Het Series Topic

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

Re:

13 okt 2019, 10:38

Shadow schreef:
14 sep 2019, 18:45
Zelf geen interesse in, maar Lis vertelde net dat het een cent kost voor nu, dus denk dat ik maar eens ga proberen.
Lizzzzzz

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 okt 2019, 10:48

Disney gaat Netflix sowieso verslaan. De vraag is wanneer.

Ik denk dat Netflix vooral voor de niche gaat worden. Medium budget spul en leuke art house. Disney however gaat echt all in met series als The Mandalorian waar big shots als Jon Favreau aan werken. Dat is gewoon MCU niveau op een streaming platform. En wat de MCU zelf betreft, hun Marvel series zullen de cast van de blockbusters herbergen. Netflix kan het in ieder geval niet maken om de prijs nog eens te verhogen. Ze zijn al te duur.

Disney heeft echter geen R rated spul, ze hebben het wel onder hun paraplu van bijvoorbeeld Fox maar het past niet in de huidige service denk ik. Maar ze kunnen dat onder een soort label erop pleuren.

Ik ben wel te spreken over Disney. Ook de oude X-Men cartoons staan er op. Erg leuk. Houdt de sub sowieso aan, slim van hun om in November met Mandalorian te komen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 okt 2019, 12:26

Helemaal die SW serie vergeten, maar es een proefabbo nemen als het zover is.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re: Re:

13 okt 2019, 17:32

Lisamango0 schreef:
13 okt 2019, 10:38
Shadow schreef:
14 sep 2019, 18:45
Zelf geen interesse in, maar Lis vertelde net dat het een cent kost voor nu, dus denk dat ik maar eens ga proberen.
Lizzzzzz
Niet zo mopperen jij! :'D

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

13 okt 2019, 20:29

R-Type schreef:
13 okt 2019, 10:48
Disney gaat Netflix sowieso verslaan. De vraag is wanneer.

Ik denk dat Netflix vooral voor de niche gaat worden. Medium budget spul en leuke art house. Disney however gaat echt all in met series als The Mandalorian waar big shots als Jon Favreau aan werken. Dat is gewoon MCU niveau op een streaming platform. En wat de MCU zelf betreft, hun Marvel series zullen de cast van de blockbusters herbergen. Netflix kan het in ieder geval niet maken om de prijs nog eens te verhogen. Ze zijn al te duur.

Disney heeft echter geen R rated spul, ze hebben het wel onder hun paraplu van bijvoorbeeld Fox maar het past niet in de huidige service denk ik. Maar ze kunnen dat onder een soort label erop pleuren.

Ik ben wel te spreken over Disney. Ook de oude X-Men cartoons staan er op. Erg leuk. Houdt de sub sowieso aan, slim van hun om in November met Mandalorian te komen.
Disney heeft ook Hulu waar R rated spul op staat. Is alleen nog onbekend of dat naar Europa komt. Maar in Amerika zal er ongetwijfeld een bundel komen.

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

14 okt 2019, 06:37

Never.
Moet het nog steeds even gaan regelen.
In de 'vakantie' (Die ik niet heb op 1 dag na voor mijn bonuskinderen) maar even regelen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 okt 2019, 07:59

Ik hoef die Disney troep niet. Ben blij dat ze Marvel hebben meegenomen van Netflix, was die Marvel gebeuren al tijdje helemaal zat.

Ik heb nog genoeg op Netflix te zien oa:
The Good Place
Fresh Prince of Bel Air
South Park(niet veel maar klein beetje hebben ze)
Spy
Better then Us
Friends
La Casa de Papel
Criminal United Kingdom
Black Mirror
Peaky Blinders

En nog meer etc
Zoals soms wat goede films hier en daar.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

14 okt 2019, 09:19

R-Type schreef:
13 okt 2019, 10:48
Ik denk dat Netflix vooral voor de niche gaat worden. Medium budget spul en leuke art house.
Netflix is juist een vreselijke plek voor medium budget spul en leuke art house. De manier waarop Netflix's algoritme werkt is dat die werken juist enorm naar onder worden gedrukt in favor voor de grote producties en Netflix Originals, omdat dat de content is waar Netflix subscribers voor blijven, niet voor de art house films. En nee, de Netflix Originals zijn absoluut geen medium budget spul. Netflix pompt enorm veel geld in hun eigen producties. Martin Scorsese's nieuwe film heeft bijvoorbeeld een budget van 160 miljoen dollar.

Art house films hebben daarnaast ook gewoon veel betere alternatieven dan Netflix (die grotendeels helaas nog niet in Nederland zijn) met MUBI, de Criterion Collection, Shudder (voor horror/genrefilms) en zelfs Amazon Prime. In Nederland heb je ook Picl, die niet zo'n enorm spectaculair aanbod heeft, maar wel de nieuwe arthouse front and center zet, in tegenstelling tot Netflix die arthouse juist zo diep mogelijk weg probeert te duwen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

14 okt 2019, 13:12

Lisamango0 schreef:
13 okt 2019, 10:37
ik ben bijna aan het einde van Mad Men.. Wat een toffe serie is dat hey..
Beste serie evah. Beste writing ever:


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

14 okt 2019, 18:49

De Netflix Marvel series zijn kut.

Daredevil was goed, de rest was eigenlijk vrij eh. Ze zijn wel duister, maar ik ben toch benieuwd wat Disney gaat doen met Ronin/Hawkeye enzo. Ik verwacht sowieso een veel snellere pacing in die producties.
Limoenlichtje schreef:
14 okt 2019, 09:19
R-Type schreef:
13 okt 2019, 10:48
Ik denk dat Netflix vooral voor de niche gaat worden. Medium budget spul en leuke art house.
Netflix is juist een vreselijke plek voor medium budget spul en leuke art house. De manier waarop Netflix's algoritme werkt is dat die werken juist enorm naar onder worden gedrukt in favor voor de grote producties en Netflix Originals, omdat dat de content is waar Netflix subscribers voor blijven, niet voor de art house films. En nee, de Netflix Originals zijn absoluut geen medium budget spul. Netflix pompt enorm veel geld in hun eigen producties. Martin Scorsese's nieuwe film heeft bijvoorbeeld een budget van 160 miljoen dollar.

Art house films hebben daarnaast ook gewoon veel betere alternatieven dan Netflix (die grotendeels helaas nog niet in Nederland zijn) met MUBI, de Criterion Collection, Shudder (voor horror/genrefilms) en zelfs Amazon Prime. In Nederland heb je ook Picl, die niet zo'n enorm spectaculair aanbod heeft, maar wel de nieuwe arthouse front and center zet, in tegenstelling tot Netflix die arthouse juist zo diep mogelijk weg probeert te duwen.
Ik denk dat Netflix wel een beetje die kant op moet gaat schuiven. Ze gaan echt wel terrein verliezen. De mainstream battle winnen ze niet van Disney. Ok, ze hebben geen R rated spul. Eigenlijk wel, omdat ze oa. Fox hebben, maar niet op hun service. Streaming is hun enige bron van inkomsten in feite. Dat maakt het op termijn lastig voor hun. En Disney is echt wel hard bezig, Netflix producties mogen nergens meer waar Disney een vinger in de pap heeft gepromoot worden.

The Irishman is een Scorsese film, het is geen niche maar ook geen blockbuster ala Marvel of SW. Het budget is wel hoog, al gaat een Marvel film tegenwoordig al rond de 300 miljoen. Dit soort genres en R-rated is een beetje waar Netflix op in moet gaan zetten.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

14 okt 2019, 19:44

Het ding is, ondanks dat Netflix die kant misschien op 'moet', zullen ze het nooit doen. Netflix kan het letterlijk niet veroorloven om opeens een toontje lager te gaan zingen met hun aspiraties, daar zullen ze veel te veel mensen mee verliezen. Ze zijn al in een kleine crisis omdat ze steady subscribers verliezen en het antwoord is niet om nog meer in een niche te gaan zitten. Het hardcore arthouse publiek zit niet bij Netflix en dat gaat ook nooit gebeuren. De meest populaire titels bij Netflix (die van Netflix zelf zijn) is trash als Bird Box of Bright, niet de Roma's of de Meyerowitz Stories.

En ik snap je tweede alinea wel, maar je vergelijkt hier wel twee totaal verschillende zaken. True, de gemiddelde Marvel film zit al snel rond de $200m qua budget (niet 300 overigens, dat zijn alleen de echt grote klappers als Endgame & Infinity War) en dat zal Netflix inderdaad niet zo gauw kunnen matchen, maar deze super high budget films gaan dan ook niet direct naar streaming. Het is nog te bezien hoeveel geld Disney gaat steken in Disney+ exclusive films. Lijkt me niet dat de live action Lady en de Vagebond film die exclusief op Disney+ is een heel hoog budget heeft.

Tot nu toe gaan de grootste budgetten denk ik op streamingvlak om in series. Netflix pompt veel geld in The Witcher, Disney uiteraard in de Star Wars en de MCU series en Amazon maakt met The Lord of the Rings de serie met het hoogste budget ooit (naar verluid).
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 okt 2019, 18:18

Er gaat nooit zoiets komen als de perfecte streamingsdienst. Ik heb Netflix, Spotify, PSplus, Pathe Unlimited Gold en de rest download ik maar gewoon.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

19 okt 2019, 22:01

En dan komt HBO Max en die pikt even de streaming rechten in van alle Ghibli films. Damnit, sowieso onbekend of dat naar Nederland komt en zo ja, sowieso een streamingdienst die ik niet ga aanschaffen want ik vind 3 meer dan zat.

Ik had gehoopt op Disney + aangezien Disney in het verleden de distributeur was van deze films.

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

21 okt 2019, 07:29

Ik ben dus klaar met Mad Men, ben nu The Flash maar weer aan het kijken. Dan ECHT beginnen aan Peaky Blinders jongens..

En ik kijk dus nu alle seizoenen Stranger Things opnieuw, want mijn vriend kende het nog niet. Die heeft geen Netflix.. Gisteren, na S1E4 zei die; Oke, nu wordt het wel serieus spannend..
I KNOW RIGHT.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

21 okt 2019, 10:32

In maand ofzo 2,5 seizoenen van Animal Kingdom er door heen gejast. Vind het geweldig. Pope is geweldig _O_
Blij dat ik nu alles gezien heb tot en met seizoen 4. Pope> Jay en Smurf zijn geweldig.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

22 okt 2019, 09:30

Peaky Blinders seizoen 5 eindelijk gekeken afgelopen weekend.
Spoiler:
Fuck, wat een seizoen. Maar fuck dat open einde, nu moeten we minimaal een jaar wachten op de afloop hiervan :O

Sam Claflin is trouwens briljant als Oswald Mosley.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

23 okt 2019, 15:00

Chernobyl net gekocht op blu-ray, heb er zin in! :voldaan:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

23 okt 2019, 17:53

Shadow schreef:
23 okt 2019, 15:00
Chernobyl net gekocht op blu-ray, heb er zin in! :voldaan:
Geweldig pik, geniet ervan. Erg goede serie.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

23 okt 2019, 20:47

Dark seizoen 1 gezien.

Good stuff, maar damn dit is echt tricky te volgens soms met alle timefuckery en familienamen.

Wel toepasselijk, want heb een kersverse Duitse vriendin om het mee te kijken :)
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 okt 2019, 13:53

The Walking Dead
Deze serie heeft zijn ups en heel veel downs, maar toch blijf ik het volgen omdat.. zombies. Vaak begint een seizoen heel sterk en eindigt het heel sterk, maar dan heb je opeens de eerste aflevering van seizoen 10; wat een vertoning :lol: Een eerste 10 minuten die direct gekopieerd is van 300, maar dan ipv van stoere brede spartanen, huismoeders van kort en pittig tot high heels met schilden en speren die een soortgelijke strategie hanteren. Ik kreeg gewoon een slappe lach door de plaats vervangende schaamte.
Niet te vergeten de aller eerste scene meteen met Rick zijn dochter die een zwaard plant in een zombie en daarna op een stoere wijze zo'n polsdraai beweging maakt om het zwaard te cleanen. Okay...

Na een binge-rewatch van Breaking Bad (10/10) is TWD wel een soort huiswerk geworden om het uit te zitten. Aflevering 2 is dan weer zo'n switch personage aflevering die dan uiteindelijk op het einde van aflevering 2 sluit. Een keertje vind ik niet erg, maar als het hele seizoen zo weer wordt uitgemolken dan...

Uiteindelijk blijf ik toch kijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

28 okt 2019, 17:01

Barry
In een paar dagen tijd beide seizoenen gekeken. Wat een heerlijke serie! De humor is on-point, lekker zwart van tijd tot tijd en er is ook genoeg drama. De serie weer daarin een heel goede balans te vinden. Het acteerwerk van Bill Hader, Stephen Root, Henry Winkler en Anthony Carrigan is bovendien primo bueno.

Ik ga ook elke keer stuk wanneer de politie weer guns blazing verschijnt, zo relevant :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

28 okt 2019, 18:49

SmartTies schreef:
24 okt 2019, 13:53
The Walking Dead
Deze serie heeft zijn ups en heel veel downs, maar toch blijf ik het volgen omdat.. zombies. Vaak begint een seizoen heel sterk en eindigt het heel sterk, maar dan heb je opeens de eerste aflevering van seizoen 10; wat een vertoning :lol: Een eerste 10 minuten die direct gekopieerd is van 300, maar dan ipv van stoere brede spartanen, huismoeders van kort en pittig tot high heels met schilden en speren die een soortgelijke strategie hanteren. Ik kreeg gewoon een slappe lach door de plaats vervangende schaamte.
Niet te vergeten de aller eerste scene meteen met Rick zijn dochter die een zwaard plant in een zombie en daarna op een stoere wijze zo'n polsdraai beweging maakt om het zwaard te cleanen. Okay...

Na een binge-rewatch van Breaking Bad (10/10) is TWD wel een soort huiswerk geworden om het uit te zitten. Aflevering 2 is dan weer zo'n switch personage aflevering die dan uiteindelijk op het einde van aflevering 2 sluit. Een keertje vind ik niet erg, maar als het hele seizoen zo weer wordt uitgemolken dan...

Uiteindelijk blijf ik toch kijken.
Ik vond seizoen 2 van TWD echt onwijze schijt door een trechter. Daar heb ik echt minimaal 2 maanden of langer over gedaan. Uiteindelijk rond seizoen 6 gestopt .. Af en toe wel met mijn huisgenoot stukjes van Negan meegemaakt dat was wel echt prachtig :lol:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

28 okt 2019, 22:18

Begin van Euphoria en The End of the F***ing World gezien. Beide toffe series met een originele invalshoek :cool:

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

31 okt 2019, 20:37



Well there it is...

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

04 nov 2019, 07:23

Ik ben overigens weer verder gegaan met The Flash, maar er zit zoveel herhaling in... zo vermoeiend..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten