Het Series Topic

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

16 dec 2017, 00:25

Ash VS Evil Dead S1

Echt heerlijke serie om weer te kijken. En hoewel ik niet de grootste fan ben van Ash als player, het werkt wel gewoon en ik kan er gigantisch om lachen. Serie is echt super hilarisch en het hoeveelheid bloed is ronduit belachelijk. Hoewel ik het jammer vind dat er zo weinig characters zijn die meerdere afleveringen overleven op de agent en arme Heather na. Ondergespoten worden met bloed, bank op haar gegooid worden, rond gesmeten worden door de cabine heen, open botbreuk, spijkers in haar lichaam gelanceerd krijgen en dan als nog zo aan haar einde komen, oprecht medelijden met haar. Serieus holy fuck...
Het neemt niet weg van de kwaliteit van de serie. Van het weekend seizoen 2 maar kijken. Wachten op seizoen 3 duurt mij echt te lang. Waarom in foking februari pas!? :(

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

25 dec 2017, 14:52

De eerste drie afleveringen van Knightfall gekeken

Totaal anders dan wat ik er van verwacht had, maar toch kijkt het lekker weg.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

28 dec 2017, 19:58

Net naar 4 afleveringen van Happy! gekeken.

phpBB [video]

Nick Sax awakes on a hospital gurney. He's a hit man, used to be a cop; it's all part of the job. What's troubling Sax isn't his serious injury, it's the seriously perky flying blue horse. That claims it is the imaginary friend of someone in serious trouble. The horse's name? Happy, of course. Adapted from a Grant Morrison story.
Mijn god wat een serie _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ . Way way over the top en juist daarom zo geniaal.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 dec 2017, 21:19

Morgen Black Mirror seizoen 4 online _O_
En vandaag Vikings S5 E5 gekeken. Wat een geweldige oorlogs/aanvals technieken heeft Ivar zeg :D

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

02 jan 2018, 21:46

Black Mirror Seizoen 4
Waar ik een beetje bang voor was met seizoen 3 is hier on full force. Brooker lijkt de touch een beetje verloren te zijn. Ik weet niet of het ligt aan het Netflix tempo of iets anders, maar dit seizoen was echt nowhere zo goed als de laatste drie seizoenen. Als in, het komt niet eens in de buurt IMO. Meer bespreking in spoilers:

USS Callister
Spoiler:
Goed begin van het seizoen. Leuk uitgewerkt, veel beter dan de gamingaflevering van seizoen 3... maar, dit is tevens de Black Mirror aflevering met absoluut de grootste plotgaten van de hele serie. Het hele plot hangt al vast op een onmogelijkheid, zelfs met de geavanceerde Black Mirror technologieën. Hoe de fuck heeft een digitale representatie van een persoon gecreëerd door DNA de herinneringen van dat persoon? Dat is niet hoe DNA werkt, je kan geen herinneringen uit DNA onttrekken.

Daarnaast is de climax van de aflevering ook volkomen nonsens. Robert Daly laat meerdere keren zien hoe hij in dit universum absolute macht heeft om te veranderen wat hij maar wilt, dus hoezo is de climax van de aflevering een achtervolging door de ruimte? Dit is Daly's universum, waarom verandert hij het schip niet gewoon in een augurk ofzo of teleporteert hij zichzelf op de Callister door direct met de code te knoeien? Hij heeft die macht binnen de game, of moet hij zich als hij door de ruimte reist zich wel opeens houden aan de regels van de game? Leg dat dan uit, Brooker.
Arkangel
Spoiler:
Urghhhhh, ik kon echt helemaal niets met deze aflevering. Die moeder is een asshole, dat meisje is een asshole, die jongen is een asshole, iedereen is een asshole. Daarnaast is die technologie de slechtst uitgedachte technologie in de serie. Niemand, en dan ook echt niemand, zou hier ooit mee instemmen. Letterlijk vanaf de eerste seconde dat de technologie werd geïntroduceerd wist ik hoe de aflevering ging eindigen, want dat is letterlijk de enige manier waarop iets als dit zou kunnen eindigen, dat is waarom niemand hier ooit mee zou instemmen.
Crocodile
Spoiler:
Waarschijnlijk de slechtste aflevering die deze serie ooit heeft gehad. De technologie zat hier in een fucking bijrol en speelde alleen een extreem kleine rol in het plot van de aflevering. Dus wat heb je dan als je puur en alleen kijkt naar de aflevering? Een weinig kloppend verhaal over een vrouw die uit het niets flipt en vier mensen in koele bloede vermoord. Zij was degene die in eerste instantie voorstelde om de politie te bellen en nu moeten we opeens aannemen dat deze zelfde vrouw 15 jaar later zonder probleem in staat is om de seriemoordenaar te spelen? Ze weet zelfs waar ze het beste ze een fucking lichaam kan dumpen in haar directe omgeving? Echt? Kom op...
Hang the DJ
Spoiler:
Tof concept, ik was helemaal on board met de aflevering... tot de twist. Tot de twist leek de aflevering lekker zo'n fucked up weirde wereld te zijn net als 15 Million Merits, de eerste Black Mirror aflevering die ik ooit zag. Ik was helemaal klaar voor de onthulling dat aan de andere kant van de muur de wereld één of ander crazy dystopian wasteland was ofzo. Maar nee, het was allemaal een extreem geavanceerde computersimulatie in een datingapp. Het was allemaal nep. Het was niet eens San Junipero 'het is een escape van dood'-nep, maar gewoon letterlijk 'niets dat in deze aflevering is gebeurd is echt gebeurd'-nep. Fuck dat, dat is een fucking M. Night Shyamalan twist, Brooker. Je bent beter dan dit.
Metalhead
Spoiler:
Tof gemaakt enzo, dat zwart-wit geeft een tof sfeertje... maar uhm, dit voelde als een compleet andere serie. Dit was gewoon een horror/thriller in een post-apocalyptische wereld. Dit is geen Black Mirror, dit is Charlie Brooker die een compleet ongerelateerde kortfilm schrijft en die in zijn bestaande merk plakt om viewers te krijgen ofzo. Ik snap helemaal niets van waarom deze aflevering in dit seizoen zit. Sure, er zit een technologie in, maar dat is niet wat Black Mirror de serie maakt die het is. Dit is alsof je middenin een seizoen van Game of Thrones opeens een aflevering van Rome stopt. Ja, het is ook goede televisie, maar behalve dat er ook met zwaarden wordt gevochten heeft het geen reet te maken met Game of Thrones.
Black Museum
Spoiler:
Okay, deze aflevering was wel echt legitimately goed. Vooral dat verhaal van de doktor die aan pijn verslaafd is (which, incidentally, niet geschreven is door Charlie Brooker) was sterk. Maarre, als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven, stop it met de in-universe referenties. Moeten we nou echt gaan aannemen dat alle afleveringen van Black Mirror zich in in het zelfde 'Brookerverse' afspelen? Want dat opent een hele ton met vragen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

03 jan 2018, 21:18

Ik heb alleen 1,2 en 4 nog gezien Jeroen...Maar 2 vond ik echt verschrikkelijk kut maar 1 en 4 echt geweldig. 1 was super spannend. En 4 was voor verandering
Spoiler:
eens happy end....Is ook wel eens leuk...Nadeel aan alles van Black Mirror is dat nagenoet elke episode donker einde heeft maar deze niet. Over Callister ze hadden Daly toch juist gehackt door zijn "transponder"
Te stelen tijdelijk....Logisch dat ie even geen controle meer had...

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

03 jan 2018, 22:14

The Great Volunteer schreef:
03 jan 2018, 21:18
Ik heb alleen 1,2 en 4 nog gezien Jeroen...Maar 2 vond ik echt verschrikkelijk kut maar 1 en 4 echt geweldig. 1 was super spannend. En 4 was voor verandering
Spoiler:
eens happy end....Is ook wel eens leuk...Nadeel aan alles van Black Mirror is dat nagenoet elke episode donker einde heeft maar deze niet. Over Callister ze hadden Daly toch juist gehackt door zijn "transponder"
Te stelen tijdelijk....Logisch dat ie even geen controle meer had...
Wacht.. waarom heb je 3 niet gezien? :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

03 jan 2018, 22:44

The Great Volunteer schreef:
03 jan 2018, 21:18
Ik heb alleen 1,2 en 4 nog gezien Jeroen...Maar 2 vond ik echt verschrikkelijk kut maar 1 en 4 echt geweldig. 1 was super spannend. En 4 was voor verandering
Spoiler:
eens happy end....Is ook wel eens leuk...Nadeel aan alles van Black Mirror is dat nagenoet elke episode donker einde heeft maar deze niet. Over Callister ze hadden Daly toch juist gehackt door zijn "transponder"
Te stelen tijdelijk....Logisch dat ie even geen controle meer had...
Over USS Callister:
Spoiler:
Daly had die transponder niet nodig om controle te hebben over het spel though. De transponder was om contact te hebben met de buitenwereld. Hij kan eerder in de aflevering prima zonder transponder Nanette's mond snoeren en Shania veranderen in één of ander monster. Hij is niet een speler, hij is de lead developer van de game en van die specifieke mod, hij kan doen wat hij wilt. Nergens in de aflevering wordt gesteld dat hij de transponder nodig heeft om de controle te hebben.
Over Hang the DJ
Spoiler:
Het probleem is niet dat het een happy ending heeft, San Junipero had ook een happy ending en dat is één van de beste Black Mirror afleveringen. Het probleem is dat die twist alles dat eerder in de aflevering gebeurd is compleet onnodig maakt. Alles was nep, alles was een simulatie en na afloop is alles gewist. Het is een lame twist die de interessante opzet van de aflevering volledig verpest.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

04 jan 2018, 07:30

Rolfgang schreef:
03 jan 2018, 22:14
The Great Volunteer schreef:
03 jan 2018, 21:18
Ik heb alleen 1,2 en 4 nog gezien Jeroen...Maar 2 vond ik echt verschrikkelijk kut maar 1 en 4 echt geweldig. 1 was super spannend. En 4 was voor verandering
Spoiler:
eens happy end....Is ook wel eens leuk...Nadeel aan alles van Black Mirror is dat nagenoet elke episode donker einde heeft maar deze niet. Over Callister ze hadden Daly toch juist gehackt door zijn "transponder"
Te stelen tijdelijk....Logisch dat ie even geen controle meer had...
Wacht.. waarom heb je 3 niet gezien? :lol:
Ga ik nog doen en 5 ook. Black Mirror hoef je niet in volgorde te zien, staan allemaal los van elkaar ;)

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

04 jan 2018, 07:46

Ah, vandaar. Vond het al vreemd :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

04 jan 2018, 14:17

Rolfgang schreef:
04 jan 2018, 07:46
Ah, vandaar. Vond het al vreemd :lol:
BM is elke aflevering van elk seizoen en ander verhaallijnen en totaal andere acteurs en actrices. Zijn eigenlijk soort korte films van klein uur :P

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

04 jan 2018, 15:03

Jep, die over die ratings (Nosedive, geschreven door Ann Perkins) wordt nu wel behoorlijk actueel :|

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

09 jan 2018, 10:25

Ik heb Black mirror nog nooit gekeken, maar wil er misschien toch eens naar gaan kijken. eerst de andere series maar eens bijbenen en afkijken... Ik wilde beginnen aan riverdale, toen seizoen 3 van supergirl, flash en gotham kwamen..
Ben nu bezig met seizoen 2 van Gotham, bijna aan de final ep. toe, moet zeggen dat ik het wel steeds beter vind worden.. & I Like Ben Mckenzie <3

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

09 jan 2018, 10:44

Supergirl :r

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

09 jan 2018, 10:47

Daar begin ik voorlopig ook even niet aan ;)
Na gotham eerst riverdale en dan the Flash, want seizoen 4 komt eind januari ook ;) Dus daar begin ik misschien in februari wel mee.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 jan 2018, 11:41

Aan The Punisher begonnen. Ben na 8 eps Gertjan Verbeek wel een beetje moe aan het worden. Seizoen 2 skip ik 'denk ik.'
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

09 jan 2018, 12:09

_O-

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

09 jan 2018, 12:58

Goed om te zien dat Charlie Brooker fan is van Ricky Gervais. Twee van de plotlines uit de laatste Black Mirror zijn pretty much volledig geript uit de Ricky Gervais show :lol:

Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

09 jan 2018, 14:09

Seizoen 4 van Peaky Blinders gekeken. Fucking hell, wat een briljante serie blijft het toch. Adrien Brody was heerlijk als bad guy.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

09 jan 2018, 17:07

TIES
NO WAY :') :lol:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 jan 2018, 17:18

Nu ik HBO heb ben ik weer The Wire aan het kijken. Blijft classic

Gebruikersavatar
Raem
Lv1
Berichten: 28
Lid geworden op:
21 jul 2017, 10:53

Re: Re:

10 jan 2018, 08:29

The Great Volunteer schreef:
04 jan 2018, 14:17
Rolfgang schreef:
04 jan 2018, 07:46
Ah, vandaar. Vond het al vreemd :lol:
BM is elke aflevering van elk seizoen en ander verhaallijnen en totaal andere acteurs en actrices. Zijn eigenlijk soort korte films van klein uur :P
Ja, en nee. Er zitten vaak kleine verwijzingen (easter eggs) in naar eerdere afleveringen. Maakt het net wat leuker om ze dan wel in de juiste volgorde te kijken.

Van seizoen 4 heb ik nu de eerste 3 afleveringen gekeken en sluit me aan bij wat Jeroen zegt. Ik keek echt uit naar dit nieuwe seizoen, maar tot nu toe valt het behoorlijk tegen, jammer. Hopelijk zijn de laatste drie wat beter.

Verder over het einde van Crocodile:
Spoiler:
Gebruiken ze nou serieus het geheugen van een cavia om een seriemoordenaar op te pakken? :lol:

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

10 jan 2018, 10:59

BigBaller schreef:
09 jan 2018, 17:18
Nu ik HBO heb ben ik weer The Wire aan het kijken. Blijft classic
Dat is de kracht van Ziggo tv.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

10 jan 2018, 14:54

Raem schreef:
10 jan 2018, 08:29
Verder over het einde van Crocodile:
Spoiler:
Gebruiken ze nou serieus het geheugen van een cavia om een seriemoordenaar op te pakken? :lol:
Jep, hoewel het niet heel erg logisch is aangezien
Spoiler:
de hele aflevering continu duidelijk wordt gemaakt dat voor de machine het nodig is dat de ondervraagde persoon actief denkt aan de herinnering en ze de hele tijd bepaalde details nodig hebben om de herinnering duidelijk naar voren te brengen: muziek, bier, etc. Al die dingen kan je niet met een cavia afdwingen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

10 jan 2018, 15:45

Rolfgang schreef:
09 jan 2018, 14:09
Seizoen 4 van Peaky Blinders gekeken. Fucking hell, wat een briljante serie blijft het toch. Adrien Brody was heerlijk als bad guy.
Ik ook vorige week....Hij was geweldig ja. Maar ik vind wel jammer dat t weer zo'n kort seizoen is :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten