Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

19 dec 2018, 22:38

Limoenlichtje schreef:
18 dec 2018, 19:17
Roma (2018)
Dit is een Netflix film, maar ga dit alsjeblieft niet op Netflix kijken. Deze film verdient het om in een bioscoopzaal gezien te worden met een groot scherm en een fantastisch geluidssysteem. Deze film is pure ervaringscinema, je wordt helemaal Mexico van de Jaren 70 ingetrokken. We hebben vijf jaar moeten wachten op de nieuwe film van regisseur Alfonso Cuarón (Y tu Mama Tambien, Children of Men, Gravity en Prisoner of Azkaban), maar hij delivered compleet. Mijn god wat een meesterwerkje. Hij draait momenteel nog in EYE en gaat in januari ook in een select aantal filmhuizen elders in Nederland draaien, dus ga dan alsjeblieft. Netflix is te min voor dit werk.
5/5
You underestimate my headphones, young padawan :snor:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

19 dec 2018, 23:13


no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

21 dec 2018, 23:24

Roma
In EYE Filmmuseum en Bioscoop Amsterdam.
Het geluid is magistraal echt bizar goed. Dacht vaak mensen in zaal aan praten waren :lol: Bij twee scenes voelde je het zelfs echt.
Film zelf vind ik best goed
7,5/10

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

21 dec 2018, 23:57

Eye museum heeft crappy zalen, maar wel echt geweldige films die ze vaak ook echt op film nog draaien. Heerlijk! <3

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

22 dec 2018, 10:46

Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
Fan-tas-tisch. Beste Spider-Man film? Ik zou Sam Raimi's Spider-Man 2 nog eens moeten kijken, maar dit maakt hele goede kans om de beste Spider-Man film allertijden te zijn. Het is sowieso makkelijk de beste superheldenfilm van het jaar en ik heb er geen enkel probleem mee om dit één van de beste superheldenfilms aller tijden te noemen. Deze film is één en al liefde voor de franchise, het spat er aan alle kanten af. De animatiestijl is één van de beste animatiestijlen die ik in een lange tijd heb gezien in een grote, mainstream film. Het voelt echt aan alsof je naar een stripboek zit te kijken.

Disney kan wel huilen. Niet alleen rent Sony hier rondjes om alle MCU films die dit jaar zijn uitgebracht (waarmee de heronderhandeling over het Sony-Disney Spider-Man contract opeens heel interessant wordt), extra pijnlijk moet zijn dat één van de allerbeste films van het jaar geschreven is door Lord & Miller, aka de twee schrijvers/regisseurs die Disney ontsloeg van Solo omdat ze 'te experimenteel' waren. En ten slotte, ik vermoed dat er ook nog eens een grote kans is dat dit zowel Incredibles 2 en Wreck-It-Ralph 2 verslaat bij de Oscars.

Hulde Sony, hulde!
5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

22 dec 2018, 11:11

Limoenlichtje schreef:
22 dec 2018, 10:46

Disney kan wel huilen. Niet alleen rent Sony hier rondjes om alle MCU films die dit jaar zijn uitgebracht (waarmee de heronderhandeling over het Sony-Disney Spider-Man contract opeens heel interessant wordt),

I highly doubt it.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

22 dec 2018, 11:33

Wesley schreef:
22 dec 2018, 11:11
Limoenlichtje schreef:
22 dec 2018, 10:46

Disney kan wel huilen. Niet alleen rent Sony hier rondjes om alle MCU films die dit jaar zijn uitgebracht (waarmee de heronderhandeling over het Sony-Disney Spider-Man contract opeens heel interessant wordt),

I highly doubt it.
Mwuah, het is geen geheim dat Marvel waarschijnlijk hoopte om Spider-Man on the cheap te verlengen, want zij zouden Spider-Man hebben 'gered'. Nu na Venom (slecht ontvangen, maar insane winst gehaald) en Into the Spider-Verse (beste superhelden film van het jaar) heeft Sony een veel sterkere positie aan de onderhandeltafel.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

22 dec 2018, 11:36

Ik betwijfel dat de winst van Spider-Verse ook maar in de buurt komt van wat de MCU films binnen harken. Kritieken maken geen fuck uit aan de zakentafel.
:huillie:

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

22 dec 2018, 19:59

Winnen bij de Oscars zou erg leuk zijn maar onderschat de leden van de Academy niet als het gaat om animatie.

Obligatory: https://www.cartoonbrew.com/ideas-comme ... 49087.html

Wat dat betreft zijn de Annie Awards maar ook bijv. de BAFTA's interessanter voor animatiefilms. Uiteraard is het voor de naamsbekendheid goed om een Oscar te winnen. Ik juich nog niet te vroeg in ieder geval.

Ik hoop dat de Engelse versie in de eerste week van januari nog draait in de bios, hij draait in de eerste week verdorie maar 1 keer per dag. En ik weiger de versie met Ronnie Flex te zien.
Laatst gewijzigd door Laura Birdie op 22 dec 2018, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

22 dec 2018, 20:06

Zelfs Aquaman gaat nog meer opvrengen.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

22 dec 2018, 21:12

Roma

Zag er erg mooi uit, maar daar alles wel zo'n beetje mee gezegd.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

22 dec 2018, 22:33

Laura Birdie schreef:
22 dec 2018, 19:59
Winnen bij de Oscars zou erg leuk zijn maar onderschat de leden van de Academy niet als het gaat om animatie.

Obligatory: https://www.cartoonbrew.com/ideas-comme ... 49087.html

Wat dat betreft zijn de Annie Awards maar ook bijv. de BAFTA's interessanter voor animatiefilms. Uiteraard is het voor de naamsbekendheid goed om een Oscar te winnen. Ik juich nog niet te vroeg in ieder geval.

Ik hoop dat de Engelse versie in de eerste week van januari nog draait in de bios, hij draait in de eerste week verdorie maar 1 keer per dag. En ik weiger de versie met Ronnie Flex te zien.
niet haten op m'n boy Ronnie.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

23 dec 2018, 07:43

Laura Birdie schreef:
22 dec 2018, 19:59
Winnen bij de Oscars zou erg leuk zijn maar onderschat de leden van de Academy niet als het gaat om animatie.

Obligatory: https://www.cartoonbrew.com/ideas-comme ... 49087.html

Wat dat betreft zijn de Annie Awards maar ook bijv. de BAFTA's interessanter voor animatiefilms. Uiteraard is het voor de naamsbekendheid goed om een Oscar te winnen. Ik juich nog niet te vroeg in ieder geval.

Ik hoop dat de Engelse versie in de eerste week van januari nog draait in de bios, hij draait in de eerste week verdorie maar 1 keer per dag. En ik weiger de versie met Ronnie Flex te zien.
Haha, ik heb voor een animatiefestival gewerkt en ken een hoop animatoren (inclusief een aantal Oscar nominated filmmakers), so I'm well aware of the Academy bias tegen animatie. Still, a man can hope.

Overigens zijn de Annie awards beter, maar niet heel veel beter. Daar is nog steeds een enorme Disney/Pixar bias.
Laatst gewijzigd door Limoenlichtje op 23 dec 2018, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

23 dec 2018, 09:38

Spiderman Into Spiderverse
Heel gaaf, erg van genoten. Flink gelachen ook. Black Spiderman is tof
8,2/10

Aquaman
Best leuk. Needakill had over Kidman, ik zat vooral te geilen op Amber Heard :naughty:
. 7/10

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

23 dec 2018, 20:29

Je leest verkeerd Karel. Ik had het over de acteerprestaties van Kidman...

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

23 dec 2018, 21:17

Needakill schreef:
23 dec 2018, 20:29
Je leest verkeerd Karel. Ik had het over de acteerprestaties van Kidman...
Nee weet ik maatje . Daar heb je gelijk in. Ik vond d'r ook beetje uit de element hier. Plaagde je maar :'D

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 dec 2018, 19:57

Maar je weet, als Sony een live action Spider-Man zou maken, dan wordt ie kut. Bovendien, Venom harkt volgens mij minder binnen dan Homecoming.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

24 dec 2018, 23:44

R-Type schreef:
24 dec 2018, 19:57
Maar je weet, als Sony een live action Spider-Man zou maken, dan wordt ie kut. Bovendien, Venom harkt volgens mij minder binnen dan Homecoming.
Mwuah, dat weten we niet zeker. I mean, sure, Spider-Man 3 en de twee Incredible Spider-Man films waren kak, maar bijvoorbeeld Spider-Man 2 is nog steeds beter dan alle MCU films IMO. Spider-Verse laat prima zien dat er best wel mensen bij Sony zijn die nog verdomde goed weten hoe Spidey werkt.

Also, volgens mij heeft Venom in totaal meer opgebracht dan Spidey Homecoming. Hoewel de Box Office voor Venom 30 miljoen lager is dan die van Homecoming, was Homecoming een veel duurdere film om te maken. Pretty sure dat als je naar totale winst kijkt, Venom meer winst heeft gemaakt dan Homecoming.

Anyway, genoeg van die discussie, er zijn films om te kijken:

Spider-Man 2 (2004)
Dus zoals ik boven al kort zei heb ik Spider-Man 2 opnieuw gekeken en god damn, ook al vond ik Into the Spider-Verse absoluut fantastisch, deze is nog steeds de beste Spider-Man film en één van de beste superheldenfilms ooit gemaakt. Hoe dit ingaat op wat het kost om een held te zijn en de keuzes die een persoon moet maken om zo'n leven te leiden is ongeëvenaard (behalve misschien door Unbreakable). Also, de trein en ziekenhuis scènes zijn nog steeds meesterwerken, zelfs 14 jaar later.
5/5

Cold War (2018)
Enorm goede film over liefde en muziek in een onmogelijke situatie. Prachtige muziek, prachtig geacteerd en ik hou van het gebruik van zwart-wit. Ik moet duidelijk ook het vorige werk van deze regisseur kijken, want die schijnen nog beter te zijn.
4/5

The Lord of the Rings: Extended Editions (2001-2003)
Fuck it, ik zet dit als één entry, want ik heb het ook als één gekeken (all day marathonsessie in Kino Rotterdam). Fantastische trilogie, beste trilogie ooit gemaakt in mijn opinie. Mijn favorieten fluctueren continu, maar ik denk na mijn nieuwe viewing dat mijn favoriet voor nu Fellowship of the Ring is. Maar god damn, deze serie werkt zo goed als één grote 12-uur durende sensatie. Love it, zoiets als dit zal nooit meer gemaakt worden.
5/5

The Favourite (2018)
Ik hou van Yorgos Lanthimos, that's all. Dit is wederom een fantastische film in zijn repertoire. Dit is zijn eerste film die ik echt als komedie zou bestempelen, maar dat betekent niet dat deze film niet vol zit met vreselijke mensen die vreselijke dingen doen uit hun eigenbelang, want dat is nou eenmaal waar Lanthimos goed in is.
4.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 dec 2018, 00:28

De trein scene zit in de recente game, en Parker refereert dan ook naar de film. Insomniac is Spider-Man 2 ook niet vergeten.

Toen ik hem voor het eerst zag, vond ik Spider-Man 2 de beste Marvel film. Dit was nog net pre-Nolan, dus waarschijnlijk de beste superhelden film overall (geen hele hoge bar toen, maar X-Men 2 vond ik wel heel sterk bijvoorbeeld). Ik zou hem terug moeten zien. Ik was nooit echt een fan van Tobey en Dunst. Maar Molina deed het goed als Doc Ock, en Dafoe en Franco waren ook toffe acteurs.

Homecoming was ook niet echt absolute top binnen MCU ofzo, ik plaats hem onder Civil War, Winter Soldier, Iron Man 1 oa. Zou kunnen dat ik Raimi's Spidey 2 beter vind.

If anything, die spiderman kus was destijds leuk om na te doen.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

26 dec 2018, 11:58

Once Upon a Time in the West (1968)
Eén van de beste Westernfilms aller tijden, met één van de beste soundtracks. Gewoonweg geniaal. Wel is de behandeling van het vrouwenkarakter enigszins, euhm, curieus. Maar goed, Westerns enzo (hoewel dit later wel meesterlijk is subverted in andere Westerns).
5/5

Bird Box (2018)
Ik ben ontzettend verward over de opbouw van deze film. De film probeert twee tijdsperiodes door elkaar te jongleren (het 'heden' en vijf jaar geleden wisselen elkaar van scène op scène af), maar stoot hiermee tegen een enorm probleem. Het heden is alleen Sandra Bullock en twee kinderen en het 'vijf jaar geleden' is Sandra Bullock die met een groep probeert te overleven. Alleen één probleem, ik gaf als kijker geen ene fuck om de mensen in die groep. Waarom? Omdat ik verdorie uit de allereerste scène van de film al wist dat ze toch allemaal dood gaan en er niet toe doen voor het hoofdplot.

Daarnaast is het script over het algemeen sowieso heel vreemd en voelt het geheel heel amateuristisch aan . Karakters doen bijvoorbeeld dingen die totaal niet overeenkomen met eerdere handelingen en (kleine spoiler, maar het is niet belangrijk)
Spoiler:
twee karakters gaan er vandoor halverwege de film en dit wordt nooit meer genoemd noch heeft het impact op de rest van de gebeurtenissen in de film
. Daarnaast zijn de monsters ook totaal niet eng, omdat ze geen enkele fysieke aanwezigheid lijken te hebben. Ja, als je ze ziet ga je dood, maar deze monsters kunnen letterlijk verslagen worden door een theedoek voor je ogen te houden. That shit is not scary or suspenseful.

Erg jammer, want het concept zou tot hele interessante film kunnen leiden, maar dit is poep.

Oh, en Sandra Bullock is met 54 officieel te oud om een hoogzwangere vrouw te spelen.
2/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 dec 2018, 09:40

Den Skyldige
God damn feels. Mijn hart is 💔. Wat een film. Zat helemaal in het verhaal gezogen. Heb zitten huilen, niet normaal. Zeer goed .
5/5

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

27 dec 2018, 14:57

The Great Volunteer schreef:
23 dec 2018, 09:38
Aquaman
Best leuk. Needakill had over Kidman, ik zat vooral te geilen op Amber Heard :naughty:
. 7/10
Wat loop je nou te mekkeren, ik zou ze allebei doen.

Wel oppassen met Amber voordat je het weet zit je vast.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 dec 2018, 15:39

Wow, ik kom er nu pas achter dat je de ondertiteling kunt veranderen op Netflix. Fucking omslachtig maar het kan.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

27 dec 2018, 16:17

James schreef:
27 dec 2018, 14:57
The Great Volunteer schreef:
23 dec 2018, 09:38
Aquaman
Best leuk. Needakill had over Kidman, ik zat vooral te geilen op Amber Heard :naughty:
. 7/10
Wat loop je nou te mekkeren, ik zou ze allebei doen.

Wel oppassen met Amber voordat je het weet zit je vast.
Je hebt gelijk. Nou vastzitten met Amber Heard lijkt me wel erg fijn.

Gewoon Arno schreef:
27 dec 2018, 15:39
Wow, ik kom er nu pas achter dat je de ondertiteling kunt veranderen op Netflix. Fucking omslachtig maar het kan.
N00b :lol:
Das super makkelijk ^^D

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 dec 2018, 17:42

Ik heb het niet over de taal of aan/uit. Via je persoonlijke settings op de site kun je de kleur en grootte veranderen. Met standaard wit valt het soms niet eens te lezen. Dit kan je niet in de app aanpassen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten