Het Series Topic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 jan 2020, 17:05

HBO is dan ook geweldig met series als The Wire, The Leftovers, Six Feet Under etc maar je hebt er ook net zo goed dingen als Game of Thrones tussenzitten. Ze hadden D&D wat strakker aan de ketting moeten houden.
Wat ik eigenlijk ook wel erg goede zender vind is AMC. NIet alleen perse vanwege TWD maar ze hebben ook Mad Men voortgebracht, Halt & Catch Fire, Better Call Saul en natuurlijk Breaking Bad

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

10 jan 2020, 17:44

Ik vond het niet eens leuk vermaak, op de eerste aflevering misschien na. Dialogen zijn stijfjes en/of vol mumbojumbo en (popcorn) actie zit er eigenlijk ook niet veel in.

Mijn vriendin (die de games en characters kent) mag deze iig zelf afkijken.

Next up is Black Sails (voor mij een rewatch) , krijgt ze weer wat quality voorgeschoteld :)
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

10 jan 2020, 19:13

Quality? Black Sails is average as fuck. Het is niet slecht genoeg om op te haten, maar zo... gewoontjes. Yaaawn. Setting is wel cool maar wat het voor mij niet doet zijn die doodsaaie eenzijdige characters. Bij series moet ik boeiende characters hebben, anders haak ik af. Verhaaltechnisch verder ook niet om over naar huis te schrijven ofzo, dus mja.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

10 jan 2020, 19:31

Wapper schreef:
10 jan 2020, 19:13
Quality? Black Sails is average as fuck. Het is niet slecht genoeg om op te haten, maar zo... gewoontjes. Yaaawn. Setting is wel cool maar wat het voor mij niet doet zijn die doodsaaie eenzijdige characters. Bij series moet ik boeiende characters hebben, anders haak ik af. Verhaaltechnisch verder ook niet om over naar huis te schrijven ofzo, dus mja.
Bitch , you tripping? Eenzijdige karakters? :lol: :brak: :? :X

Als iets wel niet is , is eenzijdige karakters...
Flint, Silver, Billy . Er is echt letterlijk niks yaawn aan Black Sails.
Niet om over naar huis te schrijven, het verhaal? Oke.
Er zit enorm veel ontwikkeling in de karakters

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

10 jan 2020, 20:47

Wapper schreef:
10 jan 2020, 19:13
Quality? Black Sails is average as fuck. Het is niet slecht genoeg om op te haten, maar zo... gewoontjes. Yaaawn. Setting is wel cool maar wat het voor mij niet doet zijn die doodsaaie eenzijdige characters. Bij series moet ik boeiende characters hebben, anders haak ik af. Verhaaltechnisch verder ook niet om over naar huis te schrijven ofzo, dus mja.
Zeg, je bent hier wel aan het solliciteren naar een ban, vriend ;(
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

10 jan 2020, 22:48

Het is een achtergrond gag, maar die Pirates poster moest ik echt om lachen :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

11 jan 2020, 08:27

Het ding dat The Witcher S2 wel voor zich heeft is dat het vanaf volgend seizoen veel meer gestroomlijnd wordt. Het eerste seizoen is gebaseerd op de eerste twee boeken die voornamelijk bestaan uit ongerelateerde short stories, dus de serie in S1 voelt heel gehaast en hak op tak aan omdat ze bepaalde vreemde keuzes hebben gemaakt IMO met de adaptatie van deze verhalen (belangrijke dialogen zijn verdwenen, nauwelijks uitleg, hele moralen van de verhalen zijn weg, Ciri's verhaal is enorm uitgerekt en mist tegelijkertijd belangrijke elementen uit de boeken).

Dat kan in principe vanaf seizoen 2 beter worden, aangezien dat op Boek 3 (en verder) gebaseerd is, waar het verhaal wel gewoon één groot narratief is vs. een hoop kleine verhaaltjes en ze dus meer tijd kunnen/moeten nemen. Seizoen 2 en verder zou ook niet die verwarrende verspringende timeline zouden moeten hebben, omdat het allemaal één verhaal is dat zich in dezelfde tijdsperiode afspeelt.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

11 jan 2020, 09:23

Wapper schreef:
10 jan 2020, 19:13
Quality? Black Sails is average as fuck. Het is niet slecht genoeg om op te haten, maar zo... gewoontjes. Yaaawn. Setting is wel cool maar wat het voor mij niet doet zijn die doodsaaie eenzijdige characters. Bij series moet ik boeiende characters hebben, anders haak ik af. Verhaaltechnisch verder ook niet om over naar huis te schrijven ofzo, dus mja.
Paging @Rolfgang. Pak 'm.

Black Sails heeft juist geweldige characters die zich continu ontwikkelen en verre van eenzijdig zijn. Heb je de hele serie gezien?

De band tussen Flint en Silver alleen al is zo, zo goed gedaan.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

11 jan 2020, 11:13

Oversoul schreef:
11 jan 2020, 09:23
Heb je de hele serie gezien?
Pfffff :lol: dit is zo'n klassiekertje, want alleen dan kan je oordelen zeker? Ik heb 2 volle seizoenen gezien.
-wacht- laat me raden; VaNaF sEiZoEn 3 wOrDt HeT pAs EcHt GoEd

Het is dat ik toen met gescheurde enkelbanden op bed lag anders had ik uberhaupt nooit die 2 seizoenen afgemaakt. Normaal geef ik een serie zo'n 3 episodes om te overtuigen. 2 seizoenen is meer dan genoeg om te oordelen imo.

Over die karakters, de meeste zijn in 1 one liner samen te vatten.
Flint: neemt zichzelf en zijn frons overdreven serieus
Silver: clown
Max: irritant, kap eens met diepzinnig over te komen door te fluisteren
Guthrie: take a chill pill for one sec
Bonny: overdreven tough chick
Rackham: clown 2
Vane: wannabe Vegeta
Billy: dumbass. Het is nog net niet zo dat ie over bananenschillen uitglijdt met een lachband op de achtergrond.
Ms Barlow: zzzzzzzzzzzzz........ sorry wat? Ik viel weer in slaap zodra ze screentime krijgt

Het is net een slap stick cast. Doen vooral 1 ding steeds erg overdreven.
Laatst gewijzigd door Wapper op 11 jan 2020, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

11 jan 2020, 11:17

I'll giva ya one thing though: Max d'r lesbo scenes. Dem tits.

Altijd slim om in je show te doen, bloedhete chicks. Misschien heb ik daarom nog 2 seizoenen weten af te maken :beam:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

11 jan 2020, 12:22

Nee, seizoen 2 is al geniaal. Max vond ik juist de sufste character.

Maargoed, je karakter oneliners slaan nergens op en zijn van elke serie wel te maken. Silver is bijvoorbeeld absoluut geen clown, maar speelt een clown (en wordt gedurende de serie steeds meer badass en een echte leider). Flint gaat van good guy die genoodzaak is tot slechte acties voor de greater good, naar een steeds nihilistischer persoon etc etc. Zo kan ik dat voor bijna ieder character wel doen. Zelfs Vane wordt op z'n minst slimmer. Miranda is wel een beetje boring tho, die geef ik je.

Het zijn in mijn optiek stuk voor stuk genuanceerde, zeer menselijke en flawed personages die elkaar proberen te outsmarten. Waardoor de serie ook niet echt good guys kent.

Maargoed de nuance was aan jou niet besteed, of ze je zat teveel te fappen op max ofzo. Let's agree to disagree :)
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

11 jan 2020, 13:04

Als er één serie is die enorm veel character development heeft dan is het Black Sails wel. En dat zie je al duidelijk in seizoen 2. Maarja, als het je ding niet is...
Spoiler:
Dan krijg je een ban.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

11 jan 2020, 13:15

Jullie zijn allemaal banned
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

11 jan 2020, 20:38

Klaar met What We Do In The Shadows seizoen 1.
Colin Robinson _O_
Laszlo _O_
Nandor :lol:
T is allemaal echt geniaal en hilarisch. Heb echt vaak moeten lachen en gniffelen.
Perfecte speelduur ook per episode

8.5/10

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

11 jan 2020, 22:10

Oversoul schreef:
11 jan 2020, 12:22
Maargoed de nuance was aan jou niet besteed, of ze je zat teveel te fappen op max ofzo. Let's agree to disagree :)
Ghehe, pittige reactie, lekker hoor.

Ik was eerlijk gezegd ook een beetje met opzet aan het overdrijven omdat ik wist dat hier wat Black Sails fans zijn. Laatste keer dat ik liep te trollen was 10 jaar geleden ofzo, for the sake of nostalgia even checken of ik het nog heb.

Ik vond de serie okayish, niet veel meer of minder dan dat eigenlijk. Als ik ooit nog eens m'n enkelbanden scheur en op bed lig (*afkloppen*) start ik S3 wellicht wel.
Spoiler:
als er echt niks anders is op Netflix

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

12 jan 2020, 08:24

Wapper schreef:
11 jan 2020, 22:10
Oversoul schreef:
11 jan 2020, 12:22
Maargoed de nuance was aan jou niet besteed, of ze je zat teveel te fappen op max ofzo. Let's agree to disagree :)
Ghehe, pittige reactie, lekker hoor.

Ik was eerlijk gezegd ook een beetje met opzet aan het overdrijven omdat ik wist dat hier wat Black Sails fans zijn. Laatste keer dat ik liep te trollen was 10 jaar geleden ofzo, for the sake of nostalgia even checken of ik het nog heb.

Ik vond de serie okayish, niet veel meer of minder dan dat eigenlijk. Als ik ooit nog eens m'n enkelbanden scheur en op bed lig (*afkloppen*) start ik S3 wellicht wel.
Spoiler:
als er echt niks anders is op Netflix
De eerste 5 seizoenen van Vikings staan op Netflix, veel plezier! 8) :9

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

14 jan 2020, 17:39

The Last Kingdom seizoen 3

Leuke serie is dit, beter en vermakelijker dan Vikings. Alhoewel een groter budget wel welkom zou zijn voor de veldslagen. Ik vond voornamelijk het volgende zeer sterk
Spoiler:
De bond tussen Alfred en Uthred werd echt fantastisch neergezet in de laatste afleveringen. Zeer benieuwd hoe ze het gat van Alfred het volgende seizoen gaan invullen. Dat was toch wel de beste acteur en het interessantste personage. Die vrouw van hem is een stront irritant personage, dus hopelijk dat zij naar de achtergrond wordt gedreven.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

14 jan 2020, 18:01

Folk schreef:
14 jan 2020, 17:39
The Last Kingdom seizoen 3

Leuke serie is dit, beter en vermakelijker dan Vikings. Alhoewel een groter budget wel welkom zou zijn voor de veldslagen. Ik vond voornamelijk het volgende zeer sterk
Spoiler:
De bond tussen Alfred en Uthred werd echt fantastisch neergezet in de laatste afleveringen. Zeer benieuwd hoe ze het gat van Alfred het volgende seizoen gaan invullen. Dat was toch wel de beste acteur en het interessantste personage. Die vrouw van hem is een stront irritant personage, dus hopelijk dat zij naar de achtergrond wordt gedreven.
Doe maar in spoilers... Maar wat vind jij niet goed aan Vikings?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

14 jan 2020, 18:09

Ik vind persoonlijk Vikings heel vermakelijk, maar het is soms wel een beetje... kitsch. Helemaal sinds
Spoiler:
Ragnar dood is
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

14 jan 2020, 18:19

Rolfgang schreef:
14 jan 2020, 18:09
Ik vind persoonlijk Vikings heel vermakelijk, maar het is soms wel een beetje... kitsch. Helemaal sinds
Spoiler:
Ragnar dood is
Ik snap wat je bedoeld opzich maar ben niet helemaal mee eens.
Spoiler:
Alleen al Ivar is hele boeiende vervanging van Ragnar. En Bjorn Ironside is sowieso geweldig. Alleen waar ik me echt al 3-4 seizoenen mateloos aan irriteer is FLOKI. De hele Floki Ark vind ik werkelijk verschrikkelijk en totaal niet boeiend en leuk. Verder vind ik het wel tof .
Ik vind het een goede serie maar geen geniale serie, zkr wel meer dan vermakelijk.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re: Re:

15 jan 2020, 06:01

The Great Volunteer schreef:
14 jan 2020, 18:01
Folk schreef:
14 jan 2020, 17:39
The Last Kingdom seizoen 3

Leuke serie is dit, beter en vermakelijker dan Vikings. Alhoewel een groter budget wel welkom zou zijn voor de veldslagen. Ik vond voornamelijk het volgende zeer sterk
Spoiler:
De bond tussen Alfred en Uthred werd echt fantastisch neergezet in de laatste afleveringen. Zeer benieuwd hoe ze het gat van Alfred het volgende seizoen gaan invullen. Dat was toch wel de beste acteur en het interessantste personage. Die vrouw van hem is een stront irritant personage, dus hopelijk dat zij naar de achtergrond wordt gedreven.
Doe maar in spoilers... Maar wat vind jij niet goed aan Vikings?
Volgens mij haakte ik af toen ze begonnen met 20 afleveringen per seizoen. Met als gevolg te veel saaie afleveringen.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

15 jan 2020, 13:54

20 eps a 50 minuten?

De fuque? Dat Marvel Netflix spul had met 12 episodes per seizoen vaak al 3 afleveringen filler...

Overigens als je animatie niet schuwt en van vikingen houdt, check Vinland Saga.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

15 jan 2020, 18:33

Oversoul schreef:
15 jan 2020, 13:54
20 eps a 50 minuten?

De fuque? Dat Marvel Netflix spul had met 12 episodes per seizoen vaak al 3 afleveringen filler...

Overigens als je animatie niet schuwt en van vikingen houdt, check Vinland Saga.
Nee 20 eps a 42 minuten.
Hoezo dafuck? Het is echt niet alsof Vikings enige is met 20 Episodes...
The Flash heeft er zelfs 23 in seizoen 2 en 3 al...... En zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

15 jan 2020, 20:35

Klopt, er zijn erg veel series met 20 afleveringen, maar weinigen kunnen mijn interesse vasthouden. Dat probleem had ik zelfs met Breaking Bad.

Gelukkig weet HBO zijn series te beperken:

De eerste twee afleveringen van The Outsider gekeken. Dit heeft potentie. Het is typisch een Stephen King verhaal en wist bij mij meteen te boeien. Heerlijk beklemmend sfeertje en prima tempo tot op heden. Ben Mendelsohn heb ik altijd een zeer goede acteur gevonden en dat bewijst hij ook in deze serie. Erg benieuwd hoe deze serie zicht gaat ontwikkelen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

15 jan 2020, 22:06

Moet wel gezegd worden van Vikings dat de seizoenen van 20 afleveringen eigenlijk twee seizoenen zijn. Er zit vaak ook flink wat tijd tussen episode 10 en 11. Michael Hirst maakt gewoon slim gebruik van het aantal seizoenen dat hij mag maken, nadat hij bij Showtime genaaid was met The Borgias.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten