Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

31 jul 2018, 19:59

Maar de death scenes waren cool as fuck.

Also Willem DaFoe was amazing
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

01 aug 2018, 09:29

Voor Karel: 14 augustus komt is de digital release van upgrade, dus dan zal je vast een torrent ervan kunnen vinden.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

01 aug 2018, 14:55

Wesley schreef:
31 jul 2018, 19:59
Also Willem DaFoe was amazing
Oh yeah, Dafoe was echt geweldig in de film. Damn!

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

01 aug 2018, 20:11

Limoenlichtje schreef:
01 aug 2018, 09:29
Voor Karel: 14 augustus komt is de digital release van upgrade, dus dan zal je vast een torrent ervan kunnen vinden.
Thnx!

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

01 aug 2018, 21:36

US Death Note faalt niet alleen als adaptatie maar ook als op zichzelf staande productie. Voor de fans van het origineel is het k#t, voor de nieuwkomers is het ook gewoon k#t. Van mij hoeft een adaptatie niet 100 procent trouw te zijn, als de veranderingen logisch, te verklaren en te rechtvaardigen zijn, maar werkelijk NIETS dat de originele karakters interessant maakt blijft overeind in de US versie. Dafoe is het enige lichtpuntje in dit wanproduct

Netflix, blijf vooral anime toevoegen, maar hou alsjeblieft op met die live action rotzooi.

Over Godzilla, ik vind niet dat we deze film moeten afschrijven omdat de regisseur een slechte film op zijn cv heeft staan. De trailer is immers gewoon hartstikke goed.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

01 aug 2018, 22:12

Thor Ragnarok
Na een rewatch kan ik dit nu veilig stellen: dit is mijn favoriete Marvel film by far. Dat eerste uur en veertig minuten is zo goed, je kan echt zien dat hier een regisseur aan de slag is geweest die perfect weet hoe hij het grappigste uit iedere acteur kan halen, Taika Waititi maakt zijn reputatie meer dan waar. Sure, het laatste halfuur is een stuk minder dan de rest omdat Taika Waititi niet echt ervaren is met grote CGI battles en grote CGI battles pretty much een vereiste zijn in Marvel spul, maar het maakt mij niet zo heel veel uit wanneer de rest zo sterk is.

Oh, en Valkyrie, Korg en de Grandmaster zijn de beste karakters in de MCU en niemand gaat me van iets anders overtuigen.
9/10
Laura Birdie schreef:
01 aug 2018, 21:36
Over Godzilla, ik vind niet dat we deze film moeten afschrijven omdat de regisseur een slechte film op zijn cv heeft staan. De trailer is immers gewoon hartstikke goed.
Kleine verbetering, hij doet Godzilla vs. Kong, waar nog geen trailer voor is. Al vind ik dus ook dat je die nog niet kan afschrijven, want hoewel Wingard ook een aantal slechte films heeft gemaakt, is hij tevens verantwoordelijk voor The Guest en You're Next die echt fantastisch zijn.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

02 aug 2018, 11:05

The Guest is geweldig. Ook bizar hoe Dan Stevens zo'n rol neerzet, eventjes iets anders dan zijn rol in Downton Abbey.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

02 aug 2018, 14:18

Rolfgang schreef:
02 aug 2018, 11:05
The Guest is geweldig. Ook bizar hoe Dan Stevens zo'n rol neerzet, eventjes iets anders dan zijn rol in Downton Abbey.
Ik zie in hem in The Guest iig in Stevens een nieuwe ''Ryan Gosling'' maar dan meer conversatie en meer ''badass
Downton Abbey nog nooit naar gekeken

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

02 aug 2018, 18:30

Na mijn rewatch van Thor Ragnarok dacht ik 'Goh, laat ik eens meer Marvel rewatchen', dus heb ik vandaag de twee Guardians of the Galaxy deeltjes herkeken, deels ook vanwege de huidige oproer over Gunn.

Guardians of the Galaxy
Pfoeh, ik herinner me dat ik dit toentertijd een stuk toffer vond dan deze watch. De film begint heel sterk, met eerst de 'holy shit, ik kan niet geloven dat deze familiefilm met zo'n scène opent' scène met Quill's stervende moeder gevolgd door de sterke Star-Lord ontmoetingsscène waar meteen een mooie toon wordt gezet. Echter vond ik dat de film daarna een enorme duik in kwaliteit nam, vrijwel niets in de film boeide mij. Hier en daar zijn er sterke scènes, maar die zijn zeer zeldzaam en verdrinken in een zee van slechte grappen, gefaalde momenten en exposition. Oh mijn god, what is up met deze film en exposition. Echt alles wordt voor de kijker voorgekauwd en hapklaar aangeboden. Hell, het karakter The Collector zit letterlijk alleen in de film om uit te leggen wat Infinity Stones zijn.

En holy shit is het Guardians of the Galaxy team hierin unlikable. Peter Quill is een eendimensionale asshole die maar niet ophoudt met opscheppen hoeveel seks hij wel niet heeft, Rocket is een wandelende one-liner fabriek, Gamora is er eigenlijk alleen om dingen te vertellen over Thanos, Drax is een idioot (hoewel hij in ieder geval wel iets van backstory krijgt dat meer is dan één zin) en Groot is Groot (maar is vreemd genoeg nog het meest boeiende karakter van allemaal, ondanks het feit dat hij maar drie woorden zegt). No sir, I did not like it.
4/10

Guardians of the Galaxy Vol. 2
Na GotG 1 was ik hier dus een beetje bang voor, want ik herinnerde me dat ik vorig jaar deze film minder goed vond dan het origineel... blijkt dat ik op een rewatch opeens veel meer respect voor deze film heb gekregen. Deze film is zowaar best wel goed. Het deelt naar mijn mening wel nog een aantal problemen met Guardians of the Galaxy 1, namelijk dat de humor echt van een bedroevend niveau is (sorry James Gunn, je bent naar mijn mening gewoon geen goede komiek) en dat de romance tussen Star Lord en Gamora nog steeds awkward en ongeloofwaardig is, maar het is een veel competentere film. Ze leggen niet alles meer voor je uit en er zitten daadwerkelijke hele sterke thema's en emotionele beats in. Waar het origineel ging om de cheesy boodschap 'Vriendschap boven alles! Yay!' houdt deze film zich bezig met wat het familie betekent, hoe je omgaat met abusive vaders en vaderfiguren en hoe dit mensen en persoonlijkheden verandert. Het is hard-hitting stuff en het is perfect uitgewerkt. Jammer dan dat dit dus intercut wordt met van de slechte humor als Drax die een lolletje heeft over hoe groot zijn drollen zijn.

Er zijn wel twee hele specifieke problemen met GotG Vol. 2 vind ik (die niet vallen in het slechte humor/onovertuigende romance verhaal) en dat zijn mijn issues met Drax en Mantis in deze film. Waar Drax in het eerste deel een vrij grote idioot was met wel een touching backstory, is hij in Vol. 2 veranderd in de comic relief van het team. Op geen enkel moment in de film komt er iets nuttigs uit zijn mond, het is altijd een grapje of een sarcastische opmerking en ik snap niet waardom dit karakter zo'n downgrade kreeg. Mantis is gewoon een heel slecht geschreven karakter, holy shit. Er staat een hele goede video online over het 'Born Sexy Yesterday' stereotype in films, over vrouwenpersonages die volwassen zijn, bloedmooi zijn, maar niets snapt van de wereld en alles uitgelegd moet krijgen door de mannen in de film. Dat is wat Mantis is, 100%. En dan maakt de film het nog een tikkie erger door Drax continu van die "leuke" grappen te laten maken over hoe ze zo lelijk is dat hij moet kotsen. Haha, heel leuk, echt super. Hoe kom je toch op dit soort grappen, Gunn?
7.5/10
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

04 aug 2018, 22:46

Mission Impossible - Fallout
Als je ook maar één fuck geeft om actiefilms moet je dit zien. Dit is easily de beste en meest opwindende actiefilm die ik heb gezien sinds Mad Max Fury Road. It's that damn good. Mission Impossible laat al die slappe happen van een Avengers en Fast and the Furious voor eens en altijd zien wie hier de echte baas is op actiefilmgebied.
9/10
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

05 aug 2018, 01:34

Limoenlichtje schreef:
04 aug 2018, 22:46
Mission Impossible - Fallout
Als je ook maar één fuck geeft om actiefilms moet je dit zien. Dit is easily de beste en meest opwindende actiefilm die ik heb gezien sinds Mad Max Fury Road. It's that damn good. Mission Impossible laat al die slappe happen van een Avengers en Fast and the Furious voor eens en altijd zien wie hier de echte baas is op actiefilmgebied.
9/10
Voor alle shit die Tom Cruise over zich heen krijgt (en bij The Mummy zeker heeft verdient want wat een walgelijk product was dat) is hij deels verantwoordelijk voor mogelijk de beste actiefilm reeks ooit gemaakt mede door z'n stunts
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

05 aug 2018, 07:23

MI 6 Fallout
Yep deze is goed. Erg tof
8/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 aug 2018, 21:03

Ik ben wel een fan van MI.

Ik vond Rogue Nation wel iets minder, maar Ghost Protocol vond ik geweldig. En MI3 eigenlijk ook, met een geweldige Seymour Hoffman als bad guy. Ben benieuwd naar Fallout. Dit is eigenlijk de enige franchise waar Cruise in te pruimen is (naast het underrated Edge of Tomorrow), en eigenlijk ook nog zijn enige money maker.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

07 aug 2018, 21:54

Rogue Nation is awesome. Probably mijn tweede favoriete Mission Impossible film (Fallout is nummer 1). Let trouwens wel op dat Fallout een direct vervolg is op Rogue Nation, dus als je je niet zoveel meer herinnert van die film is een rewatch of in ieder geval het plot opzoeken op Wikipedia wel een aanrader.

Anyway, ik vind bijna alle Mission Impossible films goed tot zeer goed. De enige slappe Mission Impossible film is Mission Impossible 2, maar in ieder geval is die wel 'so bad, it's hilarious'. Oh man, die film is zo fucking cheesy.

Anyway, aangezien ik de afgelopen week alle Mission Impossible films opnieuw heb gezien, ranking time:

1. Mission Impossible - Fallout
2. Mission Impossible - Rogue Nation
3. Mission Impossible
4. Mission Impossible: Ghost Protocol
5. Mission Impossible III
6. Mission Impossible II (met dus een vrij flinke gap in kwaliteit tussen III en II)
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

08 aug 2018, 21:11

Omdat deze week The Meg ( waarvan ik hoop dat het een extreem foute B-film vibe gaat geven) in die bios draait had ik besloten om naar de 4 jaws films te gaan kijken. Jaws blijft wat mij betreft een meesterwerk met een heerlijke suspense. Jaws 2 vind ik een waardig vervolg op het ijzersterke deel 1 alleen net iets te veilig qua originaliteit. Jaws 3 nu ga ik weer onpopulair doen want ik vind dit echt geen slechte film, slechter dan eerste twee delen maar er zijn veel slechtere haaien films te vinden. Jaws: The Revenge zo slecht waardoor het weer zo lachwekkend goed is, dit is dus één van de slechtste haaien films ooit (alleen de sharknado franchise, Shark attack franchise en Megalodon zijn slechter) slechte special effects personages die mega domme keuzes maken
Spoiler:
echter zat ik altijd onterecht te bitchen over één ding bij de 4de Jaws film en dat is dat de haai ontploft na geramd te zijn door het schip, maar nu besef ik dat het best logisch is de boot penetreert de bom in het lichaam van de haai die daar door Jake is geplaatst

Jaws 8/10
Jaws 2 7,5/10
Jaws 3 6/10
Jaws:The Revenge 2/10

Anyway morgen om 19:15 naar The Meg, ik ben erg benieuwd naar deze film.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 aug 2018, 22:14

Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

08 aug 2018, 23:20

Deep Blue Sea is geweldig om met de audiocommentaar te kijken van Jackson. Het moment dat hij dood gaat stopt hij ook gewoon met de audio commentaar :lol:

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

09 aug 2018, 21:01

The Meg

Dit is de big budget B-film shark Flick waar ik om heb gesmeekt.

Jaws like suspense, borderline PG-13 blood & gore. Humor the evil deadish.

7.8/10

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

11 aug 2018, 21:20

Limoenlichtje schreef:
04 aug 2018, 22:46
Mission Impossible - Fallout
Als je ook maar één fuck geeft om actiefilms moet je dit zien. Dit is easily de beste en meest opwindende actiefilm die ik heb gezien sinds Mad Max Fury Road. It's that damn good. Mission Impossible laat al die slappe happen van een Avengers en Fast and the Furious voor eens en altijd zien wie hier de echte baas is op actiefilmgebied.
9/10
Hij was tof en mss wel de beste MI maar 2 blijft toch mijn favoriet lol.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

11 aug 2018, 21:28

MI2 is een stront film, maar bij ver één van de meest vermakelijke actie films die ik ooit heb gekeken. Wat een heerlijke onzin! :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 aug 2018, 19:54

MI2, met een razzie worthy Dougray Scott als bad guy. En overkill aan maskers? Wat een kutfilm was dat.

En de actie is voor een John Woo film veel te tam, pas in het slot gaat ie een beetje los. Dit is aldoor zijn probleem in Hollywood geweest, denk dat hij nogal restrained werd. Ga gewoon Hard Boiled, The Killer of A Better Tomorrow kijken als je lekkere JW actie wilt. MI2 doet de man geen eer aan.



one take bitches

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

13 aug 2018, 09:47

R-Type schreef:
07 aug 2018, 21:03
Dit is eigenlijk de enige franchise waar Cruise in te pruimen is (naast het underrated Edge of Tomorrow), en eigenlijk ook nog zijn enige money maker.
Edge of Tomorrow is 'nog' geen franchise. Wel een hele vette film.

Ik wacht met smart af op een Cruise die vol zit met grijs haar. In Collateral vind ik hem echt een gerse uitstraling hebben. Sowieso zou hij in meer films een bad guy moeten spelen. Dat staat m wel.

Btw; ik heb sowieso niets tegen Cruise. Heel veel films waarin hij speelt hadden misschien beter ingevuld kunnen worden door een andere acteur (The Last Samurai bv), maar het zijn vaak vermakelijke films waarin hij speelt.
Ik vroeg laatst aan m'n vriendin of ze hem niks vond. Ze zei: "Van een vent die net boven de anderhalve meter uitsteekt, houd ik het droog." Zijn lengte was me eigenlijk nooit opgevallen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

13 aug 2018, 10:10

Tom Cruise is een ontzettend goede acteur die altijd 100% voor een rol geeft, hoe kut de film ook is. Daarom is het een held.

Hij schijnt ook nog eens serieus een super aardige guy te zijn. De meeste haat komt enkel vanwege z'n religie.
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: Re:

13 aug 2018, 10:38

SmartTies schreef:
13 aug 2018, 09:47
R-Type schreef:
07 aug 2018, 21:03

Ik wacht met smart af op een Cruise die vol zit met grijs haar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

13 aug 2018, 12:19

In Magnolia is Tom Cruise wel awesome

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten