Het Grote Filmtopic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

15 dec 2019, 08:37

Wesley schreef:
14 dec 2019, 19:56
Oldboy met Josh Brolin 8/10

Oldboy met koreaanse dude 2/10 begreep er niks van speak english
Dit is een grap toch?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

16 dec 2019, 10:00

Ter voorbereiding op woensdag een rewatch gedaan van alle genummerde Star Wars films:

Original Trilogie (Despecialized Edities)

Star Wars
Sommige mensen beweren dat deze film verouderd is en sure, uiteraard zien de effecten er niet zo indrukwekkend meer uit als toen, maar fuck it, dit is nog steeds een fantastische film wiens invloed nog steeds te merken is in blockbuster cinema.
5/5

The Empire Strikes Back
Waar Star Wars een prachtige ode was aan klassieke fantasy verhalen zoals Flash Gordon, is Empire waar Star Wars echt liet zien waartoe het in staat was. Van de eerste tot de laatste seconde een meesterwerk van ongekende klasse.
5/5

Return of the Jedi
Ondanks dat het laatste halfuur fantastisch is (Space Battle boven Endor, Luke vs. Vader en Palpatine), is de rest van de film een notable downgrade ten opzichte van de eerste twee films. In tegenstelling tot Empire die het subversieve karakter van Star Wars omarmde, speelt deze film het teleurstellend veilig.
3.5/5

Prequel Trilogie

The Phantom Menace
Racistische stereotypes, vervelende comic relief, irritante kindacteurs, stomme edgy villain, saai plot, noem het maar op en The Phantom Menace heeft het. Dit is een erg slechte film, maar in ieder geval heeft het wel toffe designs en Duel of the Fates is nog steeds één van mij favoriete Star Wars tracks.
1.5/5

Attack of the Clones
Een door en door vervelende film. Dit doet alles wat The Phantom Menace deed, maar nog tien keer kutter. De dialogen klinken alsof ze door een niet al te beste AI zijn geschreven. Daarnaast is iedere toffe designkeuze uit Phantom Menace vervangen met saaie, grauwe kledij of foeilelijke CGI. Er is absoluut niets positiefs te zeggen over deze film.
0.5/5

Revenge of the Sith
De beste van de prequels, al zegt dat niet heel erg veel. De dialogen en het script zijn nog steeds om te lachen zo slecht, maar in ieder geval heeft Ian McDiarmid (Palpatine) het erg naar zijn zin. Deze film heeft ook een weirde toon: het ene moment is de film haast slapstick, en in het volgende moment is de film weer overdreven duister en serieus.

Ben er trouwens van overtuigd dat Hayden Christensen één van de slechtste casting decisions ooit is. De dude heeft totaal niet de skills die nodig zijn om iemand als Anakin te spelen.
2/5

Sequel Trilogie

The Force Awakens
Een suf corporate product dat te hard probeert nostalgie op te wekken. Ieder interessant idee wordt direct onderdrukt in een wens om te zijn zoals de oude films.
2.5/5

The Last Jedi
Thematisch de sterkste Star Wars film. Hoewel het IMO nog steeds niet de beste is, is het wel de film die het dichtst in de buurt komt van de eerste twee films qua kwaliteit.
4/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 dec 2019, 10:09

''Ben er trouwens van overtuigd dat Hayden Christensen één van de slechtste casting decisions ooit is. De dude heeft totaal niet de skills die nodig zijn om iemand als Anakin te spelen.''

Joh je meent het. Is er iemand ooit geweest die er anders over denkt?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

16 dec 2019, 10:20

Je hebt een groep mensen die beweert dat Hayden Christensen wel goed was in Revenge. Dude gaat van 0 tot 100 in no time. Ik heb er wel goed om kunnen lachen dat hij binnen vijf minuten gaat van 'Oh mijn god, wat heb ik gedaan?!?' naar 'Ongewapende kinderen vermoorden is awesome!'.

Then again, je hebt sowieso een hele groep fans die zweert bij Revenge of the Sith, wat ik nooit heb begrepen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

16 dec 2019, 10:49

Parasite

Deze film heeft gewoon alles. Het is grappig, spannend, heeft leuke personages, prachtige shots en muziek, een creatieve opzet, goed uitgevoerde plot twists.. film van het jaar indeed. Was weinig op aan te merken, deed eigenlijk alles goed wat het wilde doen. Die transitie van comedy naar thriller is echt knap gedaan, heel geleidelijk. Heb me gewoon erg goed vermaakt en daarom verdient de film zeker niet minder dan een 9/10.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 dec 2019, 12:39

The Irishman (Martin Scorsese, 2019)
Soort Boyhood van de maffia, mmkay. Er ontbrak wel een beetje een verhaal, maar het geeft ook meer een kijkje in het leven van Frank en zijn companen van jong tot oud. Schrijnend om te zien hoe ze eraan toe zijn als ze ouder zijn. Wel een prachtige productie natuurlijk met een blik vol top acteurs en nog nooit een film gezien met zo'n goede lightning.

7/10

The Great Gatsby (Baz Luhrmann, 2013)
Ik hou wel van de excentrieke stijl van Luhrmann. Zijn stijl doet wat denken aan comic films of musicals, met veel visueel spektakel en cameratruckjes. De moderne muziek in de jaren 20 setting vond ik ook wel goed werken. Het mysterie en tragiek van het personage van Gatsby wordt goed neergezet, mede ook weer dankzij een sterke prestatie van DiCaprio. Grappig om hem een keer in een verlegen rol te zien. Ook Maguire vond ik een leuke toevoeging, wat een quirky faces kan die trekken.

8/10

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re:

16 dec 2019, 14:02

Wapper schreef:
16 dec 2019, 10:49
Parasite

Deze film heeft gewoon alles. Het is grappig, spannend, heeft leuke personages, prachtige shots en muziek, een creatieve opzet, goed uitgevoerde plot twists.. film van het jaar indeed. Was weinig op aan te merken, deed eigenlijk alles goed wat het wilde doen. Die transitie van comedy naar thriller is echt knap gedaan, heel geleidelijk. Heb me gewoon erg goed vermaakt en daarom verdient de film zeker niet minder dan een 9/10.
Transitie (of een mix) van zwarte comedy naar thriller/drama is echt een handelsmerk van Bong Joon Ho. Ga vooral Memories of Murder kijken. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een seriemoordenaar in Zuid-Korea. De mix van bizarre zwarte humor, thriller en drama is in deze film nog een stuk extremer.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

16 dec 2019, 14:29

Folk schreef:
16 dec 2019, 14:02
Wapper schreef:
16 dec 2019, 10:49
Parasite

Deze film heeft gewoon alles. Het is grappig, spannend, heeft leuke personages, prachtige shots en muziek, een creatieve opzet, goed uitgevoerde plot twists.. film van het jaar indeed. Was weinig op aan te merken, deed eigenlijk alles goed wat het wilde doen. Die transitie van comedy naar thriller is echt knap gedaan, heel geleidelijk. Heb me gewoon erg goed vermaakt en daarom verdient de film zeker niet minder dan een 9/10.
Transitie (of een mix) van zwarte comedy naar thriller/drama is echt een handelsmerk van Bong Joon Ho. Ga vooral Memories of Murder kijken. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een seriemoordenaar in Zuid-Korea. De mix van bizarre zwarte humor, thriller en drama is in deze film nog een stuk extremer.
Memories of Murder is geweldig ja. Hoe is Modea(mother)? no gniet gezien helaas

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

16 dec 2019, 14:44

Folk schreef:
16 dec 2019, 14:02
Transitie (of een mix) van zwarte comedy naar thriller/drama is echt een handelsmerk van Bong Joon Ho. Ga vooral Memories of Murder kijken. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een seriemoordenaar in Zuid-Korea. De mix van bizarre zwarte humor, thriller en drama is in deze film nog een stuk extremer.
Staat nu bovenaan de lijst om te zien. Heb Snowpiercer wel al gezien, daar zit wat minder humor in though ^_^'

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

16 dec 2019, 14:45

De enige Bong Joon-ho film die ik niet tof vond is Okja, de rest is fantastisch
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

16 dec 2019, 17:15

Madeo nog maar 1 keer gekeken en dat is al heel wat jaren terug. Ik herinner mij nog een scene met inktzwarte humor en dat ik het een goede film vond. Binnenkort nog maar eens kijken.

Okja is inderdaad zeer matig. Snowpiercer vond ik wel ok, maar niet speciaal. Barking Dogs Never Bite en The Host moet ik nog eens kijken. Memories of Murder al iets van vier keer gekeken en staat in mijn top 5 favoriete films.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

17 dec 2019, 23:49

Voordat ik morgen aan de Star Wars ga, eerst nog even drie andere filmpkes gekeken:

Ready or Not (2019)
Erg leuke horror komedie die, net als Parasite en Knives Out, het niet zo heeft op rijke mensen. In dit geval gaat het om een groep rijke mensen die na een huwelijk een dodelijk spel verstoppertje spelen. Niet zo sterk als eerdergenoemde films, maar wel erg plezierig om te kijken. FUCKING RICH PEOPLE!
3.5/5

Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)
Niets te maken met voorbereiding op het vervolg ofzo, maar ik kreeg deze 4K blu-ray gratis bij mijn speler aangeleverd, dus dacht: ik zwengel hem eens aan. Wel vermakelijk, maar niet zo grappig als het denkt dat het is. Leukste was eigenlijk wel Jack Black als tienermeisje. Kan The Rock nog steeds niet uitstaan als acteur.
3/5

Dora and the Lost City of Gold (2019)
Ik hoor je al zeggen: "Ja ja, de Dora the Explorer film. Gatverdamme, je gaat je tijd toch niet verdoen met die onzin?"

Maar hear me out, deze film is goed! Hij is van de eerste tot de laatste seconde volledig bonkers en hilarisch. Dora acteert precies zo in de serie, terwijl de rest van de karakters wel grounded is in realiteit, wat bizarre momenten oplevert zoals Dora die recht in de camera vraagt "WEET JIJ WAT DIT WOORD BETEKENT?" waarop de rest van de karakters haar aankijken alsof ze net uit het gesticht komt wandelen.

Later in de film zingt Dora een liedje over hoe je het beste in de jungle kunt poepen (je moet een gat graven met je poepgat-schep), raken ze knetterstoned en verbeelden ze dat ze zich in een animatieserie bevinden en moeten het uiteraard opnemen tegen Zwieber de Vos (voiced door Benicio del Toro, want waarom ook niet?).

Het einde van de film is basically een grote ode aan films als Indiana Jones, National Treasure en The Mummy. Dora en companions slingeren door valstrikken heen, lossen puzzels op, etc. Hel, aan het einde verwachtte ik half dat de villain een klassieke Indiana Jones dood zou krijgen (overdreven gewelddadig en gedetailleerd). Dat gebeurde dan weer niet, maar het was wel heel dichtbij, dichterbij dan ik eigenlijk verwachtte.

Deze film is gewoon superleuk om te kijken en als je een beetje van klassieke avonturenfilms houdt, zou ik absoluut aanraden Dora te proberen. Van mij mag hier wel een vervolg op komen.
3.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

18 dec 2019, 06:26

Een beetje surprise goed, zoals Paddington 2 in mening top tien decade lijstje staat
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

18 dec 2019, 06:27

The Great Volunteer schreef:
15 dec 2019, 08:37
Wesley schreef:
14 dec 2019, 19:56
Oldboy met Josh Brolin 8/10

Oldboy met koreaanse dude 2/10 begreep er niks van speak english
Dit is een grap toch?

Ik had 41 graden koorts was een beetje aan het ijlen
:huillie:

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

18 dec 2019, 09:51

De trailer van Dora zag ik toen in de bioscoop en wilde de film eigenlijk best graag zien op basis van die trailer, komt binnenkort vast nog wel eens :P

Edit:

Lijkt erop dat Doctor Sleep op blu-ray nog eens bijna veertig minuten boven de huidige duur gooit. Hier kijk ik nou echt naar uit! :voldaan:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

18 dec 2019, 23:04

Star Wars: The Rise of Skywalker
Hey jij! Haatte jij The Last Jedi ook zo? Vond je het ook zo vervelend dat een Star Wars film eens iets anders probeerde te zijn dan pure fanservice? Vind jij thematiek in films ook zo lame en wil je gewoon lekker kijken naar mennekes die lasertjes schieten in de ruimte en achter elkaar referenties opratelen naar dingen die jij kent uit jouw jeugd? Boy, heb ik de film voor jou!

Deze film is slecht, heel slecht. Het is een film die vol zit met verwijzingen naar eerdere films en grapjes in de fandom en probeert niet eens om iets nieuws te zeggen of te doen. Om een voorbeeld te geven zonder iets te spoilen... één van de eerste zinnen in de film is een populaire Prequel Meme.

Het is een film die veel te veel probeert te doen in eigenlijk veel te weinig tijd en daardoor enorm gerushed aanvoelt. Deels komt dit ook omdat de film vrijwel letterlijk alles uit The Last Jedi of totaal negeert of zelfs keihard uit het raam gooit, dus in plaats van dat het de derde film in de trilogie is voelt het alsof deze film zowel de tweede als de derde film in één probeert te proppen.

Het eigenlijke plot van de film voelt aan als het plot van een videogame uit de vroege jaren '00. Stop me if you've heard this one before: Er is een big bad guy in een geheime locatie, om bij deze locatie te komen moeten ze een voorwerp vinden en om dat voorwerp te vinden moeten ze van locatie naar locatie afreizen om kleine taakjes te volbrengen. Oh, en iedere locatie eindigt met een confrontatie met de bad guys. Joepie. Normaliter vind ik het een beetje suf om het verhaal van een film af te doen als 'voelt als een videogame', maar in dit geval is het volledig gerechtvaardigd.

Deze film wordt door Lucasfilm en Disney opgehypt als 'het einde van de saga', maar dit voelt als het einde van jack shit. Wanneer je zonder reden of uitleg een villain terug brengt die 100% dood was, een boel dingen die de vorige film deed retconned is het heel simpel om te zeggen dat dit een vervolg is op 'alle films'. Het is een ander ding om dit einde te verdienen. Dit verdient niets. Het is een domme film met een domme marketing hype die gemaakt is om mensen met nostalgie naar het verleden te kidnappen en te zeggen: DIT IS HET ECHTE EINDE OP DAT DING DAT JE TOF VOND, GEEF ONS GELD!

Hoewel ik nog steeds zou zeggen dat de prequels slechter zijn dan deze film en misschien Solo ook wel, komt dit wel echt heel erg dichtbij. Here's to Star Wars, dat het nu eindelijk voorbij mag zijn!
1/5
Laatst gewijzigd door Limoenlichtje op 20 dec 2019, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

19 dec 2019, 11:15

Stel je voor, en ik weet dat dit idioot gaat klinken, dat ze de outline van George zijn trilogie hadden aangehouden en er een echte vooruit geplande trilogie van hadden gemaakt... Maar ach, waarom zouden we naar die idioot luisteren!?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

19 dec 2019, 12:06

Klinkt lekker. Ze kunnen het beter bij stand alone/ spin offs houden dus.

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

19 dec 2019, 12:58

Afbeelding

Ik kijk geen SW films.. :)

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

19 dec 2019, 14:25

Beetje flauwe comic, die werkt met de gedachte dat Star Wars 'voor kinderen' is, wat sowieso niet waar is. Ik kan mij sowieso ook niet voorstellen dat kinderen The Rise of Skywalker echt tof vinden. Misschien als ze geen ene kut geven om karakters, verhaal of gewoon algemene logica in een film en alleen maar mooie plaatjes willen zien, want dat is wat deze film is.

Ik zou Rise of Skywalker oprecht vergelijken met films als The Phantom Menace, behalve dat The Phantom Menace in al zijn slechtheid in ieder geval nog een paar originele ideeën had.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

19 dec 2019, 14:52

Ondanks de velen problemen van TPM vind ik het oprecht geen slechte film, als we het gaan hebben over The Attack of the Clones daarentegen...

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 dec 2019, 11:57

TPM heeft nog altijd de beste soundtrack imo.



En podracing is cool.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

20 dec 2019, 12:17

Die John Williams kan ook echt alles he
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 dec 2019, 12:35

:lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

20 dec 2019, 13:04

:lol: _O-

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten