Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

02 nov 2020, 10:39

Shadow schreef:
01 nov 2020, 13:17
TC is twee en half uur en DC is drie uur. Persoonlijk zeg ik kijk de DC, maar ken iemand anders wie het een te langzame en lange versie vind, ymmv :P
Wesley schreef:
30 okt 2020, 15:40


Afbeelding
Boek eindigde anders dan de film, de film volgt het boek best goed (minus de standaard boek>screenplay wijzigingen) tot het einde waarbij het ineens een keiharde bocht neemt om te rukken op de Kubrick film. Als fan van de kubrick film is het leuk om te zien, maar als fan van het boek zijnde is het nogal apart om te zien hoe anders het ineens is.
Dat komt omdat het een sequel is op de film, niet een directe verfilming van het boek.
:huillie:

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

02 nov 2020, 12:05

Het is beide, daar ligt het probleem. De film probeerd duidelijk trouw te blijven aan het boek, maar omdat de Kubrick film bekender is dan het boek is het nieuwe einde er maar aan geplakt. Wel cool dat Kubrick schijt had aan het originele einde en het uiteindelijk als nog gebruikt is hier met wat wijzigingen, maar blijf het jammer vinden.
Ondanks dat, nog steeds ijzersterke film en het er weinig op aan te merken verder. Ferguson is echt geweldig in de film en de scene waarin ze de dromen van Abra in komt is godtier. Zou willen dat er meer horror films krijgen welke zo lang hun tijd nemen voor de pay-off. Heerlijk zo'n ongelovelijke slowburn.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 nov 2020, 21:21

Dus je vind goed Kubrick schijt had aan einde van boek maar nu deze film doet, is het wel erg? Beetje met twee maten meten, vind je niet?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

02 nov 2020, 23:11

Nee? Zeg erbij dat het cool is dat het originele einde als nog is gebruikt ondanks dat Kubrick er schijt aan had. Vind het alleen jammer dat hoe goed het het boek ook volgt, het toch om één of andere reden moet verantwoorden om dat einde als nog te veranderen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

03 nov 2020, 16:18

Shadow schreef:
02 nov 2020, 23:11
Nee? Zeg erbij dat het cool is dat het originele einde als nog is gebruikt ondanks dat Kubrick er schijt aan had. Vind het alleen jammer dat hoe goed het het boek ook volgt, het toch om één of andere reden moet verantwoorden om dat einde als nog te veranderen.
Dit. Je kan wel een einde veranderen, maar als dat einde vervolgens niet beter is of zelfs slechter, dan heb je gefaald en dat valt niet te verantwoorden.

Iedereen is het bijvoorbeeld unaniem eens dat het filmeinde van The Mist beter is dan het boekeinde, inclusief King zelf. Anderzijds heb je ook eindes die zeker niet dezelfde impact hebben en vaak is dat om een sequel erachteraan te plakken. Nog 'leuker' als door het slechte einde er uiteindelijk geen sequel komt.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 nov 2020, 18:11

Op een 27 uur durende boottocht naar Letland heb je genoeg tijd om wat films in te halen.

Sicario

Goede dingen over gehoord en de film is ook goed. De intro gaf mij Seven vibes. Uiteindelijk maar een simpel drugs cartel wraak verhaaltje maar shit is tense, bruut en mooi geschoten.
Shootout naar Shane.

7/10

Asscreed

Vermakelijk, niet slecht voor een game verfilming maar ik ben geen diehard AC fan. Vind hoe ze de Animus hebben neergezet wel grappig. Anders was het net de Matrix geweest. Verhaal met de appel is lachwekkend natuurlijk.

6/10

Spiderman Far from Home

Spidey films altijd meh gevonden (op Spider -Verse na) en deze is helemaal ruk als je de voorgaande Marvel, Avengers films niet hebt gecheckt. Mysterio is wel cool. Film komt halverwege pas lekker op stoom. Begin is all over the place. Die Hawaiiaan is echt niet grappig. Oeh en dat einde, spannend yo!

6/10

Extraction

De zoveelste Netflix 'blockbuster'. Dit is volgens mij de eerste die ik heb afgekeken. Alleen voor de actie dan want de rest is whatever. Film maakt maar weer duidelijk wat voor stinkvolk en land Indië is. Laat die Bollywood shit lekker daar.

6/10

Gelukkig is Batman Begins nu op de Letse sbs6.

9/10

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

08 nov 2020, 20:45

Een 6 voor die Assassin's Creed film? Jij bent vrijgevig. Ik vond die film echt pure bagger en het is overduidelijk dat niemand binnen de productie ook maar ooit één van de games heeft gespeeld.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 nov 2020, 07:14

Ik heb hem uitgekeken, vond het niet veel maar het zag er wel heel mooi uit. Er zijn veel slechtere game verfilmingen, dan vond ik AC ook nog wel meevallen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

09 nov 2020, 16:50

Gewoon Arno schreef:
08 nov 2020, 18:11
Extraction

De zoveelste Netflix 'blockbuster'. Dit is volgens mij de eerste die ik heb afgekeken. Alleen voor de actie dan want de rest is whatever. Film maakt maar weer duidelijk wat voor stinkvolk en land Indië is. Laat die Bollywood shit lekker daar.

6/10
Indië of India? Want dat zijn twee nogal verschillende geografische locaties...

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 nov 2020, 17:04

Één pot nat

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

09 nov 2020, 22:54

That's racist
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

11 nov 2020, 00:01

Yellow schreef:
21 jun 2020, 15:58
Beats (Chris Robinson, 2019)
Wou eigenlijk die andere Beats zien ook uit 2019, maar kwam per ongeluk dus hierop uit. Verassend leuke en originele film wel eigenlijk. Een echte climax blijft uit, maar dat past goed bij de film.

7/10
Tijdje terug ook de andere Beats gezien.

Beats (Brian Welsh, 2019)
Beetja aparte film over een illegale rave en ravecultuur in de nineties, maar wel op een goede manier. De vrij rauwe rave-scène zelf alleeen al ergens in het midden van de film is eigenlijk al een goede reden de film te kijken, met alle visuele filters en psychedelische effecten.

7/10

Annihilation (Alex Garland, 2018)
Niet de beste van Garland, maar pas zijn tweede na Ex Machina. Ik heb wel een zwak voor zijn scripts en dit is ook weer een redelijk originele film. En geen film voor mensen met een zwakke maag. De film zet je wel weer aan het denken over de natuur en het zelfdestructieve van de mens en natuur. Vooral het gevoel dat het allemaal zoveel beter had kunnen zijn, maar potentieel is er zeker wel. Vooral het laatste halfuurtje is echt top en vrij weird.

8/10

Call Me By Your Name (Luca Guadagnino, 2017)
Deze film checkt al mijn checkboxes af. Eighties vibe en soundtrack, check; Italiaanse setting, kleding en boobies; random dansende mensen op straat; Sufjan Stevens,... De film is een puur en obrecht liefdesverhaal en je vergeet eigenlijk dat je naar twee mannen aan het kijken bent. De hele film voelt eigenlijk als een soort lange droom en bevat heel veel mooie scenes, bijv. het gesprek met de vader. De eindscene is wat mij betreft een van de beste eindscenes ooit, en laat zien dat acteren vooral gaat om de stille momenten, het nummer van Sufjan Stevens is hiervoor ook perfect natuurlijk. Ik ben geen sentimenteel persoon, maar als je hier geen brok van in je keel krijgt op z'n minst ben je geen mens!!

Oliver herkende ik overigens vrij snel door zijn stem als die posh dude uit The Social Network, grappig hoe geheugen werkt. Speelt ook zijn rol als womanizer/kinderlokker in de gay scene vrij goed.

10/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

11 nov 2020, 11:58

Welke vind je mooier van Sufjan Stevens, Mystery of Love of Visions of Gideon? Ik de laatste vooral, luister die al bijna heel het jaar wekelijks of vaker =)

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

11 nov 2020, 14:38

Visions of Gideon zo'n beetje op repeat

Visions of Gideon >>>>>>>>> Futile Devices >>> Mystery of Love

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

13 nov 2020, 23:11

Yellow schreef:
11 nov 2020, 00:01
Call Me By Your Name (Luca Guadagnino, 2017)
Deze film checkt al mijn checkboxes af. Eighties vibe en soundtrack, check; Italiaanse setting, kleding en boobies; random dansende mensen op straat; Sufjan Stevens,... De film is een puur en obrecht liefdesverhaal en je vergeet eigenlijk dat je naar twee mannen aan het kijken bent. De hele film voelt eigenlijk als een soort lange droom en bevat heel veel mooie scenes, bijv. het gesprek met de vader. De eindscene is wat mij betreft een van de beste eindscenes ooit, en laat zien dat acteren vooral gaat om de stille momenten, het nummer van Sufjan Stevens is hiervoor ook perfect natuurlijk. Ik ben geen sentimenteel persoon, maar als je hier geen brok van in je keel krijgt op z'n minst ben je geen mens!!

Oliver herkende ik overigens vrij snel door zijn stem als die posh dude uit The Social Network, grappig hoe geheugen werkt. Speelt ook zijn rol als womanizer/kinderlokker in de gay scene vrij goed.

10/10
Yellow schreef:
11 nov 2020, 14:38
Visions of Gideon zo'n beetje op repeat

Visions of Gideon >>>>>>>>> Futile Devices >>> Mystery of Love
En weer liggen we op 1 lijn qua films. Prachtige film. Deze had ik in dezelfde week gezien toen ik in het Beste films 2019/tenties mijn lijst gepost had. Deze had zeker op een derde plek terecht gekomen. Ik keek deze vlak na The Florida Project op 1 avond. Hoe vaak ga je 2 random picked films van deze kwaliteit achter elkaar zien?

Ik heb die nummers echt grijs gedraaid na het zien van de film. De volgorde was hetzelfde, maar na een tijdje werd het Futile Devices >>> Visions of Gideon >>> Mystery of Love.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 nov 2020, 17:50

Thnx Ties!! Ik ga Futile Devices nu ook luisteren! Ik vind het ook geweldige film ja, heel mooi en goed.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

14 nov 2020, 18:15

Woei, GF emoboys unite

Hij zou wel bij mij concurreren met Drive (nr. 1) nu ja in die lijst. Toevallig is m'n favoriete scene daarin ook met muziek en stilte.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 nov 2020, 09:55

Btw. bij Annihilation; kreeg je bij het laatste half uur niet een heel erg Rez gevoel? Dat geluid ook bij deze scene;
Afbeelding

fucking intens!
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 nov 2020, 19:10

97. Afbeelding Layer Cake (Matthew Vaughn, 2004) Afbeelding :: 8.3 Heel tof beter dan ik had verwacht na al die jaren.
98. Afbeelding Das Boot (Wolfgang Petersen, 1981) Afbeelding :: 10.0 Director's Cut, briljante 3,5 uur. Echt heel gaaf.
99. Afbeelding True Lies (James Cameron, 1994) :: 8.0
Arnie Schwarzenegger en Jamie Lee Curtis zijn al heel goed en tof. Maar Tom Arnold steelt de show en is voor mij verantwoordelijk voor iig half tot drie kwart puntje extra. Hij is echt super grappig, niet normaal. Hij steelt de show in elke scene waar ie in zit. Arnold en Tom Arnold, wat wil je nog meer? Ja hele over de top actie maar het is gewoon met on serieuze bedoelingen, ik heb genoten, heerlijke over de top actie comedie.
Afbeelding
100. Afbeelding King of New York (Abel Ferrara, 1990) :: 7.3 Afbeelding
Walk in the Park voor Christopher Walken in King of New York. Heel gaaf. Ook leuk om bijvoorbeeld Laurence Fishburne te zien die hier nog credit is als Larry voordat ie dik en bollig werd. Heerlijke gangster film. David Russo speelt heel goed irritante dirty cop die je gaat haten.
101. Afbeelding Crimson Tide (Tony Scott, 1995) :: 7.5 Afbeelding
Mutiny tussen Amerikanen onderlingen op een Nucleaire onderzee boot. ALs dat niet spannend is, dan weet ik niet wat nog wel. Hackman en Washington doen het erg goed maar ook de rest van de cast is tof en goed. Het is even wat minder goed als je paar dagen geleden nog Das Boot Directors Cut nog gezien hebt, maar het is zeker erg leuk en spannend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 nov 2020, 13:51

Vergeet wijlen Bill Paxton niet. Vaste acteur van Cameron. Altijd geweldig.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

20 nov 2020, 09:23

R-Type schreef:
19 nov 2020, 13:51
Vergeet wijlen Bill Paxton niet. Vaste acteur van Cameron. Altijd geweldig.
Daar heb je gelijk in idd, jammer zeg dat ie dood is. Geweldige acteur.

"They Shall Not Grow Old"
Wat een documentaire /film. Zoveel geleerd over WOI hierdoor "The Great War". Bijna miljoen Britse soldaten gestorven. Eenmaal thuis worden ze als outcasts gezien, ze hoeven niet eens proberen te solliciteren. 4 jaar lang met één uniform. Je eigen ontlasting met je handen afvegen, geen wassen, niks. 15,16,17,18 jarigen allemaal enlisten ze zich onder valse leeftijd van 19. Je mede soldaat naast je is je beste vriend die gewoon enkele luttele seconden later dood is. Duitsers worden gevangen genomen en ze haten de Britten niet en Britten hun niet. Iedereen doet gewoon "zijn baan". Ook geen vreugde, dansen of celebritations nadat oorlog gewonnen is om terug te komen in eigenland als 2e rangs burger. En nog veel meer, ga dit zien oa op Prime Video te zien.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

29 nov 2020, 18:22

Raiders of the Lost Ark (Steven Spielburg, 1981)
Deze nog nooit gezien lol, jammer dat alles gejat is van Uncharted.

8/10

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

29 nov 2020, 18:57

You bastard :lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 nov 2020, 09:10

103. Afbeelding Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000) Afbeelding :: 9.3 Afbeelding

Geen 10 meer maar nog steeds 9,3 en dus zeker erg onder de indruk nog steeds. Dit soort fillms met dit soort unhappy endings worden helaas zelden tot nooit gemaakt. Leto en Conelly erg goed. Vraag me af wie van hun t ergste getroffen heeft. Drugs are bad, mkay,

104. Afbeelding Greenland (Ric Roman Waugh, 2020) :: 7.5 Afbeelding


Ik vraag me af wat het ergere kwaad was in deze film. Een neerstortende komeet richting de aarde die de mensheid kan uitroeien voor een groot deel, of de wanhoop, het kansloze en dierlijke gedrag mensen gaan vertonen in een situatie als dit. Plunderen, bereid zijn tot moorden voo een armbandje waar je niks aan hebt want hij staat op naam....


105. Afbeelding Beautiful Boy (Felix Van Groeningen, 2018) :: 8.0 Afbeelding

Steve Carell en Timothee Chalamet zijn geweldig. En de soundtrack is ook briljant. Ben erg onder de indruk. Komende tijd het boek lezen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 nov 2020, 10:58

RfaD is een van de beste en meest confronterende films die ik ooit heb gezien. Het zette me wel aan het denken. Heb recreatief wel eens wat gebruikt, maar als ik dan die film ziet denk ik wel, kijk ermee uit. Zij gaan natuurlijk wel aan de smack wat echt rock bottom is. Maar er is wel een connotatie met (soft)drugs en de zware dingen als heroine. Ken wel mensen die ooit vrij onschuldig begonnen zijn met wiet, een pilletje op een hardcore feest. 2, 3 pilletjes. Lijntjes. En vervolgens zaten ze te basen. Het ging trapsgewijs bij die lui. Maar kan met alcohol natuurlijk net zo goed gebeuren. Het ligt eraan hoe zwak je zelf bent. Ik heb nooit een spuit aangeraakt en ben ook niet van plan dat ooit te gaan doen, ik denk meteen aan vertyfte junkies, aids etc.

En dat theme, veel mensen weten niet dat ie hier uit komt. Ze riepen snel LOTR. Maar het is niet zo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten