nog dommer dan Ned. Hij is saai, dat is ie al een tijdje. Tyrion faalt eigenlijk ook, zoals Casterly rock, de wight (kostte hun een draak), en hij adviseerde om de crew dood te laten gaan. Nu lijkt dat pact dat hij heeft gesloten weer op een faal uit te draaien. Cersei steelt de show, en van mij mag ze winnen. Jon en Dany is zo disney en bovendien gewoon boring.

De beste scenes zijn inderdaad de scenes waarin nog character zit. S1 t'm 3 zat er nog vol mee, nu is het voornamelijk set pieces. Het is wat jammer maar ze moeten naar het einde knokken. Dat gaat in sneltreinvaart.

Wat Littlefinger betreft. Dat van Bran was een ding, de andere feiten wist Sansa zelf (dat van Lysa, Boltons en dat hij chaos zaait). Ze haatte hem sowieso al maar hield hem er bij voor de Vale. Hij heeft de groten van Westeros gemanipuleerd, en de wereld in chaos geduwd. Maar onderschat en vindt zijn waterloo tegen de Stark kinderen. Bran gaf de dagger, Sansa het bevel en Arya de executie. Het was een symbolische scene. En ironisch genoeg gelijk aan de dood van Cat. Hij was al lang overdue, dit seizoen heeft hij niet veel meer kunnen doen behalve in Winterfell staan te gluren. Hij had eerder moeten gaan maar other than that vond ik het wel een geslaagde scene.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

29 aug 2017, 05:47

Finale met af en toe leuke momenten, maar toch voornamelijk heel voorspelbaar.

- Cersei pullt een Trump
- LF gaat dood, want Bran weet wat er gaande is en de 'strijd' tussen Sansa en Arya is puur toneel
- Bran All-Brans vertelt aan iemand de waarheid achter Jon's ouders
- Jon (sms EGG ON naar 3535) steekt zijn Longclaw in de Slaver's Bay van Dany
- The Nightman (nemesis of The Dayman) doet pew-pew met koudvuur om de Wall tot te brengen. Tijd voor meester Frank Visser!

Hoogtepuntjes waren de gesprekken tussen Tyrion en Cersei en Jaime en Cersei. De weinige momenten waarop er nog goede dialogen gevoerd werden. En natuurlijk de eerste persconferentie in aanloop naar CLEGANEBOWL. Get hyped.

Also, toen Dany met twee draken aan kwam vliegen zei ik het al: hoe dom kun je zijn! Eén draak is tentoonstelling van het feit dat je draken hebt en een mooi vervoersmiddel. Drie draken is een full display of force, maar dat kan nu niet meer. Twee draken is een slappe middenweg en is alleen maar een indicatie dat er iets mis is met de derde draak.

Ligt het trouwens aan mij of hebben ze voor 'prins Reggur' dezelfde acteur gebruikt als Viserys? Die leken wel heel erg op elkaar.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

29 aug 2017, 06:39

Het zijn dan ook broers ;)

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

29 aug 2017, 06:44

True, maar broers zijn niet altijd het spiegelbeeld van elkaar.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

Re:

29 aug 2017, 07:45

Rolfgang schreef:
29 aug 2017, 06:44
True, maar broers zijn niet altijd het spiegelbeeld van elkaar.
Ze leken inderdaad verdomd veel op elkaar, masr het was wel een andere acteur. Waarschijnlijk wel de zelfde pruik though. Maar ik zag heel Twitter hetzelfde denken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

29 aug 2017, 09:59

De song of fire and fire ook weer gehad.

Gaat Daenerys nu knielen voor Jon, of dat heeft ze waarschijnlijk al gedaan.

Je ziet wel aan alles dat het ze puur te doen is om de familienaam, want er is nauwelijks chemie, hopelijk is dat opzettelijk gedaan.

Aegon.. zelfde naam als het zoontje van Raegar, blijkbaar moeilijk een originele naam te verzinnen.

Dat Euron wegliep was totaal ongeloofwaardig voor de rest lijkt me? :lol: Ik zat sowieso te wachten tot Cersei met een streek kwam, maar dat was lastig met die draken natuurlijk. Straks pakt ze hun dus in hun rug terwijl ze de White Walkers bevechten.

Mooiste van deze episode was de scene tussen de Cleganes _O_ Was hun relatie helemaal vergeten eigenlijk (komt in de boeken ook wat meer terug).

Little Finger dood, hij verdiende inderdaad een wat epischere dood. Toch een tof karakter, de evil versie van Varys, maar dit seizoen stelde hij niet zoveel meer voor.

Dom van Cersei dat ze aan haar buik ging krabben.

Eind was wel voorspelbaar natuurlijk na de vorige episode met die draak, maar holy shit damn.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

29 aug 2017, 10:08

Lag het aan mij of was Viseryon een stuk sneller als ijsdraak dan als levende?

Night King installed NOS and did a chiptune.
:huillie:

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

Re:

29 aug 2017, 10:12

Wesley schreef:
29 aug 2017, 10:08
Lag het aan mij of was Viseryon een stuk sneller als ijsdraak dan als levende?

Night King installed NOS and did a chiptune.
Wat dood is heeft ook unlimited 'energy', net als die wights. Toch?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

29 aug 2017, 10:28

Wesley schreef:
29 aug 2017, 10:08
Lag het aan mij of was Viseryon een stuk sneller als ijsdraak dan als levende?

Night King installed NOS and did a chiptune.
Dat viel mij ook al op ja, Viserion vloog daar rond als een Sonic op 'roids.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

29 aug 2017, 11:15

En dat met gaten in zijn vleugels.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 aug 2017, 12:49

Die Euron is of een heel zwak plot device of hij zit in een complot met Cersei en gaat onderdeel van een backstab zijn. Ik vond hem in de eerste afleveringen heel cool, knettergek, maar heeft geen reet meer gedaan. Toch zijn we dankzij hem van de Sand Snakes af. Daarvoor kudos.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

29 aug 2017, 12:52

R-Type schreef:
29 aug 2017, 12:49
Die Euron is of een heel zwak plot device of hij zit in een complot met Cersei en gaat onderdeel van een backstab zijn. Ik vond hem in de eerste afleveringen heel cool, knettergek, maar heeft geen reet meer gedaan. Toch zijn we dankzij hem van de Sand Snakes af. Daarvoor kudos.
Heb je de conversatie tussen Cersei en Jaime gemist?
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

29 aug 2017, 13:01

En dan Jon/Daenerys backstabben en je eigen graf graven, doesn't make any sense. Nog triester ook dan Red Wedding, zeker voor een familie met een leeuw als symbool. Zou wel mooi (maar voorspelbaar) begin zijn van het nieuwe seizoen, Jon/Daenerys vast tussen de White Walkers vanuit noord en Cersei vanuit zuid.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re: Re:

29 aug 2017, 14:37

Rolfgang schreef:
29 aug 2017, 12:52
R-Type schreef:
29 aug 2017, 12:49
Die Euron is of een heel zwak plot device of hij zit in een complot met Cersei en gaat onderdeel van een backstab zijn. Ik vond hem in de eerste afleveringen heel cool, knettergek, maar heeft geen reet meer gedaan. Toch zijn we dankzij hem van de Sand Snakes af. Daarvoor kudos.
Heb je de conversatie tussen Cersei en Jaime gemist?
Inderdaad. Haha. Hij zit in een plot met Cersei. Wat ze tegen Jaime vertelt.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

29 aug 2017, 15:01

Een andere oorzaak voor de mindere kwaliteit van seizoen 7 is het gebrek van de boeken Winds of Winter en A Dream of Spring. Het is niet makkelijk om een seizoen te baseren op een korte, en niet al te gedetailleerde samenvatting van George R. R. Martin zelf over de genoemde boeken.
Eerdere seizoenen (met uitzondering van de tweede helft van Seizoen 6), waren gebaseerd op de volledige boeken, maar dan zwaar versimpeld.
Oversoul schreef:
28 aug 2017, 19:05
Begin een beetje moe te worden van Jon, de ultieme goody 2 shoes die nu blijkbaar beloond wordt daarvoor in fucking Game of Thrones.

Het lijkt alsof hij een veel plattere character is dan voorheen.
Klopt. Ik hield van het personage toen hij Watcher of The Wall was. Hij evolueerde destijds. Geen leuke tijd om daar als tiener op te groeien tot jongvolwassene. In seizoen 6 vond ik hem veel minder interessant en zelfs vlak. Hij kreeg in de serie dan zo'n beetje de status als "goede god/held en redder".
In seizoen 7 neukte hij Dany. Dat was abrupt, want er was geen sprake van liefde tussen de twee, en zelfs geen vriendschap. Het waren gewoon twee collega's. Niet meer dan dat. En ik denk niet dat men zoiets doet uit verveling.
Oversoul schreef:
28 aug 2017, 19:05
Hoop dat Jon en Danny in S1E8 meteen afgemaakt worden en Jaime de protagnist wordt ofzo.

Verras me weer eens, Thrones.
De ijsdraak zal de boot doen zinken. Nee, dat komt volgens mij niet overeen met wat de verantwoordelijken van de serie van plan zijn. Wat ik wel voor mogelijk hou, is een fikse ruzie tussen de twee als Jon's echte identiteit aan het licht komt. Het zou kunnen leiden tot een moord. We weten allemaal dat Jon de Ijzeren Troon nooit zou willen hebben, hij waardeert zijn rol als King of The North ook niet echt.
De naam Aegon Tangaryen voor Jon is ook een slechte keuze. Dat is de naam van een van Dany's broers die in de boeken zelfs nog levende is. Dat kan voor verwarring zorgen. Jaehaerys zou beter geweest zijn als naam.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

29 aug 2017, 15:18

Die seksscene zat er niet aan te komen? Dany wilde al vier afleveringen lang die Longclaw van Jon beklimmen :lol:

En ik denk niet dat het tot ruzie zal leiden, ik denk eerder dat Dany sterft volgend seizoen en Jon dan de natuurlijke opvolger is - ook al staat hij boven Dany in de troonopvolging.

En D&D verneuken de serie al sinds ze boekmateriaal hadden, het is nu alleen nog maar veel erger geworden.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

29 aug 2017, 19:18

Zullen we seizoen 8 predictions doen? Dit is de mijne:



Jon en Danny sterven allebij. Night King wint. Een draak overleeft en vliegt terug naar die Draken Ruïnes bij Kings Landing, zwaar gewond. Cersei m.b.h. van The Mountain en die gekke dokter wiens naam begint met Q captured de draak en stopt deze vol met alle Wildfire die nog te krijgen is. En hij krijgt ook metalen klauwen, omdat het kan

Quick cut naar Bran. Bran stikt in een borrelnootje. Doei Bran.

Quick cut naar Jaime en de Hound die richting the wall marcheren. Night King komt aanvliegen op draak.

Plotseling vliegt een andere Draak over Jaime en Hound hun hoofden recht op de Night King af.

Gigantische Wildfire kern explosie, Nightking stort neer voor de voeten van de Hound. "More like Night Cunt" Hop afgemaakt.

Alle Walkers dood en 75% van de lanister Army weggebrand door Wildfire. Ach, hebben ze ervaring mee.

Jaime wordt in de vlammen herboren als The Lord of Light, maar dit boeit helemaal niemand want de winter is voorbij en Cersei is geen Walker dus hij heeft er verder niets aan.

Dat was aflevering 1. Rest van het seizoen is alle survivors tegen Cersei en maar liefst 4 afleveringen worden besteed aan CLEGANEBOWL
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

29 aug 2017, 19:22

Night King valt King's Landing maar er vallen geen doden.

Night King gaat naar Cersei maar spreekt van vrede, hij wilt alleen maar CLEGANEBOWL ZIEN.

5 afleveringen cleganebowl. It is known.

Jon en Dany leven nog lang en gelukkig. right proper






fucking confirmed.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

29 aug 2017, 21:39

Hoe kan iemand niet zien dat Daenny uit is op seks met Jon? :lol:
Aflevering hiervoor zat ze al met pruil oogjes naar hem te kijken, terwijl ze net draak verloren heeft aan GOAT Quarterback die de NK heet. De muur ging neer of ie van hout was :lol: So much for "magie/bescherming" die de muur zou hebben. Beste waren idd gesprekken tussen Cersei en Tyrion en haar en Jaime. Ze zijn wel echt softer geworden D&D gaan nu minder karakters dood dan in Breaking Bad, was wel eens anders.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

29 aug 2017, 22:18

The Great Volunteer schreef:
29 aug 2017, 21:39
De muur ging neer of ie van hout was :lol: So much for "magie/bescherming" die de muur zou hebben.
Drakenvuur is ook magie hè, dus dat verbrak basically de magic spell die op de muur zat. De Wights en White Walkers konden echt niet verder had ik het idee.
Ze zijn wel echt softer geworden D&D gaan nu minder karakters dood dan in Breaking Bad, was wel eens anders.

Er zijn ook niet zoveel spelers meer over, dus dat kan ook niet meer met het tempo dat het ooit had.
:huillie:

Gebruikersavatar
Ridley
Lv3
Berichten: 189
Lid geworden op:
28 jul 2017, 07:39
Locatie: Utrecht

31 aug 2017, 13:19

Damn er zijn weer argumenten voor de Bran = Night King theorie, omdat het leger van de undead eruit zag als het wapen van Star van bovenaf...

:lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten