Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

08 jul 2019, 18:47

Ook Toy Story 4 gezien

Ook ik was sceptisch toen dit werd aangekondigd, want, heel cliché, het einde van deel 3 was perfect. Ik was bang dat deel 4 niets zou toevoegen. Ook ik had ongelijk, dit is eigenlijk gewoon een toevoeging aan het verhaal waarvan ik niet wist dat ik het nodig had.

Brok in mijn keel aan het einde. Damnit Pixar, hoe doen jullie dat toch.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

09 jul 2019, 07:23

Spider-Man: Far From Home
Meh, het is okay. Ik heb me vermaakt, maar deze film heeft wel echt flinke problemen. De beste scène by far zit ongeveer halverwege de film en die scène is beter dan alles in Endgame of een andere superheldenfilm dit jaar, maar de rest is zo suf en by the numbers. Jake Gyllenhaal is awesome though en dat maakt dit beter dan bijvoorbeeld een Ant-Man and the Wasp. Ik ben nog steeds geen fan van deze super high tech Spider-Man interpretatie. Geef mij maar gewoon de friendly neighbourhood Spider-Man, maar dat lijkt met deze film ferm in het verleden te liggen.
3/5

Also,
Spoiler:
Holy fuck iedereen is zo ontzettend dom in deze film. De enige reden dat Mysterio's plan sowieso een kans heeft van slagen is omdat Peter Parker een complete idioot is. En what's up met Tony Stark die gewoon even voor zijn dood een weapon of mass destruction aan een 16-jarig kind geeft? Wat dacht je dat ging gebeuren, Tony?
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re:

09 jul 2019, 11:44

Limoenlichtje schreef:
09 jul 2019, 07:23
Spider-Man: Far From Home
Meh, het is okay. Ik heb me vermaakt, maar deze film heeft wel echt flinke problemen. De beste scène by far zit ongeveer halverwege de film en die scène is beter dan alles in Endgame of een andere superheldenfilm dit jaar, maar de rest is zo suf en by the numbers. Jake Gyllenhaal is awesome though en dat maakt dit beter dan bijvoorbeeld een Ant-Man and the Wasp. Ik ben nog steeds geen fan van deze super high tech Spider-Man interpretatie. Geef mij maar gewoon de friendly neighbourhood Spider-Man, maar dat lijkt met deze film ferm in het verleden te liggen.
3/5

Also,
Spoiler:
Holy fuck iedereen is zo ontzettend dom in deze film. De enige reden dat Mysterio's plan sowieso een kans heeft van slagen is omdat Peter Parker een complete idioot is. En what's up met Tony Stark die gewoon even voor zijn dood een weapon of mass destruction aan een 16-jarig kind geeft? Wat dacht je dat ging gebeuren, Tony?
I have to disagree with you.

I hou van de techie Spiderman. De eerste film was al friendly neighborhood Spiderman, maar hij heeft nu al veel meer meegemaakt dat het niet meer de neighborhood Spiderman is. Is ook weer eens een andere kijk op Spiderman. Heb nu al 5 films gezien over de friendly neighborhood Spiderman.

Die scenes halverwege zijn gewoo _O_ _O_ _O_ Daarvoor was die Imax 3D echt waard!

1 van de betere Marvel films imo.
Spoiler:
Aan wie had hij het dan moeten geven? Cap is er niet meer. Hulk is ook weg. Thor is in space met de GoG. Plus hij zag in Peter een zoon die hij nooit had. Best logisch toch?

Fury is meer naive dan dom. Hij snapt van de wereld gewoon niks meer (plus dat hij een skrull was), dus dan vertrouw je we op iemand die dat wel weet. Plus Peter zag in Mysterio een soort 2e Tony. Peter wilde ook gewoon weer een schooljongen wezen die op reis gaat en geen superheld.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 jul 2019, 20:26

The Virgin Suicides (Sofia Coppola, 2000)
Mooi verhaal natuurlijk, zou zo echt gebeurd kunnen zijn? Duidelijk de kunstzinnige handtekening van Coppola te herkennen. Geniale rollen van Jost Hartnett en Kirsten Dunst ook aan het begin van hun carrière.

8/10

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

12 jul 2019, 14:44

Needakill schreef:
09 jul 2019, 11:44
Spoiler:
Aan wie had hij het dan moeten geven? Cap is er niet meer. Hulk is ook weg. Thor is in space met de GoG. Plus hij zag in Peter een zoon die hij nooit had. Best logisch toch?

Fury is meer naive dan dom. Hij snapt van de wereld gewoon niks meer (plus dat hij een skrull was), dus dan vertrouw je we op iemand die dat wel weet. Plus Peter zag in Mysterio een soort 2e Tony. Peter wilde ook gewoon weer een schooljongen wezen die op reis gaat en geen superheld.
Spoiler:
1. Tony had zijn wapen niet per se aan iemand hoeven te geven, waarom was Tony sowieso zo gefocust om een Weapon of Mass Destruction aan iemand weg te geven? Heeft hij niets geleerd in zijn leven? Minstens drie MCU films gaan specifiek over hoe Tony's gerotzooi met dit soort zaken een probleem veroorzaken, wil je zeggen dat hij in al die jaren niets heeft geleerd? Het is niet alsof Peter daadwerkelijk heeft bewezen dit soort wapentuig te verdienen. En Hulk is weg? Misschien mis ik een scène uit Endgame, maar Hulk is er nog. Hij is gestopt met de held uithangen en zijn arm is fucked, maar hij is er nog steeds en is veel gekwalificeerder om zulke technologie te hebben dat een middelbare scholier.

2. Iedereen is nog steeds ontzettend dom. Sure, er is een (vrij flauwe) reden voor waarom Fury misleid zou zijn, maar Peter is ook echt een gullible motherfucker. Hij kent Mysterio misschien twee dagen als hij besluit 'Jep, jij bent absoluut de beste persoon om de nieuwe Avengers-leider te zijn! Hier is een wapen dat de kracht heeft om met één woord killer drones uit te sturen.' Als Peter nou misschien eerder werd neergezet als totale idioot, sure. Maar hij is een best intelligent persoon, surely kan hij bedenken dat hij misschien eerst even meer vertrouwen moet opbouwen met zo iemand voordat hij dit soort wapentuig aan die persoon aanreikt?

3. Mysterio is hier ook niet off the hook, zijn plan is compleet nonsensical op een manier dat zelfs de slechtste Marvel bad guys dat niet hebben. Mysterio's plan is om EDITH te krijgen, Londen te vernietigen en 's werelds grootste held te worden, omdat... euhm, hij beroemd wilt zijn? Als fuck you naar Tony Stark? Ik heb geen flauw idee. Zelfs al zit er een superblatant expositiescène in heb ik geen flauw idee wat Mysterio precies wilt. Hij praat over dat de wereld eindelijk naar hem zou luisteren, maar wat moet de wereld horen dan? Wat heeft Mysterio te zeggen? En wat is zijn plan zodra één van de andere helden met hem in aanraking zou komen? Iemand als Dr. Strange, Scarlet Witch, Captain Marvel of Thor zou binnen drie seconden doorhebben wat er gaande is. Of wat als er een echt gevaar zou komen en zijn plan om Nick Fury te doden had gewerkt? Wat dan?

4. Heel veel van het plot hangt samen aan toevalligheden en dingen die totaal onlogisch zijn.

Enkele toevalligheden:
- Aaneensluitend op bovenstaande punt: Mysterio's plan was om EDITH te pakken te krijgen. Mysterio was compleet fucked geweest als Tony EDITH aan ook maar iemand anders dan Peter Parker had toevertrouwd, dat Tony EDITH aan de minst logische kandidaat geeft is een enorme meevaller voor hem.
- Hoe ontdekt Peter dat Mysterio niet te vertrouwen is? Uhm, MJ neemt dat gevallen stukje drone mee en in plaats van het te melden aan iemand draagt ze het gewoon met zich mee en toevallig schiet de drone aan en laat het precies zien wat ze moeten zien op dat moment. Goh, wat een toeval.
- Spider-Sense is nog nooit een ding geweest in de MCU Spider-Man films, maar nu opeens is het een ding, maar om onduidelijke redenen werkt zijn Spidey-Sense alleen maar in de climax van de film, niet al die andere keren dat hij compleet unaware wordt geramd. Ter vergelijking: Toen Spider-Man in SM2 zijn krachten kwijt raakte was hier een duidelijke reden voor en de terugkeer van zijn krachten had ook een duidelijke reden die in het thema van de film paste, hier heeft Peter zijn Spidey-Sense niet omdat... euhm, plot?

Enkele onlogische dingen:
- Overleefde Peter Parker nou een full-on collission met een trein? Die trein die lijkt hem gewoon vol te raken, maar in de volgende scene klimt hij prima weer op de trein, met hoogstens wat wonden aan zijn gezicht en wat beurse plekken. Sorry wat? Sinds wanneer kan Peter een fucking trein in zijn gezicht overleven? Ja, ik snap dat Peter daar niet dood hadden kunnen laten gaan, maar in plaats van dit hadden ze ook iets anders kunnen bedenken dat niet impliceert dat Peter letterlijk onkwetsbaar is.
- EDITH: Dus om Mysterio toegang te geven tot EDITH moet Peter specifiek ownership overdragen, maar zodra Peter EDITH van Mysterio's hoofd pakt is het totaal geen probleem om direct controle terug over te nemen. Uhm, wat?

5. De climax was gewoon stom. Hoeveel van deze MCU films hebben we nu gezien waar het grote eindgevecht is 'Held vecht tegen een X aantal faceless enemies wiens enige echte kracht is dat ze met zijn velen zijn'. Je hebt Mysterio als bad guy, verzin iets cools, waarom zit ik naar een stelletje drones te kijken?
Het is echt dat de film grappig is, Jake Gyllenhaal zoals altijd superawesome is en dat segment in het midden er is, anders was dit veel lager uitgevallen voor mij.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

12 jul 2019, 14:59

Spoiler:
- Spider-Sense is nog nooit een ding geweest in de MCU Spider-Man films, maar nu opeens is het een ding, maar om onduidelijke redenen werkt zijn Spidey-Sense alleen maar in de climax van de film, niet al die andere keren dat hij compleet unaware wordt geramd. Ter vergelijking: Toen Spider-Man in SM2 zijn krachten kwijt raakte was hier een duidelijke reden voor en de terugkeer van zijn krachten had ook een duidelijke reden die in het thema van de film paste, hier heeft Peter zijn Spidey-Sense niet omdat... euhm, plot?
Uhm, jawel? Het werd niet direct gezegd in exposition waar je blijkbaar zo tegen bent maar al in civil war wordt er naar gehint wanneer peter moeiteloos de arm van Bucky opvangt en in Infinity war wanneer je z'n haren opeens overeind ziet gaan in de schoolbus.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

12 jul 2019, 17:08

Mwuah, het moment in Infinity War is het enige moment in de MCU waar er direct naar een soort Spidey-sense wordt verwezen en zelfs daar leidde het tot enige discussie of dat echt een Spidey-Sense was of nirt gewoon veroorzaakt werd door het feit dat hij versterkte zintuigen had en hij aanvoelde dat de aarde werd aangevallen door aliens. In dezelfde film heeft hij ook weer vaak momenten waar hij duidelijk geen zesde zintuig heeft.

Het Civil War voorbeeld ben ik het niet mee eens, dat was meer om de kracht van Spiderman te tonen, die klap kwam nou niet bepaald onverwacht.

Verder is het in de vorige Spider-Man nooit een ding geweest. In Homecoming wordt hij vrij vaak onverwachts aangevallen door aanvallen die hij niet kan ontwijken (bijvoorbeeld als Vulture hem opeens oppikt in de achtervolging van het Shocker duo). Je kan niet een hele film volstoppen met momenten die makkelijk ontweken hadden kunnen worden als Spidey een Spider-Sense had en vervolgens doen alsof hij dit altijd heeft gehad. Waar was de Spider-Sense in Homecoming dan?

Het makkelijke antwoord is natuurlijk dat het plot het hier nodig had, want zonder de Spidey-Sense had hij de climax nooit kunnen overleven, maar je kan niet doen alsof hij dit altijd al heeft gehad terwijl dit duidelijk niet het geval was.
Spoiler:
Verder ben ik trouwens niet tegen exposition, Spider-Sense had iets meer opbouw mogen hebben dan May die opeens gaat van 'je weet wel, dat ding dat je hebt'.

Waar ik tegen ben is als je hele scènes in de film stopt die alleen maar bestaan omdat een karakter zijn eigen motivaties en methodes uitlegt. De Mysterio exposition scene is een scene van vijf minuten waar we alleen maar uitleg krijgen over zijn plan. That's just lazy.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

13 jul 2019, 17:54

Het was een degelijke Marvel-film. Iederen de 2 post credits scenes gezien?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

18 jul 2019, 20:07

The Lion King (2019)
Des te langer deze film door ging des te vervelender ik hem ging vinden. Dit is een film die niet is gemaakt uit liefde voor het origineel, dit is een film die gemaakt is met slechts één doel: het melken van nostalgie voor simpel geld. Als je het origineel hebt gezien, heb je deze film ook al gezien.

Timon en Pumbaa maken twee of drie leuke (nieuwe) grapjes en een half puntje voor de indrukwekkende visuals, maar verder is er niets goeds aan deze film.

Het moet raar lopen als ik dit jaar een nieuwe film zie die ik meer ga haten dan deze film.
Zelfs gratis is dit het eigenlijk niet waard.
1/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

18 jul 2019, 23:11

En zelfs dan, grootste Disney opening in nederland ooit... Ik haat de mensheid soms...

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

19 jul 2019, 15:39

Die Cats trailer.
The fuck is dat.
Don´t ruin this legendary musical.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

19 jul 2019, 15:40

Hmm, zelfs als het exact een kopie is van het origineel lijkt het me nog wel tof om alles in CGI te zien, maar had een soort moderne interpretatie verwacht. Ik ga er zondag heen, ben benieuwd. Toch wel m'n favo Disney film.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

19 jul 2019, 15:52

Het is echt vrij letterlijk dezelfde film. Er zitten een paar scènes in die met een paar minuten verlengd zijn, maar er zijn maar twee scènes in de hele film die echt nieuw zijn (en niet superveel toevoegen IMO).

Verder is de film bijna zin voor zin hetzelfde, er is hier en daar een nieuw woordje toegevoegd, maar het zou mij niets verbazen als het gros van het script gewoon copy-paste is.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

19 jul 2019, 16:57

The Lion King


Een geweldige film (Mijn favoriete film aller tijden) met indrukwekkende, fotorealistisch uiterlijk. Geweldig, loved it. Voicecast doet geweldig werk.

5/5
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

19 jul 2019, 17:03

:lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

19 jul 2019, 19:00

Soms denk ik dat je het expres doet, Wes. Maar leuk dat jij hem wel tof vond.

Ik zie zelf dus geen enkele reden waarom je ooit deze versie zou kijken ipv de oude, buiten aanvankelijke nieuwsgierigheid naar de technologie misschien.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

19 jul 2019, 21:19

LIONG KING IN HET ECHIIEEEE!!!!

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

19 jul 2019, 21:37

Wesley schreef:
19 jul 2019, 16:57
The Lion King


Een geweldige film (Mijn favoriete film aller tijden) met indrukwekkende, fotorealistisch uiterlijk. Geweldig, loved it. Voicecast doet geweldig werk.

5/5
Ik geloof je niet Tyler Durden.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

19 jul 2019, 22:01

The Great Volunteer schreef:
19 jul 2019, 21:37
Wesley schreef:
19 jul 2019, 16:57
The Lion King


Een geweldige film (Mijn favoriete film aller tijden) met indrukwekkende, fotorealistisch uiterlijk. Geweldig, loved it. Voicecast doet geweldig werk.

5/5
Ik geloof je niet Tyler Durden.

Ban.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

19 jul 2019, 22:08

Ik hou van The Lion King. Die film heeft een enorme impact op me achtergelaten in mijn jeugd. Ik heb al in het begin gezegd: Als dit een shot voor shot remake wordt ga ik het niet erg vinden en wordt het nog steeds geweldig. Het was ietwat aangepast van het origineel maar de shot voor shot elementen stoorden me niet. De voice acting was op notch, respect naar de hele cast. Ergerde me niet eens aan Beyonce.

Dus ja, voor mij is het een 5/5 film. Ik heb van het begin tot het einde met tranen in mijn ogen gezeten. Van geluk, van verdriet (MUFASAAAAAAAAA) en wederom weer van geluk.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 jul 2019, 08:42

Eindelijk Far From Home gezien en ik vond hem uitstekend.

Zat een goed tempo in en Gyllenhaal was sterk. De mindfuck scenes waren fucking tof.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

20 jul 2019, 12:37

Wesley schreef:
19 jul 2019, 22:08
van verdriet (MUFASAAAAAAAAA)
Spoiler!

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

21 jul 2019, 17:13

Phase Four hype!

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 jul 2019, 21:43

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

22 jul 2019, 10:01

Lion King breekt openingsweekendrecords in Nederland. Love it.
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten