Game of Thrones [TV] Winter has come

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

14 apr 2019, 21:44

Seizoen vijf was dramatisch, seizoen zes was alleen goed met de laatste drie afleveringen en seizoen zeven had een paar goede momenten, maar wanneer het slecht was... oh, it's was bad!
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

14 apr 2019, 21:47

Zes was goed.

Vijf was super matig.

Zeven was matig, veilig en vooral voorspelbaar.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

14 apr 2019, 22:39

The Great Volunteer schreef:
14 apr 2019, 19:52
Legendary schreef:
14 apr 2019, 19:07
Ik vond dan weer seizoen 4 en 6 goed. Maar 5-okish en 7 behoorlijk matig. Ze moeten zich dit seizoen wel echt flink herpakken en anders hopen dat Martin ooit nog zin heeft om de boeken af te schrijven.
Daar is al veel te laat voor. Dit is allerlaatste seisoen van de serie met 6 episodes
I know. Maar na de serie. Als ie ook een wat ander einde heeft. Dan is het nog de moeite om te lezen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 apr 2019, 04:38

De eerste 3 seizoenen waren top. Daarna werd het fanservice, met een komische Hound en een Jaime + Bron bromance. Vond 7 nog best okay eigenlijk, alhoewel heel voorspelbaar. Ze konden geen kant meer op met een Littlefinger bijvoorbeeld, en die liep alleen nog maar kansloos rond. Nog net niet met een i'm already dead logo op zijn hoofd.

5 is het dieptepunt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 apr 2019, 06:01

Ik heb het na S3 niet meer gevolgd dacht ik

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

15 apr 2019, 10:35

Hij is weer goed, erg goed! Nog maar 5 te gaan :(

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

15 apr 2019, 13:21

S8E1
Spoiler:
Iedereen komt bij elkaar om vervolgens een voor een te laten sterven.

Wel grappig van dat kind aan de muur.
Ow en dat einde is natuurlijk geweldig wanneer Jamie Bran weer ziet. :|

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

15 apr 2019, 20:20

Prima eerste episode, beter dan verwacht. De pauze heeft de cast en de schrijvers goed gedaan, de dialogen waren ouderwets on-point. Veel quote-waardig materiaal zag ik voorbijkomen.

Jon en Dany zijn nog steeds kut en
Spoiler:
de dood van Sam's vader en broer werd echt lolworhty snel in de prullenbak geflikkerd.

m'n vader en broer zijn dood en dat heeft jou chick ged- ALSO JE BEN E-GON THARGARIJANSMA
WAT ZEG JE, MN BROER EN PA ZIJN DOOD? WIE? HAD IK EEN BROER EN PA?

Maar verder erg vermakelijk, prima set-up en het einde met
Spoiler:
Jaime en Bran
is een goede cliffhanger én cirkel is rond-device.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 apr 2019, 13:22

Ik vond het tof, veel toffe personages/dingen die terugkwamen, niet echt lame subplots zoals in vorige seizoenen. Qua verhaal verwacht ik er sowieso niet enorm veel van, het is gewoon entertainment. Ben al snel tevreden met draken in beeld.
Spoiler:
Dat gezeik van Sam vond ik maar irritant eigenlijk, dat is toch gewoon hoe het gaat en Dany haar werk? Wel kut natuurlijk haha. Ben benieuwd wie er allemaal gaan sterven dit seizoen, ik gok op Bran, Dany en Cersei.
Boekspoiler:
Spoiler:
Ik wist dat Jon de zoon van Rhaeger was, maar was nu even confused door zijn naam. Aegon is nog een ander personage in de boeken, weet niet meer of die ook in de serie voorkwam. Zie: https://www.bustle.com/p/the-game-of-th ... ot-8023138 Ben benieuwd of die nog zijn intrede doet.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

16 apr 2019, 14:38

Ik heb de eerste aflevering van seizoen acht gezien en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Ik had veel te lage verwachtingen, hoewel er ook enkele mindere zaken waren.
Spoiler:
Ik vond de eerste paar minuten zeer geslaagd. De Targaryens maken hun entree in het Noorden. De Noordelijken kijken met afschuw naar de vele vreemde soldaten. Een jongen die de boom in klimt om een goed zicht te hebben op de parade is een leuke knipoog naar de klimmende Bran van vroeger. De eerste zin van de aflevering was een slechte grap van Tyrion over de ballen van Varys, als ik het mij goed herinner. Een gemiste kans. Zijn humor bevalt mij de laatste seizoenen niet meer.
In de aflevering was heel duidelijk de gespannen verhouding te zien tussen de Starks en Daenerys. Het kan tot een groots conflict leiden en dat is ook iets wat ik graag wil zien. Helaas zijn er nog zo weinig afleveringen die komen, dus ik ben bang dat dat niet zal gebeuren. De Night King komt eraan en deze wordt door mij niet toegejuicht. Ik hoop dat hij zo snel mogelijk afgemaakt wordt, zodat we weer verder kunnen met de strijd om de Iron Throne. De teasers hinten jammer genoeg naar een Slag om Winterfell die men verliest tegen de vlakke, saaie mythische figuren. De overlevenden zullen blijkbaar moeten terugtrekken en hun strijd later moeten verderzetten.

Het feit dat Jon Snow feitelijk Aegon Targaryen heet, gooit ook wat olie op het vuur wat het politieke conflict betreft. Echter denk ik niet dat hij de titel gaat accepteren. In deze aflevering kreeg hij van Samwel Tarly te weten wie zijn ouders werkelijk waren. Ik vond het vreemd dat Jon zijn vriend meteen geloofde en reageerde alsof het hem weinig kon schelen. In deze situatie acteerde de acteur van Samwell overtuigend: hij was enorm zenuwachtig en wist niet hoe hij het moest formuleren. Minder geloofwaardig was hoe Samwell reageerde op de moord op zijn ouders: hij had, tot zover ik weet, toch geen goede band met zijn vader en broer (maar wel met de moeder en zus)?

Die hele scene met de vliegende draken vond ik puur fanservice en geldverspilling (olifanten waren interessanter). Ik vond het vreselijk om te zien hoe de draken reageerden op de kus bij de watervallen. Ik vind die hele liefdesrelatie tussen Jon en Daenerys slecht geacteerd: gelukkig hint Varys dat het niet zal blijven duren… De gebeurtenissen in Kings Landing boeien mij voor geen meter. Er gebeurt daar de laatste tijd zo weinig… ik had ook meer verwacht van de strijd om Yara die zonder slag en stoot verliep. Over de scene met het “kunstwerkje” van de White Walkers: ik wou hiermee dat hun motieven duidelijk gemaakt worden, maar neen…

Wat ik heel sterk vond waren de interacties tussen de personages. Sommigen hebben elkaar al jaren niet meer gezien. Wat bij mij echt een gevoelige snaar raakte was de scene toen Jon en Arya elkaar omhelsden. De kille en koude kindersluipmoordenaar leek eventjes weer wat warme emoties te hebben. Ook Jaime die Bran onverwacht na al die jaren tegenkomt: die blik van Jaime was een open boek. Hij leek spijt te hebben van het feit dat hij niet hard genoeg geduwd heeft… Bran wachtte echter op “een oude vriend”. Zou hij hiermee Jaime bedoelen en zal hij hem in bescherming nemen? Als Bran door Jaime niet kreupel geworden was, zou hij nooit de drieogige raaf geworden zijn…
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

16 apr 2019, 14:54

Robbai schreef:
16 apr 2019, 14:38
Spoiler:
Minder geloofwaardig was hoe Samwell reageerde op de moord op zijn ouders: hij had, tot zover ik weet, toch geen goede band met zijn vader en broer (maar wel met de moeder en zus)?
Spoiler:
Het ging om zijn broer volgens mij, zijn vader haatte hij (dit wordt volgens door de makers uitgelegd in een video).
Robbai schreef:
16 apr 2019, 14:38
Spoiler:
Ik vond het vreselijk om te zien hoe de draken reageerden op de kus bij de watervallen.
Spoiler:
Dat was blijkbaar Bran aan het wargen die net als in de eerste episode van S1 iemand betrapt op incest ;) Maar ze keken wel raar uit hun ogen ja haha.
Robbai schreef:
16 apr 2019, 14:38
Spoiler:
Hij leek spijt te hebben van het feit dat hij niet hard genoeg geduwd heeft…
Spoiler:
Ik zag toch eerder spijt van wat hij gedaan had en zorg, dat past denk ik ook beter in de lijn van de ontwikkeling van Jaime. Denk ook niet dat hij Jaime zal straffen, eerder het omgekeerde.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 apr 2019, 16:56

Emilia Clarke kan gewoon niet goed acteren. Ik vind haar al vanaf het begin de zwakste schakel in de show. Ze ziet er leuk uit maar ze valt in het niet bij Lena Headey als het op acteerwerk aan komt. Zelfs Sophie Turner is beter, en daar ben ik ook geen liefhebber van.

Jaime heeft natuurlijk wel redemption gekend. De reden dat hij naar Winterfell reist is sowieso omdat hij ze wil waarschuwen en helpen.

Sommige karakters hebben eigenlijk slechte evolutie gehad. Onze dwerg bijvoorbeeld was de slimste Lannister maar helpt eigenlijk alles de vernieling in en maakt sinds Blackwater bizar slechte keuzes. Jon Snow vind ik eigenlijk ook weinig meer aan, hij buigt tenslotte ook nog eens.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

16 apr 2019, 17:44

Jon maakte vorige seizoenen de domste keuzes in de hele serie. En wordt er nog voor beloond ook.

Ik gok dat zijn plotarmor blijft tot de credits rollen, maar ik laat me graag verrassen.

Hoe mooi zou het zijn als hij en Danny volgende ep gewoon van een draak af flikkeren.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 apr 2019, 18:19

Toch heeft Jon wel het juiste gedaan :
Spoiler:
Zonder het draken leger zijn ze makke lammetjes tegen de NK. Gewoon werkelijk kansloos.
Ik vond opmerking van Sansa naar Tyrion:
Spoiler:
You were the smartest person I know. Nadruk op were inderdaad. Het is echt super naïef en on Tyrion achtig om te denken dat Cersei even bij gaat springen met haar leger. Geweldige opmerking van haar
En wat Sam zegt:
Spoiler:
Jon heeft duizenden Wildlings ge pardond. Waarom moet Daenny dan iedereen afmaken die de knie niet buigt.
Nog één over Daenny:
Spoiler:
Ze wil haar vader Rhaegar Targaryen de verschrikkelijke koning niet zijn, en niet in zijn voetsporen treden. Maar sorry meid je bent precies je vader qua karakter misschien wel erger.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

16 apr 2019, 18:44

Dany's support in The North op Jon na: zero
Also Dany: laat ik je op een draak zetten in je eentje met een best wel grote kans dat je er vanaf flikkert

De aflevering was best wel goed, maar sommige dingen zijn wel gewoon dom, zoals bovenstaande.
Spoiler:
Also, ze zijn er wel heel erg de ontmoetingen er doorheen aan het rushen, ik was er al een paar aan het opnoemen aan het begin en die zijn er allemaal al doorheen na één aflevering.

- Jon met Arya, Bran en Sam
- Arya met The Hound en Gendry
- Bran met Jaime

En why the fuck noemt Sam Jon ineens Aegon? Voor zover is weet is Jon de naam die Lyanna hem heeft gegeven op haar sterfbed en het is niet alsof elke oudste Targaryen zoon Aegon heet of iets dergelijks. Dan was hij namelijk niet 'sixth of his name' geweest maar eerder 'fucktonth of his name'. Het is geen Caesar.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

16 apr 2019, 22:00

The Great Volunteer schreef:
16 apr 2019, 18:19
Nog één over Daenny:
Spoiler:
Ze wil haar vader Rhaegar Targaryen de verschrikkelijke koning niet zijn, en niet in zijn voetsporen treden. Maar sorry meid je bent precies je vader qua karakter misschien wel erger.
Dat was toch een beetje de ontwikkeling van zowel Cersei en Dany in vorig seizoen. Ze werden steeds minder soft, allebei meer richting hun vader. Wel logisch dat niemand in het noorden haar mag, alleen is het vooral dat zij niet zo'n heel goede actrice is inderdaad en haar quotes zijn een beetje cringy.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

18 apr 2019, 07:03

Wat een niksaflevering weer :'). Het zegt heel wat dat de eerste aflevering van het highly anticipated laatste seizoen begint met een 'balls'-joke van Tyrion. Letterlijk de eerste fucking zin in de aflevering is 'hur dur dur, je hebt geen ballen'. Fucking D&D.

Bran: "We don't have time for this!"
Rest van de aflevering: "Oh, but we do have time for this!"

Euron Greyjoy is still the woooooorst.

Oh, en kan iemand die arme Bran naar binnen helpen. Volgens mij heeft die jongen de hele aflevering buiten voor de poort gezeten.

Also, accurate representatie van de Dany/Jon/draakjes scene:

Afbeelding

+

Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

18 apr 2019, 12:56

Wat een heerlijke zure vent ben jij toch als het op GoT aankomt :D
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

18 apr 2019, 13:44

Hehe.

Maar even serieus, dit was echt geen sterke aflevering. Paar puntjes:

- Bran heeft helemaal gelijk aan het begin dat er 'geen tijd' is om te ruziën over nutteloze shit, in de laatste aflevering voor dit zagen we hoe de hele Wall kapot ging en er een leger van duizenden doden naar het zuiden marcheerden, en toch houdt deze hele freakin' aflevering zich bezig met zinloos soapdrama als:

1. Dany en Sansa vinden elkaar niet aardig
2. Jon en Dany zijn verliefd, maar zijn ook familie, als dit maar niet tot drama leidt!!
3. De Northern lords vinden het maar niets dat we opeens vriendjes zijn met Lannisters
4. De Northern lords vertrouwen Dany niet en zijn pissy op Jon
5. Euron wilt seks
6. Gaan Arya en Gendry neuken?!
7. Sam is sad over zijn pa en broertje die dood zijn (nevermind het feit dat hij mogelijk zelf nog maar een dagje te leven heeft)
8. Gaat Bronn Tyrion en Jaime vermoorden?! (+ gratuitous tits & ass, want Game of Thrones, I guess)

Come the fuck op, je hebt zes afleveringen voor de show voor altijd voorbij is en dit is hoe je de eerste aflevering van die zes wilt doorbrengen? Waarom zijn de karakters sowieso bezig met deze onzin? Je zou denken dat Sansa en de Northern Lords wel wat dringendere zaken hebben dan een motie van wantrouwen uit te roepen over Dany.

- Cersei is nog steeds evil for evil sake. Haar reactie op het nieuws dat The Wall is gebroken is 'good'? GOOD?! Vertel me eens Cersei, wat is precies jouw plan voor als de White Walkers het Noorden verslaan? Olifanten? Hoe is het breken van The Wall 'good' voor jou?

- Deze serie houdt er nog steeds van om valide vraagstukken gewoon weg te werpen alsof het totaal onbelangrijk is. Op een gegeven moment vraagt Sansa 'En hoe gaan we dit grootste leger ooit voeden? Wat eten draken sowieso?' Dit is een serieus belangrijke vraag aangezien Winterfell al jaren niets anders dan oorlog heeft gekend en waarschijnlijk niet echt lekker ruim zit op proviand en dat vrij belangrijk is in oorlogssituaties. In het verleden in de show heeft dit een belangrijke rol gespeeld (siege van King's Landing, Castle Black, etc.)

Antwoord van de show: Lol who cares, Dany zegt een oneliner en dat plot point zal waarschijnlijk nooit meer aangehaald worden.

- De serie 'vergeet' nog steeds even voor het gemak de hele tijd wat de verschillende karakters wel en niet kunnen. Bran is een warg, dus waarom checkt hij niet even met een raaf waar het leger van de doden zit voordat ze een klein kind wegsturen uit Winterfell? Of waarom gaan we niet op verkenningstochten met de draken of gebruiken we ze om meer mensen te reden in plaats dat we ze alleen maar de gebruiken voor romantische tripjes naar pittoreske watervallen?

------------------------

Wat deze aflevering wel had waren wel mooie unintentionally hilarious scenes:

- Alle Northern Lords die een beetje sufjes Lyanna Mormont napraten op het moment dat ze de woorden King of the North zegt
- Bran die kennelijk een volle dag en nacht op Jaime zit te wachten op de binnenplaats van Winterfell
- Dany die Jon vertelt 'niemand kan een draak berijden tot ze het doen'. Jij bent letterlijk de enige persoon die een draak heeft bereden in meer dan 100 jaar, Dany. How would you even know that?
- The Night King die kennelijk opeens Hannibal's gevoel voor design en kunst heeft opgepikt
- En natuurlijk Jaime en Bran die dit doen:

Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 apr 2019, 15:46

Vond E1 idd overrated omdat er praktisch niets gebeurt.

Maar de laatste 3 worden motion picture lengte. Dus het zijn maar 5 te gaan, maar qua lengte is er meer ruimte. Ik verwacht zeker wel een leuke afsluiter al is de serie al heel lang popcorn en fanservice.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 apr 2019, 18:42

Zelfs al is het laatste seizoen... Een 1e episode is nooit vuurwerk. Das meer de een na laatste episode of vanaf midden in 't seizoen. De lijntjes zijn neergelegd en alles kan nu gaan starten

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re: Game of Thrones [TV] Winter has come

18 apr 2019, 19:14

Ik vond dit terug: Een heleboel essays over wat er tijdens de productie van Games of Thrones misgelopen is en hoe het heeft kunnen gebeuren.

Ergens op het kanaal heb ik ook het script van de afleveringen gezien. Die zijn lachwekkend slecht. Dan Weiss and David Benioff hebben heel weinig kennis over het vak....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

19 apr 2019, 14:17

R-Type schreef:
18 apr 2019, 15:46
Vond E1 idd overrated omdat er praktisch niets gebeurt.

Maar de laatste 3 worden motion picture lengte. Dus het zijn maar 5 te gaan, maar qua lengte is er meer ruimte. Ik verwacht zeker wel een leuke afsluiter al is de serie al heel lang popcorn en fanservice.
De laatste drie worden 80 minuten lang. Dat is dus 60 minuten extra (3x 20 minuten), wat basically één aflevering meer is. Dus veel extra tijd hebben ze nou ook weer niet.
The Great Volunteer schreef:
18 apr 2019, 18:42
Zelfs al is het laatste seizoen... Een 1e episode is nooit vuurwerk. Das meer de een na laatste episode of vanaf midden in 't seizoen. De lijntjes zijn neergelegd en alles kan nu gaan starten
De eerste aflevering ooit kende zelfs meer spanning en sensatie en dat moest een hele hoop introduceren. Je kreeg daar meteen al te maken met de White Walkers en Bran die naar beneden wordt gedonderd door Jaime. En ook in de andere eerste afleveringen van de seizoen (die wel allemaal tien afleveringen hebben, mind you) gebeurde er meer dan eh... gepraat zonder consequenties.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

19 apr 2019, 14:29

Jullie praten wel veel.
Spoiler:
:'D

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

19 apr 2019, 18:00

You guys are talkers. Listening to talkers.. makes me thirsty. And hungry. Think I'll take two chickens.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten