Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

27 dec 2018, 17:51

Gewoon Arno schreef:
27 dec 2018, 17:42
Ik heb het niet over de taal of aan/uit. Via je persoonlijke settings op de site kun je de kleur en grootte veranderen. Met standaard wit valt het soms niet eens te lezen. Dit kan je niet in de app aanpassen.
Hoezo valt standaard wit niet te lezen? Er zit altijd een zwarte rand omheen. De ondertiteling van de Amerikaanse Netflix is wel brak, want die heeft dus geen zwarte omranding en is vaak alleen voor slechthorenden, dus wordt alles ondertiteld.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 dec 2018, 18:01

Zwarte rand? Ik heb gewoon een NL account en altijd dezelfde subs gehad. Alleen bij Narcos waren ze geel dacht ik, wat ook weer niet te lezen viel omdat die serie nog een erger piss filter heeft dan Deus:HR.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

27 dec 2018, 20:01

Ja een outline en een schaduw.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

30 dec 2018, 10:38

Ik heb ze op semi transparant staan, omdat Netflix witte ondertiteling laat oplichten bij HDR series of films alsof het de zon is. Betekent dus dat je beeld volledig oplicht bij iedere regel tekst.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

31 dec 2018, 15:25

Hop, einde van het jaar is hier en ik heb alles gezien wat ik wil (en kan) zien voor dit jaar, dus hier is een lijst van mijn favoriete films van het jaar. Niet geranked, want fuck rankings, je moet ze gewoon allemaal zien!

• Annihilation
• Blindspotting
• Burning
• Eighth Grade
• First Reformed
• Hereditary
• Madeline’s Madeline
• Mission: Impossible – Fallout
• Roma
• Searching
• Shoplifters
• Sorry to Bother You
• Spider-Man: Into the Spider-Verse
• Support the Girls
• Suspiria
• The Ballad of Buster Scruggs
• The Favourite
• This Magnificent Cake!
• Thoroughbreds
• Upgrade
• You Were Never Really Here

(note: dit is zonder dingen als Call Me by Your Name en Phantom Thread enzo meegeteld, want hoewel die uitkwamen in 2018 hier, was hun grote release in 2017)

Oh, en voor de shits and giggles, ook de tien films die ik het slechtst vond (wel geranked, want dat is makkelijker):

1. Romina
2. Mute
3. Dorst
4. The Predator
5. A Wrinkle in Time
6. Possessed
7. Jurassic World: Fallen Kingdom
8. How to Talk to Girls at Parties
9. Tau
10. Mektoub My Love

(special mention: Black Mirror: Bandersnatch)
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

06 jan 2019, 15:13

Bird Box
Vond hem goed en spannend. Totaal niet verveeld. Zit behoorlijk goed in elkaar.
Bullock doet goed en gozer van Moonlight ook.

3,5/5

A Star is Born
Bradley Cooper hoofdrol, geschreven en geregisseerd. Props pikke baas. Ik haat normaal musicals maar dit is fucking goed. Lady Gaga is 90% van film heel goed en tof. Alleen toen dansers erbij kwamen werd het beetje teveel echte Lady Gaga. Maar de liedjes die haar personage Ally hier in film schrijft zijn fantastisch.

4,5/5

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

25 jan 2019, 22:08

Bohemian Rhapsody
Mijn tip voor deze film: Lees Queen's Wikipedia pagina en kijk op YouTube de echte LiveAid performance. Vergeet daarna dat deze film bestaat, want ik kan je garanderen dat de Wikipedia pagina van Queen interessanter en meer waarheidsgetrouw is dan deze film.

1/5

Okay, en nu mijn meer uitgebreide (spoilery) rant over deze film:
Spoiler:
Wat de fuck is deze film? Voor wie is dit gemaakt? Dit is misschien wel de meest slordige 'biografische' film die ik ooit heb gezien. Als je ook maar een klein beetje van Queen af weet, zul je al in de eerste twintig minuten grote problemen hebben met deze film. Wat rant-opmerkingen tijdens het kijken van de film:

1. De tijdlijn van deze film klopt voor geen meter. Het is gebruikelijk dat je voor historische films wat snel door de geschiedenis heen gaat, sure, maar dit slaat echt alles. Deze film laat Queen zien terwijl ze hun eerste album opnemen en het nummer dat ze daarvoor gebruiken? Een nummer van het tweede album. Vervolgens gaan ze hun eerste televisieoptreden ter support van het eerste album doen bij Top of the Pops. Het nummer dat ze spelen? Killer Queen, de lead single van het derde album. Vervolgens doen ze hun eerste Amerikaanse tour omdat het eerste album (dat, may I remind you, kennelijk opeens Killer Queen bevat) zo'n succes was. Het nummer dat wordt uitgelicht op deze tour? Fat Bottomed Girls, een nummer van hun zevende album.

Deze film gaat er kennelijk vanuit dat de mensen die dit kijken ofwel geen fuck geven om historische correctheid of niets afweten van Queen's discografie buiten een 'Greatest Hits' collectie.

2. Ik snap dat Queen niet de meest interessante band in de geschiedenis van de mensheid is (hun echte succesverhaal is kort samengevat 'Ze vormden Queen, maakten goede muziek, werden populair, Freddie ging dood, einde') en er dus wat dingen verzonnen moeten worden, maar echt gewoon meer dan de helft van de film is verzonnen.

Op een gegeven moment hebben ze een lange scène waar ze ruzie hebben met een hun eerste uitgever, waarna hij ze laat vallen ('you will forever be known as the person who lost Queen!'). Die persoon? Heeft nooit bestaan. Die ruzie? Heeft nooit plaatsgevonden. Een belangrijker punt van de film is dat Queen ergens mid-jaren 80 een lange breakup heeft waarbij Freddie helemaal in elkaar stort. Die breakup en ineenstorting? Nope, verzonnen. Sure, ze hadden in 1985 een korte pauze, maar dat was nooit vanwege een ruzie tussen bandleden.

En natuurlijk de meest bekende, en controversiële verandering, Freddie Mercury die erachter komt dat hij AIDS heeft voordat hij Live Aid doet en vervolgens de arme Afrikaanse kindertjes handmatig redt doordat de muziek van Queen mensen pas laat doneren (in fact, Freddie kwam er pas jaren na Live Aid achter dat hij ziek was en kwam de geldflow na Queen's optreden omdat Bob Geldof een emotionele speech gaf).

Good lord, hoe kan je pretenderen een biografische film te zijn als zoveel van je film gewoon niet klopt?

3. Degenen die deze film hebben geschreven haten Freddie Mercury. Freddie in deze film is geschreven als een egoïstische lul die om niets anders geeft dan zichzelf en zijn eigen wensen. Hij laat vrienden, familie, de band en geliefden vallen omdat ze iets zeggen dat hem verkeerd valt, heeft temper tantrums, kiest voor het grote geld zodra hij de kans krijgt en heeft een absurd wreed, hebberig moment wanneer zijn ex-vriendin mededeelt dat ze zwanger is.

Het meest schokkende vind ik dat de overblijfselen van Queen hiermee hebben ingestemd. Man, zij moeten echt pissed zijn dat Freddie Mercury zoveel bekender is dan hun.

4. Het is enigszins ironisch dat, hoewel de film Bohemian Rhapsody heet en er een hele scène wordt besteed aan de discussie 'Radio's zullen dit nooit draaien, het is te lang bla bla bla', het nummer Bohemian Rhapsody nooit in zijn volledigheid wordt afgespeeld in de hele film. Sure, als je losse scènes met delen van het nummer eruit knipt en achter elkaar zet heb je misschien het hele nummer (hoewel ik zelfs daar niet zeker over ben), maar het nummer zelf zit nooit in zijn geheel in de film. Zelfs de fucking aftiteling kiest ervoor om Don't Stop Me Now en The Show Must Go On te spelen. Kom op mensen, het is niet zo heel moeilijk.

5. Rami Malek slaapwandelt door deze film heen. Hij mag er dan misschien richting het einde van de film wel heel erg uitzien als Freddie Mercury, maar hij weet nooit met overtuiging Freddie op het scherm te brengen. Waar de rest van de bandleden wel nog emotie vertonen, hadden ze Malek IMO net zo goed kunnen vervangen met een Madam Tussauds beeld, je had het nauwelijks gemerkt.

6. Hoe de flying fuck is dit trouwens genomineerd voor 5 Oscars? De meest schokkende (buiten Beste Film) is voor mij nog 'Beste editing'. I'm sorry, but what? De editing in deze film is amateurniveau. Waren de leden van The Academy dronken toen ze deze film nomineerden?

7. En laten we vooral niet vergeten dat deze film geregisseerd is door een actual pedofiel, dus met elke prijs die deze film wint en iedere euro die het verdient, bouw je een verdediging voor hem (letterlijk, aangezien de Oscarnominaties en het geld dat de film heeft opgebracht als reden is gebruikt waarom Bryan Singer zijn volgende film nog heeft).
Fuck deze film.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

26 jan 2019, 00:11

Haha ik vond de film awesome, maar heb dan ook helemaal niks met Queen. Hoewel ik de muziek in de film supertof vond, maar om er veel langer naar te luisteren..

Rami Malek vond ik wel een goede acteerprestatie neerzetten overigens.

Gelukkig speelden ze dat Bohemian Rhapsody niet in 1 keer achter elkaar ;)

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 jan 2019, 08:54

Zo kan je elke film ontleden Jeroen tot je niks meeer over hebt :lol:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

26 jan 2019, 11:20

Epic rant is epic

10/10

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

26 jan 2019, 14:37

Hang the DJ (Black Mirror) (Tim Van Patten, 2017)
Een aflevering over een dating 'app' in de toekomst. In tegenstelling tot wat je zou verwachten is de app totaal niet perfect en heb je nog steeds dezelfde problemen in het vinden van een partner als we nu hebben, maar dan op een net wat andere manier..
Spoiler:
..althans zo lijkt het, uiteindelijk is het allemaal een simulatie. Einde is wel leuk gevonden.
8/10

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

26 jan 2019, 14:51

The Great Volunteer schreef:
26 jan 2019, 08:54
Zo kan je elke film ontleden Jeroen tot je niks meeer over hebt :lol:
Nou ja, het is meer dat ik de insteek gewoon echt niet begrijp. Kijk, dat je een film wilt maken over Queen... prima. Maar maak het dan een film over Queen, je hoeft geen onnodig drama te verzinnen om je film veel cinematischer te maken. Had dan een film als Walk Hard, Spinal Tap of (als je toch serieus wilt zijn) Mamma Mia of A Star Is Born gemaakt. Films over fictieve groepen/muzikanten die hevig gebaseerd zijn op een bepaalde stijl muziek of een specifieke artiest, maar waar je zonder probleem van alles uit verschillende periodes en andere bands kan mixen en matchen.

Ik bedoel maar, hoeveel mensen met globale kennis van Queen denken nu dat er ergens half jaren 80 een 'jarenlange' break-up van Queen was? Of dat Queen Bob Geldof moest overhalen om op Live Aid te staan? Of dat Freddie Mercury op de vooravond van Live Aid erachter kwam dat hij AIDS had? Of dat Queen persoonlijk verantwoordelijk was voor het succes van Live Aid? Of dat Freddie Mercury negatief beïnvloed werd door zijn eerste vriendje? Etc etc.

Dat zijn gewoon allemaal keiharde onwaarheden die door de vorm van de film worden gepresenteerd als waarheden, die niet alleen harmful zijn voor de perceptie van de band, maar tegelijkertijd ook een dubieuze connotatie geven aan de film (de framing van de vriendin als 'goed' en het vriendje/gay periode als 'kwaad' is heel erg suspect). Sure, op dat laatste proberen ze het soort van last minute goed te maken door hem zijn tweede vriendje weer in de laatste twintig minuten van de film op te trommelen, maar de schade is gedaan.

Bovenal snap ik de framing van Live Aid als finale niet. Als Live Aid nou echt de comeback van Queen was na jaren afwezigheid, okay, maar dat was het niet. Voordat ze Live Aid deden kwamen ze net van een wereldtournee ter ondersteuning van het album The Works (met twee van hun grootste hits erop, Radio Ga Ga en I Want to Break Free). Daarnaast was er na Live Aid was er nog zes jaar Queen te gaan, waaronder vier albums. Hier wordt compleet overheen geglossed. Hell, die vier laatste albums die Queen heeft opgenomen worden niet eens genoemd.
Laatst gewijzigd door Limoenlichtje op 26 jan 2019, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 jan 2019, 14:51

Live Aids

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

26 jan 2019, 14:56

Ali G is ook niet voor niets uit de film gestapt.

Al las ik dat die dat gedoe met die dwergen er graag in wou, maar dat er uiteindelijk wel in.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 jan 2019, 17:44

Jeroen ik snap je wel... Maar ik weet niks van Queen mij viel 't amper op. Maar vind Freddy wel onwijze eikel ja in de film

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

27 jan 2019, 11:52

Gewoon Arno schreef:
26 jan 2019, 14:51
Live Aids
Live Jasmin

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

27 jan 2019, 12:50

Ik ben een groot Queen fan. Ik ken ook het echte verhaal. Ik heb genoten met de film.

En fuck je punt 7, Jeroen. Fuck off met die shit hier. Een goede film is een goede film. Ik luister ook nog steeds de muziek van R. Kelly.
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 jan 2019, 15:33

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

27 jan 2019, 20:34

Wapper schreef:
27 jan 2019, 11:52
Gewoon Arno schreef:
26 jan 2019, 14:51
Live Aids
Live Jasmin
Goddamnit :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

28 jan 2019, 12:29

Wesley schreef:
27 jan 2019, 12:50
En fuck je punt 7, Jeroen. Fuck off met die shit hier. Een goede film is een goede film. Ik luister ook nog steeds de muziek van R. Kelly.
Voor mijn heeft het geen impact op hoe goed of slecht ik de film vind, ik vind compleet losstaand van mijn mening over Singer Bohemian Rapsody een drol van een film, maar ik vind het wel opvallend hoe snel Hollywood en publiek hier toch wel weer compleet lijkt te negeren dat de film is geregisseerd (althans, voor het grootste deel) door iemand die de afgelopen twintig jaar continu beschuldigd is van het zijn van een pedofiel en op magistrale wijze continu de dans ontspringt.

Een jaar na #metoo zou je denken dat zoiets meer aandacht zou krijgen en een film op die gronden misschien iets minder snel het paradepaardje bij de awardsrace zou zijn. Zeker omdat dit alleen maar Bryan Singer's carrière helpt.

Ik ben zelf ook fan van een aantal Singer producties (Usual Suspects, X-Men 1, X2, Days of Future Past), ik was ten tijde van Days of Future Past ook al op de hoogte van Singers duistere kant maar toch vind ik het een goede film. Mijn ultieme go-to van 'separate art from artist' is natuurlijk Roman Polanski dat een vreselijk persoon is, maar ook een geweldige filmmaker die een aantal van de beste films ooit heeft gemaakt. Maar ik vind wel dat films van deze mensen een bepaalde behandeling dienen te krijgen wanneer het neerkomt op grote influencing organisaties als The Academy.

Zelfs al was Bohemian Rhapsody een geniale film en de beste biopic ooit gemaakt, dan had ik er nog steeds tegen geweest om de film voor grote prijzen te nomineren. Immers, dan krijg je precies het narratief 'Ja, ze zijn dan wel vreselijke mensen die van tig mensen het leven hebben verwoest, maar ze brengen wel het geld en de prestige binnen, dus we blijven ze grote, dure projecten geven en miljoenen betalen!'
Wapper schreef:
27 jan 2019, 11:52
Gewoon Arno schreef:
26 jan 2019, 14:51
Live Aids
Live Jasmin
:lol:
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

28 jan 2019, 15:15

Dat is al een stuk beter verwoord. Ik ben het er nog steeds niet mee eens. Als je de film uit de ringing zou halen vanwege de regisseur, heb je andere mensen die aan de film werken en niets met die acties mee te maken ermee in plaats van Singer. Singer zelf is niet genomineerd, en het is ook niet Beste Film materiaal. Dat Sonja Red nog verfilmd word door Singer heeft meer te maken met de producent die achter hem staat ondanks de beschuldigingen, niet vanwege het succes van BoRhap. Dit was al veel eerder aangegeven.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 jan 2019, 18:45

Maar is Singer daadwerkelijk er voor veroordeeld? Ik ben ook al jaren van op hoogte... Maar ook met Kevin bijvoorbeeld.... Iedereen ging maar meteen vanuit schuldig weg met die man. Er is zelfs een Ridley Scott film nagenoeg helemaal opnieuw opgenomen zonder hem..... Er was toch ooit zoiets als onschuldig tot schuldig bewezen is? Ik praat absoluut niet goed, in tegendeel maar het is niet aan de Maatschappij om rechter te spelen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

28 jan 2019, 22:52

Ja dat klopt inderdaad, het nadeel van dat metoo gedoe is dat dat gebeurd, al zat het wel hoogstwaarschijnlijk gebeurd zijn als er veel verhalen zijn

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

28 jan 2019, 23:01

bij Kevin Spacey was het voornamelijk zijn reactie waardoor ik zei: Yup, he did it.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

29 jan 2019, 07:00

The Great Volunteer schreef:
28 jan 2019, 18:45
Maar is Singer daadwerkelijk er voor veroordeeld? Ik ben ook al jaren van op hoogte... Maar ook met Kevin bijvoorbeeld.... Iedereen ging maar meteen vanuit schuldig weg met die man. Er is zelfs een Ridley Scott film nagenoeg helemaal opnieuw opgenomen zonder hem..... Er was toch ooit zoiets als onschuldig tot schuldig bewezen is? Ik praat absoluut niet goed, in tegendeel maar het is niet aan de Maatschappij om rechter te spelen.
Singer wordt al meer dan 20 jaar beschuldigd van seksueel misbruik, dit is niet iets recents. Dit gaat al terug tot zijn allereerste film. Er zijn opnames, fotomateriaal, veroordeelde pedofielen die Singer hebben geïmpliceerd en (voormalige) kindacteurs die op camera hebben gezegd dat Singer hun misbruikt heeft. Dat hij al jaren de dans ontsprongen is, is één van de grootste mysteries van Hollywood. Laatst was er enorm artikel in The Atlantic dat een jaar aan research heeft gekost en waarin meer dan 50 (!) bronnen werden aangehaald en wederom lijkt Singer ermee weg te komen.

Dat hij schuldig is is voor de meeste mensen geen vraag. Kevin Spacey en Harvey Weinstein hadden minder controverse dan Singer.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten