Het Series Topic

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

16 dec 2019, 17:31

The Expanse Seizoen 4
Minste seizoen tot nog toe, maar nog steeds goed. En allemachtig volgens mij hebben ze het budget behoorlijk omhoog gegooid bij Amazon, want dit seizoen ziet er belachelijk goed uit. :9

Qua inhoud is het allemaal wat trager dan voorgaande seizoenen en dat komt de serie niet ten goede. Daarnaast vind ik alles ook niet even consistent. Desondanks blijft het een interessante wereld en kan ik niet wachten tot het volgende seizoen.
7.5/10

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 dec 2019, 17:53

The End of the F*cking World
Seizoen 2 afgekeken, heerlijke serie. Mooie chemie tussen de twee totaal awkward hoofdpersonages.

Mindhunter
Begonnen met seizoen 1, soort Mad Men van de criminele psychologie. Love it.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

18 dec 2019, 20:07

Yellow schreef:
16 dec 2019, 17:53
The End of the F*cking World
Seizoen 2 afgekeken, heerlijke serie. Mooie chemie tussen de twee totaal awkward hoofdpersonages.

Mindhunter
Begonnen met seizoen 1, soort Mad Men van de criminele psychologie. Love it.
Je tweede serie zijn seizoen 2 vind ik beter. Seizoen twee van End of Fucking World nog mee bezig. Maar vind het taai. Alyssa is echt nog verschrikkelijk veel irritanter dan tijdens seizoen 1.

Net klaar met Mr. Robot seizoen 4 aflevering 6. Seizoen 2 was zware dobber maar seizoen 3 hiervan was geweldig en dat vind ik van seizoen 4 tot dusver ook. Het is spannend, erg goed geschreven en erg goed geacteerd. Maar dan niet alleen Malek, iedereen gewoon. Sam Esmail is een held.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

19 dec 2019, 22:34

Dark S2.

9/10, dit is next level shit yo

En er komen in totaal maar drie seizoenen en ze gaan het dus niet uitmelken/rekken? Bless you, Duitsland. Bless you.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

20 dec 2019, 07:45

Oversoul schreef:
19 dec 2019, 22:34
Dark S2.

9/10, dit is next level shit yo

En er komen in totaal maar drie seizoenen en ze gaan het dus niet uitmelken/rekken? Bless you, Duitsland. Bless you.
Gesundheid.Gesundheit :P :'7
Ja is idd Next level shit idd. Gaaf he?

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

20 dec 2019, 12:27

The blackwashed SJWitcher staat ondertussen op Netflix, iemand al aan het kijken? Ik hou van The Witcher, en twijfel juist daarom of ik er uberhaupt aan moet beginnen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 dec 2019, 12:28

Ik zal zo de eerste ep checken.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

20 dec 2019, 13:03

Wapper schreef:
20 dec 2019, 12:27
The blackwashed SJWitcher staat ondertussen op Netflix, iemand al aan het kijken? Ik hou van The Witcher, en twijfel juist daarom of ik er uberhaupt aan moet beginnen.
Je kan altijd proberen. Als je niks vind gewoon stoppen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

20 dec 2019, 19:31

Wapper schreef:
20 dec 2019, 12:27
The blackwashed SJWitcher staat ondertussen op Netflix, iemand al aan het kijken? Ik hou van The Witcher, en twijfel juist daarom of ik er uberhaupt aan moet beginnen.
Entertainment Weekly heeft het een 0 gegeven.

De reviewer heeft de eerste twee episodes gekeken, is vervolgens geskipped naar episode vijf en was er daarna wel klaar mee. Met een narrative driven story. Ik hoop dat ze die mafklapper direct de laan uitsturen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

21 dec 2019, 00:16

The Witcher, three episodes in en hij is fucking goed. Vrij book-accurate.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Series Topic

21 dec 2019, 07:39

Eerste aflevering gekeken, enige probleem dat ik had met de adaptatie was hoe het einde het punt van het originele verhaal compleet lijkt te missen.
Spoiler:
Geralt kiest ervoor om Renfri en haar mannen aan te vallen, omdat hij ziet dat Renfri's mannen het volk verzamelen om ze allemaal te vermoorden als de tovenaar niet uit zijn toren komt. In de serie confronteren Renfri's troepen Geralt direct en bedreigt Renfri direct het meisje en de rest van de inwoners. De keuze die Geralt maakt is niet heel duidelijk in de aflevering.

Het hele punt waarom het volk Stregobor gelooft en Geralt bekend komt te staan als 'The Butcher of Blaviken' in het boek is omdat het volk ziet wat Geralt doet, maar niet doorheeft dat Geralt ze allemaal heeft gered. In de serie is het niet heel logisch dat ze Geralt haten na zijn acties, want Renfri kondigde heel luid aan dat ze bereid was iedereen te vermoorden.

Ook ben ik geen groot fan van het feit dat de serie 100% bevestigt dat Renfri een mutant is. Één van de sterke dingen in dat verhaal is IMO juist dat het niet duidelijk is of Renfri inderdaad gevaarlijk is vanwege één of andere mutatie of dat haar huidige staat is veroorzaakt omdat Stregobor een paranoïde vrouwenhater is die iedereen ervan heeft overtuigd dat Renfri gevaarlijk is.
Verder wel goed, alleen dus jammer van die conclusie. Overigens vind ik wel dat Cavill net iets te hard de Engelse versie van de game probeert na te doen in zijn stem. In het boek (en de andere taalversies van de game) heeft Geralt gewoon een normale stem, niet zo'n overdreven gruff voice.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 dec 2019, 09:26

Ben bij ep 4 vind het meer dan prima. Henry speel Geralt tof.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re: Re:

21 dec 2019, 10:03

Rolfgang schreef:
20 dec 2019, 19:31
Wapper schreef:
20 dec 2019, 12:27
The blackwashed SJWitcher staat ondertussen op Netflix, iemand al aan het kijken? Ik hou van The Witcher, en twijfel juist daarom of ik er uberhaupt aan moet beginnen.
Entertainment Weekly heeft het een 0 gegeven.

De reviewer heeft de eerste twee episodes gekeken, is vervolgens geskipped naar episode vijf en was er daarna wel klaar mee. Met een narrative driven story. Ik hoop dat ze die mafklapper direct de laan uitsturen.
Toegegeven, aflevering twee was best wel saai. Maar een 0 geven slaat echt nergens op. Tot nog toe ben ik tevreden. Gebaseerd op de trailers waren mijn verwachtingen absoluut niet hoog, dus het is beter dan verwacht. Henry Cavill is een prima Witcher, al is het alleen maar om zijn atletisch vermogen. De gevechten zien er echt top uit.

Eerste aflevering was prima en aflevering 3 vond ik zelfs verrassend goed. Ik ben vooral blij met de volledige volwassen stijl van de serie. Dialogen zijn tot nog toe meh, net als bepaald acteerwerk waardoor er soms toch een soort chemie mist. Vanavond maar beginnen aan aflevering 4.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

23 dec 2019, 11:31

Mr.Robot,
Mr.Robot.
Mr.Robot

Ga dat zien mensen! Zeker als je net als mij deze week toch maar 2 dagen hoeft te werken of helemaal niet. Ben nu bij E9 van seizoen 4 net klaar met episode 8. Dem feels, niet normaal. Seizoen 1 en 3 waren al geweldig maar seizoen 4 is echt uitstekend tot dusver, niet normaal zo goed. Alleen seizoen 2 is niet heel goed maar geloof mij seizoen 3 en 4 compenseren dat echt dubbel en dwars. Vanaf aflevering 4 tot en met 8 ben ik elke keer onderste boven van hoe goed dit seizoen 4 is. Het schrijfwerk is geniaal, het acteerwerk is echt heel erg goed en de twists en spanning is ook heel goed gedaan. Niet alleen Rami Malek en Christian Slater maar iedereen is goed of het nou DB Wong is als Whiterose of whatever, deze serie is gemaakt met aandacht en liefde voor het vak door Sam Esmail.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

25 dec 2019, 19:51

Ik zet 'm op de lijst :)
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

25 dec 2019, 22:13

Oversoul schreef:
25 dec 2019, 19:51
Ik zet 'm op de lijst :)
Topper!! Seizoen 2 is best taai maar 1,3 en 4 compenseren dat absoluut

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 dec 2019, 20:06

Mandalorian en Witcher afgekeken, beide vind ik meh meh.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 dec 2019, 21:51

Laatste episode van Mandalorian was baas. En hij duurt 45 minuten.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

29 dec 2019, 12:49

Paar serietjes afgekeken (eindelijk):

Watchmen
Geniale bewerking van de thematiek en ideeën in het boek. Wie had gedacht dat in 2019 eindelijk het onmogelijke gedaan zou worden en er niet alleen een goede adaptatie van Watchmen is, maar dat deze adaptatie ook direct als perfect vervolg op de comic zou dienen. Essentiële televisie en één van de beste series van het jaar.
4.5/5

The Mandalorian
IMO een vrij matige hap. De eerste zes afleveringen zijn op zijn best aardig te noemen, maar weinig om echt over naar huis te schrijven. Baby Yoda is wel schattig I guess en de acteur die in plaats van Pedro Pascal achter die helm zit is op zich een goede fysieke acteur. In de laatste twee afleveringen wordt de serie eindelijk goed, dus hopelijk gaat het met die richting door volgend seizoen. Verder is het enige echt noemenswaardige dat uit deze serie is gekomen IMO de hilarische interviews met Werner Herzog over zijn rol.

Mijn advies voor mensen die deze show willen kijken: Kijk de eerste aflevering en daarna de laatste twee. Alles daartussen is irrelevant. Op zijn tijd wel geinig, maar volledig irrelevant.
2.5/5

The Witcher
Nog een teleurstelling. Als groot fan van zowel de games als de boeken keek ik erg uit naar deze adaptatie en helaas is het gewoon niet een hele goede serie of adaptatie. Eerst het positieve: voor het grootste deel is de casting volledig on-point. Special mention voor Jaskier (Dandelion), Geralt, Yennefer en Tissaia als de best passende acteurs in de hele serie. De Witcher-actie is ook erg goed en past goed bij het materiaal waarop het is gebaseerd.

Echter, dit is een serie die compleet in elkaar stort op de punten structuur en schrijfwerk. Ik waardeer dat ze eerst een deel van de short stories wilden behandelen, I do, maar het werkt gewoon niet. De serie springt back and forth door verschillende tijdperken met buiten dialoog geen enkele visuele aanduiding dat het dit doet (toch wel knap dat Jaskier in 10+ jaar niets is veranderd).

Het grootste slachtoffer van deze keuze is Ciri. In de oorspronkelijke short stories zit zij in twee verhalen, waarna de saga bijna geheel over Ciri gaat. Voor de serie wilden ze logischerwijs Ciri vroeg introduceren, maar wilden ze zich ook aan het verhaal uit de boeken houden. Wat betekent dat Ciri de hele serie eigenlijk niets doet, met één kort tripje Brokilon dat er alleen in zit omdat ze in het boek ook daar terecht kwam (maar onder totaal andere omstandigheden, met een totaal andere betekenis, jaren eerder).

Het schrijfwerk is ook heel zwak. Er is nauwelijks worldbuilding in de serie, dus voor mensen die niet bekend zijn met het bronmateriaal zal deze serie grotendeels als nonsens klinken. Niet dat het voor mensen die wel bekend zijn met het bronmateriaal veel beter is, want de serie gooit eigen uitvindingen er willy nilly in om deze vervolgens nooit meer te noemen (wat is er bijvoorbeeld gebeurd met dat hele 'magie kost een beetje van je leven'-gedoe na de tweede aflevering?).

Een aantal bijkarakters zijn ook slecht en verwarrend uitgewerkt naar mijn mening. Cahir, Fringilla en Vilgefortz in het specifiek leiden hier het meest onder. Ik zal niet in specifics gaan, maar met de manier hoe ze hier zijn geschreven is het alsof de schrijvers geen idee hebben over de rollen van deze drie karakters verder in het verhaal.

Uiteindelijk is het, vooral vanwege de actiescènes en eerder genoemde fantastische castingkeuzes, toch een vermakelijke serie om te kijken, maar ik hoop dat wanneer seizoen 2 in 2021 komt en ze beginnen aan de Saga (aka, het echte verhaal) ze kritisch hebben gekeken naar wat wel en niet werkte uit het eerste seizoen en hierop verbeteren. De potentie voor een echt goede serie is er, maar nog niet bereikt.
2.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

30 dec 2019, 09:54

What we do in the Shadows
Leukste serie van 2019.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 dec 2019, 13:16

Ik vind The Witcher goed. Misschien ook omdat ik er inging met lage verwachtingen na de nogal polariserende ontvangst.

Maar de settings, choreografie etc zijn echt dik in orde. Gevechten zijn ruw, hard en snel. Cavill is naar mijn mening een heel goede casting, hij is fan van de games en heeft de boeken ook gelezen voordat hij hieraan begon. Dat is te merken, hij kent de traits van Geralt. Vind Calanthe en Yen ook goed.

Ik vind vooral de dialogen wat tekort komen (snapte eigenlijk geen reet van het conflict omtrent de Striga), en de world building is er niet echt. De serie speelt ook met timeskips en dat gaat tot nu toe nog niet echt briljant. Westworld deed dit ook maar de twist draaide daar juist om en daarin kwam het briljant samen. Noot; ik moet de laatste 2.5 episodes van TW nog zien.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

30 dec 2019, 15:06

R-Type schreef:
30 dec 2019, 13:16
Ik vind vooral de dialogen wat tekort komen (snapte eigenlijk geen reet van het conflict omtrent de Striga)
Ja, dat is een probleem dat ik ook heb met de serie en volgens mij komt het omdat ze ervoor hebben gekozen om iedere aflevering de focus te verdelen tussen Geralt, Yennefer en Ciri. Hierdoor vliegen ze echt door die short stories heen als een malle.

- The Lesser Evil (aflevering 1) mist een belangrijk stuk dialoog die uitlegt wat Renfri precies van plan is en wat Geralt's keus precies is.
- The Edge of the World (aflevering 2) mist eigenlijk vrijwel alle dialoog en karakters uit de short story en maakt het compleet onduidelijk wat nou precies de deal met die elven en de sylvan is.
- En inderdaad, de aflevering gebaseerd op The Witcher met de Striga mist inderdaad ook vrijwel alle context.

Ik ben het ook volledig oneens met hoe de serie Ciri's verhaallijn heeft gehandeld. Ze hebben één van de belangrijkste short stories in de boeken (met oog op de saga) compleet gebastardised. In het verhaal 'The Sword of Destiny' komt Geralt Ciri als kind tegen in het Brokilon bos, realiseert hij dat ze zijn Child Surprise is en bonden ze. Aan het einde kiest Geralt er toch voor om haar te laten gaan, omdat hij besluit dat zijn leven niet geschikt is voor een kind. Dit is een superbelangrijk verhaal dat de relatie tussen Geralt en Ciri ontwikkeld en het des te sterker maakt als hij uiteindelijk haar redt van de aanval op Cintra en haar besluit op te voeden als zijn dochter. Het verhaal is zo belangrijk dat het boek waar dit verhaal in staat dezelfde naam heeft als de short story.

In de serie hebben ze dit hele verhaal eruit gehaald. In plaats daarvan komt Ciri in Brokilon in haar vlucht en euhm, bond ze met die elvenboy die haar direct na het bos weer verlaat. Alle betekenis en relevantie is weg en in plaats daarvan voelt dat hele tripje als zinloze filler omdat ze geen materiaal hadden voor Ciri, maar wel iedere aflevering een Ciri momentje wilden hebben.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

30 dec 2019, 17:34

Folk schreef:
30 dec 2019, 09:54
What we do in the Shadows
Leukste serie van 2019.
Is dat die met Vampieren, waar paar jaar geleden Nieuw Zeelandse film van was?

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re: Re:

30 dec 2019, 18:25

The Great Volunteer schreef:
30 dec 2019, 17:34
Folk schreef:
30 dec 2019, 09:54
What we do in the Shadows
Leukste serie van 2019.
Is dat die met Vampieren, waar paar jaar geleden Nieuw Zeelandse film van was?
Klopt, de serie is net zo grappig en gemaakt door hetzelfde team.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

30 dec 2019, 20:04

Folk schreef:
30 dec 2019, 18:25
The Great Volunteer schreef:
30 dec 2019, 17:34


Is dat die met Vampieren, waar paar jaar geleden Nieuw Zeelandse film van was?
Klopt, de serie is net zo grappig en gemaakt door hetzelfde team.
Gaaf! Ik ga binnenkort mee beginnen dan!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten