Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Re:

01 okt 2017, 20:32

The Great Volunteer schreef:
30 sep 2017, 18:07
MrBouwmeester schreef:
30 sep 2017, 13:39
Mike Flanagan is ook de regisseur van Oculus, een geweldige, ondergewaardeerde horror film. Dus deze Gerald's Game ga ik ook wel kijken binnenkort. =)
Heb je Hush gezien?
Nog niet

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 okt 2017, 22:49

Geralds Game
Interessant filmpje. Zit goed en spannend in elkaar.
7.7/10
Detroit
Schaamde me gewoon om wit te zijn, terwijl ik deze film zag. Maag draait er bijna van om. Kathryn Bigelow leverd weer puik werk af na o.a The Hurtlocker nu weer een impact volle film. Donkere mensen en "negers" mijn God wat heb ik met ze te doen. Ik wist dat erg was maar deze film is dat gevoel in t kwadraat tot de mach3

8,2/10

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

02 okt 2017, 05:25

:')

Laat me raden, door die troep van Sunny Bergman schaamde je je ook voor je huidskleur? Als ik jou was zou ik het even openbaar op je Facebookprofiel zitten, dan zien we je deze week nog in de studio van DWDD :lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

02 okt 2017, 06:45

Donkere mensen en "negers" mijn God wat heb ik met ze te doen.
Jezus, dit klinkt denigrerend :lol:
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

02 okt 2017, 07:30

Ik zie Karel al op een feestje elk persoon met wat extra pigment een biertje aanbieden: "hier, sorry voor de slavernij."

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

02 okt 2017, 11:37

Wapper schreef:
02 okt 2017, 07:30
Ik zie Karel al op een feestje elk persoon met wat extra pigment een biertje aanbieden: "hier, sorry voor de slavernij."
:'B

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02 okt 2017, 15:11

Eh, ok
Relevant: de beste film over hedendaagse racisme is Attack the Block

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

02 okt 2017, 16:19

Afbeelding
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

02 okt 2017, 16:36

Wapper schreef:
02 okt 2017, 05:25
:')

Laat me raden, door die troep van Sunny Bergman schaamde je je ook voor je huidskleur? Als ik jou was zou ik het even openbaar op je Facebookprofiel zitten, dan zien we je deze week nog in de studio van DWDD :lol:
Niet nadat ik de snijtafel erover had gezien :'D
Kijk nou maar gewoon de film, voor je dom begint te lullen :') Oelewapper man man

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

02 okt 2017, 16:37

Wapper schreef:
02 okt 2017, 07:30
Ik zie Karel al op een feestje elk persoon met wat extra pigment een biertje aanbieden: "hier, sorry voor de slavernij."
Dat is zo dom; dat bijna bijna grappig wordt.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

02 okt 2017, 20:09

Maar je bent het toch wel eens dat 'wat heb ik als blanke man met zwarte mensen te doen' echt heel verkeerd klinkt? Zoiets zeg je in het algemeen over mensen die je niet als gelijke beschouwt.

Anyway, on-topic:

Perfect Blue
Zelden zo'n unsettling anime gezien. Stond al eeuwen op mijn lijstje omdat dit één van de grote inspiraties van Aronofsky was en damn, je kan het zien. Het is ook een unicum in de zin van dat de film met de jaren heen alleen maar enger is geworden. De thema's van de film waren eind jaren 90 al pakkend, maar nu met internet en social media kan ik me voorstellen dat dit soort dingen nog veel meer gebeuren. Scary stuff.
9,5/10
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

02 okt 2017, 21:54

The Great Volunteer schreef:
02 okt 2017, 16:36
Wapper schreef:
02 okt 2017, 05:25
:')

Laat me raden, door die troep van Sunny Bergman schaamde je je ook voor je huidskleur? Als ik jou was zou ik het even openbaar op je Facebookprofiel zitten, dan zien we je deze week nog in de studio van DWDD :lol:
Niet nadat ik de snijtafel erover had gezien :'D
Kijk nou maar gewoon de film, voor je dom begint te lullen :') Oelewapper man man

Film gezien. Goeie film. Schaamde me geen moment ervoor dat ik blank ben. Heb ook niet met donkere mensen te doen. Kunnen zichzelf wel redden, ze zijn net zo capabel als wij blanken.

Je post was gewoon retarded.
:huillie:

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

02 okt 2017, 22:52

Limoenlichtje schreef:
02 okt 2017, 20:09
Maar je bent het toch wel eens dat 'wat heb ik als blanke man met zwarte mensen te doen' echt heel verkeerd klinkt? Zoiets zeg je in het algemeen over mensen die je niet als gelijke beschouwt.

Anyway, on-topic:

Perfect Blue
Zelden zo'n unsettling anime gezien. Stond al eeuwen op mijn lijstje omdat dit één van de grote inspiraties van Aronofsky was en damn, je kan het zien. Het is ook een unicum in de zin van dat de film met de jaren heen alleen maar enger is geworden. De thema's van de film waren eind jaren 90 al pakkend, maar nu met internet en social media kan ik me voorstellen dat dit soort dingen nog veel meer gebeuren. Scary stuff.
9,5/10
Perfect Blue is inderdaad geweldig. Paprika is mijn favoriet van Satoshi Kon.

Die is minder creepy, maar toch iets wat unsettling door de mix van realiteit met dromen. Hoewel Paranoia Agent geen film is, zou je die ook moeten checken (13 eps}.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

03 okt 2017, 08:36

Wesley schreef:
02 okt 2017, 21:54
The Great Volunteer schreef:
02 okt 2017, 16:36


Niet nadat ik de snijtafel erover had gezien :'D
Kijk nou maar gewoon de film, voor je dom begint te lullen :') Oelewapper man man

Film gezien. Goeie film. Schaamde me geen moment ervoor dat ik blank ben. Heb ook niet met donkere mensen te doen. Kunnen zichzelf wel redden, ze zijn net zo capabel als wij blanken.

Je post was gewoon retarded.
Nee was het niet. Het was gewoon full blooded executies en dat in 1967.
Het was al 1967, niet 1947. Je gaat niet iemand in zijn rug met shot gun schieten omdat ie boodschappen jat :')
Om nog maar te zwijgen dat ie rustiger aan moest doen en alleen maar ging killen....
En zoals ze al zeiden als allemaal zwarte vrouwen waren bij blanke mannen zou het niemand geboeid hebben.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

03 okt 2017, 09:11

Het is retarded om je te schamen voor je huidskleur wat mensen in een ander land doen, ver voordat je zelf bent geboren, puur alleen omdat je hetzelfde kleurtje op de wangen deelt.

Fucking hell, moet ik me anders ook gaan schamen voor mijn huidskleur als ik Gladiator kijk?
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 okt 2017, 11:18

Rolfgang schreef:
03 okt 2017, 09:11
Het is retarded om je te schamen voor je huidskleur wat mensen in een ander land doen, ver voordat je zelf bent geboren, puur alleen omdat je hetzelfde kleurtje op de wangen deelt.

Fucking hell, moet ik me anders ook gaan schamen voor mijn huidskleur als ik Gladiator kijk?
Oke oke, rustaaaagh maar. Hier gebeuren zulke dingen natuurlijk niet/nooit.....

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

03 okt 2017, 12:33

The Great Volunteer schreef:
03 okt 2017, 11:18
Rolfgang schreef:
03 okt 2017, 09:11
Het is retarded om je te schamen voor je huidskleur wat mensen in een ander land doen, ver voordat je zelf bent geboren, puur alleen omdat je hetzelfde kleurtje op de wangen deelt.

Fucking hell, moet ik me anders ook gaan schamen voor mijn huidskleur als ik Gladiator kijk?
Oke oke, rustaaaagh maar. Hier gebeuren zulke dingen natuurlijk niet/nooit.....
Dan nog. De enige dingen waarvoor je je moet schamen zijn dingen die je zelf doet. Jij bent niet verantwoordelijk voor andere mensen met dezelfde huidskleur.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

03 okt 2017, 12:36

Rolfgang schreef:
03 okt 2017, 12:33
The Great Volunteer schreef:
03 okt 2017, 11:18


Oke oke, rustaaaagh maar. Hier gebeuren zulke dingen natuurlijk niet/nooit.....
Dan nog. De enige dingen waarvoor je je moet schamen zijn dingen die je zelf doet. Jij bent niet verantwoordelijk voor andere mensen met dezelfde huidskleur.
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Schamen is dan verkeerde woord. Maar wat is plaats vervangende schaamte dan? Is dat niet iets wat mensen hebben om iets dat iemand anders doet?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

03 okt 2017, 12:41

Ja, maar er is een groot verschil tussen die twee en helemaal als je je schuldig gaat voelen richting mensen met een donkerder huidskleurtje.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

03 okt 2017, 15:10

Laten we het eens omdraaien Karel. Wanneer een zwart persoon tegen jou zegt dat hij zich schuldig voelt omdat zwarten in de VS ruim de helft van het totaal aantal moorden plegen, ook al is de zwarte bevolking slechts 12,5% van het totaal, denk jij dan bij jezelf: "ja schaam je dood vent! Je hebt immers dezelfde huidskleur!"?

Of, als een Marokkaan je vertelt dat hij zich schaamt om z'n lichtgetinte huidskleur omdat Marokkanen in Nederland gemiddeld zes keer zo snel verdacht zijn van misdrijven vergeleken met Nederlanders, ben je het dan met hem eens? Nee toch, dan vertel je hem dat ie daar niets mee te maken heeft.

Laat je niet zo'n schuldgevoel aanpraten. Je bent verantwoordelijk voor wat je zelf doet en je hebt niks te maken met mensen die rotzooi uithalen alleen omdat ze dezelfde huidskleur hebben.

Afijn, grappig dat je tegen me zei dat ik dom stond te lullen. Nu je vanuit meerdere hoeken de les gelezen wordt voel je je zelf ongetwijfeld vast een beetje dom. No worries though, als je maar wat leert.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 okt 2017, 17:56

Wat je vaak ziet is positieve discriminatie. En dan spelen ze de 'jullie onderdrukten ons vroeger' card. Nee, ik heb nooit iemand onderdrukt. Misschien mijn voorouders uit het jaar 0 (misschien ook niet), maar ik zeker niet. Dus fuck off.

In de VS heb je nog wel onderscheid tussen rassen, maar in Nederland eigenlijk niet. Dus als ze hier gaan lopen zeuren dan is het al helemaal bullshit.

Die marokkanen die hier lopen te janken dat de staat zo tegen ze is zijn gewoon losers die in de spiegel moeten kijken en zelf iets aan hun toekomst moeten gaan doen. Als je je beste beentje voor zet wordt je gewoon geaccepteerd. Voldoende mogelijkheden hier om er iets van te maken.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 okt 2017, 20:49

Wapper schreef:
03 okt 2017, 15:10
Laten we het eens omdraaien Karel. Wanneer een zwart persoon tegen jou zegt dat hij zich schuldig voelt omdat zwarten in de VS ruim de helft van het totaal aantal moorden plegen, ook al is de zwarte bevolking slechts 12,5% van het totaal, denk jij dan bij jezelf: "ja schaam je dood vent! Je hebt immers dezelfde huidskleur!"?

Of, als een Marokkaan je vertelt dat hij zich schaamt om z'n lichtgetinte huidskleur omdat Marokkanen in Nederland gemiddeld zes keer zo snel verdacht zijn van misdrijven vergeleken met Nederlanders, ben je het dan met hem eens? Nee toch, dan vertel je hem dat ie daar niets mee te maken heeft.

Laat je niet zo'n schuldgevoel aanpraten. Je bent verantwoordelijk voor wat je zelf doet en je hebt niks te maken met mensen die rotzooi uithalen alleen omdat ze dezelfde huidskleur hebben.

Afijn, grappig dat je tegen me zei dat ik dom stond te lullen. Nu je vanuit meerdere hoeken de les gelezen wordt voel je je zelf ongetwijfeld vast een beetje dom. No worries though, als je maar wat leert.

Over je 2e alinea:
Toevallig meegekregen dat blanke mensen in Nederland met strafblad meer kans maken op een baan dan mensen met allochtone achtergrond o.a Surinaams, Marokkaans, Turks etc?
Over je eerste alinea: Waar is je bron dat meer dan de helft van alle moorden door zwarte bevolking wordt gedaan?

Ik zou mijzelf minder schuld gevoel laten aanpraten, dat is enige wat ik hiervan leer misschien.

Nog een vraag voor jou: Is het je wel eens opgevallen hoe makkelijk politie in VS zwarte mensen neerschiet en vrijwel niet doet met witte mensen?

Je laatste alinea: Hahahahhaha

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

03 okt 2017, 21:00

Kunnen we het over films hebben? :P

En een tip aan karel, als je op een bepaald deel wilt reageren knip het dan op in meerdere quotes. Dat leest wat prettiger.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

04 okt 2017, 07:15

The Great Volunteer schreef:
03 okt 2017, 20:49


Nog een vraag voor jou: Is het je wel eens opgevallen hoe makkelijk politie in VS zwarte mensen neerschiet en vrijwel niet doet met witte mensen?

Waarom zijn er dan nog altijd meer blanke doden door politiekogels dan donkere mensen?
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 okt 2017, 10:09

Omdat er meer blanka's zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten