Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

13 mar 2019, 19:41

Sla je voor het gemak even alle Disney animated classics over of....?

En dit staat los van een overname want het is een remake van hun eigen film.....

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

13 mar 2019, 20:16

Laura Birdie schreef:
13 mar 2019, 19:41
Sla je voor het gemak even alle Disney animated classics over of....?

En dit staat los van een overname want het is een remake van hun eigen film.....
Laatste klopt. Heb niet over dit maar Disney in General....

Heb die lijst bekeken van je animated classics.... Wreck it Ralph vind ik wel leuk 7 ofzo net als Big Hero 6...maar de rest niet gezien of geen interesse in. Ik vind vooral kwalijk ze Pixar en Marvel nog kinderlijker maken dan het al was

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

13 mar 2019, 21:12

"De rest niet gezien" als in je hebt nooit een Snow White, Bambi, Jungle Book, Beauty and the Beast, Lion King, Aladdin, etc etc gezien?

En Pixar heeft na de overname gewoon nog goede films gemaakt, uiteraard zijn ze niet allemaal goed maar kinderlijk zou ik ze nooit noemen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

13 mar 2019, 21:42

Laura Birdie schreef:
13 mar 2019, 21:12
"De rest niet gezien" als in je hebt nooit een Snow White, Bambi, Jungle Book, Beauty and the Beast, Lion King, Aladdin, etc etc gezien?

En Pixar heeft na de overname gewoon nog goede films gemaakt, uiteraard zijn ze niet allemaal goed maar kinderlijk zou ik ze nooit noemen.
Fair enough, dat wel. Maar allemaal minstens 15-22 jaar geleden of langer. Lion King weet ik bijvoorbeeld dat Disney gejat heeft van de andere film Google maar eens. Jungle Book vond ik goed maar het is minimaal 20 jaar geleden. Bambi te lang geleden maar wel erg goed. Beauty and Beast herinner ik me niks van, Aladdin net zo min.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

13 mar 2019, 23:32

The Lion King heeft inderdaad een aantal elementen geleend uit Kimba the White Lion, maar dat doet niks af aan de enorm hoge kwaliteit van The Lion King. Ik heb de film twee keer in de bioscoop gezien toen ik vier jaar oud was en ik vind de film vandaag de dag nog steeds een regelrechte klassieker. Net zoals Aladdin, The Klokkenluider van de Notre-Dame, Pocahontas en tal van andere oude Disney-films.

En sinds de overname heeft Pixar ook nog een flink aantal sterke films gemaakt en misschien wel hun meest volwassen films ooit. Kijk bijvoorbeeld naar Inside Out, Up en Coco, films die volwassen thema's als dood, verdriet, rouw, depressie en andere zaken behandelen. Ik dacht met Inside Out even een simpele animatiefilm op te zetten op een luie zaterdagavond, maar zat achteraf met een brok in mijn keel.

Disney heeft ook veel flak gehad om de overname van Marvel en het 'verpesten' van de films, maar waarom eigenlijk? Ja, ze pushen extreem veel films er doorheen waarvan niet alles goed is, maar sinds de overname hebben we ook de beste Marvel-films tot nu toe gehad en voor de overname zat er ook een heleboel shit tussen. Kijk bijvoorbeeld naar The Fantastic Four, Daredevil, Elektra, X-Men: The Last Stand, Ghost Rider en Spider-Man 3. Stuk voor stuk matig tot zeer slecht. En hoewel Disney Marvel ons troep heeft gebracht als Thor: The Dark World en nog een matige Fantastic Four-film, heeft het ook de beste Marvel-films tot nu toe gemaakt in de vorm van The Avengers, Captain America: Winter Soldier en Guardians of the Galaxy. Laat staan dat deze films 'kinderlijker' zijn dan pre-Disney Marvel.

Disney doet zeker niet alles goed en mag wat mij betreft wel wat minder films uitbrengen, maar om nou te zeggen dat Disney alles verneukt in de filmwereld is schroom overdreven.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mar 2019, 08:38

Pixar houdt een scherp randje om zijn films heen, van die themas en opmerkingen die kinderen niet begrijpen. Lotso uit TS3 was gewoon een dikke Nazi lol. Inside Out is een van de betere Pixars, Coco is ook erg goed.

Star Wars is toch ook niet slecht. Het is beter dan de laatste Lucas trilogie. Rogue One is misschien wel mijn favoriet.

De Marvels zijn overall beter dan DC, Fox en Sony. Al vind ik dat Fox het nog wel goed deed met X-Men DoFP en Deadpool, die staan hoog in mijn pikorde.

Disney zal nooit een Deadpool of Logan maken, dat is het nadeel aan hun. Waarom maken ze niet een soort 16+ Label in de trant van Disney Edgelord ofzo. Dan weet de audience meteen dat het hardere content is.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 mar 2019, 12:48

Rogue one? Ieder zijn ding maar ik vond er Niet veel aan. Komt voor mij niet in buurt van Empire Strikes Back, laat staan Return of the Jedi. Inside Out is wel erg goed...maar check dan Kubo with Two Strings of Coraline, damn

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

14 mar 2019, 12:50

Laat staan Return of the Jedi? Dude, Empire Strikes Back staat sowieso boven RotJ. En Rogue One is naar mijn mening de beste Star Wars-film sinds de originele trilogie. Band of Brothers meets Star Wars, yes please!
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

14 mar 2019, 13:32

The Great Volunteer schreef:
14 mar 2019, 12:48
Rogue one? Ieder zijn ding maar ik vond er Niet veel aan. Komt voor mij niet in buurt van Empire Strikes Back, laat staan Return of the Jedi. Inside Out is wel erg goed...maar check dan Kubo with Two Strings of Coraline, damn
" Laat staan Return of the Jedi."


ROTJ is letterlijk de slechtste film van de OT.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

14 mar 2019, 13:33

Laura Birdie schreef:
12 mar 2019, 20:38


Uhm, beter dan de eerder uitgebrachte teasers enzo. Maar.....Jafar is echt heel slecht gecast. En nog maar weinig charme en persoonlijkheid gespot bij Aladdin zelf. En Aladdin draagt te veel kleren.

Hmm in ieder geval zit Kleedje in de film.
SPOEL JE MOND! Jafar is neerlands trots verdomme
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

14 mar 2019, 14:54

Rolfgang schreef:
14 mar 2019, 12:50
Laat staan Return of the Jedi? Dude, Empire Strikes Back staat sowieso boven RotJ. En Rogue One is naar mijn mening de beste Star Wars-film sinds de originele trilogie. Band of Brothers meets Star Wars, yes please!
Band of Brothers meets Star Wars? Wil je BoB aub niet zo beledigen.... Ja laat staan. Jedi is voor mij beste Star Wars film. Maar ik zal een dezer weken originele trilogie herkijken en herevalueren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 mar 2019, 10:36

Return of the Jedi heb ik tot op een zekere leeftijd ook als beste beschouwd. Maar toen ik een tijdje terug weer eens de eerste trilogie opzette vond ik 'm iets te zoetsappig. Sowieso trok ik die Ewoks een stuk minder dan in de jaren 80. Nog steeds een 8, maar "A New Hope" en "Empire Strikes Back" respectievelijk een 9 en een 10.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

Re: Re:

15 mar 2019, 10:41

The Great Volunteer schreef:
13 mar 2019, 21:42
Laura Birdie schreef:
13 mar 2019, 21:12
"De rest niet gezien" als in je hebt nooit een Snow White, Bambi, Jungle Book, Beauty and the Beast, Lion King, Aladdin, etc etc gezien?

En Pixar heeft na de overname gewoon nog goede films gemaakt, uiteraard zijn ze niet allemaal goed maar kinderlijk zou ik ze nooit noemen.
Fair enough, dat wel. Maar allemaal minstens 15-22 jaar geleden of langer. Lion King weet ik bijvoorbeeld dat Disney gejat heeft van de andere film Google maar eens. Jungle Book vond ik goed maar het is minimaal 20 jaar geleden. Bambi te lang geleden maar wel erg goed. Beauty and Beast herinner ik me niks van, Aladdin net zo min.
Disney heeft er een handje van om bekende sprookjes op een eigen manier te vertellen. Daarnaast is Lion King(en wellicht dan ook die film waarvan het dan gejat is) gebaseerd op Hamlet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

15 mar 2019, 10:54

Wesley schreef:
08 mar 2019, 20:04
Vrouwenhater dat je er bent. Captain Marvel is gewoon top. 10/10


(ik ga er maandag heen, ben benieuwd. Internethaatboys negeer ik want fuck die maagden)
Hoe was Marvel?

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

15 mar 2019, 17:00

Kimba the White Lion en The Lion King hebben op wat storyboards na nauwelijks overeenkomsten. Verhaalsgewijs komen ze niet eens in de buurt van elkaar. The Lion King was Bambi meets Hamlet.
Fun fact: Kimba was gebaseerd op Bambi. Dus Kimba is gejat!


captain marvel was....... tegenvallend. Bree Larson is duidelijk de zwakste schakel in die film. Het is niet zo waardeloos als Jeroen zegt, maar.... het was saai.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 mar 2019, 12:02

Captain Marvel is matig.

Brie Larson is slecht. Het is alsof ze cosplayed voor een reclame ofzo. Het klopt niet. Niet overtuigend, geen pit, geen stoerheid. Haar screen presence valt in het niet bij een Gal Gadot en Scarlet johansson die een superheld veel beter neerzetten. Het is ook niet voor niets dat ze moest teamen met oude rot Sam Jackson, die een leuke en een nog ietwat minder ervaren Nick Fury speelt. Hij draagt die film min of meer. Had dan Adam Warlock gepushed, en hem de future leider gemaakt die Thanos in elkaar beukt. Dit wordt ongeloofwaardig.

De 90's references zijn wel leuk, al vond ik No Doubt wel echt zwaar misplaatst in die vechtscene. Maar een Blockbuster, een True Lies poster, een Gameboy en SF2 zijn leuke relics uit dat tijdperk. NiN shirtje en Garbage ook. En Windows 95 met inbellen en de buzzers, weet je nog. Qua timeline klopt het wel, allemaal nummers van 1994/95 en de film speelt zich in 1995 af.

Maar goed, het is een forgettable Marvel. Misschien iets beter dan de eerste 2 Thor films, en beter dan Black Panther. Maar niet veel meer dan dat. Het hoogtepunt is misschien dat we weten van Nick Fury's eye patch.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

19 mar 2019, 20:35



Hmm ja dit is zo'n "kijk de trailer en je weet bijna de hele film" trailer, voor de mensen die daar niet van houden.

Het ziet er goed uit, maar de film moet wel heel goed zijn wil ik het nut er van in zien. TS3 was immers de perfecte afsluiter.

Gebruikersavatar
Triforcehero
Lv2
Berichten: 52
Lid geworden op:
21 jul 2017, 14:36

19 mar 2019, 21:06

Ik zit gewoon 2,5 minuut te genieten van de trailer. Geef mij maar een volledige film, ik zie het nut wel <3
Er is maar 1 god en Miyamoto is zijn profeet

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

19 mar 2019, 22:18

De trailer is goed hoor, maar ik vond TS3 een prachtige afsluiter van de serie en de lat ligt wat mij betreft hoog.

De teasers waren tot nu toe ook nog niet heel sterk. Deze trailer geeft me wel meer vertrouwen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

22 mar 2019, 23:05

Us (2019)

Gaat wel. Iets minder dan Get Out, het gaat nu een stuk meer richting comedy. Plottwist was extreem voorspelbaar. Muziek wel tof en Lupita Nyongo speelt het sterk.

5,5/10

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

24 mar 2019, 14:49

Gisteren Captain Marvel gezien en het is inderdaad meh.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

24 mar 2019, 17:17

Bumblebee
Stuk leuker dan verwacht, dat is wat je krijgy I guess als je een rehisseur en schrijver inhuurt die wel weten hoe ze een competente film maken.
3.5/5

Can You Ever Forgive Me?
Dit is echt ontzettend boeiend en Richard E. Grant is fantastisch.
4/5

Ralph Breaks the Internet
Capitalism! Yay! Een film met goede bedoelingen I guess, maar de uitwerking is heel erg problematisch.

Misschien dat je in het vervolg niet een kinderfilm de boodschap geeft dat je makkelijk snel rijk kan worden op het internet als je maar bereid bent om shady websites te bezoeken en duizenden ads op te kopen of dat gewelddadige, online videogames met lootboxes perfect zijn voor jonge kinderen, Disney. Just sayin'.
2/5

The Hurt Locker
Begint met een boodschap over hoe kut oorlog is, maar vervolgens gaat een groot deel van de film over hoe stoer Amerikaanse soldaten zijn. Honestly, geen idee hoe dit toentertijd al die Oscars won.
3/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 mar 2019, 17:24

Misschien omdat fucking spannend is? :brak:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

24 mar 2019, 19:46

Meh, ik heb spannender gezien
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

27 mar 2019, 18:40

Bumblebee was wel aardig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten