Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

20 feb 2019, 09:06

Gewoon Arno schreef:
19 feb 2019, 12:22
Is dit die shit die Ties mij wou aansmeren? Patrick Swazey?!
Climax is awesome, geen 'shit'. Al is het zeker niet voor iedereen. Het is eigenlijk één grote bad trip van 90 minuten.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

22 feb 2019, 21:06

Alita Battle Angel

Gisteravond in de bios gezien. Een visueel spektakel. Alita's ogen was ik eigenlijk na een paar minuten al aan gewend. Het verbaast me hoe trouw dit is aan het bronmateriaal (Hallooooo Hollywood even opletten, dit is hoe het moet) en hoe gewelddadig de film is voor 12 jaar en ouder.

Alita is een sympathiek en geloofwaardig karakter ondanks de absurde hoeveelheid cgi. De rest van de cast is wat minder sterk (hoewel, respect naar de filmmakers voor wat ze met Hugo/Yugo hebben gedaan, in de film is hij redelijk saai, maar in het origineel was hij gewoon een jerk. Blij dat ze hem niet letterlijk zo hebben overgenomen want ugh). De designs van de bad guys zijn zo ongegeneerd eind jaren 80 anime haha.

Iedereen, geef de film aub een kans. I want that sequel, damnit.
Door die creepy fucking anime-ogen wil ik die film gewoon niet zien. Wie de fuck heeft dat bedacht?
https://www.slashfilm.com/alita-battle- ... yes-fixed/

De wereld na de eerste trailer: "Weeeh the eyes are too big!"
Cameron na de eerste trailer: "Make them bigger"

:lol:

Toegegeven, Cameron had gelijk, die eerste versie van de ogen was niet ok.
Laatst gewijzigd door Laura Birdie op 22 feb 2019, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

22 feb 2019, 21:52

De ogen zelf zijn niet vergroot, de iris is vergroot wat idd echt een goede keuze was. Ik hoop echt zooooooooooooo erg op een sequel, maar we zullen zien...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 feb 2019, 15:37

Maandag pak ik hem mee. Heb sowieso een zwak voor Rodriguez en Cameron.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

25 feb 2019, 08:11

Black Panther 3 Oscars :') #Oscarssoblack

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

25 feb 2019, 12:51

Wapper schreef:
25 feb 2019, 08:11
Black Panther 3 Oscars :') #Oscarssoblack
Die zwarten moeten niet zo janken... Laatste jaren hebben ze meer dan genoeg hoofdrollen... Als iemand reden tot klagen hebben over Hollywood zijn het Russen en Arabieren /Aziatische mensen

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

25 feb 2019, 16:29

The Great Volunteer schreef:
25 feb 2019, 12:51
Wapper schreef:
25 feb 2019, 08:11
Black Panther 3 Oscars :') #Oscarssoblack
Die zwarten moeten niet zo janken... Laatste jaren hebben ze meer dan genoeg hoofdrollen... Als iemand reden tot klagen hebben over Hollywood zijn het Russen en Arabieren /Aziatische mensen
Seriously? De manier hoe je dat zegt is niet iets wat we willen op dit forum. Warning voor twee weken.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 feb 2019, 17:28

Mijn excuses heb op een foute manier gezegd. Sta voor 100% achter de waarschuwing

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

25 feb 2019, 18:03

Ik snapte wel dat je het niet zo bedoelde daarom maar 2 weken. Maar moest wel even een signaal sturen dat zoiets niet toegestaan is hier of course.

Overigens ben ik het met de oscar beste music wel eens.
:huillie:

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

25 feb 2019, 18:26

De meeste awards waren onzin, ongeacht de categorie. Bohemian Rhapsody best editing en sound editing/mixing... Fuck off met die onzin.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

25 feb 2019, 18:57

Bohemian Rhapsody best editing? LOL



Het belangrijkste is dat Spider-Verse de Oscar voor animatie heeft gewonnen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

25 feb 2019, 21:43


Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

26 feb 2019, 10:57

Shadow schreef:
25 feb 2019, 18:26
De meeste awards waren onzin, ongeacht de categorie. Bohemian Rhapsody best editing en sound editing/mixing... Fuck off met die onzin.
Gelukkig waren er nog wel een aantal Awards die wel zeer terecht zijn, zoals Best Cinematography, Best Original Song, Best Director en eigenlijk alle acteurscategorieën - hoe kut Bohemian Rhapsody zelf ook is, de performance van Rami Malek was wel briljant.

Die speech van Olivia Colman was trouwens het hoogtepunt van de avond.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 feb 2019, 18:02

Black Panther was een matige Marvel maar dit heeft echt met raciale dingen te maken.

Heb Alita gezien. Ik vond hem heel erg leuk maar de 2e helft miste wat focus.
Spoiler:
Ik vond de romance niet veel aan, en je denkt nadat ze wordt gechopped en haar super body terugkrijgt dat het los gaat. Dat valt dus wel mee, het gaat van rollerball racen naar andere dingen en uiteindelijk is er helaas een cliffhanger. Die dude krijgt net zijn cyborg lichaam en verneukt het vrijwel meteen lol.

Edward Norton, krijgt hij ooit wat te doen in Alita? Volgens mij is het succes niet echt groot.
Wel een top cast met Waltz, Connelly, Ali en Skrein als zijn usual Britse eikel casting.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

26 feb 2019, 18:23

Alita wordt waarschijnlijk geen succes, maar presteert vooralsnog wel beter dan verwacht. Eerste weekend in China was ook redelijk sterk. Een vervolg, hoe graag ik die ook zou willen, zit er waarschijnlijk niet in. Ik zal in ieder geval mijn steentje bijdragen door ook de bluray aan te schaffen en in de tussentijd blijf ik duimen. Dit is en blijft een kindje van Cameron, dus misschien is er hoop. Als ie ooit klaar is met Avatar 2, 3, 4, 5, 6, 7?

Over hoopvol gesproken:


Why does this look so good?! Serieus ik wil hem echt zien.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

26 feb 2019, 18:53

Er moet echt een vervolg komen op Alita gezien het cliffhanger einde. Ook wel een van mijn grootste kritiekpunten. Het wist zichzelf totaal niet tot een fulfilling einde te brengen. Zelfs Avengers Infinity War wat onderdeel is van tweeluik heeft een beter einde.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

27 feb 2019, 09:37

Sequel voor Alita is mogelijk als het een redelijk succes word en Cameron met Avatar 2 goed weet te scoren. Dan kan hij wel degelijk zijn macht (en eigen geld) gebruiken om die sequel te eisen. Het is naast Avatar zijn droom project geweest voor twintig jaar. Ik betwijfel of hij het dan bij één zal houden als het nog redelijk scoort.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

27 feb 2019, 10:56

Limoenlichtje schreef:
20 feb 2019, 09:06
Gewoon Arno schreef:
19 feb 2019, 12:22
Is dit die shit die Ties mij wou aansmeren? Patrick Swazey?!
Climax is awesome, geen 'shit'. Al is het zeker niet voor iedereen. Het is eigenlijk één grote bad trip van 90 minuten.
Luister naar hem Arno als je mij na al die jaren slangin' X nog niet vertrouw.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 feb 2019, 14:20

Hebben jullie niet door dat Arno per definitie aan grollen is? :lol:
Zie ik zelf...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 feb 2019, 11:06

Venom

Wel leuk. Wat wel fijn is aan deze film is dat er geen filler inzit, hoewel het begin misschien wat traag is (origin story yadada want niemand kent de backstories) wordt er niet veel op je afgegooid. Je hebt Eddie Brock, Venom, een love interest die niet zoetsappig is neergezet, en een bad guy. Meer zit er eigenlijk niet in, geen sidekicks of bonus villains ofzo.

Hardy speelt goed en redt de film eigenlijk nog een beetje. Venom is ook tof, hij is sarcastisch, self aware en best wel gestoord.

Die PG13 is wel jammer, want tonaal en qua actie heeft dit raakvlakken met Deadpool. Het is ook zo'n cocky antihero. Deze film had gore moeten hebben. De personages en humor zijn er naar.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

08 mar 2019, 19:02

Captain Marvel
Oh my, dit is een teleurstelling. Dit had de Black Panther moeten zijn van dit jaar, een krachtige film die voor eens en altijd een gemarginaliseerde groep binnen het superheldengenre op de kaart zet. In plaats daarvan is dit een middling film waarin haast niets interessants gebeurd. Alleen de laatste tien minuten overstijgt de middelmaat met eindelijk een actiescene waar Carol Danvers los kan gaan, maar dan is het al een tikkie te laat.

Ik hou van Brie Larson als actrice, ze is fantastisch in Scott Pilgrim, Room en Short Term 12 en komt in interviews ook altijd geweldig leuk over, maar hier speelt ze bijna volledig robotisch de rol van Carol Danvers, terwijl dit vraagt om het charisma van Tony Stark of Steve Rogers (zeker aangezien het plan is om haar de nieuwe leider van de Avengers te maken post-Endgame).

Verdere problemen die ik heb met deze film zijn gewoon het script in het algemeen. Writing wise voelt dit aan als het soort film dat Marvel tien jaar geleden maakte. Karakterisatie van de karakters is all over the place, het probeert clumsily een hele hoop expositie in de eerste tien minuten van de film te proppen, de villain is ontzettend matig en de dialogen zijn houterig en on-the-nose. Als ik een MCU film zou moeten kiezen waar deze film me heel erg aan deed denken dan was het de eerste Thor film en ik haatte de eerste Thor film.

Tegelijkertijd probeert deze film ook een beetje leentjebuur te spelen bij Guardians of the Galaxy door de soundtrack vol te proppen met popliedjes (ditmaal uit de jaren 90) die relevant zijn voor de thematiek van de film. Helaas hebben Anna Boden en Ryan Fleck niet de flair van James Gunn en voelen de nummers out of place en wederom, heel erg obvious. Een voorbeeld: In de climax van de film waar Carol eindelijk los gaat, begint opeens "Just a Girl" van No Doubt, wat de hele scène verandert van een krachtige ontwaking van Carol tot een scène uit een Jaren 90 sitcom.

Op de positieve noot is de verjonging van Samuel L. Jackson erg indrukwekkend en hij en Ben Mendelsohn zijn zoals gebruikelijk erg leuk om naar te kijken, ook was één van de emotionele scènes heel goed, maar verder is het vooral een matige, by-the-numbers Marvel film die vooral gemaakt lijkt te zijn zodat mensen straks bij Endgame niet verward zijn als Captain Marvel opeens binnen komt wandelen en Thanos met één hand op d'r rug verslaat.

4/10

PS: Het doet me geen plezier dat ik dit echt totaal niet tof vond, want ik weet dat een hele hoop onzekere dudes op het internet deze film haten vanwege vrouwenhaat en zich dus bij iedere negatieve review validated voelen, maar goddamn Marvel waarom is deze landmark film zo ontzettend saai?
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

08 mar 2019, 20:04

Vrouwenhater dat je er bent. Captain Marvel is gewoon top. 10/10


(ik ga er maandag heen, ben benieuwd. Internethaatboys negeer ik want fuck die maagden)
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 mar 2019, 20:06

Fuck feminisme

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

12 mar 2019, 20:38



Uhm, beter dan de eerder uitgebrachte teasers enzo. Maar.....Jafar is echt heel slecht gecast. En nog maar weinig charme en persoonlijkheid gespot bij Aladdin zelf. En Aladdin draagt te veel kleren.

Hmm in ieder geval zit Kleedje in de film.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

13 mar 2019, 15:48

Disney is een verschrikkelijk bedrijf. Was ooit leuk met Mickey Mouse. Maar alles wat 't over neemt bederft

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten