Het Grote Filmtopic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

22 jul 2019, 14:04

Apollo 11
Nice, best gaaf. Is natuurlijk allang gebeurd maar erg toffe beelden.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

22 jul 2019, 14:23

Wesley schreef:
22 jul 2019, 10:01
Lion King breekt openingsweekendrecords in Nederland. Love it.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

22 jul 2019, 15:09

Alsof opbrengst ook maar iets zegt over kwaliteit van een film :') Emoji movie bracht zelfs meer dan miljard in laadje :')

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

22 jul 2019, 15:10

Ja, en door dat soort onzin blijven dit soort ellende krijgen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 jul 2019, 20:08

Childish Gambino als The Lion King

500/10

Start van de film. Leek inderdaad een letterlijke kopie, en het voelde gewoon niet helemaal goed. Voiceovers die niet goed getimed leken met de situaties bijv. (Nala is that you?) De liedjes pasten in het begin niet bij het meer serieuze gevoel wat je krijgt door CGI animatie ipv getekend.

3/10

Vanaf Timon en Pumba kwam ik meer in de film, vooral door de humor en het bos zag er prachtig uit. Ik moest eigenlijk om elke grap wel lachen en waren wat kippenvel momentjes, ook doordat het verhaal gewoon ijzersterk is natuurlijk. De stemmen Seth Rogen en de Timon vond ik erg goed gecast, en pasten goed bij de grappige scenes. Alleen die "Can't you feel the love tonight" scene voelde ook weer raar aan, ehh.. volgens mij moest het hier nacht zijn.. guys?

9/10

Overall, krappe voldoende.

6/10

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

23 jul 2019, 22:24

Can you feel the love this afternoon? The peace the midday brings.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

27 jul 2019, 16:06

Lion King (2019)

Allereerst: het ziet er waanzinnig uit. Prachtig in hoe verre we tegenwoordig realisme kunnen benaderen met CGI.

Dat is natuurlijk ook de valkuil waar de film in valt. Sommige stukken zijn gewoon National Geographic met stemmen en muziek er overheen, de dieren gedragen zich als dieren en niet als karakters, ze tonen de emoties die uit hun mond komen niet in hun gezicht of lichaamstaal, ze kijken elkaar niet aan als ze met elkaar praten. Het is af en toe gewoon verwarrend voor je brein ofzo.

Dat streven naar realisme laten ze dan weer los in bijv. I just can't wait to be King, waarin alle dieren dansen en zingen en er sprake is van een "onrealistische" choreografie, maar door het gebrek aan gezichtsuitdrukking komt dat "het moet realistisch" riedeltje weer tevoorschijn waardoor het allemaal "net niet" is. Dat de dieren niet op elkaar gaan staan en een toren vormen is nogal logisch, maar het werkt gewoon niet als zo;n nummer wordt opgevoerd met poker faces.

Het gebrek aan gezichtsuitdrukkingen kan ik het grootste gedeelte van de film overheen kijken omdat niet in elke scene sprake is van of behoefte is aan sterke emoties. Maar het viel me voor het eerst op in de scene waarin Mufasa zegt "I need to teach my son a lesson". Waarna Simba gewoon totaal niet reageert. Hallo? Oortjes naar beneden, wegduiken in het gras, ANYTHING?

Grootste boosdoener is: (moet dit in spoiler tags nee toch?) vlak na de dood van Mufasa is Simba in tranen, en de jongen die het inspreekt doet dit goed, maar vervolgens heeft het leeuwtje GEEN gezichtsuitdrukking. Het is vooral in die scene nogal....jarring (bij gebrek aan een Nederlands woord). Had het nou zou moeilijk geweest om het leeuwtje zijn ogen een beetje te laten dichtknijpen of de oren te laten hangen? Ja uncanny valley is een risico, maar het MOET toch beter kunnen dan dit?

Wat ik niet snap is dat bijv. Nala een scene later, waar de hyena's pride rock binnen trekken, wel haar oren naar beneden laat hangen. Veel effectiever.

Timon en Pumba zijn prima. Weinig over te klagen. Zazu ook. Rafiki miste wat scenes die hem in het origineel heel memorabel maken ( Simba op z'n kop slaan met zijn staf, een staf die hier om de 1 of andere reden heel lang ontbreekt)

Mufasa blijf ik een prachtig karakter vinden maar ik vond zijn voice-over een stuk minder overtuigend. Scar is....tja? Ik weet niet zo goed wat ik van Scar moet vinden, hij is meer boos ipv geniepig en soort van charismatisch.

De hyena's hebben iets meer context wat betreft hun plaats in de wereld en dat is ok.

Donald Glover en Beyoncé overtuigen niet echt. Plus Nala en Sarabi lijken veel te veel op elkaar. Maar dat probleem werd al duidelijk toen Disney die posters naar buiten bracht. Ik zie niet "Simba, Nala, Mufasa" etc, ik zie vooral "Leeuw, leeuw, leeuw".

Can you feel the Love Tonight overdag was echt suf. Net als dat nummer Spirit. Rot op Beyoncé.

Ik heb veel problemen met deze film. Maar ik haat de film niet. Ik vind het wel enorm jammer dat Favreau niet gewoon deed wat hij deed bij Jungle Book. Daar tonen de dieren emoties en zijn het op z'n minst karakters. Gemiste kans.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 jul 2019, 09:14

Midsommar
2e film pas van Ari Aster. Behoorlijk wtf :lol:
Maar heb zeker genoten.


Wolf's Call

Franse Onderzeeboot film. Erg spannend, geen seconde verveeld.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

30 jul 2019, 11:21

Lion King ook gezien. De ziel is er compleet uit gezogen. Prima vermaak verder wel hoor maar het zodra je dan weer scenes kijkt van het origineel, verbleekt de nieuwe compleet. Op het dikke budget na, wat zeker te zien is, gewoon een blundertje.

5/10

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

01 aug 2019, 21:23

Midsommar
Waarschijnlijk de slechtste film om een date naartoe mee te nemen.
4/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Het Grote Filmtopic

02 aug 2019, 22:01

Limoenlichtje schreef:
01 aug 2019, 21:23
Midsommar
Waarschijnlijk de slechtste film om een date naartoe mee te nemen.
4/5
Heb je helemaal gelijk in.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

03 aug 2019, 23:47

Dracula (1931/Spaanse versie)

Man, deze film is echt zo waanzinnig goed, en het is spijtig dat Lugosi niet in deze versie van de film zit, want damn, is elke andere acteur beter hier behalve de vent wie Dracula speelt. Film is op één of andere manier ook gewoon twintig minuten langer, ondanks het identieke script, sets en de rest. Het is zo raar.

En nu hopen dat ze de lage kwaliteit film reel ooit kunnen vervangen met een betere. De film kwaliteit gaat echt van prachtig 4k remaster, naar borderline DVD kwaliteit voor iets van kwartiertje, ik ben blij dat de film compleet is, maar toch spijtig :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 aug 2019, 11:32

Hobbs and Shaw

:lol:

Gaat nergens meer over natuurlijk, halve cyborgs, dodelijke virussen... maar het is wel lachen. Johnson en Statham zitten elkaar voornamelijk in de zeik te nemen en het werkt wel. Die 2 hebben screen presence. Vanessa Kirby is ook niet verkeerd en Ryan Reynolds doet nog eventjes gek.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

07 aug 2019, 00:44

Hobbs & Shaw

Vermakelijke spinoff die toch achter blijft liggen op de Fast & Furious reeks.

De film is dom vermaak, vergelijkbaar met de jaren 80 Arnold films. Lekker overdreven maar het gaat toch iets te lang door. Het einde van de tweede act was ik eigenlijk wel klaar met de film tot we nog even een vliegtuig ritje naar de andere kant van de wereld gingen maken.

De humor van Statham en Johnson samen is geweldig en zijn de dialogen heel erg goed. Dan zijn er de dialogen die echt dieptriest slecht zijn (Genocide, Shmenocide).

Idris Elba is geweldig als een teleurstellende villain.

tl;dr: Mainline films zijn veel beter, maar wel vermakelijk.
:huillie:

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

07 aug 2019, 12:53

Alita Battle Angel steelbook ontvangen vandaag, heerlijk!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

09 aug 2019, 21:21

Binnenkort ook maar Alita aanschaffen. Zal wel niet helpen om een sequel te krijgen, maar wie weet.

Paddington

Uiteraard geen hoge pet op van dit soort remakes (smurfs, yogi bear, chipmunks etc) maar hier wordt altijd positief over gesproken, dus eindelijk maar eens gekeken, en wat een leuke film. Paddington is schattig, de visuals zijn creatief, de grapjes soms best clever. Leuke feel good film..

Ben heel erg benieuwd naar Paddington 2 maar die staat volgens mij nog niet op Netflix.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

09 aug 2019, 23:06

Paddington 2 werd beroofd bij de oscars
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

12 aug 2019, 13:02

Paddington 2 is een meesterwerk. Eén van de beste films van de afgelopen tien jaar. Als ik ergens eind dit jaar mijn decenniumlijstje maak, zal die zonder twijfel heel hoog op het lijstje komen.

Anyway, het weekend...

Shadows in Paradise (1986)
Was in Finland afgelopen week en daar vond ik twee Aki Kaurismäki films op blu-ray, dus meteen maar even gekocht om een start te maken aan het oeuvre van deze legendarische filmmaker.

Absoluut geniale film, de manier hoe hij zijn karakters en de stad framet is fantastisch. Alles is enorm depressief, het liefdesverhaal hierin is een soort van 'Ik zoek liefde en I guess you will do'-geval, maar tegelijkertijd is het enorm grappig en enorm mooi vormgegeven in de treurnis van het geheel.

Kan niet wachten om meer van Kaurismäki te kijken.
4.5/5

Alita: Battle Angel (2019)
Laat ik beginnen met het goede: De film ziet er prachtig uit, de technologie on display is fantastisch, ook al zit Alita zelf voor mij enorm in de 'uncanny valley' en vond ik haar meer creepy dan schattig. De vechtscènes zagen er ook goed uit en het was enorm komisch om Christoph Waltz als een soort JRPG karakter een veel te grote hamer rond te zien slingeren.

Dat is waar de goede dingen aan de film stoppen tho, want my god was de rest slecht. Ik kan mij alleen maar voorstellen dat James Cameron dit script in een paar uurtjes heeft geschreven, want dit is zonder twijfel één van de slechtste scripts van het jaar. De acteurs zijn ook stuk voor stuk heel slecht of underused. Je hebt fantastische acteurs als Mahershala Ali en Jennifer Connelly en dit is wat je met ze doet? Echt? En wat de fuck was up met die acteur die de romantische interesse speelde, hij acteerde alsof hij in The Room speelde.

Finally, kunnen we verdorie stoppen met blatant sequel baiting? I get it, iedereen wilt tegenwoordig een franchise zijn, maar zorg alsjeblieft dat de film die je hebt klopt voordat je begint je vervolg te verkopen, zeker wanneer dat vervolg alles behalve zeker is. Een enorm deel van deze film is overduidelijk bedoelt om kijkers lekker te maken voor alle coole shit in het vervolg, een vervolg dat er gezien de opbrengst van deze film hoogstwaarschijnlijk nooit gaat komen.

De onthulling aan het einde was wel echt ontzettend grappig. Wat de fuck was de bedoeling van Rodriguez en Cameron hier? Wat boeit het mij/het publiek dat de uiteindelijke bad guy gespeeld wordt door Edward Norton? Spoilers, I guess, maar aangezien hij niets fysieks doet de hele film en ook verder compleet irrelevant is, who cares?
2/5

The Autopsy of Jane Doe (2016)
Leuke horrorfilm waar meer in had gezeten. Het concept en de eerste tweederde van de film zijn geniaal, maar wanneer de horror echt toeslaat zakt het geheel een beetje in elkaar. Het einde zelf was wel weer beter. Al met al wel erg vermakelijk en als je van horror houdt zeker waard om te checken.
3.5/5

Teen Spirit (2018)
In essentie vrij cliché, maar de cinematografie, de soundtrackselectie (Grimes, Ellie Goulding, Aqua en meer) en Elle Fanning maken dit enorm de moeite waard.
4/5
Laatst gewijzigd door Limoenlichtje op 12 aug 2019, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

12 aug 2019, 13:54

Limoenlichtje schreef:
12 aug 2019, 13:02
Paddington 2 is een meesterwerk. Eén van de beste films van de afgelopen tien jaar. Als ik ergens eind dit jaar mijn decenniumlijstje maak, zal die zonder twijfel heel hoog op het lijstje komen.
Wat is je decenniumlijst van 2000-2010? Ben wel benieuwd.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

12 aug 2019, 14:28

Wapper schreef:
12 aug 2019, 13:54
Limoenlichtje schreef:
12 aug 2019, 13:02
Paddington 2 is een meesterwerk. Eén van de beste films van de afgelopen tien jaar. Als ik ergens eind dit jaar mijn decenniumlijstje maak, zal die zonder twijfel heel hoog op het lijstje komen.
Wat is je decenniumlijst van 2000-2010? Ben wel benieuwd.
Zal ik eens later over nadenken, heb dat niet zo 1, 2, 3 paraat haha.

Overigens is het decennium 2000 - 2009, dit jaar is het einde van decennium 2010 - 2019. :'D
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 aug 2019, 15:42

‾\_(ツ)_/‾

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

12 aug 2019, 19:38

Okay, heb even gekeken en ik denk dat dit voor mij de beste 25 films van 2000 - 2009 waren. Heb mij wel gelimiteerd tot één film per regisseur, anders had dit vol gestaan met Lord of the Rings, Quentin Tarantino's, Chris Nolan's. Darren Aronofsky's, Alfonso Cuarón's, etc.

Wel heb ik een hoop goeds uit die periode nog niet gezien, omdat ik pas nadat ik ben gaan studeren echt hardcore cinemafreak ben geworden.

Adaptation (2002)
Spirited Away (2003)
Children of Men (2006)
Mulholland Drive (2001)
Oldboy (2003)
Spider-Man 2 (2004)
Lord of the Rings: Fellowship of the Ring (2001)
Memories of Murder (2002)
Zodiac (2007)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2003)
Kill Bill Vol. 1 (2003)
The Incredibles (2004)
Hot Fuzz (2007)
There Will Be Blood (2007)
Brokeback Mountain (2005)
Mind Game (2004)
El Laberinto del Fauno (2006)
Memento (2000)
The Fountain (2006)
In the Mood for Love (2000)
No Country for Old Men (2007)
Cidade de Deus (2002)
Chicken Run (2000)
Coraline (2009)
Let the Right One In (2008)
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 aug 2019, 22:15

Haha awesome, thanks. Dacht dat je dat zo al klaar zou hebben liggen. Van die lijst is Pan's Labyrinth mijn favoriet (al heb ik er een stuk of 5 van de lijst niet gezien, zal eens wat torrents afstruinen). Geweldig hoe Pan's Labyrinth een sprookje, horror en een burgeroorlog weet te mengen zonder dat het een driedeling wordt. Als in; dat het niet voelt als 3 afzonderlijke films.

Heb em een jaar, anderhalf (?) geleden opnieuw in de bios gezien, op 35mm film oid bij Kino in Rotterdam. Ben blij dat ik hem toen nog net zo goed vond als vroeger.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 aug 2019, 05:11

Diego Maradona

Een uitgebreide documentaire die met name zijn opkomst en ondergang in Napels gedetailleerd uitbeeldt, met de WK's er tussendoor. Het is echt een fenomenale docu.

Wat Cruijff bij Barcelona deed, deed Maradona bij Napoli. En Napoli was een veel matiger team zonder landstitels (toen hij kwam waren ze bijna gedegradeerd). Daarnaast was het de armste stad van Europa, en met een volk dat totaal geen eigenwaarde had en echt als honden werd gezien door Noord-Italie. Hij heeft dat volk verenigd, vertrouwen gegeven en het mondaine noorden verslagen. Hij hield van zijn land en van Napels, en gaf beide het ultieme op sportgebied terug. Hij was een goede motivator en leider, maakte echt iedereen beter. Argentinie was ook een matig team, en heeft hij nagenoeg solo kampioen gemaakt. Dan ben je de grootste, punt.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

19 aug 2019, 15:43

Parasite
Joon Ho Bong is terug naar zijn roots en dat is te merken. Ik vind zijn westerse stap niet zo geslaagd. Snowpiercer is een prima film, maar valt in het niets met Mother, The Host en vooral Memories of Murder.

Parasite weet vanaf het begin te boeien en kent weer die heerlijke combinatie tussen zwarte humor en drama. Ik ga niet te veel verklappen, want dit zijn films waar je blind in moet. Tot op heden de beste film van 2019.

Ik vind het overigens niet zijn beste film (ook wel moeilijk, want Memories of Murder staat bij mij in de top 3). De film is duidelijk een stuk toegankelijker voor het westerse publiek dan zijn eerdere Koreaanse films. An sich wel een slimme keuze, want inmiddels heeft hij wel een naam opgebouwd in het westen.

9/10

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten