Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

05 dec 2019, 07:16

Knives Out

Wat een supervette film.
Supergoede Humor, en een tof verhaal.
Camerawerk is subliem en briljant.
Moest wel even wennen aan Craig zijn accent :lol:

Evans is ook in deze film gewoon leuk, grappig en a pleasure to watch :'D <3 {:) :beam:

Dus. Ga dit zien jongens. Toffe Crime film met een fantastische sterrencast.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

07 dec 2019, 16:58

Lisamango0 schreef:
05 dec 2019, 07:16
Knives Out

Wat een supervette film.
Supergoede Humor, en een tof verhaal.
Camerawerk is subliem en briljant.
Moest wel even wennen aan Craig zijn accent :lol:

Evans is ook in deze film gewoon leuk, grappig en a pleasure to watch :'D <3 {:) :beam:

Dus. Ga dit zien jongens. Toffe Crime film met een fantastische sterrencast.
Ik vond zijn accent juist geniaal, maar verder eensch.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

07 dec 2019, 22:13

Ik ga waarschijnlijk volgende week naar de film, maar wat ik van de trailer eruit haal is het gewoon een nieuwe versie van Clue. Maar zelfs dan, die film is geweldig, dus ik ga gewoon lekker kijken, heb er zin in!

Ik zie trouwens dat op Twitter #AlitaSequel aan het trenden is. Ik weet dat niet iedereen het een geweldige film, maar yes please!

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

08 dec 2019, 00:31

Ik ben net naar Knives Out geweest. Duidelijk een dikke knipoog naar de verhalen van Agathie Christie.

Verhaal was zeer vermakelijk en het accent was Daniel Craig was briljant. Totaal ook niet wat je van hem verwacht :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 dec 2019, 13:46

Als het knipoog is naar Agathie Christie dan weet ik niet of ik nog wel wil... Die Murder on Orientall Express vond ik letterlijk badumm tssh Trainwreck van een film. Zo gigantisch slecht en geen hol aan.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 dec 2019, 15:40

Hoe was je date

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

08 dec 2019, 20:53

Moonlight (Barry Jenkins, 2016)
Zeker een film met potentie. Qua beeld en camerawerk heel mooi en poetisch, alleen qua verhaal en personages gaat het nooit echt heel erg de diepte in en weet het je ook nooit echt mee te sleuren. De band tussen Juan (wel een fenomenale Mahershala Ali) en het hoofdpersonage was bijv. mooi, maar zo weer voorbij.
Spoiler:
De transformatie naar 50 cent vond ik zelf ook niet helemaal geloofwaardig, maar op zich wel grappig dat zelf een homoseksueel karakter uiteindelijk zo'n stereotype gangster wordt
6/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 dec 2019, 22:21

Smaken verschillen Jelle. Is ook gewoon prima. Maar een 6 voor Moonlight is eigenlijk gewoon te laag, dat moet op zn minst een 6,1624 zijn ;) :'D

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

Re:

09 dec 2019, 06:58

Rolfgang schreef:
08 dec 2019, 00:31
Ik ben net naar Knives Out geweest. Duidelijk een dikke knipoog naar de verhalen van Agathie Christie.

Verhaal was zeer vermakelijk en het accent was Daniel Craig was briljant. Totaal ook niet wat je van hem verwacht :lol:

Ik was ook niet negatief over zijn accent, moest er alleen heel erg aan wennen :') Ik vind die hele film briljant :lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

09 dec 2019, 08:41

The Great Volunteer schreef:
08 dec 2019, 13:46
Als het knipoog is naar Agathie Christie dan weet ik niet of ik nog wel wil... Die Murder on Orientall Express vond ik letterlijk badumm tssh Trainwreck van een film. Zo gigantisch slecht en geen hol aan.
Murder on the Orient Express was dan ook een hele slechte verfilming.

Marriage Story
Als Adam Driver dit jaar niet de Oscar voor beste acteur wint, weet ik het ook niet meer. Hij en Scarlett zijn echt monsterachtig goed in deze film.
4.5/5

Sorry We Missed You
Weer een typische Ken Loach film. Wat inhoudt dat je depressiever de film verlaat dan dat je hem ingaat. De situatie geschetst in de film is zo pijnlijk realistisch en het acteerwerk is ook echt deprimerend goed. Dus steengoed, maar zeker geen film die je voor je lol eventjes kijkt.
4/5
Laatst gewijzigd door Limoenlichtje op 09 dec 2019, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

09 dec 2019, 08:45

Dat dus.
En niet te vergelijken met Knives Out.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

09 dec 2019, 10:34

Joker
Redelijk. De film doet een aantal dingen zeer goed (vooral leunend op Joaquin), maar ik heb mij ook aan veel dingen geërgerd. Vooral de geforceerde (en onlogische) gebeurtenissen om het verhaal verder te brengen haalden mij uit de film. Het kwam op mij niet over als een vloeiend geheel. Joaquin Phoenix maakt de hype wel waar. 7/10

Doctor Sleep
Zelfkennis heeft deze film wel, goede film om in slaap te komen.

En dat is dan ook meteen het grootste probleem, een totale gebrek aan spanning. Ik snap best dat de insteek totaal anders is dan The Shining, maar dit was ronduit saai. Alleen het laatste halfuur brengt de film nog naar een iets hoger niveau, maar het blijft allemaal zo voorspelbaar. Erg jammer, want de film ziet er wel fantastisch uit.

4/10

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

09 dec 2019, 17:39

Vond Doctor Sleep uit erg goed, vond het een goede 7/10. Geen meesterwerk, maar zeker niet slecht. Heel erg benieuwd naar de Extended Cut wanneer die op blu-ray komt.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 dec 2019, 18:29

Knives Out

Goede film, zeker van genoten. Maar vind zeker niet Rian zijn beste film. Dat zijn voor mij absoluut Looper en Brick.
Gave cast ook. En goede twitst

8/10

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

10 dec 2019, 07:01

Told u so :) <3

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 dec 2019, 08:08

Yesss you did <3 :7 8) :)

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

10 dec 2019, 19:35

En nu je verontschuldigingen aanbieden aan Agatha Christie.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

12 dec 2019, 14:21

Dus The Lion King remake heeft Disney een miljard opgeleverd, maar de VFX studio is dus failliet gegaan. Wat een tijd om in te leven...

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

13 dec 2019, 08:30

Parasite

Eerste uur vond ik nogal saai. Op geven moment gaat goed los dat is ook heel tof. Maar groot deel van de film is wel enorme trage opbouw. En breek me bek niet open over het einde. Ik dacht dat Hollywood slecht was met eindes maken, dit einde was ook veels te lang.

6,68/10,68

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

13 dec 2019, 11:41

Ik ga er morgen heen. Verwachtingen zijn toch vrij hoog.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

13 dec 2019, 11:50

Ik ben het vaker met je oneens, Karel, maar hier sla je naar mijn inzien echt compleet de plank mis.

Ik ga het volgende allemaal spoiler-taggen, omdat Parasite juist een film is waar je compleet blind in moet gaan. Parasite is in ieder geval totaal niet traag IMO en ik vermoed dat je een groot deel van de betekenis van de film hebt gemist als je dat denkt.
Spoiler:
De film heeft een heel erg aparte opbouw, maar is zeker niet traag. Het eerste gedeelte is een soort (sociaal-kritische) komedie vol humor en sterke zwarte komedie. Halverwege keert de film van komedie naar een thriller, misschien zelfs een vorm van horror, op het moment dat het steeds duidelijker wordt in hoeverre het gezin van Kim Ki-taek daadwerkelijk de levens van anderen verwoest met hun acties.

De eerste helft van de film is een keihard kritiek (maar op een komische wijze) op hoe de armen van Zuid-Korea moeten leven en hoe weinig de rijken weten of geven om de plight van arme mensen. Terwijl de arme familie alles op alles doet om ook maar de illusie te hebben om in die situatie te leven. Dit leidt tot een hele hoop bizarre en hilarische situaties die doen denken aan klassieke heist- of spionagefilms. Bong Joon-ho zelf heeft gezegd dat hij voor bepaalde situaties in de film geïnspireerd was door de Mission Impossible films.

De tweede helft, zodra het derde gezin wordt onthuld, pivot de film hard naar een andere kant, omdat het opeens het gedrag van de arme familie in een totaal ander licht zet. Waar in het begin van de film je nog lachte om de hijinks van Ki-taek en zijn familie, is dit waar de pijnlijke waarheid van dit soort situaties naar boven komt. De hele film zat al een undercurrent van 'maar wat gebeurd er met de mensen die Ki-taek en zijn familie uit de dienst van de rijken stoten?' en hier wordt de kijker (en de familie) er keihard mee geconfronteerd.

De tweede helft zou absoluut niet werken zonder de eerste helft. Het is allemaal perfect vormgegeven. De verandering in de focus van het plot, terwijl de hoofdthesis over sociale onderklassen en de strijd om een (imaginair) hoger niveau in de samenleving te bereiken ongeroerd blijft, is één van de meest geniale dingen die ik dit jaar in een film gezien heb.

En het einde... volgens mij heb je hier ook gemist waar dit om ging. Weer, het is belangrijk om door te hebben dat deze film één groot kritiek is op sociale constructen van arm en rijk. Het einde is een pure fantasie. De zoon ziet dat zijn vader nu de rol op zich heeft genomen van de man van de oude housekeeper, opgejaagd door de hogere klasse heeft zijn gedrag ertoe geleid dat hij als een soort onmens (een parasiet) moet leven van het bestaan van anderen.

De zoon fantaseert over dat hij in de toekomst zoveel geld zal hebben dat hij dit huis zal kopen en zijn vader zal bevrijden. De fantasie van de familie om een hogere klasse te bereiken is er nog steeds, maar wij als kijker (en de zoon ook) weten dat dit een compleet onhaalbaar doel is voor de situatie waarin hij verkeerd. De film maakt het meer dan duidelijk dat de arme familie nooit zo rijk zal worden als de rijke familie, de zoon zal nooit in staat zijn om zijn vader weer te zien (de film zegt zelfs letterlijk 'maak nooit plannen, want ze lopen nooit hoe je hoopt'), maar hij blijft de fantasie houden dat het hem misschien ooit zou kunnen lukken.

Het is een prachtig, tragisch einde voor een prachtige film. Op een manier deed het einde mij ook heel erg denken aan Bong Joon-ho's andere film Snowpiercer, wat ook een ogenschijnlijk hoopvol einde heeft ondanks het feit dat je als kijker eigenlijk ook wel weet dat het loze hoop is, maar ergens is de hoop toch wel mooi.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

13 dec 2019, 15:30

Limoenlichtje schreef:
13 dec 2019, 11:50
Ik ben het vaker met je oneens, Karel, maar hier sla je naar mijn inzien echt compleet de plank mis.

Ik ga het volgende allemaal spoiler-taggen, omdat Parasite juist een film is waar je compleet blind in moet gaan. Parasite is in ieder geval totaal niet traag IMO en ik vermoed dat je een groot deel van de betekenis van de film hebt gemist als je dat denkt.
Spoiler:
De film heeft een heel erg aparte opbouw, maar is zeker niet traag. Het eerste gedeelte is een soort (sociaal-kritische) komedie vol humor en sterke zwarte komedie. Halverwege keert de film van komedie naar een thriller, misschien zelfs een vorm van horror, op het moment dat het steeds duidelijker wordt in hoeverre het gezin van Kim Ki-taek daadwerkelijk de levens van anderen verwoest met hun acties.

De eerste helft van de film is een keihard kritiek (maar op een komische wijze) op hoe de armen van Zuid-Korea moeten leven en hoe weinig de rijken weten of geven om de plight van arme mensen. Terwijl de arme familie alles op alles doet om ook maar de illusie te hebben om in die situatie te leven. Dit leidt tot een hele hoop bizarre en hilarische situaties die doen denken aan klassieke heist- of spionagefilms. Bong Joon-ho zelf heeft gezegd dat hij voor bepaalde situaties in de film geïnspireerd was door de Mission Impossible films.

De tweede helft, zodra het derde gezin wordt onthuld, pivot de film hard naar een andere kant, omdat het opeens het gedrag van de arme familie in een totaal ander licht zet. Waar in het begin van de film je nog lachte om de hijinks van Ki-taek en zijn familie, is dit waar de pijnlijke waarheid van dit soort situaties naar boven komt. De hele film zat al een undercurrent van 'maar wat gebeurd er met de mensen die Ki-taek en zijn familie uit de dienst van de rijken stoten?' en hier wordt de kijker (en de familie) er keihard mee geconfronteerd.

De tweede helft zou absoluut niet werken zonder de eerste helft. Het is allemaal perfect vormgegeven. De verandering in de focus van het plot, terwijl de hoofdthesis over sociale onderklassen en de strijd om een (imaginair) hoger niveau in de samenleving te bereiken ongeroerd blijft, is één van de meest geniale dingen die ik dit jaar in een film gezien heb.

En het einde... volgens mij heb je hier ook gemist waar dit om ging. Weer, het is belangrijk om door te hebben dat deze film één groot kritiek is op sociale constructen van arm en rijk. Het einde is een pure fantasie. De zoon ziet dat zijn vader nu de rol op zich heeft genomen van de man van de oude housekeeper, opgejaagd door de hogere klasse heeft zijn gedrag ertoe geleid dat hij als een soort onmens (een parasiet) moet leven van het bestaan van anderen.

De zoon fantaseert over dat hij in de toekomst zoveel geld zal hebben dat hij dit huis zal kopen en zijn vader zal bevrijden. De fantasie van de familie om een hogere klasse te bereiken is er nog steeds, maar wij als kijker (en de zoon ook) weten dat dit een compleet onhaalbaar doel is voor de situatie waarin hij verkeerd. De film maakt het meer dan duidelijk dat de arme familie nooit zo rijk zal worden als de rijke familie, de zoon zal nooit in staat zijn om zijn vader weer te zien (de film zegt zelfs letterlijk 'maak nooit plannen, want ze lopen nooit hoe je hoopt'), maar hij blijft de fantasie houden dat het hem misschien ooit zou kunnen lukken.

Het is een prachtig, tragisch einde voor een prachtige film. Op een manier deed het einde mij ook heel erg denken aan Bong Joon-ho's andere film Snowpiercer, wat ook een ogenschijnlijk hoopvol einde heeft ondanks het feit dat je als kijker eigenlijk ook wel weet dat het loze hoop is, maar ergens is de hoop toch wel mooi.
Sinds wanneer moeten mensen het met elkaar eens zijn? Bedankt voor je hele lap tekst had niet gehoeven. Ga niet van gedachte veranderen. Voor mij was de impact van de film gewoon duidelijk niet zo groot als bij jou. Maar ik zal verder in spoiler op je verhaal beetje reageren:
Spoiler:
Ik vind het ook apart. Ziijn we daar iig over eens. En wat voor een traag is hoeft niet voor ander traag te zijn. Feit is dat ik misschien omdat ik moe was het bij vlagen saai vond in het begin. Ja natuurlijk is het satire/maatschappij kritisch etc dat was zeker wel duidelijk. Maar er zijn gewoon nog steeds dingen die ik raar vind. Om wat te noemen bijvoorbeeld: Die hele moeder van het rijke gezin, really? Mensen die ze al jaren kent als de huishoudster en de chauffeur die vertrouwt ze uit het niets totaal niet meer. En een of ander snot aap die je pas net kent geloof je op alles. En heeft die vrouw ooit gehoord van Due diligence? Dat die jongen kerel van het gezien klakkeloos wordt vertrouwd om bijles te geven valt te begrijpen... Want immers hij is de vervanger van de vorige leraar en daar hebben ze hele goede band mee. Hij was fantastisch en what not etc etc. Ze vertrouwt de nieuwe jongen voor geen seconde en wil ook dat ze bij de 1e les is, , daar maakt hij indruk. Maar dan nog zijn er flinke plotholes. Waarom bijvoorbeeld wordt die chauffeur meteen ontslagen die ze al veel langer kennen en doe ze A) NIet eens de moeite om zijn kant van verhaal te horen. En B) Waarom vragen ze niks aan die zogenaamde ''Jessica''. Hij is al weet ik hoelang hun chauffeur maar nu zij ineens komt ligt er een slipje. En die man van het gezin zelf zegt ook al het is vreemd. Geen haren, geen sperma vlekken etc. Alleen een slipje wie verliest er nou slipje alleen dat achter. En als je logisch nadenkt kan dat alleen Jessica zijn.. Zij mag/kan met alles wegkomen. En komt het nooit noch die rijke man noch zijn vrouw op om eens keer langs te gaan bij die '''zogenaamde bedrijven'''. En dan is er nog Kim de vader de nieuwe chauffeur. Al heel de film lan heeft ie hele gore rioolgeur en daar zitten ze ook mee. Je hoort arme gezin ook zeggen moeten verschillende wassen gaan doen. Maar ook dat wekt geen suspicion bij de rijke man en vrouw. En wat te denken van het feit die moeder Jessica bij 1e keer zien al klakkeloos geloofd over schizofrenie. Dat kind spoort niet , waarom gaat ze nooit met hem naar een erkende psycholoog daadwerkelijk in een gebouw met echte patienten?Dat hij geinspireerd is door MI maakt voor mij niet beter op, eerder minder. Ja ik snap einde wel maar het had van mij niet gehoeven. Het feit alleen al dat die moeder en die zoon er alleen maar met voorwaardelijke straf vanaf komen is gewoon flauwekul. En je gaat me niet vertellen als je de vader Kim zoekt een moordenaar dat je niet tenminste 1 capable detective hebt die niet eens ingang naar de kelder kan vinden, kom op zeg, lariekoek.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

13 dec 2019, 18:21

Je neemt de film te letterlijk. Bong Joon-ho werkt opzettelijk met uitvergroting en stereotypering om zijn punt te maken. Natuurlijk zijn de reacties van de mensen involved niet geheel realistisch, daarom is het een satire.

Bij Snowpiercer of Okja reageert ook niemand hoe een echt persoon zou reageren. Parasite is qua boodschap en hoe karakters zich gedragen te vergelijken met Snowpiercer, alleen is de aanpak iets subtieler en de setting iets realistischer.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

13 dec 2019, 18:29

Ok

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

14 dec 2019, 19:56

Oldboy met Josh Brolin 8/10

Oldboy met koreaanse dude 2/10 begreep er niks van speak english
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten