Het Grote Filmtopic

no avatar
LittleBigrik
Lv2
Berichten: 122
Lid geworden op:
14 jul 2017, 06:37

20 aug 2019, 19:58

Al mensen die Once upon a time in Hollywood gezien hebben?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 aug 2019, 23:09

Ja.

Hij is subliem. Het is een soort trip door 60's Hollywood. Er gebeurt in wezen niet heel veel, maar je bekijkt de kronieken van een soort bijna uitgerangeerde acteur en zijn stuntman met uiteraard vele hommages en verwijzingen naar die tijd. De decors leven en de dialogen en shots zijn perfectie. Brad Pitt speelt echt oscar waardig maar eigenlijk is iedereen geweldig, zelfs zo'n Timothy Olyphant speelt sterk. Er is een leuke draai aan een waargebeurde happening gegeven. Het is mijn film van het jaar.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

21 aug 2019, 10:39

Midsommar

Sweet lawd :lol: Hou van goede horror films (zijn helaas vrij zeldzaam imo) en als het dan ook nog een unieke is zoals deze..
Het is niet makkelijk een horror film in fel daglicht te maken, erg knap. Zitten redelijk disturbing scenes in, dus memorabel. Sommige personages hadden iets minder 'Amerikaans' geschreven worden though.

8/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

22 aug 2019, 06:10

R-Type schreef:
20 aug 2019, 23:09
Ja.

Hij is subliem. Het is een soort trip door 60's Hollywood. Er gebeurt in wezen niet heel veel, maar je bekijkt de kronieken van een soort bijna uitgerangeerde acteur en zijn stuntman met uiteraard vele hommages en verwijzingen naar die tijd. De decors leven en de dialogen en shots zijn perfectie. Brad Pitt speelt echt oscar waardig maar eigenlijk is iedereen geweldig, zelfs zo'n Timothy Olyphant speelt sterk. Er is een leuke draai aan een waargebeurde happening gegeven. Het is mijn film van het jaar.
Vind je? Ik vond er weinig aan. Zelfs voor Tarantino zijn doet gebeurd er geen reet op de laatste 2-3 scene's na. De sfeer was goed en leuk maar vond hem echt behoorlijk saai op het einde gedeelte na. Geef mij maar liever Django Unchained, Inglourious Basterds en zelfs Hateful Eight dan dit.
Wapper schreef:
21 aug 2019, 10:39
Midsommar

Sweet lawd :lol: Hou van goede horror films (zijn helaas vrij zeldzaam imo) en als het dan ook nog een unieke is zoals deze..
Het is niet makkelijk een horror film in fel daglicht te maken, erg knap. Zitten redelijk disturbing scenes in, dus memorabel. Sommige personages hadden iets minder 'Amerikaans' geschreven worden though.

8/10
Ja geweldig hé! IK vind hem ook heel tof. Ze hebben er zelfs stuk over geplaatst op betaald journalistiek Platform De Correspondent over de dingen die je vooral ook niet ziet tijdens de film.

Diego Maradona

Begon al met feit hij naar Napoli wou voor meer ''rust'' :lol: wist meteen dat kan je vergeten Diego. Echt erg goede documentaire. Super interessant, zelfs als je niet om voetbal geeft per se.
Erg indrukwekkend. Die kerel had vanaf zijn 15e al geen normaal leven meer.

8,5/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 aug 2019, 15:26

Ja, ik vond Hollywood echt geweldig.

Er gebeurt inderdaad weinig, maar ik zie het meer als een tour door 60's Hollywood. DiCaprio die een acteur op de rand van de afgrond speelt, decadentie en verval worden goed afgebeeld. Er wordt hem in de intro door een leuke Pacino aangeraden om in Sergio Leone (zijn achternaam is gefingeerd) films te gaan spelen, en hij breekt. Waarom? Omdat dit destijds eigenlijk een ticket naar de uitgang was. Je was dan zeg maar begraven als acteur.

En wat het hele Manson/Tate gebeuren betreft (Ending spoilers!!!)
Spoiler:
De film is een Once Upon a Time sprookje dus Tarantino is vrij om te gaan waar hij wil. Ik zag het ondanks de titel niet aankomen. Dat maakte het zo sterk, je ziet Sharon Tate zwanger zijn en naar haar eigen film gaan en reacties van het publiek peilen, constant dacht ik aan het lot wat haar boven het hoofd zou hangen. En het is Tarantino dus ik verwachtte een gruwelijke dood voor de overigens perfect uitziende Robbie, wat een vrouw is dat.

Ik vond het wel gek dat ze op een gegeven moment bij Rick Dalton inbraken, ik zat steeds te denken hoe Sharon Tate hier een slachtoffer gaat worden. Maar toen begon het me te dagen dat het uiteraard gewoon een sprookje is. De Manson family wordt gruwelijk afgeslacht bij de buren. Tate leeft lang en gelukkig.
Goddelijke film. Maar ja, zoals iedere Tarantino moet het je liggen en voor deze raad ik zeker aan dat je je inleest in het hele Charles Manson gebeuren en ook weet van de Spaghetti Westerns, Polanski etc.

Overigens speelt Herriman eveneens Charles Manson in Mindhunter.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

22 aug 2019, 15:51

Draait Midsommar nog? Twijfelde want ik vond Hereditary geen reet aan.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

23 aug 2019, 06:50

Gewoon Arno schreef:
22 aug 2019, 15:51
Draait Midsommar nog? Twijfelde want ik vond Hereditary geen reet aan.
Ja
R-Type schreef:
22 aug 2019, 15:26
Ja, ik vond Hollywood echt geweldig.

Er gebeurt inderdaad weinig, maar ik zie het meer als een tour door 60's Hollywood. DiCaprio die een acteur op de rand van de afgrond speelt, decadentie en verval worden goed afgebeeld. Er wordt hem in de intro door een leuke Pacino aangeraden om in Sergio Leone (zijn achternaam is gefingeerd) films te gaan spelen, en hij breekt. Waarom? Omdat dit destijds eigenlijk een ticket naar de uitgang was. Je was dan zeg maar begraven als acteur.

En wat het hele Manson/Tate gebeuren betreft (Ending spoilers!!!)
Spoiler:
De film is een Once Upon a Time sprookje dus Tarantino is vrij om te gaan waar hij wil. Ik zag het ondanks de titel niet aankomen. Dat maakte het zo sterk, je ziet Sharon Tate zwanger zijn en naar haar eigen film gaan en reacties van het publiek peilen, constant dacht ik aan het lot wat haar boven het hoofd zou hangen. En het is Tarantino dus ik verwachtte een gruwelijke dood voor de overigens perfect uitziende Robbie, wat een vrouw is dat.

Ik vond het wel gek dat ze op een gegeven moment bij Rick Dalton inbraken, ik zat steeds te denken hoe Sharon Tate hier een slachtoffer gaat worden. Maar toen begon het me te dagen dat het uiteraard gewoon een sprookje is. De Manson family wordt gruwelijk afgeslacht bij de buren. Tate leeft lang en gelukkig.
Goddelijke film. Maar ja, zoals iedere Tarantino moet het je liggen en voor deze raad ik zeker aan dat je je inleest in het hele Charles Manson gebeuren en ook weet van de Spaghetti Westerns, Polanski etc.

Overigens speelt Herriman eveneens Charles Manson in Mindhunter.

Ja ik ben bekend met Sergio Leon en zijn films ik vind Once Upon A TIme In The West ook onwijs goed van hem. Allicht heeft QT zijn titel voor deze ook daar vandaan gehaald. Ik ben ook beetje op hoogte van Manson familie.
Ik snap wat je zegt maar het was gewoon beetje vreemd. Ik vond sowieso dat:
Spoiler:
Eerste 2/3e van film was echt onwijs traag. Dat leek heellang nergens naar toe te gaan. En ineens dat hele stuk met Italie en die Europese films werd ineens in 2 minuten door heen geknald en de laatste paar scenes waren super tof maar kwamen ook heel snel. Dat stuk voor de 6 maanden later was te lang en te traag imo maar wat erna kwam ging QT dan weer veels te snel door heen. En ik vond het gewoon vreemd. Ze zeiden ''het oude huis waar Terry woonde'' Dat zeiden ze tegen eind van de film... En dat is ook waar die ene gozer begin van de film heen ging. Daar woont Sharon Tate ook /Margot Robbie samen met Polanski... Alleen leg mij dan uit? Waarom gaan ze dan juist NIET naar dat huis maar huis ernaast? Heel vreemd en onlogisch. Wat ik ook heel vreemd en onlogisch vind, waarom hebben ze zich A) amper tot niet voorbereid hierop. Eentje vlucht er ook uit paniek weg met de auto. En wat was het punt van heel de scene met Cliff Booth en al dat geweld daar in die Manson sekte/commune zelf als ze niet wraak willen nemen op Cliff Booth voor wat hij die man van hun tot moes had geslagen? Toevallig genoeg was Cliff toevallig in het huis van Luke Dalton maar dan nog. Je zegt het zelf ook al het had er alle schijn van dat ze huis van Sharon Tate zouden gaan doen want daar ging het in het begin van de film ook. En wat maakt het uit waar Terry gewoond heeft? Wie is Terry? En waarom dan niet gewoon alle huizen daar af gaan en iedereen vermoorden?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 aug 2019, 13:17

Terry Melcher (zoon van Doris Day) is een key persoon in de Manson casus. Hij was een producer, een belangrijk figuur in de entertainment business. Manson was een songwriter en wilde een big break.

In real life, Manson's bedoeling was om Terry Melcher te laten doden omdat hij een beloofde samenwerking had ingetrokken. Hij heeft toen orders gegeven om iedereen te doden die nu in dat huis wonen. Er wordt beweerd dat Manson niet wist dat Terry verhuist was, maar andere verklaringen wijzen uit dat hij dit wel degelijk wist. Sterker, volgens een van de daders was het bewust zo gedaan om Terry te breken vanwege het weigeren van de deal. Iedereen die op dat moment in dat huis had gewoond was de sjaak geweest.
Spoiler:
In de film komen ze dus terecht bij Dalton, omdat ze de orders van Manson niet opvolgen. Ze rijden wel naar Polanski's woning maar Dalton loopt pissed off naar buiten en stuurt ze weg. Ze draaien ook om en willen alsnog naar de juiste woning maar ze herkennen hem als die acteur van FBI en besluiten weer om te keren en hem als target te kiezen in plaats van de buren.

Booth is bij Dalton thuis en herkent ze van de Spahn Ranch.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 aug 2019, 20:12

Death Proof

Wordt gezien als de minste Tarantino. Mja, het is zeker niet een van zijn betere, toch vind ik hem op momenten heel tof. Eigenlijk de hele eerste helft in de bar kon mij wel bekoren, en dan de gruwelijke car scenes met crash.

Dan volgt er een soort herhaling, met een andere groep vrouwen bij een parking lot. Dit is saaier dan de bar totdat ze de Dodge Challenger gaan test driven. Vanaf dat moment is het vrij tense tot het einde.

Russell speelt super goed, en verandert in een vingerknip in een psychopaat.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

25 aug 2019, 19:49

Fuck de film, skip naar de lap dance en volg dan tot de volgende sectie van de game. Skip daarna weer alles tot de achtervolging. Bam, perfecte Tarantino game :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 aug 2019, 18:07

Dat klopt wel ongeveer. Lapdance en opvolgende car scene is bruut. En daarna heb je de hele chase en hunter is becoming the hunted. Kurt Russell is wel baas in deze film.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 aug 2019, 18:13

Afgelopen weekend Spider-Man: Into the Spider-verse op Netflix gechecked. Shit was dope. Miles is cool. Animatie en stijl is echt tof al vind ik de stop motion niet altijd even denderend. Imo de beste Spidey film van Sony. Ben benieuwd wat ze er weer van gaan bakken nu de deal met Marvel verleden tijd is lol.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

27 aug 2019, 06:34

Kleine correctie: Er zit geen stop motion in Into the Spider-Verse, het is allemaal computer. Ze hebben sommige stukken op een lagere FPS gemastered om het een beetje die 'levende comic book' feel te geven, maar niets is stop motion.

Anyway, na een korte break heb ik van het weekend weer flink wat films gekeken:

Godzilla: King of the Monsters (2019)
Ontzettend lame. Er waren wat toffe shots (Mothra die onder de waterval vandaan komt, like goddamn), maar over het algemeen was dit gewoon slecht. Soms haast niveautje 'so bad, it's funny' (lol die Skype-call van de villain die om één of andere reden een volledig afgemonteerde film erin heeft zitten). En het is enigszins raar hoe casual deze film is over onschuldige slachtoffers. Er zijn mogelijk miljoenen mensen overleden in deze film als een direct gevolg van de acties van de villains, maar dat maakt niets uit, zolang de hoofdpersonen maar veilig zijn!
1.5/5

It (2017)
Rewatch voordat ik binnenkort het vervolg zie. Hoewel ik niet alles even goed vind, blijf ik dit een heel sterke film vinden die op veel momenten eigenlijk best wel intens eng is. Hou er ook van hoeveel dit eigenlijk een 80's homage is, met de random muziek montages halverwege. Kan niet wachten op het vervolg.
4/5

Ma (2019)
Dit is één van die horrorfilms waar ik alleen maar kan zeggen "Eigen schuld". Like, deze vrouw zat al vanaf de eerste ontmoeting gehuld in red flags, en toch blijven deze idiote kinderen naar haar feestjes gaan. Op een gegeven moment dacht ik dat dit haast wel parodie moest zijn, wanneer de kinderen voor de vierde keer (nadat ze al drie keer letterlijk hebben gezegd 'Okay, we gaan niet meer naar Ma, that bitch is craaaazy') toch weer voor een zuipfeestje in die kelder hangen. Kom op man, op dat moment verdien je het gewoon om vermoord te worden.
2/5

Her Smell (2018)
De beste 'holy fuck, de muziekbusiness maakt je letterlijk kapot' film die ik heb gezien de afgelopen tijd en zonder twijfel één van mijn favorieten van dit jaar. Elisabeth Moss is intens in deze film.
4.5/5

Driven (2018)
Heb ik weinig over te zeggen, het is wel leuk, niet heel speciaal. Prima om te kijken op een slome zomeravond.
3/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 aug 2019, 10:42

Ja ik weet ook niet hoe je het effect anders moet noemen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 sep 2019, 19:07

The Matrix 10/10 bioscoop


Al eerder gezien maar minimaal 13 jaar geleden of langer. Wat een waar meesterwerk. De dialogen zijn fantasisch, menig filosoof zou er nog bij likke baarden zo filosofisch is het. Echt waanzinnig tof. Acteerwerk ook uitstekend en wat regie en camerawerk. Als ik me goed herinner welliswaar 4 Oscar's maar niet de belangrijkste als beste film, zonde.

Mad Maxy Fury Road DC Bluray Black & White versie 9,1/10

De chrome Black & White editie gezien. En wauw dat maakt de film er niet minder om, in tegenstelling beter zelfs nog voor mij. Ik ga van een 8,5 naar een 9.1 Waarom? De sfeer zit er nog meer in. Ik voelde het nu nog meer voor zover het mogelijk was dan in de bioscoop. Dit is minimaal de beste actie film van het decennium 2010 en eigenlijk gewoon vanaf 2000. Ik kan serieus weinig tot nagenoeg geen slechts aan deze film beedenken. Nee waar meesterwerk die continue vol gaan en blijft gaan, letterlijk plankgas zoals de auto en buggy voertuigen in de film. Theron, Hoult en vooral Hardy zijn magistraal. In tegen stelling tot 95/100 normale actie films is dit zwaar goed in beeld gebracht alles wat er gebeurd. Ook zouden er maar voor 20% special effects in zitten. Job well done Mr. George Miller.
Laatst gewijzigd door The Great Volunteer op 03 sep 2019, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

03 sep 2019, 06:35

Karel, Freud was een psychoanalist, geen filosoof :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 sep 2019, 09:10

Rolfgang schreef:
03 sep 2019, 06:35
Karel, Freud was een psychoanalist, geen filosoof :lol:
:lol:
Woops. Thnx

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

04 sep 2019, 18:35

Gewoon Arno schreef:
27 aug 2019, 10:42
Ja ik weet ook niet hoe je het effect anders moet noemen.
Technisch gezien noem je dit animeren "on two's" (geen idee of je hier een Nederlandse term voor hebt...). Het effect doet inderdaad denken aan stop-motion.



Voor mij is Spider-Verse de beste Spider-man film ooit en 1 van de beste animatiefilms die ik ooit heb gezien. Je kunt de film op ieder frame pauzeren en uitprinten en ophangen aan de muur. Het is fantastisch.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

05 sep 2019, 17:45

The Great Volunteer schreef:
02 sep 2019, 19:07
De dialogen zijn fantasisch, menig filosoof zou er nog bij likke baarden zo filosofisch is het. Echt waanzinnig tof.
Je weet dat The Matrix ongeveer de Quentin Tarantino van filosofische ideeën is, toch? The Matrix toont gewoon een remix van verschillende populaire filosofische concepten, het vertelt niet per se iets nieuws, alleen het vertelt het in een mooi, populair jasje. Ik denk niet dat veel filosofen nog versteld staan van The Matrix, gezien het feit dat analyse van The Matrix letterlijk iets is dat eerstejaars studenten filmwetenschappen doen :P

Sluit niet uit dat het een waanzinnig goede film is uiteraard.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

05 sep 2019, 18:39

Limoenlichtje schreef:
05 sep 2019, 17:45
The Great Volunteer schreef:
02 sep 2019, 19:07
De dialogen zijn fantasisch, menig filosoof zou er nog bij likke baarden zo filosofisch is het. Echt waanzinnig tof.
Je weet dat The Matrix ongeveer de Quentin Tarantino van filosofische ideeën is, toch? The Matrix toont gewoon een remix van verschillende populaire filosofische concepten, het vertelt niet per se iets nieuws, alleen het vertelt het in een mooi, populair jasje. Ik denk niet dat veel filosofen nog versteld staan van The Matrix, gezien het feit dat analyse van The Matrix letterlijk iets is dat eerstejaars studenten filmwetenschappen doen :P

Sluit niet uit dat het een waanzinnig goede film is uiteraard.
En weet jij dat uberhaupt maar 5-10% van heel Nederland hoger onderwijs doet? En dat het percentage dat uberhaupt Filmwetenschappen doen waarschijnlijk nog lager is? En ik denk dat die studie allicht heel wat anders was in 1999 misschien, dan het nu in 2018/2019 is? Allicht so maar ik vind het gewoon erg goed en tof gedaan. Ik vind het beter onderdeel van de film de dialogen dan de actie per se.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

06 sep 2019, 15:35

The Great Volunteer schreef:
05 sep 2019, 18:39
Limoenlichtje schreef:
05 sep 2019, 17:45

Je weet dat The Matrix ongeveer de Quentin Tarantino van filosofische ideeën is, toch? The Matrix toont gewoon een remix van verschillende populaire filosofische concepten, het vertelt niet per se iets nieuws, alleen het vertelt het in een mooi, populair jasje. Ik denk niet dat veel filosofen nog versteld staan van The Matrix, gezien het feit dat analyse van The Matrix letterlijk iets is dat eerstejaars studenten filmwetenschappen doen :P

Sluit niet uit dat het een waanzinnig goede film is uiteraard.
En weet jij dat uberhaupt maar 5-10% van heel Nederland hoger onderwijs doet? En dat het percentage dat uberhaupt Filmwetenschappen doen waarschijnlijk nog lager is? En ik denk dat die studie allicht heel wat anders was in 1999 misschien, dan het nu in 2018/2019 is? Allicht so maar ik vind het gewoon erg goed en tof gedaan. Ik vind het beter onderdeel van de film de dialogen dan de actie per se.
Het is meer dat je zegt dat menig filosoof erbij zou likkebaarden, maar The Matrix zelf is vrij standaard op het filosofische vlak voor mensen die zich erin hebben verdiept. Ik vind dat zeker niet slecht. Integendeel, The Matrix is, juist door deze filosofische insteek en hoe het deze theorieën schijnbaar zonder moeite naar het algemeen publiek kan brengen, een meesterwerk, maar het is niet alsof het echt zo baanbrekend is met zijn stellingen vanuit een filosofisch perspectief.

Uiteraard is het mindblowing voor mensen die niet bekend zijn met deze theorieën, dat ontken ik niet, maar het is meer dat The Matrix wel een soort filosofie 101 les is en niet hogere filosofie.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

06 sep 2019, 16:10

Helder, bedankt. Mee eens

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

07 sep 2019, 23:52

Net Once upon a Time in Hollywood gezien. Weer een goede film van Tarantino. Ik wist ongeveer wat ik moest verwachten dus het viel mij alleszins mee. Erg traag soms maar weet dan altijd op het juiste moment te prikkelen. Margot Robbie is onwijs geil met haar bruine ogen. Hot damn. Lol Karel wat viel er niet aan te snappen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 sep 2019, 19:12

Je moet voor Once Upon a Time gewoon kennis hebben van het hele Charles Manson gebeuren. Dan snap je wat er gebeurt, en waarom de draai die er aan gegeven vrij leuk is gedaan.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 sep 2019, 20:47

Die kennis over Manson heb ik inmiddels wel met 1-2 episodetjes van Mindhunter Seizoen 2, prima serie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten