Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

14 mei 2019, 22:06

Needakill schreef:
03 mei 2019, 07:26
Avengers End Game

Om in spoiler free territory. Het duurde te lang en het einde ook een beetje afgeraffeld soort van. En fuck Captian Marvel. Sommige shots heb ik nu nog steeds van: Why? Maar goed nog steeds vermakelijk. Begin was zeer rommelig vond ik en best irritant. Ik zet Infinity War hoger dan dees.
Infinity War en ook de eerste Avengers plaats ik hoger.
Spoiler:
Captain Marvel is inderdaad bleh. En waar ik ook niet van houd is de politiek correctheid. Die scene waarin alle vrouwen onder leiding van Danvers tot actie overgaan. Het is allemaal zo vooropgezet. Net als Anthony Mackie die de nieuwe Cap wordt. Dat is allemaal om de zogenaamde minderheden te pleasen.

Nu moet nog blijken dat Danvers een pot is, het kapsel heeft ze al aangemeten, en nog even een trans en homo als superhero en we zijn klaar.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

14 mei 2019, 23:44

Spoiler:
Ja, want Sam werd Captain America niet in de comics nadat Steve met pensioen ging.

Oh wacht. Dat is wat gebeurde ja.
:huillie:

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re: Re:

15 mei 2019, 06:44

R-Type schreef:
14 mei 2019, 22:06
Needakill schreef:
03 mei 2019, 07:26
Avengers End Game

Om in spoiler free territory. Het duurde te lang en het einde ook een beetje afgeraffeld soort van. En fuck Captian Marvel. Sommige shots heb ik nu nog steeds van: Why? Maar goed nog steeds vermakelijk. Begin was zeer rommelig vond ik en best irritant. Ik zet Infinity War hoger dan dees.
Infinity War en ook de eerste Avengers plaats ik hoger.
Spoiler:
Captain Marvel is inderdaad bleh. En waar ik ook niet van houd is de politiek correctheid. Die scene waarin alle vrouwen onder leiding van Danvers tot actie overgaan. Het is allemaal zo vooropgezet. Net als Anthony Mackie die de nieuwe Cap wordt. Dat is allemaal om de zogenaamde minderheden te pleasen.

Nu moet nog blijken dat Danvers een pot is, het kapsel heeft ze al aangemeten, en nog even een trans en homo als superhero en we zijn klaar.
Spoiler:
Sam werd in de comics juist Captian America nadat Steve met pension ging. Bucky was te onlogisch geweest gezien zijn karakter development. Hij wilde het schild niet en Steve wist dat. Plus er komt een Winter Soldier + Falcon spinoff.

Ja dat stukje waar alle vrouwen zo klaar stonden met Denvers was echt politiek correct. Daar had Drax een opmerking moeten maken toen

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

17 mei 2019, 10:26

Mee eens.
Nog steeds wel vette momenten in de film gehad, ik zet hem persoonlijk ook niet hoger dan infinity war.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 mei 2019, 12:06

Spoiler:
Dat van Sam wist ik niet, wel dat Bucky op een gegeven moment de nieuwe Cap wordt. Die kun je dan laten sliden. Neemt niet weg dat het goed uitkomt in dit tijdperk en on top van de andere scenes fitting was.
Ik had bij Endgame gewoon niet dat ik er echt lekker in zat. Het is niet dat ik op een gegeven moment dacht "yep, hier hitten ze de right marks" zoals ik wel had bij Winter Soldier, Iron Man 1, Avengers 1, Ragnarok en mogelijk nog Civil War. Wel bij het laatste half uur.

Ze hadden best wat kunnen cutten.
Spoiler:
Dat met Stark zijn pa bijvoorbeeld. Ik snap het sentiment wel maar ik vond het een ietwat flauwe scene die lang duurde. Eigenlijk die hele time travel ging een beetje rommelig. Time travel scene tussen Hawkeye en Black Widow was het best. Die Heil Hydra met Frank Grillo was ook nog wel goed.
En misschien iets teveel punchlines. Die van Ant Man kwamen bij mij nooit aan. Er is een stuk dat er na iedere dialoog een punchline volgt. De tofste vond ik
Spoiler:
Korg. die superdroog is. Noobmaster69.
Captain Marvel is trouwens de weakest link. Ik vind haar helemaal niets.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

22 mei 2019, 14:19

Joon-ho Bong gaat na 10 jaar weer terug naar zijn roots en het ziet er meteen weer interessant uit. Memories of Murder blijft één van mijn favoriete films, dus zeer benieuwd.


Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

24 mei 2019, 22:18

Rocketman

*Screening van Bohemian Rhapsody loopt af, Queen komt op het podium*
"En dat, lieve mensen, is het verhaal van Queen, de beste ba---"
*Elton John stormt de kamer binnen*
"Fuck jullie allemaal de moeder, ik zal eens laten zien hoe het echt moet"

Rocketman doet zowat alles goed wat Bohemian Rhapsody vorig jaar verkeerd deed. Sure, het bevat nog een aantal musical biopic clichés, maar voor het grootste gedeelte is dit een film die afstand neemt van de gevestigde orde en de vaste structuur waar biopics onder leiden. In veel gevallen kijkt de film weg als een musical die toevallig over een echt bestaand persoon gaat, met grote broadway-esque musical interludes die creatief scènes aan elkaar koppelt of vooral een thematische rol speelt voor wat er in het verhaal gebeurd.

De tijdlijn van de film is opzettelijk vaag gehouden. Het speelt zich af van Elton John's jeugd tot de release van Too Low for Zero in 1983, maar de daadwerkelijke gebeurtenissen in de film krijgen nooit een vaste datum. Dit zorgt ervoor dat in plaats van een Wikipedia geschiedenisles je meer een soort vogelvlucht beeld krijgt van Elton John's leven en voornamelijk eigenlijk waar het mis ging.

De film is ook totaal niet bang voor Elton John's identiteit. Waar Bohemian Rhapsody vorig jaar de hele tijd om Freddie Mercury's seksuele geaardheid heenhuppelde (en in één geval leek te zeggen dat homoseksualiteit de downfall van Mercury was), omarmt deze film volledig de seksualiteit van Elton John en bevat de film zelfs een vrij uitgebreide seksscène tussen Elton John en John Reid. Dit zorgt er ook voor dat veel van de film direct Elton's onzekerheid over zijn geaardheid in een voornamelijk heteroseksuele wereld behandeld en dit leidt tot een aantal zeer sterke scènes.

Verder extra punten voor Taron Egerton (Kingsman). Dit is verreweg zijn beste acteerprestatie en laat Rami Malek's performance als Freddie Mercury van vorig jaar ver achter zich. Extra indrukwekkend ook is dat Egerton alle nummers zelf zingt en holy shit, kan die vent zingen. I'm impressed.

Enorm aan te raden deze film.

4/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 mei 2019, 17:12

Terminator gister weer ff op tv gezien. Film is beter dan ik me herinner. Shit is gewoon scary. Arnold als bad guy is fucking menacing. Ik moest wel lachen toen ie zn wenkbrauwen op een gegeven moment kwijt was en zn haar ff goed deed toen ie voor de spiegel stond.

Genisys viel me ook mee, al leunt het veels te veel op nostalgie. Emilia Clarke blijft wel geil. Trailer van Dark Fate doet me niks :poep:

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

25 mei 2019, 17:32

Ooh, die heb ik ook al 20 jaar niet meer gezien, ik weet nog dat we lang hebben moeten zagen maar dan mochten we 'm toch eens huren, zal een jaar of 11/12 geweest zijn. Bruut spul was dat toch ja. :D


Kan ik je een paar fila of adidas schoenen aanbieden vriend? Ik gok dat jij ofwel een 37 of 49 hebt. :voldaan:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 mei 2019, 20:32

Terminator 1 is quasi slasher horror. De film is duister, bloederig en hij jaagt als een psychokiller op zijn targets zoals in dat huis van Sarah Connor. Terminator 2 is wel een beter gestructureerde film maar het verschil is best groot, in T2 is veel daylight en hij molt niemand. Beide films zijn classics.

Genisys vond ik een aanfluiting.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

25 mei 2019, 21:02

Booksmart (2019)
Geniale komedie! Echt famtastisch! Heb de hele film in een deuk gelegen en tegelijkertijd raken de serieuze delen van de film enorm hard. Echt geweldig, ik zeg nu al direct dat dit heel hoog in mijn jaarlijstje gaat eindigen.
5/5

Aladdin (2019)
Hoewel hij niet zo slecht is als ik verwachtte, is dit zeker geen goede film. De film voelt vooral compleet zinloos aan, niets hierin is beter dan de animatie en de nieuwe elementen voegen niets interessants toe. Er zit een tenenkrommend slecht nieuw 'female empowerment' nummer in die enorm awkward in de film is geplaatst. Zonder grappen, de film wordt letterlijk gepauzeerd om Jasmine haar liedje te laten zingen.

Oh, en kan Will Smith alsjeblieft nooit meer zingen? Jezus Christus, wat hij doet met nummers als Prince Ali en Arabian Nights zou verboden moeten zijn.
2/5

Life Itself (2018)
....
.......

Fuck you, Dan Fogelman.
0.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

25 mei 2019, 22:15

R-Type schreef:
25 mei 2019, 20:32
Terminator 1 is quasi slasher horror. De film is duister, bloederig en hij jaagt als een psychokiller op zijn targets zoals in dat huis van Sarah Connor. Terminator 2 is wel een beter gestructureerde film maar het verschil is best groot, in T2 is veel daylight en hij molt niemand. Beide films zijn classics.

Genisys vond ik een aanfluiting.
Het moment dat ik als kleine dreumes echt angst kreeg voor de Terminator was toen hij guns blazing zich een weg schoot naar Sarah Connor op het politiebureau. De politie! Hoe durft iemand dat?

Nu weet ik wel beter :P
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

26 mei 2019, 11:58

Okay, ik heb mijn gedachten over Life Itself even bij elkaar geschraapt voor een meer inhoudelijke recensie over deze film en waarom deze film mij zo pissig maakte. For the record, ik heb This Is Us nooit gezien dus ik heb geen idee of dit Fogelman's stijl is, maar mijn god deze film pissed me the fuck off.

Het is de meest pretentieuze, meest amateuristisch geschreven shit die ik ooit in mijn leven heb gezien. Het is alsof een stoned en dronken eerstejaars filosofie student een idee voor een film, dit op een bierviltje schreef en op één of andere manier een film ervan heeft mogen maken. De film is emotionele marteling, Fogelman wilt zoooo hard dat je iets voor de film voelt, hij wilt die tranen van je. En hoe doet hij dit? Door links en rechts karakters te vermoorden. Vijftien minuten in deze film zijn er al drie karakters dood en mij boeide al direct niets meer.

Fogelman wil daarnaast ook continu twists in het verhaal gooien voor die emotionele respons. Ik ga in spoilers, maar fuck it, je wilt deze film toch niet zien. Dus de eerste veertig minuten focust zich op Oscar Isaac terwijl hij zijn therapeut vertelt over zijn hoogzwangere ex-vrouw. Oscar Isaac vertelt dat hij totaal niet zag aankomen dat ze zou vertrekken, hij zegt dat hij technisch gezien nog getrouwd is, je ziet een flashback hoe hij post-breakup zijn vrouw smeekt om hem terug te nemen en de therapeut vraagt ook de hele tijd om die ochtend voor de break te omschrijven en vraagt of hij zijn vrouw nog heeft gesproken sindsdien.... dan OUT OF FUCKING NOWHERE zegt de therapeut: "Maar je hebt haar niet gesproken, want ze is dood, ze werd geraakt door een bus toen ze de straat over stak en je bent er nog niet overheen." Dan staat Oscar Isaac op en schiet zichzelf door zijn hoofd.

FUCK YOU FILM, FUCK YOU

Nog een voorbeeld. Bij een latere scène (want dat eerste stuk was nog niet eens de helft van de film) volgen we een (compleet ongerelateerd, by the way) verhaal in Spanje. Een jongen ligt met zijn vriendin in zijn studentenkamer en de vriendin dumpt uit het niets op hem dat ze zwanger is. Vervolgens volgen we hem en zijn vriendin door de stad terwijl zij vertelt hoe ze weet dat ze zwanger is, wat ze wilt doen met het kind, etc. etc. Ze wordt bijna aangereden door een taxi, want natuurlijk wordt ze bijna aangereden door een taxi. Vervolgens eindigen we na tien minuten in een café waar het meisje opeens zegt "Or we can consider all of this a funny April Fool's joke. APRIL FOOL'S GOT YOU".

...FUCK YOU FILM FUCK YOU FUCK YOU FUCK YOU FUCK YOU

Daarnaast is de film ook echt geobsedeerd met knullige psychologie, Bob Dylan (serieus, deze film bevat iets van 100 directe referenties naar Bob Dylan, zoniet meer) en een overtuiging dat leven dit interconnected systeem van ontoevallige toevalligheden is met constante referenties naar dingen die karakters niet kunnen weten, maar 'it is all connected'. In een ander verhaal volgen we bijvoorbeeld de dochter van Wilde en Isaac (Olivia Cooke) die een hardcore punk bandje heeft. Ze treden op en het eerste nummer is de slechtste cover van Bob Dylan's Make You Feel My Love die ik ooit heb gehoord. Dan onthullen ze de naam van de band, de band heet "Peanutbutter & Jelly" (PB&J). Dit is een referentie naar de sandwich die de haar oma at toen ze haar opa ontmoette. Hoe weet Olivia Cooke dit? Beats me, iedereen die afwist van dit kleine detail in het leven van haar oma en opa is dood voordat Olivia Cooke geboren wordt (of ja, technisch gezien sterft Oscar Isaac zes weken na haar geboorte).

Maar dat is natuurlijk allemaal set-up, want na het optreden pakt Olivia Cooke een PB&J sandwich, gaat ze ergens zitten en ontmoet ze uit het niets de Spaanse jongen uit het bovenstaande stukje en trouwt met hem. Dus net als haar oma at zij ook een PB&J sandwich toen ze haar toekomstige man ontmoette. DO YOU GET IT, IT'S ALL CONNECTED!!!

Fuck you Dan Fogelman, dit is één van de slechtste films die ik ooit heb gezien en ik hoop dat je nooit meer een baan krijgt in de filmwereld.

*kijkt op Wikipedia*

FUCK DEZE GAST IS INGEHUURD OM INDIANA JONES 5 TE SCHRIJVEN?!?!?
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 mei 2019, 13:50

@Jeroen: Ik zit in seizoen 2 van This is Us. Geloof me dat is wel echt heel erg goed en logisch geschreven.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

26 mei 2019, 13:51

Kan je niet een blog beginnen ofzo, die overdreven serie/film critics zijn best vermakelijk (zelfs als je de film niet gezien hebt)

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

26 mei 2019, 16:49

Ik heb een Letterboxd, maar gebruikelijk ga ik daar niet heel diep in op wat ik heb gezien :P

https://letterboxd.com/JWitjes/
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 mei 2019, 17:26

Stalker (Andrey Tarkovsky, 1979)
Wat een geniale regie en camerawerk om te beginnen. Dan weer uitzoomen, dan inzoomen. Geweldig hoe de vrouw van de Stalker begin en eind van de film in de camera praat zowat. De continue kleur wisseling van zwart /wit en sepia naar kleur zijn fantastisch. Het verhaal is heel goed uitgewerkt. Ik was lang niet altijd eens met de teksten van De Stalker, De Professor en de Schrijver maar ze maken erg veel dingen goed aan deze film. Ene keer vond ik de Schrijver mijn favoriete personage en dan weer de Processor en de Stalker. Het is heel mooi hoe de eerste 45 minuten in sepia soort thriller zijn en mysterie met überhaupt de zone in te komen. Dat deel was al heel goed en vet. Daarna ervaren we de zone, Stalker is continue op zijn hoede. En waarschuwt de andere 2 maar vooral de Schrijver erg interessant en geniaal uitgewerkt plot. Ook mooi maakt alle drie de heren hebben een gekweld leven "Mijn hele leven is een gevangenis" de Stalker. "Je neemt wraak omdat ik 20 jaar geleden een keer seks had met je vrouw" de Processor en "Ik haat schrijven" de schrijver. Uiteindelijk op moment surpreme bij "de kamer" slaat twijfel om in verlammende angst bij alle drie. Waarom zijn we hier? Moeten we wel of niet naar binnen? Heeft iemand ooit geluk en liefde gevonden nadat ze kamer uitkwamen... Allemaal terechte en legitieme vragen. De zone blijft net als de kamer heel de film door een mysterieuze hogere aanwezigheid. Stalker is continu in angst maar zijn ze wel in gevaar geweest? Eigenlijk was het gevaarlijkste de zone überhaupt levend in komen. En toch heerst er constant consequent dreiging om dit alles heen, misschien verdrinken de mannen of komen ze de zone niet levend uit. De stalker begon bij aankomst in de zone niet voor niks "Niemand keert terug" en toch hebben zij dat wel gedaan. Het mysterie blijft hebben ze gewoon geluk gehad of is de kamer en de zone vooral gevaarlijk wat het met mensen hun geest doet ipv de omgeving zelf? Dit alles maakt Stalker een enorme maar niet hele snelle beleving. Andrej Tarkovski maakt films die hij zelf wilt als een echte kunstenaar niet voor de massa. En dat maakt hem een legende. Weet nog niet wat maar soswieo een hoog cijfer. Uiteindelijk gegaan voor een:
10/10

John Wick 3
Geweldig, ondanks het een 3e deel is. De scènes met messen werpen en de paarden. Maar zit nog veel meer tofs en goed in.

8/10

Brightburn
Lekker PG 16,zoals het hoort.
Top. Ik prefereer dit met plezier boven de Superman films. Sicke film

8/10

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

26 mei 2019, 20:09

PG16 bestaat niet.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

26 mei 2019, 21:17

Stalker is een meesterwerk, zonder twijfel één van de beste films ooit gemaakt.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

27 mei 2019, 08:05

Wesley schreef:
26 mei 2019, 20:09
PG16 bestaat niet.
Excuses my bad. Blij dan dat het geen PG 13 is geworden :)
Limoenlichtje schreef:
26 mei 2019, 21:17
Stalker is een meesterwerk, zonder twijfel één van de beste films ooit gemaakt.
Volledig mee eens. 1e keer hem zag was 11,5 jaar geleden. Toen nog niet maar nu vind ik het een waar meesterwerk. Komt in mijn top 3 allertijden op plek 3, op twee Zerkalo ook van Tarkovsky en op 1, 2001 ASO

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re:

29 mei 2019, 09:10

Lisamango0 schreef:
17 mei 2019, 10:26
Mee eens.
Nog steeds wel vette momenten in de film gehad, ik zet hem persoonlijk ook niet hoger dan infinity war.
Infinity War had meer. Daar raakte niet verveeld bij, maar bij Endgame wel.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re: Het Grote Filmtopic

31 mei 2019, 11:19

Limoenlichtje schreef:
25 mei 2019, 21:02
Booksmart (2019)
Geniale komedie! Echt famtastisch! Heb de hele film in een deuk gelegen en tegelijkertijd raken de serieuze delen van de film enorm hard. Echt geweldig, ik zeg nu al direct dat dit heel hoog in mijn jaarlijstje gaat eindigen.
5/5
Hebben wij verschillende films gekeken? XD Wat een bagger dit. Vooral de eerste helft van de film was verschrikkelijk. Ook de hele opzet voor het 'verhaal' werkte niet. Het is zo belachelijk, dat het misschien oke was geweest wanneer de film zichzelf niet zo serieus had genomen. Verder een hoop geforceerde grappen, die totaal niet uit de verf kwamen. Afijn, ik zal de doelgroep wel niet zijn.
4/10

The Crimes of Grindlewald
Ach, voor in het vliegtuig was het wel vermakelijk. Net iets beter dan naar krijsende baby's luisteren.
5/10

Aquaman
Top-vertier.

7/10

Creed 2
De eerste Creed vond ik een verrassing en kwam verfrissend op mij over. Dit was vermakelijk, maar kende geen enkele verrassing.
6/10


Vanavond naar John Wick 3 |.|

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

01 jun 2019, 08:00

John Wick 3 - Parabellum
Actie is enorm goed weer, met een aantal zeer originele manieren om badguys uit te schakelen. Het enige dat John Wick ervan weerhoudt om zo goed te zijn als Mission Impossible is dat deze films zo veel focus leggen op de verdomde lore en worldbuilding. Stop that! In tegenstelling tot John Wick 2 is de grootste worldbuilding loredump wel beperkt tot één scène in plaats van de halve film (ugh), so that's good.
4/5
Folk schreef:
31 mei 2019, 11:19
Limoenlichtje schreef:
25 mei 2019, 21:02
Booksmart (2019)
Geniale komedie! Echt famtastisch! Heb de hele film in een deuk gelegen en tegelijkertijd raken de serieuze delen van de film enorm hard. Echt geweldig, ik zeg nu al direct dat dit heel hoog in mijn jaarlijstje gaat eindigen.
5/5
Hebben wij verschillende films gekeken? XD Wat een bagger dit. Vooral de eerste helft van de film was verschrikkelijk. Ook de hele opzet voor het 'verhaal' werkte niet. Het is zo belachelijk, dat het misschien oke was geweest wanneer de film zichzelf niet zo serieus had genomen. Verder een hoop geforceerde grappen, die totaal niet uit de verf kwamen. Afijn, ik zal de doelgroep wel niet zijn.
4/10
Ik denk dat we inderdaad hele andere films hebben gekeken, want Booksmart neemt zichzelf totaaaaal niet serieus, lol. Het is een totaal absurde komedie waar iedereen opzettelijk absurd en over-the-top reageert op alles, op dezelfde manier als Superbad dat was (fun fact, één van die meisjes in de hoofdrol is het zusje van Jonah Hill).
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re:

01 jun 2019, 10:47

Limoenlichtje schreef:
01 jun 2019, 08:00
John Wick 3 - Parabellum
Actie is enorm goed weer, met een aantal zeer originele manieren om badguys uit te schakelen. Het enige dat John Wick ervan weerhoudt om zo goed te zijn als Mission Impossible is dat deze films zo veel focus leggen op de verdomde lore en worldbuilding. Stop that! In tegenstelling tot John Wick 2 is de grootste worldbuilding loredump wel beperkt tot één scène in plaats van de halve film (ugh), so that's good.
4/5
Gisteravond ook gekeken. Zo goed als deel 1 wordt het niet meer. Daarin vond ik juist de worldbuilding fantastisch. De mystiek van de wereld, John zijn achtergrond en de kleinschalige opzet. In deel 2 werd dit totaal overboord gegooid. Erg jammer. Deel 3 is dan ook meer van hetzelfde, maar qua soundtrack en decors iets minder dan deel 2. Een aantal actiescenes wisten mij dan wel weer te verrassen. Misschien dat ik langzamerhand wel wat klaar ben met John Wick. Alhoewel een prequel op deel 1 mij wel zou interesseren.

6/10

Folk schreef:
31 mei 2019, 11:19

Ik denk dat we inderdaad hele andere films hebben gekeken, want Booksmart neemt zichzelf totaaaaal niet serieus, lol. Het is een totaal absurde komedie waar iedereen opzettelijk absurd en over-the-top reageert op alles, op dezelfde manier als Superbad dat was (fun fact, één van die meisjes in de hoofdrol is het zusje van Jonah Hill).
Ik heb Superbad niet meer goed genoeg voor de ogen om mee te kunnen gaan in die vergelijking. Het is jammer dat ik deze film niet kan waarderen. Ik was wel weer eens toe aan een goede komedie. :P

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 jun 2019, 16:19

Godzilla Monsters blabala blabla
4DX was minder erg dan de film zelf. Trainwreck op geven moment kon het verhaal me verder gewoon gestolen worden.
5/10

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten